Uusi insignia 260hv pettymys

Exinsigniakuski

Eipä ehtinyt ajaa kuin hetken uudella grandsportilla jossa tuo parjattu 260hv neliveto joka tuntuu lähinä alle 200 heppaiselta ja suoritusarvoiltaan se sitä onkin. Yksi asia ensin eli kulutus talvella...voitteko uskoa...eikä millään raskaalla kaasujalalla 11,5litraa/100km. No nyt kesärenkailla laski 10,4litraan. Ihan kevyesssä matka ajossa olen saanut kulutusmittrin näyttämään parhaillaan 9,9litran kulutusta. Aika huikea on kulutus kun tämähän vie enemmän kun esim uusi M3 bemari kutoskoneella ja 430hevosvoimalla. Auto on sinänsä ihan kiva. Hyvän näköinen ja varusteltu hyvin. Tilaa on hyvin. Mutta sitten se sisusta on aikalailla kakkoslaatua. Muovia joka puolella ja yksi huvittava piirre niin ajotietokoneeseen etäisyysmittarin kohdalle tulee edellisen insignia korimalli perän kuva;))..ei olla ihan selvinpäin juttuja kait mietitty. Matka ajossa talvikitkoilla auto on jopa erittäin hiljainen mutta laitappas saman levyiset ns hiljaiset hankookit alle niin melu on korvia huumaava. Ja ei nyt puhuta isoista 20 tuumaisista vaan tuosta auton perusrengaskoosta joka brembon jarrujen kanssa alle mahtuu eli 18 tuumaset 245/45 sarjan renkaat. No sitten yksi häiritsevä juttu, bluetooth ja carplay yhteys katkeilee ihan itsekseen, puhelut katkeaa milloin sattuu ja välillä koko audiolaite menee niin sekasin ettei sitä pysty mitenkään säätämään eli kaikki napit lopettaa toiminnan eikä toimi vaikka saisit sammutat auton ja laitat uudelleen. Erittäin säälittävä tapaus tuo infotainment järjestelmä. Huomasin että näitä autoja juuri tällä isolla 2 litran bensalla on vaihdettu pois sielä sun täälä ihan vähänkin ajettuina. 197g päästöt 2 litran koneesta kertoo siitä ettei auto ole tekniikaltaan läheskään tätä päivää. Näiden hinta tulee romahtamaan hyvin pian. Insignian perusmallit on hyviä 30-35 tonnin hintaluokassa mutta nämä bensat 50-60 hintaluokassa on täysin ala-arvoisia tekeleitä. Onneksi pääsin eroon tästä huh ja vielä vähän ajettuna sentään kohtuu hintaan.

82

2538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaukoputki

      Tuo auto on tekniikaltaa konetta ja vetotapaa lukuunottamatta se sama halpis auto kuten perus insignia. Täysin keskeneräinen auto jos meinataan olla premium luokassa kuten hinta 50-60 tuhatta antaa olettaa...todellisuudessa ollaan kaukana siitä.

    • LuetunYmmärtäminenHaloo

      Vuoden talviauto Suomessa (TM). Kehuttu myös lehdistössä ja testeissä ympäri Eurooppaa. Jos on varaa pistää autoon tuon verran rahaa, luulisi tienneen jo etukäteen että moottori ei ole mikään säästöpossu?

      • Kammokippo

        Meinaatko että on normaalia että 2 litran bensa neliveto uusissa autoissa kuluttaa 10-12 litraa normaalisti ajaessa? Ja viellä 98 bensaa jota kuluu vähemmän kuin 95:sta. Minun autoni on edelleen nettiautossa myynnissä eikä meinaa kaupaksi käydä. Kuka hullu ostaa auton jossa 2 litran nuhainen kone ja lähes 200g päästöt vuonna 2018? Voi olla vuoden talviauto ja insignia onkin kelpo peli sielä perusautojen n.30tuhatta euroa hintaluokassa mutta tämmöinen kalliimpi premiumejen kanssa kilpaileva malli saisi olla sitten jotain muuta kun mitä se lopulta on. Alle 10 litran kulutuksilla tolla ei pääse missään olosuhteissa se on nähty.


      • Käsittämätöntä

        Niin ja tuo huippumalli 260hv neliveto on haukuttu kaikissa insigniaa käsittelevissä jutuissa. Tuulilasi haukkui kiesin ihan lyttyyn otsikolla ”jano yltyy”....huippumallia on haukuttu kulutuksesta ja siitä ettei auto vastaa suorituskyvyltään läheskään 260hv autoa. Jossain testissä verrattiin mazdan johonki alle 200hv turbo 6 malliin ja insignia kiihtyi jopa tätä huonommin.


      • Synkätlukemat

        No yleisesti ottaen 2 litran koneet joissa on 200-250hv kuluttavat 7-8,5litraa/100km nykyään. Insignia vie 2-3litraa noita enemmän todellisuudessa.


      • varmastinäinjust
        Kammokippo kirjoitti:

        Meinaatko että on normaalia että 2 litran bensa neliveto uusissa autoissa kuluttaa 10-12 litraa normaalisti ajaessa? Ja viellä 98 bensaa jota kuluu vähemmän kuin 95:sta. Minun autoni on edelleen nettiautossa myynnissä eikä meinaa kaupaksi käydä. Kuka hullu ostaa auton jossa 2 litran nuhainen kone ja lähes 200g päästöt vuonna 2018? Voi olla vuoden talviauto ja insignia onkin kelpo peli sielä perusautojen n.30tuhatta euroa hintaluokassa mutta tämmöinen kalliimpi premiumejen kanssa kilpaileva malli saisi olla sitten jotain muuta kun mitä se lopulta on. Alle 10 litran kulutuksilla tolla ei pääse missään olosuhteissa se on nähty.

        Hyvin uskottavaa: Haukut autoa jota olet myymässä - sehän se kauppaneuvotteluissa aina parhaan mahdollisen tuloksen tuo :)

        Kummallista keskenkasvuista läykyttämistä nämä auto-"keskustelut" kaikki tyynni.
        Vain karavaaniosio näytti olevan vielä voitokkaampi, ainakin poistettujen kommenttien määrällä.


      • Tulossatänään
        Käsittämätöntä kirjoitti:

        Niin ja tuo huippumalli 260hv neliveto on haukuttu kaikissa insigniaa käsittelevissä jutuissa. Tuulilasi haukkui kiesin ihan lyttyyn otsikolla ”jano yltyy”....huippumallia on haukuttu kulutuksesta ja siitä ettei auto vastaa suorituskyvyltään läheskään 260hv autoa. Jossain testissä verrattiin mazdan johonki alle 200hv turbo 6 malliin ja insignia kiihtyi jopa tätä huonommin.

        Jos auton kiihtyvyys on autossa se tärkein juttu, niin kevyt auto isolla moottorilla on valintasi. Ottaisin milloin tahansa itselleni tuon neliveto ooppelin Matzdan sijasta. Bensankulutukseta sen verran että 2 litrainen Avensikseni vie 9-10 litaa satasella kun pyörin täällä Helsingissä ja nurkilla. En koe tuosta mitään tuskaa kuitenkaan. Bensa on vielä halpaa ja pumpulta saa aina lisää.


      • Mietisvähä

        Insignia vie helsingissä pyöriessä 13-14 litraa satasella. Tämä 10,4-11,5 on ihan ajelu lähinä kehäteillä. Kaupungissa kulutus voi olla vielä jopa yli 14 litraa. Siinä on hieman eroa sun avensikseen. Ja nämä lukemat on 98 bensaa.


      • Italo88
        Synkätlukemat kirjoitti:

        No yleisesti ottaen 2 litran koneet joissa on 200-250hv kuluttavat 7-8,5litraa/100km nykyään. Insignia vie 2-3litraa noita enemmän todellisuudessa.

        Jos ei ole varaa bensaan, kulje bussilla.


      • Insikskskskk

        Täytyy muistaa että ongelma on se että tämä neliveto 260hv on käytännössä aina 50-60tonnin auto ja mazdan saa 35tuhannella. Ongelma on nuo lähes 200g päästöt jotka nostaa insignia veroa niin että veron osuus on varmaan lähes 20tonnia hinnasta..


      • Eikiinostahinta

        Minulla ei ole kiinostusta bensan hintaan eikä kulutukseen talousmielessä. Ne on minulle pieniä rahoja enkä ole koskaan ostanut eurollakaan itse bensaa. Minulla on oman yrityksen kortti jolla sitä ostan. Lähinä ärsyttää se että saa tankata jatkuvasti.


      • Womanizer
        Käsittämätöntä kirjoitti:

        Niin ja tuo huippumalli 260hv neliveto on haukuttu kaikissa insigniaa käsittelevissä jutuissa. Tuulilasi haukkui kiesin ihan lyttyyn otsikolla ”jano yltyy”....huippumallia on haukuttu kulutuksesta ja siitä ettei auto vastaa suorituskyvyltään läheskään 260hv autoa. Jossain testissä verrattiin mazdan johonki alle 200hv turbo 6 malliin ja insignia kiihtyi jopa tätä huonommin.

        Puhutte kaikki pötyä huonosta vaihteistosta ja mukamas isosta kulutuksesta. Trolleja?

        "Ajossa huomaa, että vääntöä on tarjolla muhkeat 400 newtonmetriä. Voimalinjan täydentää uusi kahdeksanlovinen automaattivaihteisto, joka toimii kuin ajatus.Koeajoauton kulutus sadalla kilometrillä on luvatusti 8,6 litraa, ja hiilidioksidipäästöt kilometrillä ovat 197 grammaa."


      • Womanizer
        Womanizer kirjoitti:

        Puhutte kaikki pötyä huonosta vaihteistosta ja mukamas isosta kulutuksesta. Trolleja?

        "Ajossa huomaa, että vääntöä on tarjolla muhkeat 400 newtonmetriä. Voimalinjan täydentää uusi kahdeksanlovinen automaattivaihteisto, joka toimii kuin ajatus.Koeajoauton kulutus sadalla kilometrillä on luvatusti 8,6 litraa, ja hiilidioksidipäästöt kilometrillä ovat 197 grammaa."

        Ja linkki... https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/maistiainen-odotettu-opel-insignia-grand-sport/


      • Tummelikameli

      • Italo88
        Kammokippo kirjoitti:

        Meinaatko että on normaalia että 2 litran bensa neliveto uusissa autoissa kuluttaa 10-12 litraa normaalisti ajaessa? Ja viellä 98 bensaa jota kuluu vähemmän kuin 95:sta. Minun autoni on edelleen nettiautossa myynnissä eikä meinaa kaupaksi käydä. Kuka hullu ostaa auton jossa 2 litran nuhainen kone ja lähes 200g päästöt vuonna 2018? Voi olla vuoden talviauto ja insignia onkin kelpo peli sielä perusautojen n.30tuhatta euroa hintaluokassa mutta tämmöinen kalliimpi premiumejen kanssa kilpaileva malli saisi olla sitten jotain muuta kun mitä se lopulta on. Alle 10 litran kulutuksilla tolla ei pääse missään olosuhteissa se on nähty.

        'Minun autoni on edelleen nettiautossa myynnissä eikä meinaa kaupaksi käydä'

        Laitatko linkin niin ostan sen sinulta pois?


      • Tulossatänään
        Mietisvähä kirjoitti:

        Insignia vie helsingissä pyöriessä 13-14 litraa satasella. Tämä 10,4-11,5 on ihan ajelu lähinä kehäteillä. Kaupungissa kulutus voi olla vielä jopa yli 14 litraa. Siinä on hieman eroa sun avensikseen. Ja nämä lukemat on 98 bensaa.

        Mun avensiksessa on 140hp ja alle puolet opelin väännöstä


      • Kokemustalöytyy
        Womanizer kirjoitti:

        Puhutte kaikki pötyä huonosta vaihteistosta ja mukamas isosta kulutuksesta. Trolleja?

        "Ajossa huomaa, että vääntöä on tarjolla muhkeat 400 newtonmetriä. Voimalinjan täydentää uusi kahdeksanlovinen automaattivaihteisto, joka toimii kuin ajatus.Koeajoauton kulutus sadalla kilometrillä on luvatusti 8,6 litraa, ja hiilidioksidipäästöt kilometrillä ovat 197 grammaa."

        Hahah. Sä et kuule pääse tolla opelilla alle 10 litralla kun unissasi. 8,6 on täysin utopistinen kun et saa edes 9 alkavaa lukemaa mittaristoon millän jos 95 bensaa käytät ja ajat hissukseen. Opelin vaihteisto on todella hidas. Esim audi A4 on aikalailla farkkuna saman painonen ja 252hv 2 litranen tfsi quattro luvattu 5,9sek 0-100. Meni testissä 5,18sek. Opel menee 260hepalla 7,3 sekuntia hädintuskin ja taitaa todellisuus olla lähempänä 8sekuntia. Ja tehot hukkuu juuri tuohon tolkuttoman hitaaseen vaihteistoon jossa ei ole mitään sport asetusta edes.


      • Italo88
        Italo88 kirjoitti:

        'Minun autoni on edelleen nettiautossa myynnissä eikä meinaa kaupaksi käydä'

        Laitatko linkin niin ostan sen sinulta pois?

        Odotan yhä linkkiäsi. Taisit olla amis trolli kuitenkin? Hshus muualle täältä!


      • Modestra
        Kokemustalöytyy kirjoitti:

        Hahah. Sä et kuule pääse tolla opelilla alle 10 litralla kun unissasi. 8,6 on täysin utopistinen kun et saa edes 9 alkavaa lukemaa mittaristoon millän jos 95 bensaa käytät ja ajat hissukseen. Opelin vaihteisto on todella hidas. Esim audi A4 on aikalailla farkkuna saman painonen ja 252hv 2 litranen tfsi quattro luvattu 5,9sek 0-100. Meni testissä 5,18sek. Opel menee 260hepalla 7,3 sekuntia hädintuskin ja taitaa todellisuus olla lähempänä 8sekuntia. Ja tehot hukkuu juuri tuohon tolkuttoman hitaaseen vaihteistoon jossa ei ole mitään sport asetusta edes.

        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena


      • kuuvatus
        Kokemustalöytyy kirjoitti:

        Hahah. Sä et kuule pääse tolla opelilla alle 10 litralla kun unissasi. 8,6 on täysin utopistinen kun et saa edes 9 alkavaa lukemaa mittaristoon millän jos 95 bensaa käytät ja ajat hissukseen. Opelin vaihteisto on todella hidas. Esim audi A4 on aikalailla farkkuna saman painonen ja 252hv 2 litranen tfsi quattro luvattu 5,9sek 0-100. Meni testissä 5,18sek. Opel menee 260hepalla 7,3 sekuntia hädintuskin ja taitaa todellisuus olla lähempänä 8sekuntia. Ja tehot hukkuu juuri tuohon tolkuttoman hitaaseen vaihteistoon jossa ei ole mitään sport asetusta edes.

        Opelia ei enää saa opelin osilla,kaikki on psa tehtaan ja peugeot citroen osia
        patongista tehtyjä auton kuvatuksia.


      • Tyytyväinen_Opelisti

        Kyllä meille useimmille patonkikin käy ja kelpaa,kun riittävän kova nälkä vaan tulee,jopa näille valiitajille. Ja maha täyttyy myös silläkin tuoteella!


    • Hahahahha

      https://m.youtube.com/watch?v=TGVsJJRarEo Tässä insignia 260hv neliveto häviää kiihdytyksessä jopa 192hv mazdalle. Mietippäs sitä? Kannattaako siis ostaa auto joka ei kulje mutta kuluttaa parhaiten markkinoilla. Insignia 260hv jättää kulutuksessaan taakseen esim focus RS, ford mustang 2.3 314hv ja uusi M3 jolla olen ajanut yli 1000km kulutti keskimäärin 9,8litraa satasella ja siinä sentään 430hv:) M3 oli mulla lainassa ei ollut omani.

      • KiaKia

        "häviää kiihdytyksessä jopa 192hv mazdalle"

        So? Tiedän heti sata mallia jotka "pesee" Mazdan. Näkee että täällä kirjoittelee vain keskenkasvuiset amisviiksipojat :-) Itselläni on 1.6 l Kia, jonka pienitehoinen moottori on aina riittänyt kaikille teille missä liikun.

        Kun haen vauhtia, otan 750 kuutioisen KTM pyöräni alle...


      • Älyhoi

        Mitä so? Kyllä kai kaikki tietää malleja mitkä kiihtyy nopeammin??taidat olla älykkyydeltäsi hieman piippuun jäänyt. Tässä oli vain esimerkki siitä kuinka opel ei kulje edes 192hv mazdaan verrattuna joka on hyvin vertailukelpoinen opelin kanssa jossa 260hv..ovat katsos nuo mazda 6 ja opel insignia aika saman luokan autoja. Jokainen tietää että löytyy tehokkaampia mutta tämä oli oiva vertailu.


      • Mannertenvälinen
        Älyhoi kirjoitti:

        Mitä so? Kyllä kai kaikki tietää malleja mitkä kiihtyy nopeammin??taidat olla älykkyydeltäsi hieman piippuun jäänyt. Tässä oli vain esimerkki siitä kuinka opel ei kulje edes 192hv mazdaan verrattuna joka on hyvin vertailukelpoinen opelin kanssa jossa 260hv..ovat katsos nuo mazda 6 ja opel insignia aika saman luokan autoja. Jokainen tietää että löytyy tehokkaampia mutta tämä oli oiva vertailu.

        Käsi ylös niillä jotka ottaisi mielluummin mazdan kuin premium luokan Opelin, vain sen takia että toinen kiihtyy 0-100kmh sekunnin murto osan nopeammin mutta häviää kaikessa muussa?


      • Mietisoikeedti

        Opel ja premium luokka ei vaan kuulu samaan lauseeseen. Oletko käynyt sisällä insigniassa ja vaikka uudessa 5-sarjassa tai E-mersussa? Insignia kaikilla varusteilla on edelleen todella muovinen eikä edes aitoa nahkaa ole tarjolla enään. Kun ruskeat premium penkit ei ole saatavilla. Bosen äänentoisto on surkea ja pelkkää bassoa. Opelin alusta kumisee ja käyttäytyy epäasiallisesti kaikenlaisissa töyssyissä. Miksi ostaa 50-60 tonnin opel josta saa vuoden päästä vaihdossa 30 tonnia?? Senhän tietä kaikki ettei opel merkkiselle autolle ole tuola 50 tuhannen euron paikkeilla paljoa ostajia?...kyllä siellä valtaosa valitsee opelin sijasta premium auton. Insigniasta ei premiumia saa tekemälläkään.


      • Harmaa
        Mietisoikeedti kirjoitti:

        Opel ja premium luokka ei vaan kuulu samaan lauseeseen. Oletko käynyt sisällä insigniassa ja vaikka uudessa 5-sarjassa tai E-mersussa? Insignia kaikilla varusteilla on edelleen todella muovinen eikä edes aitoa nahkaa ole tarjolla enään. Kun ruskeat premium penkit ei ole saatavilla. Bosen äänentoisto on surkea ja pelkkää bassoa. Opelin alusta kumisee ja käyttäytyy epäasiallisesti kaikenlaisissa töyssyissä. Miksi ostaa 50-60 tonnin opel josta saa vuoden päästä vaihdossa 30 tonnia?? Senhän tietä kaikki ettei opel merkkiselle autolle ole tuola 50 tuhannen euron paikkeilla paljoa ostajia?...kyllä siellä valtaosa valitsee opelin sijasta premium auton. Insigniasta ei premiumia saa tekemälläkään.

        "Insignia kaikilla varusteilla on edelleen todella muovinen eikä edes aitoa nahkaa ole tarjolla enään" Opelin AGR-penkit ovat Recaron valmistamat. Tiesitkö sen? Nuo penkit ovat saaneet vain ylistystä. Et löydä googlaamalla mistään yhtään pahaa sanottavaa niistä. Penkit ovat markkinoiden ylivoimaiset! Penkkien ylivoimaisen ergonomian lisäksi ajomukavuutta maksimoi penkkien ilmastointi ja HIERONTA ominaisuudet. Kelpaisi kyllä kaikista kriittisimmillekin meistä.


      • Eiolehyvät

        Minusta ne on kovat ja ihan paskat. Volvossa,mersussa ja audissa sekä tietty bemarissa on jo vakiona paljon paremmat. Opelin penkit on myös jotain jenkemiä niinkun autokin sisältä. Viimeistely ontuu pahasti muös penkeissä ja nahka onkin keinonahkaa.


      • Harmaa
        Eiolehyvät kirjoitti:

        Minusta ne on kovat ja ihan paskat. Volvossa,mersussa ja audissa sekä tietty bemarissa on jo vakiona paljon paremmat. Opelin penkit on myös jotain jenkemiä niinkun autokin sisältä. Viimeistely ontuu pahasti muös penkeissä ja nahka onkin keinonahkaa.

        Raukka parka. Etsi netistä YKSIKIN linkki jossa penkkejä ei ylistettäisi, kielellä millä tahansa! Recaro on maailman osaavin penkin valmistaja.Jään odottelemaan linkkiäsi...


      • Halpisonhalpis

        Mutta se on edelleen vain opel oli se penkki mikä tahansa. Kovamuovia ohjaamo täynnä näköjään insigniassakin. Mene sisään insigniaan ja voit aistia auton halvat materiaalit. Ovilistat on hepposet ja viimeistely ontuu pahasti. Opelin käyttöjärjestelmä ei ole myöskään tätä päivää ja sekoilee käytössä. Siellä sisällä on semmoinen kummallinen hajukin kun vertaa premium autoihin. Pahinta on kuitenkin se kumahteleva alusta ja kivet ropisee lokareissa kuten halvemmissa autoissa, rengasmelu kesäkumeilla korvia huumaava eikä todella kuulu tämän luokan autoon. Tätä samaahan myydään buickina ja vauxhallina jotka on sellasia halpismerkkejä. Jotta opelista maksaisi noin paljon pitäisi sisustan laatuvaikutelman olla täysin eri tasolla kun se nyt on.


      • mpukkonatiedän
        KiaKia kirjoitti:

        "häviää kiihdytyksessä jopa 192hv mazdalle"

        So? Tiedän heti sata mallia jotka "pesee" Mazdan. Näkee että täällä kirjoittelee vain keskenkasvuiset amisviiksipojat :-) Itselläni on 1.6 l Kia, jonka pienitehoinen moottori on aina riittänyt kaikille teille missä liikun.

        Kun haen vauhtia, otan 750 kuutioisen KTM pyöräni alle...

        Kotarilla ei ole koskaan ollut 750 pyörää. Unelmia ja toimistohommia?


      • KiaKia
        mpukkonatiedän kirjoitti:

        Kotarilla ei ole koskaan ollut 750 pyörää. Unelmia ja toimistohommia?

        KTM 790... typo


    • Jenkki-auto

      Se ei ole mikään Opel Insignia,
      Se on Buick LecRosse tai Cadillac XTS.

      • KooVeeGee

        Se ei ole Buick LecRosse vaan LaCrosse, mutta Insignia on kuitenkin sama kuin Buick Regal.

        Buick on Upper class -luokassa Yhdysvalloissa, mutta vanhalla mantereella samakaan auto eli esim. Insignia ei premiumia ole...
        Ja kovimpien amisautomiesten (ts. "maksavat" autonsa pikavipillä) Buick / Opel on iha huono.


      • Haloa
        KooVeeGee kirjoitti:

        Se ei ole Buick LecRosse vaan LaCrosse, mutta Insignia on kuitenkin sama kuin Buick Regal.

        Buick on Upper class -luokassa Yhdysvalloissa, mutta vanhalla mantereella samakaan auto eli esim. Insignia ei premiumia ole...
        Ja kovimpien amisautomiesten (ts. "maksavat" autonsa pikavipillä) Buick / Opel on iha huono.

        Itse en tiedä hinta/laatu suhteeltaan insignian voittanutta. Tuo 260 hp moottori ei ole taloudellinen, senhän näkee jo numerousta, siksi ihmiset ostaa insignian pääosin paljon järkevimmillä koneilla. Esim tuo 1.5l bensaturbo hyvällä väännöllä ja ilman diesel verorasitusta on nappivalinta. Ja Saksan lehdistön mukaan tuo 260hp uudistuu jo tämän vuoden syksyllä, uusi pohjautuu kehuttuun 165hp 1.5l bensaturboon.


      • KooVeeGee
        Haloa kirjoitti:

        Itse en tiedä hinta/laatu suhteeltaan insignian voittanutta. Tuo 260 hp moottori ei ole taloudellinen, senhän näkee jo numerousta, siksi ihmiset ostaa insignian pääosin paljon järkevimmillä koneilla. Esim tuo 1.5l bensaturbo hyvällä väännöllä ja ilman diesel verorasitusta on nappivalinta. Ja Saksan lehdistön mukaan tuo 260hp uudistuu jo tämän vuoden syksyllä, uusi pohjautuu kehuttuun 165hp 1.5l bensaturboon.

        Hyvä auto Insignia on nimenomaan hinnan ja ominaisuuksiensa suhteessa.
        Jos joku haluaa onnistuneen markkinoinnin aivopesemänä uskoa, että vain "premiumista" maksaminen tyydyttää autoilun tarpeet kyllin hyvin, niin hyvä heille - ja varsinkin premium-myyjille.

        Mutta joillekin hämmästyttävästi ei nuo ns. maailmanautojen yhtenäiset mallit aukea, vaikka ne netistä löytyvät kuvineen tietoineen päivineen (Buick/Opel/Vauxhall jne). Toisaalta yhtä hämmästyttävästi (tai sitten ei) joillekin on tarpeen trollata ihan kaikesta...


    • Lainaustavähän

      Tässä lainaus eräästä jutusta:0

      ”HUIPULLA PARANNETTAVAA

      260-hevosvoimaisella bensiinimoottorilla varustettu nelivetoinen Insignia Grand Sport 2.0 Turbo kilpailee lähinnä Škoda Superbin 280-hevosvoimaisen version ja vastaavan Volkswagen Passatin kanssa.

      Tehokkain Insignia oli kuitenkin ainoa Opel, joka tuotti monipuolisella koeajoreitillä pettymyksen. Sen automaattivaihteisto vaihtaa niin kärkkäästi isommalle vaihteelle, että se ei tue aktiivista ajotapaa ja vuoristolenkillä liikkuminen oli suorastaan nihkeää.

      Toisin kuin useimmissa muissa autoissa ja Insignian muissa versioissa, 2.0 Turbossa automaattivaihteiston ohjelmointi ei muutu eivätkä kierrokset tasakaasulla nouse Sport-ajotilaan siirryttäessä.

      Ylämäkeen ajettaessa Opel hyytyi tehokkaasta moottoristaan huolimatta, sillä kaasupolkimen polkeminen auttoi vain hetkeksi, pian kick-downin jälkeen laatikko vaihtoi taas toivottoman isolle vaihteelle. Alamäessä ei voinut käyttää moottorijarrutusta muuten kuin manuaalivaihtamiseen siirtymällä. Kuvaavaa oli, että pykäliä piti manuaalisesti vaihtaa jopa neljä vaihdetta alaspäin ennen kuin moottorissa oli riittävästi kierroksia ja auto oli taas kunnolla käsissä. Onneksi koeajetussa huippu-Insigniassa oli kunnon vaihtosiivekkeet ohjauspylväässä.”

    • Kovakulutus

      Lainaus myös tässä:

      ”Insignia on edelleen iso auto – kokonaan uusi korimalli eroaa erityisesti keulailmeen osalta edeltäjästä, mutta tummansininen väri ja tummennetut takaikkunat eivät välttämättä tee oikeutta muuten sen muodoille. Ajoasennon saa hyvin asialliseksi ja lisävarusteisten sporttipenkkien uumenista löytyy asiallinen ajoasento. Sen sijaan jo ensimmäiset kilometrit malliston tehokkaimmalla koneella antavat kuvan siitä mistä tehoversio on tehty – yllättäen tehokkaaksi mielletty moottori ei tarjoakaan räjähtävää suorituskykyä. Tämän lisäksi myös mittariston kulutusta indikoiva näyttö antaa todella synkkiä lukemia.”

    • Seppoantikainen

      Insignia 4x4 260hv on kamala bensarosvo. Kaupungissa pääsee lähelle takavuosien V8 mersujen kulutuksia.

    • Buhgaha

      "Probably the best point to make about the 4x4 Turbo is that it costs almost exactly the same as an entry-level Audi A4 with a 148bhp 1.4-litre TFSI engine, and is also significantly cheaper than the four-wheel-drive 236bhp Ford Mondeo Vignale. Against either rival, this model makes a fine case for itself, being better value and (to these eyes at least) comfortably better looking. It's also worth remembering the quantum leap made insid"

      https://www.autocar.co.uk/car-review/vauxhall/insignia-grand-sport/first-drives/vauxhall-insignia-grand-sport-20-turbo-4x4

      • Suttajasekundaa

        Kun ajat hetken opelilla sulle kelpaa mikä tahansa audi,bemari,mersu tms kunnon auto oli millä tahansa koneella ja varusteilla. Opel ei vaan ole kenenkään silmissä yhtikäs mitään eikä se nyt kuskinkaan mielestä voi tuntua hyvältä ajaa 50 tonnin opelilla? Samalla rahalla kun saa jo suunilleen bmw 5-sarjan joka on täysin eri planeetalta. Ja 520d suoritusarvot on muuten aikalailla myös samat 190 hv voimin. Eli 7,4sek 0-100tms. Ja 520d kuluttaa ihan aikuisten oikeesti 5,5-6 litraa dieseliä satasella. Eli noin puolet insigniasta. Kun ajat kaupan pihaan tai mäkin luukulle opelilla niin se ei vaan tunnu hyvältä mutta kun teet saman bemarilla niin elämä hymyilee eikä tartte hävetä. Samoin kaupan kassajonossa opelin avaimia ei kehtaa hirveesti näytellä mutta premium merkkejen avaimet jättää mielellään esille.


      • Unuverse

        Valopää vertaa dieseliä ja bensakonetta. Valitse bmw:hen neliveto ja samat varusteet niin maksat 23t enemmän. Lisäksi maksat jokaisesta korjauksesta vähintään tuplaten. Bmw:hän on tunnetusti helposti hajoava ja eeeeerittäin kallis korjata. Do the math.


      • never_ever
        Unuverse kirjoitti:

        Valopää vertaa dieseliä ja bensakonetta. Valitse bmw:hen neliveto ja samat varusteet niin maksat 23t enemmän. Lisäksi maksat jokaisesta korjauksesta vähintään tuplaten. Bmw:hän on tunnetusti helposti hajoava ja eeeeerittäin kallis korjata. Do the math.

        Niin ja eipä ole toista niin älytöntä autohankintaa kuin ostaa käytetty bemari. Paitsi jos vielä velkarahalla.


      • Tulevakunkkuäijä
        never_ever kirjoitti:

        Niin ja eipä ole toista niin älytöntä autohankintaa kuin ostaa käytetty bemari. Paitsi jos vielä velkarahalla.

        Mutku meillä muillakakin varaston pojilla on saksasta tuodut loppuun poljetut beeänweet!


      • Eimuutenmaksa
        Unuverse kirjoitti:

        Valopää vertaa dieseliä ja bensakonetta. Valitse bmw:hen neliveto ja samat varusteet niin maksat 23t enemmän. Lisäksi maksat jokaisesta korjauksesta vähintään tuplaten. Bmw:hän on tunnetusti helposti hajoava ja eeeeerittäin kallis korjata. Do the math.

        Minä hankin juuri BMW 5-sarjan sedanin nelivetona uutena. Ja 520d 190hv automaatti. Hinta oli muutamilla lisävarusteilla 54tuhatta euroa. Eipä siinä juuri ole hintaeroa insigniaan:) ja suorituskyky on 190hv bemarissa sama kuin 260hv insigniassa. Toki jos lähdet hirveesti varustelemaan mutta en tarvitse mitään turhuuksia kun auto on muuten niin loistava ajaa ja vakionakin on kaikki tarpeellinen.


      • Soulmän
        Eimuutenmaksa kirjoitti:

        Minä hankin juuri BMW 5-sarjan sedanin nelivetona uutena. Ja 520d 190hv automaatti. Hinta oli muutamilla lisävarusteilla 54tuhatta euroa. Eipä siinä juuri ole hintaeroa insigniaan:) ja suorituskyky on 190hv bemarissa sama kuin 260hv insigniassa. Toki jos lähdet hirveesti varustelemaan mutta en tarvitse mitään turhuuksia kun auto on muuten niin loistava ajaa ja vakionakin on kaikki tarpeellinen.

        Karvalakkimallin siis ostit. Ja dieselin. Lisäksi dieselin joiden hinta on kovassa syöksykierteessä. Voit toki perustella askeettista autoasi sillä ettet tarvitse mukavuusvarusteita mutta me kaikki muut tiedetään totuus. Rahasi meni kuliautoon, koska merkkipeelolle merkki on tärkeämpi kuin ajomukavuus :-D

        Tämä linkin bmw on heikosti varusteltu ja hinta silti yli 60t... voin vain kuvitella minkälaisen hinnat alkaen säälittävän hankit. Mutta omathan ovat rahasi...

        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-huippuunsa-jalostettu-seitsemas-sukupolvi-bmw-520d-a/


      • Vuositulot115t

        Tämä paikka ei ole edes viihdyttävä....jokainen puolijärkinenkin ymmärtää että kukaan bmw: n omistaja ei tulisi Opelin keskusteluryhmään kuluttamasn aikaansa. Väitän että 90% palstan kirjoittajista ei ole koskaan omistanut yli 30t hintaista autoa, Opelit mukaan luettuna. Minäkin poistun nyt enkä opasta teitä enempää...saitte tämän lahjana.


      • Kuntalainen

        Tiesitkö että mm. Volvo on lopettanut diesel-autojen valmistamisen. Diesel on vaan eilisen maailman tekniikkaa. On satavarma että kaikkia diesel-autoja kohtaa suuri hinnanromahdus seuraavan kahden vuoden aikana. Huono juttu uuden dieselin ostajalle, hyvä käytetyn ostajalle. Kannattaa seurata uutisia maailmalta niin näkee parkkipaikkaansa pidemmälle.


      • Oletkoihanpihalla

        Paljon vaikeampi on myydä isokulutuksista opelia jossa päästöt 197g ja näin ollen hinnasta iso osa veroja kuin uutta diesel autoa. Mersu,audi ja nmw nimenomaan satsaavat nyt valtavasti uusiin diesel autoihin. Sähköautohype on pian ohi ja kohta tulee aika kun bensa autoja ei myydä..sitten taas kaikki haluaa vanhojakin dieseleitä.


      • Dieselonkuollut
        Oletkoihanpihalla kirjoitti:

        Paljon vaikeampi on myydä isokulutuksista opelia jossa päästöt 197g ja näin ollen hinnasta iso osa veroja kuin uutta diesel autoa. Mersu,audi ja nmw nimenomaan satsaavat nyt valtavasti uusiin diesel autoihin. Sähköautohype on pian ohi ja kohta tulee aika kun bensa autoja ei myydä..sitten taas kaikki haluaa vanhojakin dieseleitä.

        Olet pihalla kuin lumiukko. Max. 10 vuoden päästä ei markkinoilla ole muita kuin sähkö ja kenties vetyautoja. BMW itse ilmoitti että se tuo seuraavan kahden vuoden aikana 25 uutta sähköautoa! Välikausi mennään bensa-autoilla. Dieseleitä ei halua enää kukaan. Joillekin tästä murroksesta jää musta pekka käteen...sinä vaikutat juuri sellaiselta reppanalta :-)


      • poppaukkopuheita
        Dieselonkuollut kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko. Max. 10 vuoden päästä ei markkinoilla ole muita kuin sähkö ja kenties vetyautoja. BMW itse ilmoitti että se tuo seuraavan kahden vuoden aikana 25 uutta sähköautoa! Välikausi mennään bensa-autoilla. Dieseleitä ei halua enää kukaan. Joillekin tästä murroksesta jää musta pekka käteen...sinä vaikutat juuri sellaiselta reppanalta :-)

        Niin kauan kuin akkuteknologiassa ei ole saavutettu sitä kuumeisesti etsittyä lopullista läpimurtoa kapasiteetin / painon / latausnopeuden kehityksessä, sähköautoista ei tule valtavirtaa.

        Esim. Nissanin lupaama 300 km toimintasäde kutistui kestotestiautossa 100 km:iin talviajossa. Ei oikein riitä vielä mihinkään, auton hyytyminen ties mihin ei paljon naurattaisi paukkupakkasilla - varsinkin kun auton hinta on kuitenkin miltei kaksinkertainen samankokoiseen vastaavaan bensa-autoon.

        Eikä vetyautoista ole mitään kaupallisesti varteenotettavaa julkisuuteen asti näkynyt.


      • Sähkögiru

        Jo 100km käyttösäde riittää 90% ihmisistä. Aikoinaan hevosmiehet nauroi kun Ford alkoi tehdä polttomoottoriautoja. Ja mites kävi? Tulevaisuus on robottiautoja jolloin sähköautotekniikka on ainoa toimiva ratkaisu...


      • 100kmEiriitä
        Sähkögiru kirjoitti:

        Jo 100km käyttösäde riittää 90% ihmisistä. Aikoinaan hevosmiehet nauroi kun Ford alkoi tehdä polttomoottoriautoja. Ja mites kävi? Tulevaisuus on robottiautoja jolloin sähköautotekniikka on ainoa toimiva ratkaisu...

        Tulevaisuus on mitä on, tuossa oli puhe max. 10 v. päässä olevasta tulevaisuudesta. Sähkö- saatikka robottiautojen kehittämisessä ollaan edelleen kokeiluasteella ja isoa läpimurtoa vailla.

        Akkuteknologia on se avainkysymys, edelleenkään ne eivät ole tarpeeksi tehokkaita, kevyitä ja halpoja laajamittaiseen massatuotantoon.


    • Vankilakundi

      Minulla on Hyundai V6 koneella vm 2004. kuluttaa tasaisella 10-12 l ja kaupungissa yli 16 litraa. ajan vähän joten miksi tuo olisi ongelma?

    • BMWmaasturi3.0

      Viihdyttävää aina välillä käydä täällä köyhien ihmisten palstalla...itkevät bensan hinnasta...me BMW omistajat keskitytään nauttimaan ajamisesta...käynti täällä muistuttaa aina miten hyvin minun asiat on!

      • Prinssibraatwursti

        Minä muaaah, pippeli... aah.. minä minä minä... Bmw...


      • Sirpasähäkkä
        Prinssibraatwursti kirjoitti:

        Minä muaaah, pippeli... aah.. minä minä minä... Bmw...

        Iso pippeli vaan toimii ja sen saa bemulla jos luoja ei muuten antanut syntymä lahjana.


      • tyttöpoikapuhuu
        Sirpasähäkkä kirjoitti:

        Iso pippeli vaan toimii ja sen saa bemulla jos luoja ei muuten antanut syntymä lahjana.

        Göstan biisiä mukaellen, "Olin poika nimeltä Sirpa..."


      • Zapliiniksi

        juu tampereella myynnissä 520 twinturbo ajettu alle 80 tuhatta ja uusittu turbo ja jakoketju... ed silleen naatiskellaan


    • Paridonaa
    • Kovaonkulutus

      Saksan lehdistön mukaan tuosta 260hv versiosta on tulossa ensi syksynä täysin uusi versio jossa uudelleen ohjelmoitu automaattivaihteisto sekä moottorissa pienet päästöt. Tämä vanha n.200g päästävä moottori siis heivataan syystäkin kuuseen ja tilalle tulee uusi nykyaikainen kone jolla varmaan pääsee sitten jo 8-8,5litran kulutuksella kuten tuollaiselle mallille sopii. 11 litraa 98 bensaa 2 litran turbolla normiajossa on aivan järkyttävä lukema, 2018 vuonna ja sen tämä käytännössä vie tämä kyseinen 260hv insignia.

      • Eipösöä

        Onkohan peugeot tuotantoa? *pelottaa*


      • Patonkiapesään

        Toivotaan että on koska GM tekee maailman kuluttavimmat ja saastuttavimmat koneet. Luotettavuudesta voi sitten olla montaa mieltä..patonkituotteet ei ole ainakaan siinä opelia parempia.


      • NeverPatong
        Patonkiapesään kirjoitti:

        Toivotaan että on koska GM tekee maailman kuluttavimmat ja saastuttavimmat koneet. Luotettavuudesta voi sitten olla montaa mieltä..patonkituotteet ei ole ainakaan siinä opelia parempia.

        Mietitääns...kumman koneen ottaisin....toinen on luotettava ja kestävä kone mutta kuluttaa satasella litran enemmän kuin kilpailija, joka menee vähemmällä mutta joka on epäluotettava ja rempat lukuisia ja kalliita....paha valinta :)


      • Anttistadista

        Opel inkku 260hv koneella kuluttaa 10,4-11,5litraa 98 bensiiniä minulla tässä kehä3-lahdentie ajossa. Kaupunkiajoa tähän ei sisälly eikä ihmeemmin kiihdyttelyä olen jo sen iän ohittanut. Auto on muuten ihan hyvä mutta kesärenkailla rengasmelu on kova, talvikitkoilla ei melua ollut. Kulutus on vähän niin ja näin ei se minua kiinosta kun en paljoa aja. Toki 2 litraiseksi vie aika tolkuttomasti. Voimaa piisaa hyvin ja ainakin omiin tarpeisiini vähintään riittävästi. Ei tämä ole premium muttei mikään nuhainen tojohybridikään.


      • jupsjahups
        Anttistadista kirjoitti:

        Opel inkku 260hv koneella kuluttaa 10,4-11,5litraa 98 bensiiniä minulla tässä kehä3-lahdentie ajossa. Kaupunkiajoa tähän ei sisälly eikä ihmeemmin kiihdyttelyä olen jo sen iän ohittanut. Auto on muuten ihan hyvä mutta kesärenkailla rengasmelu on kova, talvikitkoilla ei melua ollut. Kulutus on vähän niin ja näin ei se minua kiinosta kun en paljoa aja. Toki 2 litraiseksi vie aika tolkuttomasti. Voimaa piisaa hyvin ja ainakin omiin tarpeisiini vähintään riittävästi. Ei tämä ole premium muttei mikään nuhainen tojohybridikään.

        No eipä ne hevosvoimat edelleenkään tule tyhjästä, vaan bensiinistä.
        Iskutilavuudeltaan parilitrainen moottori ei voi olla täydellinen talousihme matalaviritteisenäkään.
        Ja automaattihan noissa on perinteinen momentinmuunnin-malli, joten sillä kulutusta tullee väkisinkin vähän manuaalia enemmän.
        Mutta tuo rengasmeteli on hanurista. Renkaat vain ovat nykyään yksiselitteisesti aivan liian matalaprofiilisia ja leveitä. Normaaliajoonhan ne autot on tehty eikä ratakisoihin, joten tuuma tai parikin pois vannekoosta ja sekä meteli, kulutus että rengaskulut laskevat.


      • Tummelikameli

        Kuka pakottaa tilaamaan autonsa leveillä läskeillä? Näyttää hyvältä mutta tuntuu pahalta.


      • Kovameluon

        No kuule kun tuohon ei saa mitään pieniä renkaita kun siinäon ne isot brembon jarrut. 17 tuuman vanne ei edes mahdu tuon 260hv mallin alle ja perusrengaskoko on 245/45 R18 saa toki myös isot 20 tuumaise mutta jo 18 tuumaisilla auto on todella epämukava. Aika moni näyttää vaihtaneen insignian pois jo pienillä kilometreillä kun noita huippumalleja on nyt jo vähän ajettuina myynnissä nettiautossa.


      • Vuosiodottelua

        Hieno juttu jos saa vähän ajettuja halvalla, odotan kieli pitkällä että mahtuvat budjettiini.


      • Tummelikameli
        Kovameluon kirjoitti:

        No kuule kun tuohon ei saa mitään pieniä renkaita kun siinäon ne isot brembon jarrut. 17 tuuman vanne ei edes mahdu tuon 260hv mallin alle ja perusrengaskoko on 245/45 R18 saa toki myös isot 20 tuumaise mutta jo 18 tuumaisilla auto on todella epämukava. Aika moni näyttää vaihtaneen insignian pois jo pienillä kilometreillä kun noita huippumalleja on nyt jo vähän ajettuina myynnissä nettiautossa.

        – it’s an excellent motorway companion, offering a near-silent cruising experience in terms of wind, road and engine noise.-

        Ote isosta englantilaisesta autolehdestä


      • Kokemusmyös

        Suomessa on rengasmelu aivan eri kun briteissä tai saksassa jossa näitä autoja testaillaan. Suomen asfaltit on kamalassa kunnossa talven takia. Opel insignia on todella meluisa auto hintaansa nähden noilla 245/45 R18 kumeilla.


      • pikkumotti-pareerenkaat
        Kokemusmyös kirjoitti:

        Suomessa on rengasmelu aivan eri kun briteissä tai saksassa jossa näitä autoja testaillaan. Suomen asfaltit on kamalassa kunnossa talven takia. Opel insignia on todella meluisa auto hintaansa nähden noilla 245/45 R18 kumeilla.

        Ratarenkaat välttänee ostamalla Insignian pienemmällä koneella, esim 165 hv?
        Siinä tuskin on niin isoja jarruja (vai?), että vaatisi yli 17-tuumaiset vanteet, mutta suorituskyky liikkumiseen ainakin muualla kuin saksalaisilla autobahnoilla lienee täysin riittävä.

        16-tuumaiset olisivat mukavuuden, melun ja kokonaistalouden kannalta tietenkin parhaat, toki eivät nykymuodin mukaiset lituskat. Mutta eipä ole tarpeen muodeista välittää :)


      • Mietihänsitä

        Itse olen mieltynyt autoissa jsein 17 tuuman kokoon ja 55 tuo korkeus. Sopivan pehmeä ja rengasmelu jää vähäiseksi 225 leveydellä. Tämä koko isommassa autossa on toki jo pienemmästä päästä mutta ainakin on mukava eikä ole muuten renkaiden uusiminenkaan kovin kallista.


      • Italo88
        Mietihänsitä kirjoitti:

        Itse olen mieltynyt autoissa jsein 17 tuuman kokoon ja 55 tuo korkeus. Sopivan pehmeä ja rengasmelu jää vähäiseksi 225 leveydellä. Tämä koko isommassa autossa on toki jo pienemmästä päästä mutta ainakin on mukava eikä ole muuten renkaiden uusiminenkaan kovin kallista.

        Juuri näin!


      • Topper

    • opel.ei.entisensä

      siinä sen näki kun päästettiin psa ranskalaiset räpläämään opelia heti on ongelmia.

    • mitä_vielä

      Uusin Insignia on vielä saksalaisen suunnittelun tulosta.

      • Halvempiparempi

        Ulkoa hieno mutta sisältä ei kyllä yllä premium luokkaan edes varusteltuna. Varmasti on 30-35 tuhannen een autona ihan hyvä.


      • pikkumotti-jne

        Lähtöhinta n. 30 tuhatta ja pikkuisen paremmalla varustelulla ja muutamilla lisäkikottimilla hintaa n. 35 tuhatta. 165 hv bensakone ja passelit 17-tuumaiset vanteet.

        Mutta amerikoissahan käytännössä täysin sama auto kuin Insignia on Buick Regal, joka on upper-class-tuote. Mitenkähän lienee hinnoittelu vs. kilpailijat- no enpä jaksa perehtyä.

        Premium = massiivisen markkinoinnin luoma mielikuva massatuotteelle.
        Premium-lisä = massiivisten markkinointikulujen maksaminen tuotteen hinnassa.


    • 3-6

      Wanha Vectra oli kova luu, semmoinen liimautui kantaan 9-tiellä ja ajattelin näyttää huppelille närhen munat D-CATilla Siitaman ohituskaistoilla. Helevetin ooppeli tuli imussa 180 asti ja hups heittämällä ohi, olikin V6 Biturbo. Ajelin sitten nöyränä poikana kohti Jyväskylää...

    • luupää_olet

      Ja näitä pöljiähän riittää tuolla liikenteessä leikkimässä Lööppiä ja vaarantamassa ihmisten henkiä.

      • 3-6

        Tyhjällä ja turvalliseksi totistetulla keskikaidepätkällä nyt ei juurikaan henkiä näkynyt saati ihmisiä. Vaarallisemmaksi mä luokittelisin suomalaisten suosikkinelosgloffin 1,6 farkulla tehdyt kurakeliohitukset, kinnerissä ei ole ajovaloja edes tehtaalta ja voimaa on kuten kuplan perillisellä kuuluukin olla, olemattomasti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe