Hei! Onko kellään kokemusta lapsettomuushoidoista? Mua kiinostais miten kaikki menee. Siis oma tilanteeni se, ettei olla edes vielä yritetty lasta, mutta ajankohtainen n. 1-2 vuoden päästä. Ikää mulla sillo 27. Mietin vaan, että ku oon vähän pyöreämpi 167/76kg niin laihdutus vielä lisää voisi tehdä hyvää, olen jo laihduttanut 28 kg, mutta kuitenkin. Nyt bmi 27. Eli jos lasta yrittää nii millo kantsii hakeutua mun iällä hoitoo, jos ei ala kuulumaan muksua? Mitkä on painorajat julkisella lapsettomuushoidossa, eli pääsenkö tuolla bmi 27? Millaisia hedelmöityshoitoja on olemassa? Mitä hoidot tulee maksamaan? Onko sillä jotain osviittaa, että jos kuukautiskierto on välillä n. 30 pv ja välillä yli 40 pv, onko siitä haittaa, ja voiko se enteillä lapsettomuusongelmia?
Asiallisia vastauksia!
Kiitos kaikille vastanille
Haluan tietoa lapsettomuushoidoista?
1
1240
Vastaukset
- Ekainssikesällä90
Lapsettomuushoitoihin hakeudutaan yleensä kun on vuosi yritystä takana. Ensin neuvolaan ja sieltä lähete tutkimuksiin. Tutkimusten perusteella selviää hoitomuoto joita ovat ainakin ovulaation induktio, inseminaatio, koeputkihoito (ivf/icsi). Näistä löytyy googlettamalla lisää. Julkisella puolella hinnat paljon paljon halvempia kuin yksityisellä! Ja tuo bmi raja vaihtelee kunnittain mutta aina olen kuullut rajan olevan 30 tai yli joten sulla ei ole mitään hätää! :) ja yksityisellä rajoja ei edes ole, ainakaan teoriassa. Simpukka ry:n sivuilta saa lisätietoa lapsettomuudesta, itse hoidoista esim. https://www.parempaaelamaa.fi/lapsettomuus/hedelmoityshoidot
Tsemppiä paljon ja muista liittyä Simpukka ryhmiin facebookissa jos kaipaat vertaistukea! Itsekin olen siellä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 215067
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23222Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742