Saanu sellasen käsityksen että kännykästä sais koordinaatit kuviin jollain sovelluksella? Onko näin ja toimiiko? a7iii harkinnassa.
a7 kamerat ja gps
12
1505
Vastaukset
- Kivaaoli
Laita ruksi "Laiita kuviin päivänmäärät" ruutuun.
- tuossanoin
Eikös tuo ominaisuus ole vakiona käytännössä kaikissa nykyajan puhelimissa ja kameroissa? Eli tuskin mitään erillistä sovellusta tarvitset.
- tuossanoin
Paikannuksen tarkkuudessa voi tosin olla suuriakin eroja. Joissakin nykylaitteissakin on todella kehno GPS. Parhaissa laitteissa paikannuspiiri on sen sijaan todella nopea ja se toimii kohtalaisesti myös sisätiloissa, jolloin koordinaatit tulevat kuviin tarkemmin ja varmemmin.
- tuossanoin
tuossanoin kirjoitti:
Paikannuksen tarkkuudessa voi tosin olla suuriakin eroja. Joissakin nykylaitteissakin on todella kehno GPS. Parhaissa laitteissa paikannuspiiri on sen sijaan todella nopea ja se toimii kohtalaisesti myös sisätiloissa, jolloin koordinaatit tulevat kuviin tarkemmin ja varmemmin.
Ja vielä, pika googletuksella löytyy tuollaista:
https://www.notebookcheck.net/Samsung-Galaxy-A7-Smartphone-Review.140786.0.html#toc-connectivity
Eli ei tun paikannuspiiri ole aivan parhaasta päästä, se ei esimerkiksi toimi sisätiloissa, mutta ei sitä huonoksikaan voi kutsua. - ehkäpä
siis puhelimesta suoraan kameraan? koita ensin ite ja kerro miten meni!
- tuossanoin
Siis tarkoitatko sita, että yrität tallentaa puhelimellasi koordinaatit, ja liittää ne jälkikäteen tavallisella kameralla (Jossa ei siis ole paikannusta) otettuihin kuviin?
Lumixillani ja kännykälläni ottamiini kuviin kyllä tallentuvat paikkakoordinantit...
- ltjkwerhtjt
Kyllähän monet on tavallisella käsi GPS:llä laittaneet koordinaatit kuviin. Sen voi tehdä manuaalisestikin kuvien ja paikkatietojen kellonajan perusteella.
Ykso menetelmä: https://digikuvaaja.com/paikkatiedot-valokuvaan-puhelimella/ - kuuuukkeli
Koordinaatit saa käsin kuvaan vaikka Lightroomilla. Itse olen ottanut myös kännykällä kuvan, josta saa koordinaatit tai tallentanut reitin Geo Tracker ohjelmalla. Kameran oma kello täytyy laittaa oikeaan aikaan. Vaivalloista se on, helpompi tapa on käyttää kamerassa erillistä GPS-modulia, jollaisen varmaan saa myös Sonyyn.
- canonball
Pikkasen ja en niin vähääkään kattelin ja kaivelin. On appi "play jotain" (en löytänyt enää uudelleen koska sonyn sivut aika sekavat (lue paskat)). Kyseisellä sovelluksella pystyy jonkin verran ohjaamaan kameran toimintoja wifin välityksellä ja saa koordinaatit kuviin a7 sarjan uusimpiin malleihin. Kokemusta täältä ei taida löytyä keltään...
- Anonyymi
Sony a7 III kamerasta kyse ni laitan tähän samaan ketjuun, eli mikä linssi olisi paras yleiskäyttöön kun kyseisellä kameralla kuvataan pääasiassa videoita? ja pitäisi olla hyvä "pimeässä" kuvaamiseen ilman valaistusta
- Anonyymi
Pimeässä voisi ehkä kuvata infrapunakameralla.
- Anonyymi
Yleensä ollut tapana että yhdessä ketjussa yhdestä asiasta vaikka välillä lähteekin laukalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664