Kristityllä on Tuonelan avain.

Jeesuksella ja Hänen seurakunnalla on Tuonelan avaimet.

Jeesus on kuoleman Herra.

Ilm 1;18 18 iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Jeesus kävi myös ”kuolleena” ollessa saarnaamassa Tuonelassa Tulvassa hukkuneille hengille.
1 Piet 3; 18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

Mutta mikä mielenkiintoista, sama on luvattu myös Kristuksen seurakunnalle, Matt 16;18. Sama avain on myös meillä.
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita

Tulee huomioida myös se, että he kommunikoivat Raamatun mukaan, joten sielu on aina elävä.

Kuolemastahan Jeesus sanookin, että ”Hän vain nukkuu”, vaikka ruumis oli jo mädäntynyt.

Tulee muistaa, ettei Jeesus kirkastumisen jälkeen ollut ”henkiruumiissa”, vaan ylösnousemusruumiissa, joka on meidän Pyhien uusi olotila.

Mutta Raamattu kuitenkin kieltää ehdottomasti kuolleisiin yhteydenpidon, molemmissa Testamenteissa.

Kes.

27

3358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vl-rules

      Eipä kuulu VL;ien vastauksia.
      Kohta tulee kuitenkin Sinun henkilökohtaista haukkumista.

    • vaikea.vastata

      Miten siihen vastata, kun vain toinen, kolmas ja viimeinen virke on Raamatusta.
      Ja näitä on hänelle selvitetty, mutta aina vaan samat tarinat.

      • Mieti konteksti? Siitä se on kiinni.


    • kyllänetietää

      veeällät on kovia poikia Raamatun sisällön tuntemisessa.

    • Kenellä on tuonelan lukko?

      • Jumalalla.


    • Kirjakääröt

      Ilm.1:18 Biblia (1776). Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen! Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet. Kirjoitetaan: iankaikkiseen.

      • Alkutekstissä se kuuluu; kai ho dzón ka egenomen nekros kai idu dzón eimi eis tus aiónas ton aiónón aamen kai ekhó tas kleis tú hadu kai tú thansú thanatú tú hadu

        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, ja katso minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        Mutta tuo yksittäinen aje ei kerro juuri mitään. Tulee liittää myös edellinen VT;n vahvistus, 1990 mukaan, joka on lähempänä alkutekstä se on;

        17 Hänet nähdessäni minä vaivuin hänen jalkoihinsa kuin kuollut. Mutta hän laski oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää. Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        18 iäti elävä. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän, elän aina ja ikuisesti. Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        Kes.


    • itsensäkadottavalle

      "Mutta mikä mielenkiintoista, sama on luvattu myös Kristuksen seurakunnalle, Matt 16;18. Sama avain on myös meillä."
      Vapaakirkollinen toimii "vapaasti" harhassaan ja tulkitsee Raamattua kuin saatana.
      Sinähän tarvitset Tuonelan avaimet, jotta saat heivattua muut, jotka kavahtavat oppiasi, pois jaloistasi. Pitää ihmisen olla vajaa tai muuten pöpi, uskonsa sekoittama, jos haluaa Tuonelan avaimet.
      Toisin, jos luetaan Matteusta eteenpäin, niin kerrotaan avaimista, joita kannattaa tavoitella.

      Matt.16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

      • Tane_vel

        Oletko jostain katkera, kun noin keittää


      • Kyllä Sinä siitä selviät.
        Parempi kun nyt paljastuu, kun sitten kun lähdet oikein todella mukaan.

        Olen käynyt samat kiemurat, mutta Mersin kanssa.


      • delaat
        Kesitas kirjoitti:

        Kyllä Sinä siitä selviät.
        Parempi kun nyt paljastuu, kun sitten kun lähdet oikein todella mukaan.

        Olen käynyt samat kiemurat, mutta Mersin kanssa.

        Harmi, ettei tuo korona virus hävittänyt sinua pahaa.


      • Vl-rules
        delaat kirjoitti:

        Harmi, ettei tuo korona virus hävittänyt sinua pahaa.

        Mistä niin luulet itse jo Koronan syönyt


      • fuckyou
        Vl-rules kirjoitti:

        Mistä niin luulet itse jo Koronan syönyt

        Sinä vl-rules olet ontto pahuus ilman mitään.


      • fuckyou kirjoitti:

        Sinä vl-rules olet ontto pahuus ilman mitään.

        Isä on VL.
        Äiti kuoli pikkuveljen synnytykseen.
        Ehkä sieltä jotain jäi.


    • Kirjakääröt

      Luuk.5:21 Biblia (1776). Ja kirjanoppineet ja Pharisealaiset rupesivat ajattelemaan, sanoen: kuka tämä on, joka pilkkasanoja puhuu? kuka voi synnit antaa anteeksi, paitsi ainoa Jumala?

    • Totta. Näin fariselaiset ja Kerho ajattelee.
      Ei Jeesus.

    • Jobinpostia

      Joos.24:19 Niin Joosua sanoi kansalle: Te ette voi palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala; hän on kiivas Jumala, hän ei anna anteeksi teidän rikoksianne ja syntejänne. Tässä yksi mielenkiintoinen Raamatun paikka. 5Moos.28:68

      • Lopeta tuo kopiointi.
        Täysin mieletöntä, mitä tekemistä sinulla onJoosuan kanssa, tämähän koskee Jumalan omaisuuskansaa Isreleia, ei lahkoa, nimeltä SRK.

        Tajuatko sen. Lahkot on lahkoja ja Israel on Jumalan silmäterä.
        Et edes tiedä, missä vaiheessa Iraelin historiassa tämä dialogia käytiin?

        Mutta lue kaksi seuraavaa jaetta, tajuat, että Jumalan Israelin Jumala.

        21 Kansa vastasi Joosualle: "Me tahdomme palvella Herraa!"
        22 Silloin Joosua sanoi kansalle: "Te olette nyt valinneet Herran ja tahdotte palvella häntä. Te olette itse tämän todistajia." Israelilaiset vastasivat: "Niin olemme

        Näin Jumala vahvisti jälleen liittonsa kansansa kanssa.

        Miski laitoit tuon Deutronomiumin jakeen tänne. Kerroppa se ja milloin Israel on laivoja käyttänyt tuossa tarkoituksessa.

        Parempi kun lopetat järjettömien, summassa otettujen jakeiden kopioinnin. En enään suomenna niitä sinulle.


      • Kirjakääröt
        Kesitas kirjoitti:

        Lopeta tuo kopiointi.
        Täysin mieletöntä, mitä tekemistä sinulla onJoosuan kanssa, tämähän koskee Jumalan omaisuuskansaa Isreleia, ei lahkoa, nimeltä SRK.

        Tajuatko sen. Lahkot on lahkoja ja Israel on Jumalan silmäterä.
        Et edes tiedä, missä vaiheessa Iraelin historiassa tämä dialogia käytiin?

        Mutta lue kaksi seuraavaa jaetta, tajuat, että Jumalan Israelin Jumala.

        21 Kansa vastasi Joosualle: "Me tahdomme palvella Herraa!"
        22 Silloin Joosua sanoi kansalle: "Te olette nyt valinneet Herran ja tahdotte palvella häntä. Te olette itse tämän todistajia." Israelilaiset vastasivat: "Niin olemme

        Näin Jumala vahvisti jälleen liittonsa kansansa kanssa.

        Miski laitoit tuon Deutronomiumin jakeen tänne. Kerroppa se ja milloin Israel on laivoja käyttänyt tuossa tarkoituksessa.

        Parempi kun lopetat järjettömien, summassa otettujen jakeiden kopioinnin. En enään suomenna niitä sinulle.

        Joos.24:19 Biblia (1776). Ja Josua sanoi kansalle: ette taida palvella Herraa, sillä hän on pyhä Jumala ja on kiivas Jumala, joka ei säästä teidän syntejänne.


    • 66886688

      Jes.8:14 ja hän on oleva pyhäkkö, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille , paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.

      • Vl-rules

        Mikä pelle sinä ole?


      • 446688

        Luuk.2:32 valkeudeksi joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallisia Israelille. 2:34 ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle , hänen äidilleen :" katso tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi , jota vastaan sanotaan.


      • 446688

        Korjaus ,:kirkkaudeksi kansallesi Israelille(luuk.2:32)


      • uusi.kansa

        Jesajan 8:14:ssä viitataan Kristukseen Jeesukseen ”kalliona”, johon ”molemmat Israelin huoneet” kompastuvat.
        Jumala osoittautuu ”pyhäköksi”, suojaksi, niille jotka luottavat häneen.
        Jeesuksen omat sanat Matteus 21:41-44:
        ""He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa.""


      • 98910

        Jumalan viinitarha tuottaa varmasti hedelmänsä, mutta viljelijät vaihdetaan sellaiseksi kansaksi, joka on se todellinen Israel, Jumalan Israel.
        ”Israel”. Merk. ’Jumala ottelee’, ’Jumalan kanssa otteleva (hellittämättömänä pysyvä)’.
        Galatalaisille 6:16 "Ja kaikille, jotka tämän säännön mukaan vaeltavat, kaikille heille rauha ja laupeus, ja Jumalan Israelille! "


    • 4455007

      Matt.7:1 älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi . 7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette , sillä teidät tuomitaan ; ja millä mitalla te mittaatte , sillä teille mitataan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe