Tämä väkivallan ketju jatkuu aivan samanlaisena ympäri maailmaa!
http://hannulihavainen.blogspot.fi/2018/04/onko-brutaali-vakivalta-perimassamme.html
Ovatko ihmiset pohjimmiltaan pahoja?
3
209
Vastaukset
- Jeesus.on.tie
Kaikkivaltiaan Pyhän Jumalan silmissä me kaikki olemme pahoja ja tarvitsemme pelastusta. Siksi Jeesuksen piti tulla taivaasta alas ja sovittaa syntimme ristillä. Ilman häntä ihmiskunta ei kykene muuttamaan itseään hyväksi, koska olemme pahoja.
Mutta on hyvä muistaa että ns. kilteinkin ihminen on paha siinä missä suurin syntinen. Jeesuksen vierellä riippuva rosvo koki armon, koska hän meni itseensä, uskoi Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja sitten sanoi Jeesukselle, että muista minua kun tulet valtakuntaasi. Mitä Jeesus vastasi hänelle: "Niin Jeesus sanoi hänelle: 'Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa'". - fefewgeg
Ei jatku. Kannattaa tutkia väkivallan historiaa ja tilastoja.
Ihmisen hengen ja terveyden kunnioitus on lisääntynyt samassa suunnassa yhteiskunnan kehityksen kanssa. Länsimaissa ilmiötä on jo tilastoitu ja tutkittu kauan. Eri kulttuurit ovat tänäpäivänä eri vaiheissa ja sen näkyy jokapäiväisessä arjessa sekä rikoksissa että rangaistuksissa; meillä ei kivitetä avionrikkojaa, hakata kättä poikki varkaalta tai heitetä homoseksuaalia kerrostalon katolta kadulle niin että Kansa Hyväksyy ja Kannattaa.
Länsimaissa ongelma on muuttanut muotoaan; ylihyväksyvät ihmiset yrittävät ymmärtää pahaa tekeviä yksilöitä ja pitää heidät uhriensa -muut ihmiset - keskuudessa. 10-vuotiaan raiskaava turvapaikanhakija on tärkeämpi pitää täällä ja antaa asunto ja rahaa kuin vaihtaa lpasee, mummoon tai kuolemantuomiota pakenevaan homoseksiaaliin joka ei pääse tänne. - niinsevaanmeneehei
Ovatko ihmiset pohjimmiltaan hyviä, koska hyvyys jatkuu samanlaisena ympäri maailman?
No joo ei se ole ihan noin yksinkertaista. Hyvyys ja pahuuskin on suhteellista ja riippuu näkökulmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936617Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652049- 1801790
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691170Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531037Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972