Koirarotu??!

Olisimme hankkimassa koiraa, luultavasti pentua. Olisiko rotua joka sopisi näihin kriteereihin??

- Sekäkorkeus max 30cm
- Yleisesti rotu ei olisi kova räksyttäjä
- Sopii lapsiperheeseen (lapset 13, 11 ja 7v)
- Ei tarvitse pitkiä lenkkejä

Ja lurppakorvainen rotu olisi kyllä kiva, mutta pystykorvaisetkin käy.

Ehdotuksia? Ja pennun hoidosta saa myös antaa vinkkejä!

21

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simmentalonkiltti

      Simmental sopisi teille.

      • Juu u, se on lehmä :D


    • koirastailoajaseuraa

      Tiiberinspanieli, mut ei käy agilityyn, jos lapset innostuu harrastaa koirankanssa.
      Tanskalaisruotsalainen pihakoira, villakoira, suomenlapinkoira, erilaiset spanielit,perhoskoira.Mut kyl noikin tarvii lenkkenkitystä.Niinkun kaikki muutkin rodut.Et olis hirnoa, jos perheessä olis joku liikunnallinen, joka lenkittäis koiraa.
      Mieti mihin tarkoitukseen koira tulee, ja valitset sen mukaan.Kyselet lapsukaisilta, et mitä he haluis koiran kanssa harrastella.Nuorta koiraa ei liikaa hypytellä saa, se kannattaa muistaa.
      Toi koko jota aattelit on suunnilleen hyvä, isomman kanssa lapset ei kunnolla pärjäiskään.Nartulla on juoksut riesana, ja urokset saattaa merkkailla.Leikkuuttamalla pääsee ongelmasta, mut samalla pitkäkarvasten turkki menee pilalle.Kuivaksi, ja tuplaantuu.
      Hyvä, et mietitte etukäteen.Liian monet hosuu koiran otossa.Ja sitten luopuvat nuoresta koirasta, kun eivät jaksa kouluttaa,eikä odottaa et koira rauhoittuisi.Kolmevuotiaana ne yleensä on jo helpoja, koulutetut jo aikasemmin.
      Toivottavasti löydätte sopivan koiran teille.

      • Hmm, tuota perhoskoiraa olen jo vähän miettinytkin vaihtoehdoksi :) Tiibetinspanieli muuten hyvä vaihtoehto, mutta lapset juuri ovat halunneet agilityyn sopivaa rotua.


      • touholiini
        Koirat kirjoitti:

        Hmm, tuota perhoskoiraa olen jo vähän miettinytkin vaihtoehdoksi :) Tiibetinspanieli muuten hyvä vaihtoehto, mutta lapset juuri ovat halunneet agilityyn sopivaa rotua.

        Perhoskoiraa minäkin suosittelen, On mukava ja helppo rotu, kunhan vain
        valikoivalta kasvattajalta.


      • Lollll

        Hei pliis kun kirjotatte nii vaivautukaa kirjottamaan oikein. Ärsyttää lukee tollasta tekstiä:(


      • LOLvaan
        Lollll kirjoitti:

        Hei pliis kun kirjotatte nii vaivautukaa kirjottamaan oikein. Ärsyttää lukee tollasta tekstiä:(

        Meinasitko itse kirjoittaneesi oikein? Hah hah haa! :D


      • Suomisuomena
        Lollll kirjoitti:

        Hei pliis kun kirjotatte nii vaivautukaa kirjottamaan oikein. Ärsyttää lukee tollasta tekstiä:(

        Voisitko kirjoittaa selkeämmin?
        "pliis " esimerkiksi ei ole suomea.
        Koita ilmasta itseäsi selvemmin jatkossa.Ja valitse sanat järkevämmin.


    • Tiivistädorka

      Tiivistä please. Liian pitkä höpötys.

      • Ei ole edes pitkä, kyllä varmaan tämän jaksat lukea :D


      • äippäauttaa

        mene muualle harjottelemaan, jos ei kiinnosta tai et osaa lukkea parii sanaa enempää.no voi, nyt tuli liikaa sanoja mullakin jo.pyydä äippää apuun jo.oho,kirjotin kaiken pienellä, siinäpä heikommilla kestämistä XD


    • Nyttulihylky

      Mene luki-harjoituksiin. Järkyttävä määrä virheitä kirjoituksessasi.

      • Aha, varmasti siitä kyllä ymmärtää. Äidinkieli ei ollut koulussa niin hyvää taasoa :D


      • viilaavilaavaanXD
        Koirat kirjoitti:

        Aha, varmasti siitä kyllä ymmärtää. Äidinkieli ei ollut koulussa niin hyvää taasoa :D

        Kyllähän noita kirjoitusvirheitä tulee, kun kännykällä näpyttelee.Pilkunhöylääjille se on varmasti hyvää virikettä, kun pääsevät sitten johonkin puuttumaan, ja kokevat edes hetkeksi itsensä tärkeiksi.Siksi minä jopa teen sitä tahallisesti, en korjaa virheitä, eihän se haittaa normaalia ihmistä.Viilari siitä jopa innostuu, ja virikkeistyyy kivasti myös, eiku siis just myst XD


      • XD


      • Viilativiilati
        viilaavilaavaanXD kirjoitti:

        Kyllähän noita kirjoitusvirheitä tulee, kun kännykällä näpyttelee.Pilkunhöylääjille se on varmasti hyvää virikettä, kun pääsevät sitten johonkin puuttumaan, ja kokevat edes hetkeksi itsensä tärkeiksi.Siksi minä jopa teen sitä tahallisesti, en korjaa virheitä, eihän se haittaa normaalia ihmistä.Viilari siitä jopa innostuu, ja virikkeistyyy kivasti myös, eiku siis just myst XD

        Paitsi että ihan itse aloitit joku aika sitten riidan oikeinkirjoituksesta, mutta hävisi senkin tietysti kun ei ontuvat selityksesi murteesta mennyt läpi. Että näin. Kai oikeinkirjoituksesta huomauttaminen häiritsee vain silloin kun muut sitä tekevät. :'D


      • viilaavilaavaanXD
        Viilativiilati kirjoitti:

        Paitsi että ihan itse aloitit joku aika sitten riidan oikeinkirjoituksesta, mutta hävisi senkin tietysti kun ei ontuvat selityksesi murteesta mennyt läpi. Että näin. Kai oikeinkirjoituksesta huomauttaminen häiritsee vain silloin kun muut sitä tekevät. :'D

        Minua ei häiritse muiden oikein tai virheellisesti kirjoittamat kirjoitukset.Eikä muutkaan kirjoitukset.Enkä ole niistä huomauttanut.Et en ole aloittanut kanssasi yhtään mitään, milloinkaan.Murteista en ole kirjottanut myöskään mitään.


      • 867467656
        viilaavilaavaanXD kirjoitti:

        Minua ei häiritse muiden oikein tai virheellisesti kirjoittamat kirjoitukset.Eikä muutkaan kirjoitukset.Enkä ole niistä huomauttanut.Et en ole aloittanut kanssasi yhtään mitään, milloinkaan.Murteista en ole kirjottanut myöskään mitään.

        Kannattaa muistaa mikä oli aloitus.Etsii koiraa, ei kirjoitusvirheitä.

        Ymmärrän kyllä sinun pointtisi, ei pitäs turhaan syyllistää .

        Täällä on ties millaisia kirjottelijoita, ja siihen pitää vaan tottua.


      • Hihhihhihhii
        867467656 kirjoitti:

        Kannattaa muistaa mikä oli aloitus.Etsii koiraa, ei kirjoitusvirheitä.

        Ymmärrän kyllä sinun pointtisi, ei pitäs turhaan syyllistää .

        Täällä on ties millaisia kirjottelijoita, ja siihen pitää vaan tottua.

        On, on. Täällä on esim. sinun kaltaisiasi kirjoittelijoita, jotka vastaavat itselleen eivätkä muista mitä ovat aiemmin kirjoitelleet, vaikka muut muistavat. ;)


    • hfjjkghkjhv

      Koirat on mahtavia.Katso netistä saksalaiset pystykorvat.Monta kokoa.
      Myös villakoirat ja just perhoskoirat kannattaa katsoa.
      Kasvattajan valinta on myös tärkeää.On hyvä, että kasvattaja neuvoo jos kysyttävää pennunhoidosta tulee.

      • Okei, kiitos!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe