Myydäänkö Suomessa 10 patruunan lipasta mosin nagantiin ja tietääkseni lipas ei ole luvanvarainen osa vai olenko väärässä?
Mosin Nagantin lipas?
7
2116
Vastaukset
- M39-53R
Saa tuohon varmaan lippaan tehtyä ja olen sitä itse joskus miettinyt esim tokarevin lippaasta. Suurin ongelma on kyllä siinä, että mosinissa on makasiini.
- arkkienkelit
Kuukkeloi Archangel opfor mosin nagant. N. 250E tuotteessa on mukana 1 kpl 10 kartussin lipas.
- M39-53R
Ihan kamala hirvitys ja hirtoriallisen esineen raiskaus.
- arkkienkelit
Niinpä, kun karhukokeen käyn ampumassa, vaihdan aina alkuperäisen puutukin ja liitän pistimen sekä aktivoin avotähtäimet. Tukkiruuvien irrottamisella ja kiinnityksellähän raiskaus on tehty ja toisaalta peruttu, tärkeämpää on, ettei mene katkoraiskaamaan alkuperäistä 80cm piippua.
- M39-53R
arkkienkelit kirjoitti:
Niinpä, kun karhukokeen käyn ampumassa, vaihdan aina alkuperäisen puutukin ja liitän pistimen sekä aktivoin avotähtäimet. Tukkiruuvien irrottamisella ja kiinnityksellähän raiskaus on tehty ja toisaalta peruttu, tärkeämpää on, ettei mene katkoraiskaamaan alkuperäistä 80cm piippua.
Mettäpyssyksi tuo on juuri turhan pitkän piipun takia aika huono. Lisäksi varmistin on epävarma ja hidas käyttää.
Mites olet kiinnittänyt kiikarin vanhaan sohloon? - MosinErkki
M39-53R kirjoitti:
Mettäpyssyksi tuo on juuri turhan pitkän piipun takia aika huono. Lisäksi varmistin on epävarma ja hidas käyttää.
Mites olet kiinnittänyt kiikarin vanhaan sohloon?Punapistetähtäin tai käsiasekiikari takatähtäimen kiinnikkeessä, ellei avot riitä, välttyy raiskaavien kiinnitysreikien teolta ja lukon kammen raiskaukselta, lisäksi vaikkapa Timneyn laukaisin, eli muutoksiin rahnaa tarttuu helposti n. 500E plus tähtäin eli tarjouskivääripaketin verran, silti tuotos saattaa monella hyvin pitkälti olla vain vara-aseena.
- M39-53R
MosinErkki kirjoitti:
Punapistetähtäin tai käsiasekiikari takatähtäimen kiinnikkeessä, ellei avot riitä, välttyy raiskaavien kiinnitysreikien teolta ja lukon kammen raiskaukselta, lisäksi vaikkapa Timneyn laukaisin, eli muutoksiin rahnaa tarttuu helposti n. 500E plus tähtäin eli tarjouskivääripaketin verran, silti tuotos saattaa monella hyvin pitkälti olla vain vara-aseena.
Itse olen ampunut kokeet ihan piruttani vakio M39. Metsällä en viitsi mukana kuljetella. Sihen on paremmat vehkeet. Kyllähän tuollakin kaadon hyvin tekisi, mutta mukavuudehalu voittaa. Muutamalla kaverilla on katkottuja ja porattuja mosineita ihan vakikäytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4235528Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891918Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3671864- 1201084
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51014- 27928
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60825- 72801
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37714