a7 kamerat ja gps

ex_nikotinisti

Saanu sellasen käsityksen että kännykästä sais koordinaatit kuviin jollain sovelluksella? Onko näin ja toimiiko? a7iii harkinnassa.

12

1505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivaaoli

      Laita ruksi "Laiita kuviin päivänmäärät" ruutuun.

    • tuossanoin

      Eikös tuo ominaisuus ole vakiona käytännössä kaikissa nykyajan puhelimissa ja kameroissa? Eli tuskin mitään erillistä sovellusta tarvitset.

      • tuossanoin

        Paikannuksen tarkkuudessa voi tosin olla suuriakin eroja. Joissakin nykylaitteissakin on todella kehno GPS. Parhaissa laitteissa paikannuspiiri on sen sijaan todella nopea ja se toimii kohtalaisesti myös sisätiloissa, jolloin koordinaatit tulevat kuviin tarkemmin ja varmemmin.


      • tuossanoin
        tuossanoin kirjoitti:

        Paikannuksen tarkkuudessa voi tosin olla suuriakin eroja. Joissakin nykylaitteissakin on todella kehno GPS. Parhaissa laitteissa paikannuspiiri on sen sijaan todella nopea ja se toimii kohtalaisesti myös sisätiloissa, jolloin koordinaatit tulevat kuviin tarkemmin ja varmemmin.

        Ja vielä, pika googletuksella löytyy tuollaista:

        https://www.notebookcheck.net/Samsung-Galaxy-A7-Smartphone-Review.140786.0.html#toc-connectivity

        Eli ei tun paikannuspiiri ole aivan parhaasta päästä, se ei esimerkiksi toimi sisätiloissa, mutta ei sitä huonoksikaan voi kutsua.


      • ehkäpä

        siis puhelimesta suoraan kameraan? koita ensin ite ja kerro miten meni!


      • tuossanoin

        Siis tarkoitatko sita, että yrität tallentaa puhelimellasi koordinaatit, ja liittää ne jälkikäteen tavallisella kameralla (Jossa ei siis ole paikannusta) otettuihin kuviin?

        Lumixillani ja kännykälläni ottamiini kuviin kyllä tallentuvat paikkakoordinantit...


    • ltjkwerhtjt
    • kuuuukkeli

      Koordinaatit saa käsin kuvaan vaikka Lightroomilla. Itse olen ottanut myös kännykällä kuvan, josta saa koordinaatit tai tallentanut reitin Geo Tracker ohjelmalla. Kameran oma kello täytyy laittaa oikeaan aikaan. Vaivalloista se on, helpompi tapa on käyttää kamerassa erillistä GPS-modulia, jollaisen varmaan saa myös Sonyyn.

    • canonball

      Pikkasen ja en niin vähääkään kattelin ja kaivelin. On appi "play jotain" (en löytänyt enää uudelleen koska sonyn sivut aika sekavat (lue paskat)). Kyseisellä sovelluksella pystyy jonkin verran ohjaamaan kameran toimintoja wifin välityksellä ja saa koordinaatit kuviin a7 sarjan uusimpiin malleihin. Kokemusta täältä ei taida löytyä keltään...

    • Anonyymi

      Sony a7 III kamerasta kyse ni laitan tähän samaan ketjuun, eli mikä linssi olisi paras yleiskäyttöön kun kyseisellä kameralla kuvataan pääasiassa videoita? ja pitäisi olla hyvä "pimeässä" kuvaamiseen ilman valaistusta

      • Anonyymi

        Pimeässä voisi ehkä kuvata infrapunakameralla.


      • Anonyymi

        Yleensä ollut tapana että yhdessä ketjussa yhdestä asiasta vaikka välillä lähteekin laukalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe