MIKSI EI TOIMI TAKA-ILMAJOUSET

ANTTI4

Mul on tossa ajossa uudehko 2003 vuoden scania p94 260 ja eile yhtäkkii jouset ei laske enää ku laitan ne lasku asentoon? missä vika? en löydä ite mitää vikaa...

7

10110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se auto

Sorakuapa syrjäst alas ja hae lehtijousinen auto tilal, ilmajouset ei tule IKINÄ HUOM!!!! ikinä toimimaan kunnol sanon minä

• Petri

En tunne ihan tarkkaan scanian ilmajousi järjestelmää mutta tässä muutama perus haku.Tapahtuuko niistä tasonsäätö nappuloista mitään? nouseeko, keskittääkö? jos ei niin katso säätökapulan sisään tuleeko virta ja mene kaikki sulakkeet läpi, mieluiten jokainen yksi kerrallaan irti ja tarkistus. Myös taka-akselin nosto ja lasku ohjaus ventiileille menevät sähköpistokkeet kannattaa ottaa auki ja tarkistaa puhtaus (niitä voi löytyä sieltä useammastakin paikkaa)Mekaanisia vikoja on paha neuvoa näin koneen testin välityksellä.

• Mekaanikko.

Voin heti ensin sanoa että tasonsäätökapulan sisään on ihan turha mennä kurkistelemaan, et saa mitattua sieltä yhtään mitään sillä siellä menevä jännite on niin pieni että sähkökynä ei näytä mitään.
        Voidaan olettaa kun auto on noin uusi ettei siinä mitään hapettumia missään pistokkeissa ole tms.(kaikki on tietysti mahdollista).
        Helpoimmalla varmaan pääset kun ajat Scania korjaamolle ja siellä joku ammattimies korjaa vian.
        Mutta jos pitää jotain viaksi veikata niin sanoisin tasonsäätökapula tai takapään paineanturi.

• Useita vaihtanut
        Mekaanikko. kirjoitti:

Voin heti ensin sanoa että tasonsäätökapulan sisään on ihan turha mennä kurkistelemaan, et saa mitattua sieltä yhtään mitään sillä siellä menevä jännite on niin pieni että sähkökynä ei näytä mitään.
        Voidaan olettaa kun auto on noin uusi ettei siinä mitään hapettumia missään pistokkeissa ole tms.(kaikki on tietysti mahdollista).
        Helpoimmalla varmaan pääset kun ajat Scania korjaamolle ja siellä joku ammattimies korjaa vian.
        Mutta jos pitää jotain viaksi veikata niin sanoisin tasonsäätökapula tai takapään paineanturi.

Jos Wabcon boksi, niin väittäisin boksi vikaa.

• muitakin
        Useita vaihtanut kirjoitti:

Jos Wabcon boksi, niin väittäisin boksi vikaa.

Vaihtoehtoja kuin Wabco? Parempi ku ei rupee vaihteleen aivoja ihan tommoosen perusteella.

• masentaja

ettei vaan ois vettä paineilma järjestelmässä et ois päässy jäätyy...

• ANTTI4

VENTTIILISSÄ OLI VIKA JA SE EI PÄÄSTÄNYT ILMAA MUTTA SE ON KORJATTU JA HYVIN TOIMII

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe