Sädehoidon jälkeiset haittavaikutukset, mulla yskä

NuorekasMies

Joo tosiaan mulla oli 2016 Hodgkinin tauti ja sain n. puolivuotta sytoja ja sit parin kuukauden sädehoidot muistaakseni päälle. Sädehoitojen jälkeen alko tulla yskää ja on siis toisinaan ihan sietämätöntä eli yskin päivittäin ja pahimmillaan niin kovaa, että joutuu hieman miettimään, että onko tämä totta. Tulee siis hieman outo olo, kun yskin niin rajusti. Lääkäreille olen kertonut asiasta, mutta eivät oikein ota sitä muuten, kuin että kirjaavat kertomani ylös. Olen hoidossa kaupungissa, jossa ei oikein vastaavaa lääkäriä siis vakinaista ole, joten melkein joka kerta uusi lääkäri vastassa, kun menen tarkastuksiin. Hoitojen aikana tosin oli vakinainen lääkäri, joten asiat meni ihan sujuvasti. Mietityttää toisinaan tämä yskä, mutta pystyn sen kanssa kuitenkin elämään, ei siintä niin suurta haittaa ole, mutta esim. yskäkohtaus autossa tuntuu välillä pelottavalta. Vaskuporttikin ollut jo vuoden ns. ylimääräistä, koska en ole muistanut lääkäreiltä kysyä, kun se vakinainen silloin ehdotti tai totesi, että vuoden päästä voisi sen poistaa. Löytyiskö ajatuksia, että miten mun pitäis reagoida?

2

1297

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olepäättäväinen

Jos sinulla on noin paljon yskää, vaadi keuhkokuvaa. Voi olla, että Hodgkin on uusinut ja keuhkojen alueella on kasvainmassaa, joka ärsyttää. Itselläni juuri jatkuvasti ärsyttävä yskänrefleksi ja säärien kutina oli Hodgkinin oire.

• Keuhkotoksinen

Jos olet saanut Hodariin bleomysiiniä yhtenä lääkkeenä, se on voinut vaurioittaa keuhkoja. Googleta bleomysiini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kajaanissa on kadoksissa 27vuotias nainen.

Poliisin tiedoteessa on ,että 1.9.2026 katosi kajaanissa 27vuotias nainen. Kuva löytyy ja tiedot pituudesta ,iästä yms.
      Kajaani
      31
      1226
    2. Onko ankeampaa kyläpahasta kuin Haapavesi?

Koiria kidutetaan, mustalaiset vie invaparkit, makkarakastike on finedining, kylät kuolee pois, nuoret häipyy pois ja ke
      Haapavesi
      58
      1015
    3. Mies sun käytös satutti...

Mahdatko sitä ymmärtää...😔 Olisipa kaikki mennyt hyvin. Vaikea tästä on enää mitään ihanaa rakentaa.
      Ikävä
      63
      943
    4. Sukunimesi eka kirjain?

🤗
      Ikävä
      54
      883
    5. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      771
    6. 65
      758
    7. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      81
      706
    8. Tönölän hukkaputki

Tönölään rakennettiin kunnon hukkaputki verorahoilla. Ihmettelin tätä mökki sekamelskaa jo alunperin, Eikö tuollainen le
      Kuhmo
      38
      678
    9. Kerro vain.

Lipsauta johtolanka...
      Ikävä
      82
      672
    10. Ei mitään käytöstä

Ei Jumalauta. Videoidaan kun jollain hengenvaarallinen tilanne. Ja laitetaan nettiin. VITTU HÄPEÄ. Olisko kiva jos su
      Ähtäri
      30
      615
    Aihe