Sädehoidon jälkeiset haittavaikutukset, mulla yskä

NuorekasMies

Joo tosiaan mulla oli 2016 Hodgkinin tauti ja sain n. puolivuotta sytoja ja sit parin kuukauden sädehoidot muistaakseni päälle. Sädehoitojen jälkeen alko tulla yskää ja on siis toisinaan ihan sietämätöntä eli yskin päivittäin ja pahimmillaan niin kovaa, että joutuu hieman miettimään, että onko tämä totta. Tulee siis hieman outo olo, kun yskin niin rajusti. Lääkäreille olen kertonut asiasta, mutta eivät oikein ota sitä muuten, kuin että kirjaavat kertomani ylös. Olen hoidossa kaupungissa, jossa ei oikein vastaavaa lääkäriä siis vakinaista ole, joten melkein joka kerta uusi lääkäri vastassa, kun menen tarkastuksiin. Hoitojen aikana tosin oli vakinainen lääkäri, joten asiat meni ihan sujuvasti. Mietityttää toisinaan tämä yskä, mutta pystyn sen kanssa kuitenkin elämään, ei siintä niin suurta haittaa ole, mutta esim. yskäkohtaus autossa tuntuu välillä pelottavalta. Vaskuporttikin ollut jo vuoden ns. ylimääräistä, koska en ole muistanut lääkäreiltä kysyä, kun se vakinainen silloin ehdotti tai totesi, että vuoden päästä voisi sen poistaa. Löytyiskö ajatuksia, että miten mun pitäis reagoida?

2

1233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olepäättäväinen

Jos sinulla on noin paljon yskää, vaadi keuhkokuvaa. Voi olla, että Hodgkin on uusinut ja keuhkojen alueella on kasvainmassaa, joka ärsyttää. Itselläni juuri jatkuvasti ärsyttävä yskänrefleksi ja säärien kutina oli Hodgkinin oire.

• Keuhkotoksinen

Jos olet saanut Hodariin bleomysiiniä yhtenä lääkkeenä, se on voinut vaurioittaa keuhkoja. Googleta bleomysiini.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe