Kuvataideroolipeli

Tajtejlija

Minä itse innokkaana tajtejlijana olisin innostunut, jos ihmiset lähtisivät tähän ideaan mukaan. Piirtotaidolla ei väliä. En itsekään ole mestari. Valokuviakin saa käyttää.

Suunnitteilla olisi roolipeli, jossa pelkän tekstin sijaan roolipeli olisi enemmän kuvapainotteinen.

Olen jo valmiina. Jos muut yhtyvät mukaan, peli voi alkaa! Odotan mielenkiinnolla, mitä tapahtuu.

6

1008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnostaa kyllä. Vaan eipä täällä ole mikään roolipeli onnistunut sitten vuoden 2014....

      • Tajtejlija

        Mitäs vikaa tässä vuodessa on? Vähemmän kävijöitä?

        Mutta eihän silä nyt väliä. Jos olet osallistumassa tähän roolipeliin, meitä olisi jo kaksi. Se on jo suurenmoinen määrä, jotta roolipeli voisi alkaa. Ja ainahan tähän roolipeliin voi uusiakin liittyä. Katsotaan nyt. En tiedä tulevasta.


      • Tajtejlija kirjoitti:

        Mitäs vikaa tässä vuodessa on? Vähemmän kävijöitä?

        Mutta eihän silä nyt väliä. Jos olet osallistumassa tähän roolipeliin, meitä olisi jo kaksi. Se on jo suurenmoinen määrä, jotta roolipeli voisi alkaa. Ja ainahan tähän roolipeliin voi uusiakin liittyä. Katsotaan nyt. En tiedä tulevasta.

        Kyllä, olen osallistumassa. Minkälaista genreä haluaisit pelata? Ei ihan arkirealismia mielellään, että kuvataiteen rajoittamattomuus pääsee oikeuksiinsa.


      • Tajtejlija
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Kyllä, olen osallistumassa. Minkälaista genreä haluaisit pelata? Ei ihan arkirealismia mielellään, että kuvataiteen rajoittamattomuus pääsee oikeuksiinsa.

        Itseäni kiinnostaisi ainakin jonkinlainen erilaisten paikkojen etsiminen tässä roolipelissä. Ei voi koskaan tietää, mitä jännää sitä saattaisi jostain löytää.. Ehkä oikea sana olisi tutkimusmatka. Ja ainakin yksi hahmo tuli jo suunniteltua. Valkoinen sotanorsu! Eli siis väkivaltaista tyyppiä. Tulee mielee eräs hindulainen jumala, jolla oli norsun pää. Olen nyt juuri liian laiska etsimään.

        En hirmuisesti ole suunnittelija, joten menen aika lailla siten, mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Genre... Hmmh... Nyt tuli vaikea. Jokaiselle jotakin eli ei mitään kellekään. Voin kuitenkin alkajaisiksi väsätä jonkinlaisen yberhienon kuvan siitä norsusta, niin tulee edes jokin alku, niin pysyy tämäkin peli kasassa.


      • Tajtejlija kirjoitti:

        Itseäni kiinnostaisi ainakin jonkinlainen erilaisten paikkojen etsiminen tässä roolipelissä. Ei voi koskaan tietää, mitä jännää sitä saattaisi jostain löytää.. Ehkä oikea sana olisi tutkimusmatka. Ja ainakin yksi hahmo tuli jo suunniteltua. Valkoinen sotanorsu! Eli siis väkivaltaista tyyppiä. Tulee mielee eräs hindulainen jumala, jolla oli norsun pää. Olen nyt juuri liian laiska etsimään.

        En hirmuisesti ole suunnittelija, joten menen aika lailla siten, mikä milloinkin tuntuu parhaalta. Genre... Hmmh... Nyt tuli vaikea. Jokaiselle jotakin eli ei mitään kellekään. Voin kuitenkin alkajaisiksi väsätä jonkinlaisen yberhienon kuvan siitä norsusta, niin tulee edes jokin alku, niin pysyy tämäkin peli kasassa.

        Mitenkäs post-apokalyptinen dark-fantasy? Kauan sitten oli huipputekninen sivilisaatio, mutta nykyään lähinnä joutomaata täynnä koneenraatoja, henkiä ja muuta kiehtovaa mutta vaarallista. Sellaiseen maailmaan on helppo mahduttaa suunnilleen mitä vain, ja paikkojen tutkimisen voi oikeuttaa esimerkiksi ruoan perässä vaeltamisella, pakomatkalla tahi uuden kodin etsimisellä.


      • Tajtejlija

        Oih. Nyt kuulostaa kiintoisalta! Minulle käy!

        Piirsin jo yhden kuvan, mutta taidan vielä piirtää toisenkin. Mielikuvituksessani koko norsu näytti niin coolilta! Haluan pelin alkajaisiksi piirtää hänestä kivan kuvan. <3

        Mutta sitä ennen jotain hänestä tekstitse:

        Nimi: Ree
        Ikä: Tähän en osaa sanoa. Aika pitkä. Syntynyt tähdestä. Kuollessaan palaa takaisin tähteen, kunnes Reen elämä taas jatkuu synnyttyään uudelleen. Syntymänsä ensimmäisinä kuukausina hän on pieni, valkeana hohtava, kunnes kasvaa jopa yli kolmemetriseksi, jos sinne asti yltää. Tavallinen elinikä noin vuosi. Vanhetessaan muuttuu tummemmaksi, kunnes on lähes täysin musta. Kuollessaan Ree räjähtää valoksi ja palaa lähimpään tähteen. Kuollessaan Reen kaikki muistot häviävät. Ensimmäisinä hetkinä Ree aloittaa kaiken siis puhtaalta pöydältä. Jo ensimmäisen kuukauden ikäisenä Ree alkaa muistamaan menneet elämänsä.

        Ree on jossain määrin jumala. Ainakin hänellä on paljon erilaisia voimia. Sain inspiraationi Reehen vuodenajoista. Reen räjähdys kuvaa uuttavuotta. Sitä aikaa, kun vuosi vaihtuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe