Saat laskun A joka on 100e sis alv 24%, saat laskun B joka on 100e alv 0% laskun, joka on vähennyskelpoinen tieyksikkölasku hoitokunnalta. Onko verotusteknisesti ajatellen näillä laskuilla mitään eroa? Toisesta vähennetään alv ja loput tulonhankkimis kuluna, toinen lasku on kokonaan tulonhankkimiskulua. Onko lopputulos sama niinku viivan alla?
Verotusjuttuja
14
1752
Vastaukset
- promilleltameneeyli
Jopalta ei kannata kysyä, se ei ymmärrä edes prosenttikäsitettä.
- stadinpuupää
Voi, helevetin tyhymä, tiemaksut on alvittomia.
- juhjuu
alvi laskusta einari saa tuloa...
- Jälleen_kerran
Mulle on aina sanottu että käytä laskelmissa aina verottomia summia.
Eli tuo a lasku on summaltaan 80,65€ ja b on summaltaan 100€.
Nyt laskut on muutettu vertailukelpoisiksi summiksi ja voit tehdä johtopäätöksiä.- juhjuu
junttieinarille alvikin on tuloa,,,
Miten rautalanggasta tämä pitäs vääntää... onko lopputuloksessa eroa vähentääkö sen 24% alvina vai tulonhankkimiskuluna?
- onsevaikeaa
Tajua jo viimein, tie maksut ovat alvittomia.
- Asiallinenvastaajavastaa
On eroa. ALV -osuus on aina kokonaan vähennettävää. Tulonhankkimismenona vähennettävä osuus tuo vain veroprosentin mukaisen osan vähennystä verotuksessa.
- koitajoymmärtää
Hoitokunta ei laita alvillista laskua.
Niijoo perkules onkijju... Eli isommat tieremontit kannattaa kierrättää jonku osakkaan y-tunnuksen kautta..
- joseisittentalkoilla
Pakkohan sillä tekijällä on olla Y-tunnus.
- Jälleen_kerran
Onko tuo alv ja sen poisto-oikeus joku itseisarvo?
Jos palvelun tuottamisen hinta on vaikka se 100€ nii voisiko joku kertoa miten tulee halvemmaksi ottaa vastaan lasku joka on 100€ alv?
Itse joudut kuitenkin maksamaan sen alvin jonka saat sitten alvivähennyksiin, eli toisesta taskusta toiseen ja luullaan että sillä tienaa jotain.
Tietenkin jos joku ei osaa hinnoitella palveluaan oikein (laskee alvillisen katteen) niin silloinhan tuo veroton hinta on halvempi kuin sellaisella joka laskee katteen alvittomana.
Toistan vielä kerran, tehkää laskelmia alvittomilla summilla.
Jos poraudutaan vielä syvemmälle tuohon tiehoitomaksuun.
Hoitokunnan työn tekemisen hinta on 100€, työ kierrätetään jonkun y- tunnuksen kautta jolloin y- tunnuksen omaavan on pakko lisätä hintaan alv.
Jos hän ei sitä tee joutuu hän maksamaan verottajalle tuosta 100€ 19,35€.
Eli hän jäisi diilissä tappiolle tuon kyseisen summan, jonka sitten tuo loppukäyttäjä saa vähentää alv verotuksessa.
Eli saiko joku verottajalta ilmaisia alveja????- juhjuu
muan vilijelijä suap...
- vaieiköälyriitä
Jopan nerokas kommentti. Verotus taitaa olla uusi asia kelan asiakkaalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442