Gallup

Mie vaan

Moibs!!

Tässä olis tämmöistä gallubin tynkää..

Eli,

1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
2. Mitä merkkiä suosit?
3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
4. Missä säilytät suojiasi?
5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
7. Tietävätkö muut menkoistasi?
8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?

30

2720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kestoilija

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      - Olen viimeiset pari vuotta käyttänyt kestositeitä ja kuukautiskuppia. Aiemmin sekä siteitä että tamponeja, vuodon määrästä riippuen.

      2. Mitä merkkiä suosit?
      - En "suosi" mitään, mutta kuppini on Diva ja ostetut kestositeeni Ecosofteja. Aiemmin Vuokkoset Slim Wings ja Tampax.

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      - Ihan itse sitä on aikuisen ihmisen suojansa hankittava... Ennen kestoja tietysti piti joskus komentaa mies tuomaan siteitä tai tamponeja kaupasta jos en itse päässyt, mutta tätä ostosongelmaahan ei nyt ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen ole ja voi olla että teen silloinkin siteeni itse. Tuntuu jotenkin tyhmältä ostaa siteitä, kun itse tekemällä saa yhden ostositeen hinnalla 20-kertaisen määrän ihan yhtä hyviä siteitä ja vielä haluamallaan kuosilla!

      4. Missä säilytät suojiasi?
      - Kuppia kylppärin kaapissa omassa kangaspussissaan ja siteitä niille tekemässäni kangaspussissa kylppärissä olevassa korissa.

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      - Ei näy, ei tunnu, eikä ääntele. :D

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      - En harrasta välimuotopukeutumista: vaatteet joko on tai ei ole päällä.

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      - Mies tietenkin tietää. Muille se ei mielestäni kuulukaan.

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      - Siteitä pitäessä on tietysti oltava jotkut perus-tai-malliset pikkupöksyt, että side pysyy paikoillaan. Ei muuta väliä.

    • Divaani

      1. En kumpiakaan, vaan kuukuppia
      2. DivaCup
      3. En osta vähään aikaan, koska kuppi kestää jopa kymmenen vuotta käytössä
      4. Kylppärin kaapissa kangaspussissa
      5. Ei, koska se ei näy, tunnu eikä kuulu (eikä haise)
      6. Kyllä, jopa alasti
      7. Avomies tietää
      8. Ei

    • eppuli

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      - Sekä että (tamponeita lähinnä suihkussa käynnin takia tms.)
      2. Mitä merkkiä suosit?
      - Vuokkoset ja Tampax
      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      - Ihan ite
      4. Missä säilytät suojiasi?
      - Vessan kaapissa
      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      - Nope
      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      - Pystyn
      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      - Puoliso tietää, muut ei jos ei satu jostain syystä olemaan menkat puheenaiheena
      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      - Normaalisti käytän stringejä, menkkojen aikaan pitää olla tait

    • - joku

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja?
      - Kuppia ja siteitä
      2. Mitä merkkiä suosit?
      - Mooncup ja Allways
      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      - Ihan itse ja omalla rahalla.
      4. Missä säilytät suojiasi?
      - Kuppia kylppärin omassa pussissaan kylppärin naulassa, siteitä pyykkikoneen päällä.
      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      - Siteet vähän hiostavat. Ei kiva.
      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      - Joo
      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      - Mies tietää, ja joskus lapsetkin.
      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      - Siteen kanssa pikkuhousujen pitää olla tietynlaiset, mutta pelkän kupin kanssa ei (yöllä voi olla jopa paljaspyllynä).

    • teija85

      elikkäs tässä minun vastauksiani :)

      1. Siteitä
      2. Always ja vuokkoset ovat molemmat aika hyviä merkkejä :)
      3. Itse ostan suojani
      4. Kaapissa vessassa. Jos olen liikenteessä niin yleensä sellaisessa pikkuisessa säilytyspussissa laukussa.
      5. Näkyminen kyllä häiritsee ja siitä lähtevä ääni mutta ei minua häiritse jos ne tuntuvat.
      6. Pystyn kyllä.
      7. Millä tavalla tietävätkö? No ainakin miesystävä ja parhaat ystäväni sekä siskoni tietävät koska kuukautiseni ovat kuukausittain mutta eipä sitä varmaan kukaan muu tiedä. Eikä se heille kuulukkaan...
      8. Kyllä on...en käyttäisi vaaleita housuja kuukautisten aikana. Olo on varmempi kun on tummat housut.

    • eppuli

      Tähän galluppiin tulleiden vastausten aiheuttaman uteliaisuuden johdattelemana päädyin etsimään tietoa kuukautiskupeista ja pentele... Miksei kukaan ole aiemmin kertonut mulle moisista?! :)

      • Divaani

        Olin täysin samaa mieltä kun itse kuulin kupista syksyllä, että miksei kukaan ole kertonut aikaisemmin!? Kuppi on niiiin paljon mukavampi ja helpompi ja varmempi ja halvempi ja parempi kuin siteet tai tamponitkaan!

        Varmaan löysitkin jo Kuukuppikunnan sivuille:
        http://kuukuppikunta.net
        http://kuukuppikunta.net/foorumi


    • vastaus

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja.
      Molempia, riippuen tekemisistä. Siteitä kuitenkin enimmäkseen.

      2. Mitä merkkiä suosit?
      Siteistä Libresse ja tamponeista Tampax.

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      Itse ostan. Kukapa muukaan?

      4. Missä säilytät suojiasi?
      Veskissä kaapissa ja laukussa kulkee maripussi mukana missä siteiden lisäksi muuta tarpeellista.

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      Näkyminen häiritsee, nykyiset eivät kyllä tunnu. Ääniäkään eivät taida päästellä.

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      Niinkuin joku vastasi olen joko vaatteet päällä tai ilman niitä.

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      Riippuu vähän kuukaudesta. Joskus kun maha on pirun kipeä niin voin jollekulle työkaverille mainita ku oikein pahasti irvistelen ja kysytään et mikä on. Kotona ei ole kukaan tietämässä, olen sinkku.

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan? Alkkarit on "napakat", ei mitään stringejä silloin. Pidän myös tummia housuja varsinkin menkojen parina ekana päivänä.

    • str

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      -En kumpiakaan, käytän kuukuppia.

      2. Mitä merkkiä suosit?
      -DivaCup on käytössä.

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      -Ostin kuppini itse vuoden 2004 maaliskuussa. Seuraavan uuden suojan tulen todnäk. tarvitsemaan vasta vuosikausien päästä, ja joo, ostan senkin ihan itse.

      4. Missä säilytät suojiasi?
      -Kangaspussukassa, milloin missäkin. Ei sitä suppiloa kukaan tunnista vaikka ruokapöydällä pötköttäisi. :>

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      -Kuppini ei näy, tunnu tai päästele ääniäkään. Vastaan siis "ei".

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      -Helposti.

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      -Mikäli aihe sattuu esiin tulemaan tai on muuten vaan niin vallankumouksellinen olo, että tekee mieli hypettää kuppia.

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      -Ei.

    • n20

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      -Yleensä siteitä, kun on paikat niin kipeinä.

      2. Mitä merkkiä suosit?
      -Vuokkoset

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      -Ostan itse, tai sitten äiti ostelee varastoon kun rahat on lopussa :)

      4. Missä säilytät suojiasi?
      -Vessan kaapissa

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      -Se ääni joskus häiritsee, jos sattuu ihan hirveesti rahisemaan.

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      -No... Aluksi oli vähän vaikeaa, mutta ei se nyt enää NIIN kamalasti häiritse.

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      -Ainakin poikaystävä ;)

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      -No kyllä mun normaalit housut käy ihan menkkojenkin aikaan.

    • ...:)

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      - Siteitä
      2. Mitä merkkiä suosit?
      - Pirkka ja vuokkoset
      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      - ite tai poikakaverini
      4. Missä säilytät suojiasi?
      - vessassa
      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      - ei häiritse!
      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      - täysin huoletta pystyn hengaileen vaikka sitten alushoususillani jos mielitekee.
      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      - ainakin poikakaveri
      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      - Kaikki housut käy, tai no ekana päivänä pyrin välttämään valkosia housuja.

    • tyttönen

      1. Siteitä
      2. always
      3. ostan itse suojani
      4. vessassa
      5. Välillä luulen että side näkyy vaikka ei näykkään
      6. kyllä
      7. en mainosta päiviäni, mutta puolisoni tietenkin tietää
      8. en käytä vaaleita housuja

    • kissafani-82

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      Siteitä

      2. Mitä merkkiä suosit?
      Always

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      Ite ostelen

      4. Missä säilytät suojiasi?
      Pussis oman huoneen nurkas

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      Kyllä! Mutta onneksi näistä siteistä ei lähde ääntä :)

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      Joo, pystyn olemaan (puolison kans) kuten normaalistikki

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      Joo

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      Ei mitää väliä

    • Uppana

      Hassut kysymykset, mutta vastaanpa silti :D

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      - Siteitä

      2. Mitä merkkiä suosit?
      -Always

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      -Itse tai mieheni (kun pakotan:)

      4. Missä säilytät suojiasi?
      - Vessassa kaapissa

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      - Näitä ei kyllä ilmennyt. Mutta häiritsisi jos näkyisi ja kuuluisi.

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      - Kyllä!

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      - Ai silloinko ne ajat on -> mieheni
      Ellen sitten mainitse erikseen niistä esim. kaverille, muuten en pahemmin mainostele:)

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      - Ei ole värillä eikä mallillakaan väliä, kunhan siteen siivet saa käännettyä alas ;)

    • A.dvis

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja

      V:Tamponeja. Huomaamattomia ja luotettavampia kuin siteet.

      2. Mitä merkkiä suosit?

      V:en suosi, mutta käytän ob:a

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?

      V:Minä ostan:)

      4. Missä säilytät suojiasi?

      V:Vessan kaapissa ja käsilaukussa

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?

      V:Siis jos joku muu näkee suojan vaikka laukussa niin se ei ole kamalaa, normaali asiahan se on. Mutta jos se näkyy housujen läpi niin se on ärsyttävää, rapina häiritsee, ihan kuin kulkisi vaipoissa ja hankaaminen ja se, että housuissa on joku paino on ärsyttävää. Siksi en käytä siteitä vaan tamponia. Inhoan siteitä.

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?

      V:Pystyn olemaan normaalisti. Paitsi jos housut on kamalan veriset niin en viitsi niiden kanssa istuskella minnekään vaan vaihdan housut:D

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?

      V:Jep, ei ole tabu. Ja koska niistä on minulle kamalasti vaivaa niin se tulee kyllä puheeksi niihin aikoihin.

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan

      V:On. Ei kireitä housuja kun on niin kamalan turvonnut olo ja epämukavaa. Paras olisi olla kotihousuissa menkkojen ajan:D

    • Nainen22

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja

      Käytän kuukautiskuppia

      2. Mitä merkkiä suosit?

      Aikoinaan käytin Alwaysia, sitten Tampaxia, josta siirryin Ob-tamponeihin. Nykyään DivaCup.

      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?

      Itse olen aina ostanut

      4. Missä säilytät suojiasi?

      Kuppi säilyy kangaspussissaan vessassa. Ja siellähän ne vessassa tamponitkin olivat.

      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?

      Ei kuulu eikä näy tuo kuppini, joten ei häiritse :)

      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?

      Pystyy mainiosti oleskelemaan vaikka nakuna kullan kanssa kotona

      7. Tietävätkö muut menkoistasi?

      Ainakin kultani toki tietää milloin menkkani alkavat, ja kaveritkin silloin jos sattuu tulemaan puhetta menkoista

      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?

      Ei ole väliä, vaikka olisi välillä ihan ilmankin, kotosalla meinaan. Mutta ulkosallakaan ei tarvitse huolehtia vaikka valkoisissa housuissa kulkisi, kun on tuo kuppi :)

    • naikkonen25vee

      Tässä vastaus täältä...

      1. Siteitä käytän.
      2. Kotimaista suosin, Vuokkosia.
      3. Ostan itse, mies hakee joskus.
      4. Säilytän wc:n kaapissa.
      5. Ei häiritse mikään noista, kun tuollaista ei koskaan tapahdu.
      6. Kyllä meillä ollaan vapaasti, miten halutaan keskenämme menkkojenki aikaan.
      7. Kyllä meillä menkkapäivät tiedetään, ei toitotella, mutta tiedetään.
      8. Ei ole pukeutumisella merkitystä, housut vaikka valkoiset, ei haittaa. =)

    • erja

      Kysymys oli käytätkö siteitä vai tamponia ja sitten porukka tulee tänne selittään jostain kuukautiskupista...ei mulla mitään vastaan tätä tuotetta ole mutta vähän väärä topici hehkuttaa sitä. Muutenkin kaikki jotka täällä niitä hehkuttaa kuulostaa lähinnä siltä että olisi palkattuja kuukupin myyjiä jotka yrittää kaikinkeinoin saada niitä myydyksi lisää...ymmärrän kyllä jos ollaan tyytyväisiä mutta pitääkö sitä niin paatoksella mainostaa ja kehua?!? huhhuh...

      • str

        Joojoo, eihän kanadalaisilla, briteillä tai jenkeillä olekaan muuta tekemistä kuin maksaa jonnekin metikköön rahaa että vähän hypetetään foorumilla! Karmea salaliitto!

        Vaikka gallupin ekassa kysymyksessä kysyttiin siteistä tai tamponeista, jälkimmäisissä puhuttiin ilmaisusta "suoja", johon myös kuppi lukeutuu, joten katson että itselläni on oikeus vastata. Ja mistäs sitä tietää vaikka gallupin aloittajalle tamponit ja siteet ovat ainoita olemassa olevia suojia, ettei edes tiedä muista?
        Ei kai Erjaa nyt vaan kamalasti ahdista jos kaksi kuppivastausta koko gallupin pilaa? Huhhuh :|


      • Outi

        Onko se nyt sulta pois, jos joku toinen on älyttömän tyytyväinen kuukautissuojaansa? Ehkä gallupin aloittaja ei tosiaan edes tiennyt muista vaihtoehdoista.

        Itse et varmaan koskaan kerro muille mistään hyvästä tuotteesta tai hyvästä baarista / kaupasta / yms. minkä olet sattunut löytämään, kun eihän niillä muilla tietenkään ole tarvetta tai edes oikeutta tietää sun hyvästä löydöstäsi..?


      • kyllä naurattaa
        Outi kirjoitti:

        Onko se nyt sulta pois, jos joku toinen on älyttömän tyytyväinen kuukautissuojaansa? Ehkä gallupin aloittaja ei tosiaan edes tiennyt muista vaihtoehdoista.

        Itse et varmaan koskaan kerro muille mistään hyvästä tuotteesta tai hyvästä baarista / kaupasta / yms. minkä olet sattunut löytämään, kun eihän niillä muilla tietenkään ole tarvetta tai edes oikeutta tietää sun hyvästä löydöstäsi..?

        En ole tämä erja mutta täytyy kyllä sanoa että on kyllä aika hassua miten vedätte herneen nenään tuommoisesta kommenttista minkä erja sanoi...olkaa nyt hyvät ihmiset välittämättä tuommosista, minusta tuo kuulostaa kyllä vain hassulta provolta :)!


      • tuisku
        kyllä naurattaa kirjoitti:

        En ole tämä erja mutta täytyy kyllä sanoa että on kyllä aika hassua miten vedätte herneen nenään tuommoisesta kommenttista minkä erja sanoi...olkaa nyt hyvät ihmiset välittämättä tuommosista, minusta tuo kuulostaa kyllä vain hassulta provolta :)!

        Mua kans ärsyttää kun siitä kupista hehkutetaan koko ajan!

        Varmasti on jotain palkattuja myyjiä tai jotain.

        Itse en varppina tule koskaan ostamaan sitä kuppia periaatteen vuoksi.

        Vannon kunnon siteden nimeen ja paksujen sellaisten!

        Olen nainen, minulla on kuukautiset ja olen ylpeä siitä!

        Ärsyttää kun heti aletaan itkemään jos se side nyt vähän näkyy tai tuntuu..

        Muita ihmisiä samoilla linjoilla??


      • naikkonen 25vee
        tuisku kirjoitti:

        Mua kans ärsyttää kun siitä kupista hehkutetaan koko ajan!

        Varmasti on jotain palkattuja myyjiä tai jotain.

        Itse en varppina tule koskaan ostamaan sitä kuppia periaatteen vuoksi.

        Vannon kunnon siteden nimeen ja paksujen sellaisten!

        Olen nainen, minulla on kuukautiset ja olen ylpeä siitä!

        Ärsyttää kun heti aletaan itkemään jos se side nyt vähän näkyy tai tuntuu..

        Muita ihmisiä samoilla linjoilla??

        Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, mitä suojia käyttää ja myös sekin, hehkuttaako hyvää ostostaan keskustelupalstalla tai ei. Jokaisella myös on oikeus olla asioista omaa mieltänsä. Musta on mukavaa kun on erilaisia mielipiteitä, jokainenhan itse löytää itselleen parhaiten soveltuvan suojan. Joskus jotkut tosin haluaa tietää muiden kokemuksia uusista ja mieltä askarruttavista asioista. Näillä palstoilla saa meinaan laajemman kuvan kyseisestä asiasta, eikä tarvitse kaikkea aivan yksin miettiä. Tietysti varauksella lienee järkevää suhtautua asioihin, joita täällä ja muilla palstoilla lukee, sillä provo-viestejä on monen moisia, joskus yllättävän asialliseenkin sävyyn kirjoiteltuja. Jokainen meistä myös itse silloin on näiden tekstejen tuomari, päättää siis mitä uskoo ja mitä ei. Asioista saa ja pitääkin olla eri mieltä, ei muutoin synny kunnon keskustelua!

        Paras siis suhtautua avoimin mielin, vetämättä turhia herneitä nenäänsä. Käytetään siis siteitämme, tamppooneitamme ja kuppejamme, kuten ennenkin, se on paras, mikä siltä tuntuu, eiks vaan? =)


      • -Joku-
        tuisku kirjoitti:

        Mua kans ärsyttää kun siitä kupista hehkutetaan koko ajan!

        Varmasti on jotain palkattuja myyjiä tai jotain.

        Itse en varppina tule koskaan ostamaan sitä kuppia periaatteen vuoksi.

        Vannon kunnon siteden nimeen ja paksujen sellaisten!

        Olen nainen, minulla on kuukautiset ja olen ylpeä siitä!

        Ärsyttää kun heti aletaan itkemään jos se side nyt vähän näkyy tai tuntuu..

        Muita ihmisiä samoilla linjoilla??

        Minun mielestäni kuppia kannattaa kokeilla sellaisten, jotka ovat tyytymättömiä nykyisiin kuukautissuojiinsa. Sinä olet tyytyväinen vaippoihisi. Hyvä niin. Minä taas olen tyytyväinen kuppiini. Entä sitten? Ei siitä ole kauan aikaa kun vielä kiirehdin kaupan kautta töihin, kun oli siteet tai tampoonit päässeet niin vähiin, etten luottanut, että ne riittävät koko päiväksi. Nyt minulla on kuppi ja ainakin yksi ongelma vähempänä elämässäni. Käykö kateeksi?


      • Minttu
        -Joku- kirjoitti:

        Minun mielestäni kuppia kannattaa kokeilla sellaisten, jotka ovat tyytymättömiä nykyisiin kuukautissuojiinsa. Sinä olet tyytyväinen vaippoihisi. Hyvä niin. Minä taas olen tyytyväinen kuppiini. Entä sitten? Ei siitä ole kauan aikaa kun vielä kiirehdin kaupan kautta töihin, kun oli siteet tai tampoonit päässeet niin vähiin, etten luottanut, että ne riittävät koko päiväksi. Nyt minulla on kuppi ja ainakin yksi ongelma vähempänä elämässäni. Käykö kateeksi?

        Minä ainakin hehkutan kestosuojia (kuppia ja kestositeitä) ihan omakohtaisen kokemuksen perusteella:

        Pari vuotta sitten en tiennyt tällaisista vaihtoehdoista lainkaan ja kärsin viikon-pari joka kuukausi siteiden aiheuttamasta hirveästä kutinasta ja haavoista. Tamponiakaan en voinut käyttää, kun vuoto oli niin niukkaa, että tamponi teki kipeää. Sitten joltain tämän kaltaiselta keskustelupalstalta luin kestositeistä ja te terveet ette usko sitä helpotuksen tunnetta, kun se kutina ja kirvely lakkasi!

        Monet naiset ei edes tajua mistä se kutina ja kirvely johtuu (en muuten minäkään, ennen kuin luin jonkun toisen vastaavista ongelmista), vaan luulevat esim. että heille tulee joka kuukausi hiiva. Kestosuojat olisivat monelle tosi iso helpotus, jos he vain niiden olemassaolosta tietäisivät...


      • piitu
        -Joku- kirjoitti:

        Minun mielestäni kuppia kannattaa kokeilla sellaisten, jotka ovat tyytymättömiä nykyisiin kuukautissuojiinsa. Sinä olet tyytyväinen vaippoihisi. Hyvä niin. Minä taas olen tyytyväinen kuppiini. Entä sitten? Ei siitä ole kauan aikaa kun vielä kiirehdin kaupan kautta töihin, kun oli siteet tai tampoonit päässeet niin vähiin, etten luottanut, että ne riittävät koko päiväksi. Nyt minulla on kuppi ja ainakin yksi ongelma vähempänä elämässäni. Käykö kateeksi?

        Sinun tekstisi on kyllä vähän kaksi jakoinen...mietihän vähän mitä kirjottelit :)! Miksi pitäisi olla kateellinen jos on omaan suojaansa tyytyväinen?!?
        Ei minulla käy kateeksi ei ollenkaan...olen käyttänyt tähän asti siteitä 12 vuotiaasta asti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Siteitä on kyllä riittävästi aina eikä tarvitse kiireessä lähteä ostamaan töihin mennessä lisää...kyllä minä ainakin ostan valmiiksi ennen kuukautisia kaksikin pakettia siteitä että tietää niiden riittävän. Sitten kuukautisten jälkeen katotaan paljonko siteitä on jäljellä ja tavallisen kauppareissun yhteydessä voi sitten ostaa lisää ja onpa siteet valmiina seuraaviakin kuukautisia varten :)! Kokeilin kuppia puoli vuotta sitten kolmen kuukauden ajan mutten pitänyt siitä ollenkaan niinpä palasin takaisin vanhaan suojausmenetelmään :)! Tiedän ettei tämä minunkaan tyylini sovi kaikille enkä minä heitä siitä moiti...kaikki tekee tyylillään. Minä olen iät ja ajat tehnyt näin eikä se minulle tuota minkäänlaisia ongelmia. Te saatte käyttää kuppianne, toiset tampooneita..minä käytän siteitä, niinkuin aina...mitään kutinaa ei ole, ei tulehduksia...kaikki kunnossa. Kyse on vain alapään hygieniasta, ja minulta se luonnistuu :)! Haluan vain sanoa teille joillekin kupinkäyttäjille että ei se teidänkään tyylinne ole se ainoa toimiva ja sopiva ihmisille...minulle se ei sopinut vaan siteet on mielestäni paljon parempia ja voin olla paljon luottavaisemmin liikenteessä kuin kupin kanssa. Hyvä jos se teille sopii...siinä ole mitään, mutta ei tarvitse aina vetää hernettä nenään jos joku sanoo poikkipuolisen sanan kupeista. Emme mekään vedä hernettä nenään teidän poikkipuolisista sanoista siteistä ja tamponeista :)! Kaikki tyylilllään :)!


      • -Joku-
        piitu kirjoitti:

        Sinun tekstisi on kyllä vähän kaksi jakoinen...mietihän vähän mitä kirjottelit :)! Miksi pitäisi olla kateellinen jos on omaan suojaansa tyytyväinen?!?
        Ei minulla käy kateeksi ei ollenkaan...olen käyttänyt tähän asti siteitä 12 vuotiaasta asti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Siteitä on kyllä riittävästi aina eikä tarvitse kiireessä lähteä ostamaan töihin mennessä lisää...kyllä minä ainakin ostan valmiiksi ennen kuukautisia kaksikin pakettia siteitä että tietää niiden riittävän. Sitten kuukautisten jälkeen katotaan paljonko siteitä on jäljellä ja tavallisen kauppareissun yhteydessä voi sitten ostaa lisää ja onpa siteet valmiina seuraaviakin kuukautisia varten :)! Kokeilin kuppia puoli vuotta sitten kolmen kuukauden ajan mutten pitänyt siitä ollenkaan niinpä palasin takaisin vanhaan suojausmenetelmään :)! Tiedän ettei tämä minunkaan tyylini sovi kaikille enkä minä heitä siitä moiti...kaikki tekee tyylillään. Minä olen iät ja ajat tehnyt näin eikä se minulle tuota minkäänlaisia ongelmia. Te saatte käyttää kuppianne, toiset tampooneita..minä käytän siteitä, niinkuin aina...mitään kutinaa ei ole, ei tulehduksia...kaikki kunnossa. Kyse on vain alapään hygieniasta, ja minulta se luonnistuu :)! Haluan vain sanoa teille joillekin kupinkäyttäjille että ei se teidänkään tyylinne ole se ainoa toimiva ja sopiva ihmisille...minulle se ei sopinut vaan siteet on mielestäni paljon parempia ja voin olla paljon luottavaisemmin liikenteessä kuin kupin kanssa. Hyvä jos se teille sopii...siinä ole mitään, mutta ei tarvitse aina vetää hernettä nenään jos joku sanoo poikkipuolisen sanan kupeista. Emme mekään vedä hernettä nenään teidän poikkipuolisista sanoista siteistä ja tamponeista :)! Kaikki tyylilllään :)!

        No sulla on sitten säännöllisemmän kuukautiset niin vuodon määrän kuin ajoituksenkin suhteen. Mulla kun tulee välillä menkat odotettua aikaisemmin ja viime aikoina on tullut välillä sellaisia ylläreitä, että voito onkin yli kaksinkertainen normaaliin verrattuna. Kyllä siinä hupenee se kolmaskin sidepaketti eikä riitäkään.

        Toinen asia, mikä on aiheuttanut yllätyksiä siteiden riittävyyden suhteen, on se, kun lapset ovat joskus löytäneet siteeni ja tampoonini ja tutkineet niitä. On saattanut mennä puolikin pakettia roskiin ihan sen takia.

        Heitin sen "käykö kateeksi?" vain sen takia, koska sinua tuntuu ärsyttävän se, että joku muu on tyytyväinen erilaisiin kuukautissuojiin kuin sinä.


      • piitu
        -Joku- kirjoitti:

        No sulla on sitten säännöllisemmän kuukautiset niin vuodon määrän kuin ajoituksenkin suhteen. Mulla kun tulee välillä menkat odotettua aikaisemmin ja viime aikoina on tullut välillä sellaisia ylläreitä, että voito onkin yli kaksinkertainen normaaliin verrattuna. Kyllä siinä hupenee se kolmaskin sidepaketti eikä riitäkään.

        Toinen asia, mikä on aiheuttanut yllätyksiä siteiden riittävyyden suhteen, on se, kun lapset ovat joskus löytäneet siteeni ja tampoonini ja tutkineet niitä. On saattanut mennä puolikin pakettia roskiin ihan sen takia.

        Heitin sen "käykö kateeksi?" vain sen takia, koska sinua tuntuu ärsyttävän se, että joku muu on tyytyväinen erilaisiin kuukautissuojiin kuin sinä.

        Niin...minähän en ole se sama henkilö kenelle heitit sen käykö kateeksi-kommenttisi, ihan ulkopuolisena halusin kommenttöida tekstiäsi :)
        Juu, minulle on suotu säännölliset kuukautiset, vuoto on kylläkin aina runsaanlaatuista...tai no minun mielestäni runsasta, en osaa oikein verrata muihin kun en tiedä mikä muiden mielestä on runsasta ja mikä ei :)!
        Pointsini tuossa kun kerroin tuosta siteiden ostamisesta niin oli että minä pidän aina huolta ettei ne pääse loppumaan...seurailen tilannetta, vaikka tietäisinkin että siteet riittävät niin silti saatan kaupassa käynnin yhteydessä ostaa sen sidepaketin...koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja siteitä on hyvä olla varastossa, ne ei kuukaudessa homehdu jos ei heti pääse käyttämään :)!
        Joo, tiedän tunteen kun lapset löytävät sidepaketin, niin kävi meilläkin kerran :)...nyt siitä oppineena siteet on nostettu ylemmäs paikkaan johon penskat eivät yllä :)!
        Eli minulla ei ole mitään ongelmaa että muut käyttävät erilaisia kuukatissuojia...hyvä että kaikki löytävät mieleisensä :)


    • Anonyymi

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja
      Molempia välillä jopa samaan aikaa
      2. Mitä merkkiä suosit?
      Tamponeista ob ja siteissä vuokkoset tai libresse maxi. Kotona käytän välillä kestositeitä, koska ovat miellyvämpiä iholle.
      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      Itse ostan kaupasta tai tilaan netistä
      4. Missä säilytät suojiasi?
      Vaatehuoneen hyllyllä ja vessassa
      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      Häiritsee tietenkin, sekä yleisessä vessassa siteen vaihtaminen. Tuntuu side housuissa, mutta toivottavasti ei näy housujen läpi. Käytän yösiteitä vain kotona. Kotona ei haittaa jos side näkyy. Kävelen pitsi pikkareilla ja siivekkeet näkyy, ei haittaa.
      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      Pystyn niinkuin ylemmäksi jo kirjoitinkin. Siivekkeet paistaa jalkojen välillä välistä. Saunassakin käyn välillä tamponilla ja välillä tumman pyyhkeenpäällä istuen. Sitten saa veri valua pyyhkeelle, ei haittaa
      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      Puolisi aina tietää
      8. Onko housuilla väliä menkkojesi aikaan?
      Mustat housut niinkuin aina. Oli kuukautiset tai ei.

    • Anonyymi

      1. Käytätkö siteitä vai tamponeja?
      Molempia yleensä siteitä.
      2. Mitä merkkiä suosit?
      Siteistä libresse ja Vuokkoset tamponeissa Vuokkoset.
      3 Ostatko itse suojasi? Joku muu, kuka?
      Itse ostan
      4. Missä säilytät suojiasi?
      Vessassa ja oman huoneen hyllyyn laatikossa.
      5. Häiritseekö suojan mahdollinen näkyminen, tuntuminen tai siitä lähtevä ääni?
      Ei
      6. Pystytkö olemaan menkkojesi aikana täysin normaalisti esim. alushoususillaan perheesi/puolisosi kesken/kanssa?
      Joo
      7. Tietävätkö muut menkoistasi?
      Ei yleensä

      8. Onko housuilla väliä?
      Ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe