Sädehoidon jälkeiset haittavaikutukset, mulla yskä

NuorekasMies

Joo tosiaan mulla oli 2016 Hodgkinin tauti ja sain n. puolivuotta sytoja ja sit parin kuukauden sädehoidot muistaakseni päälle. Sädehoitojen jälkeen alko tulla yskää ja on siis toisinaan ihan sietämätöntä eli yskin päivittäin ja pahimmillaan niin kovaa, että joutuu hieman miettimään, että onko tämä totta. Tulee siis hieman outo olo, kun yskin niin rajusti. Lääkäreille olen kertonut asiasta, mutta eivät oikein ota sitä muuten, kuin että kirjaavat kertomani ylös. Olen hoidossa kaupungissa, jossa ei oikein vastaavaa lääkäriä siis vakinaista ole, joten melkein joka kerta uusi lääkäri vastassa, kun menen tarkastuksiin. Hoitojen aikana tosin oli vakinainen lääkäri, joten asiat meni ihan sujuvasti. Mietityttää toisinaan tämä yskä, mutta pystyn sen kanssa kuitenkin elämään, ei siintä niin suurta haittaa ole, mutta esim. yskäkohtaus autossa tuntuu välillä pelottavalta. Vaskuporttikin ollut jo vuoden ns. ylimääräistä, koska en ole muistanut lääkäreiltä kysyä, kun se vakinainen silloin ehdotti tai totesi, että vuoden päästä voisi sen poistaa. Löytyiskö ajatuksia, että miten mun pitäis reagoida?

2

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olepäättäväinen

Jos sinulla on noin paljon yskää, vaadi keuhkokuvaa. Voi olla, että Hodgkin on uusinut ja keuhkojen alueella on kasvainmassaa, joka ärsyttää. Itselläni juuri jatkuvasti ärsyttävä yskänrefleksi ja säärien kutina oli Hodgkinin oire.

• Keuhkotoksinen

Jos olet saanut Hodariin bleomysiiniä yhtenä lääkkeenä, se on voinut vaurioittaa keuhkoja. Googleta bleomysiini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      259
      3161
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      78
      2598
    3. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      28
      1755
    4. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1655
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      187
      1610
    6. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1280
    7. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      69
      1211
    8. 66
      1143
    9. 97
      1060
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      24
      909
    Aihe