Verottaja osaa laskea

Nythän se riemu repesi.

Verottaja on ottanut taskulaskimen kätöseensä ja huomannut että leskihän maksaa veroja kuin joku rikas porho.
Laskutoimitus tuotti tulosta ja saan palautusta 700 euroa.

11.12., kun palautukset ovat tilillä, tämä doris lähtee stadiin ja pistää elämän ranttaliksi.
Jes, jes

48

3397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän mukavaa. Pidä hauskaa

      • Bengalitikku

        Kuinka monta valkosuklaa patukkaa sillä saikaan?
        Mukavampi noin. Talletus?


      • Saahan sitä olla iloinen toisen ilosta, vai kuinka asia tulee mielestäsi oikein ymmärrettävästi ilmaista?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Kuinka monta valkosuklaa patukkaa sillä saikaan?
        Mukavampi noin. Talletus?

        378 patukkaa.


      • No niin. Nyt löytyi juttukaverit. Olin t rkeä hlö


      • Nocomm
        Hesassa on aina kiva käydä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Kuinka monta valkosuklaa patukkaa sillä saikaan?
        Mukavampi noin. Talletus?

        Bengal
        Mitä tarkoitit Talletus?


      • En-tiiä-suklaista
        2lesken kirjoitti:

        378 patukkaa.

        Palautuksethan maksetaan yleisesti 3.12 - 5.12 kieppeissä. Päättikö valtio tehdä samalla myös kiusaa, että myöhensi palautusten aikataulua?
        Haluaa tililleen mätkyn saavien maksut ensin, että voi maksaa lainansa takaisin?

        Mutta oli miten meni, nyt (sitten joulukuussa) sinulla on varaa ottaa hulppeampikin hotellihuone ellei peräti sviitti. Palautusrahalla tekisit kyllä ulkomaan matkankin. Ennen joululomia hinnat ovat tarjouksessa.


      • Kuka valtiosta tietää, sen palkkalistoilla olevat päätöksiä tekevät


      • Bengalitikku
        2lesken kirjoitti:

        Bengal
        Mitä tarkoitit Talletus?

        Eikö valtio maksa korkoa? Se rahahan on ollut lainassa! Koska toisinpäin tulee viivekorkoa.
        Iloinenhan tuosta olen toisen puolesta. Itse en saa noin montaa suklaapatukkaa.


      • Bengalitikku

        Viivekorolla tarkoitan, että jos maksaa jälkiverot myöhässä. Eräpäivänä ei.
        Ihme, kun valtio ei veloita ylisuurista mätkyistä korkoa, koska sehän on lyhytaikaista korotonta lainaa.


      • En-tiiä-suklaista kirjoitti:

        Palautuksethan maksetaan yleisesti 3.12 - 5.12 kieppeissä. Päättikö valtio tehdä samalla myös kiusaa, että myöhensi palautusten aikataulua?
        Haluaa tililleen mätkyn saavien maksut ensin, että voi maksaa lainansa takaisin?

        Mutta oli miten meni, nyt (sitten joulukuussa) sinulla on varaa ottaa hulppeampikin hotellihuone ellei peräti sviitti. Palautusrahalla tekisit kyllä ulkomaan matkankin. Ennen joululomia hinnat ovat tarjouksessa.

        En-tiiä
        Yhtenä vuotena maksettiin palautukset jo marraskuussa. Valtio pihtaa rahojamme. Vai onko kauppiaat mukana, että rahat varmasti siirtyy kuluttajilta joulumyyntiin.

        En ole koskaan käynyt ulkomaanretkillä, enkä aio ikinä mennäkään.
        En ymmärrä sitä hypetystä jostain Kanarialta tai Thaikuista.
        En lähtisi edes ilmaiseksi.
        Pelkkä ajatus lentokoneessa istumisesta ja jossain kuumassa maassa oleskelusta pyörryttää.

        Minulle riittää ihana pääkaupunkimme ja siellä oleilu.


      • uarinkorannikolle

        Minäpä sen keksin. Lähde "Fugeen" eli savolaisittain "Vukeen"

        Se massapakopaikka sijaitsee Espanjan mantereen yhdessä lohkossa, jonne rantautuu kaikki sellaiset suomalaiset joilla on ongelmia tavalla tai toisella.

        Huumoriksihan tätä ei kukaan tunnusta. Mutta kyllä tämä oli sellaista puoliruskeaa huumorinkakkaa ei kun kukkaa tietenkin.


      • markeena1
        En-tiiä-suklaista kirjoitti:

        Palautuksethan maksetaan yleisesti 3.12 - 5.12 kieppeissä. Päättikö valtio tehdä samalla myös kiusaa, että myöhensi palautusten aikataulua?
        Haluaa tililleen mätkyn saavien maksut ensin, että voi maksaa lainansa takaisin?

        Mutta oli miten meni, nyt (sitten joulukuussa) sinulla on varaa ottaa hulppeampikin hotellihuone ellei peräti sviitti. Palautusrahalla tekisit kyllä ulkomaan matkankin. Ennen joululomia hinnat ovat tarjouksessa.

        11.12 näytti olevan munkin veroilmoituksessa palautuksen ajankohta.


      • onneksiolkoonmunkille
        markeena1 kirjoitti:

        11.12 näytti olevan munkin veroilmoituksessa palautuksen ajankohta.

        sit voitkin ostaa monta munkin possua..


      • uarinkorannikolle kirjoitti:

        Minäpä sen keksin. Lähde "Fugeen" eli savolaisittain "Vukeen"

        Se massapakopaikka sijaitsee Espanjan mantereen yhdessä lohkossa, jonne rantautuu kaikki sellaiset suomalaiset joilla on ongelmia tavalla tai toisella.

        Huumoriksihan tätä ei kukaan tunnusta. Mutta kyllä tämä oli sellaista puoliruskeaa huumorinkakkaa ei kun kukkaa tietenkin.

        uarinko
        Vai Vukeen ongelmia pakoon. Minulle taitaisi huonossa lykyssä käydä päinvastoin.

        Alkaisin pämppäämään oikein kunnolla ja se jos mikä tietäisi suuria ongelmia. Ei käy. Pysyn kotimaassa, aina.

        Asun melko lähellä Yyterin kuuluja hiekkarantoja. Mahtava paikka. Vetää vertoja monelle rantsulle.

        Kotikaupungissani on myös joka kesä kuuluisat jazzit. Keskusteluareenat keräävät Suomen politiikan raskasta sarjaa tänne. Presidenttiparia myöden.

        Vielä kun on asuntomarkkinat,
        on niin paljon säpinää ja elämää, että hyvä kun sekaan sopii.


    • Sinulla on sitten ollut mahtavat velkojen korkovähennykset veroilmoitukseen.
      Laitoitko vähennyksiin myös matkakorvaukset, kun olet kulkenut vapaaehtoistyössä veljesi ja äitisi luona? Korvaukset tupla-asumisesta, kun olet tehnyt stadin reissuja ja reissujen hinnat vähennyksiin?

      Saahan niitä palautuksia, kuka osaa tehdä veroilmoituksen oikein.

      • Tell
        Täytyy tuottaa pettymys. Ei ole velkoja, eikä siis korkovähennyksiä.

        Pelastavana enkelinä toimiminen ei verottajan mielestä ole mitään.

        Mutta eläkkeelle siirtyminen oli 01.07.2017
        Ansiosidonnaisesta kun maksaa 25 prossaa, se oli jo huomionarvoinen seikka.
        Samoin maksoin veroa liikaa lesken-ja työeläkkeestäni.
        Nythän ne korjautuivat tämän vuoden helmikuun alussa.

        Ei niitä palautuksia tipu, ellei ole näyttöä. Ja minullapa oli. Jes.


      • Osaajat-osaa

        Olet laivamatkan mitan verran ulapalla eli ulkoaalloilla tietämyksessä suomalaisesta verotuksesta ja sen koukeroista ja käytännöistä.

        Suomessa asuvat suomalaiset osaavat tehdä veroilmoituksen pääsääntöisesti hyvin. Jopa erittäin hyvin siksikin, että verottaja on sen täyttänyt valmiiksi. Mutta asioita voi oikaista omalla vastineellaan.

        Eri asia ovat yrittäjät, freelancerit, keikkatyöläiset ja eläkeläiset (joita kaikkia itse edustan), jotka joutuvat täyttämään ja toimittamaan jos jonkinlaista lippua ja lappua. Mutta sekin on kannattavaa, ainakin omalla kohdallani. Viimeiset tusinan vuotta olen saanut pelkkiä palautuksia. Olen saanut vähennyksiin jopa suomi24 sivuilla viettämiäni tunteja kun olen merkinnyt ne kirjanpito töiksi. Joskus on osattava vetää hatustakin, muutakin kuin p*skaa.


      • Osaajat-osaa kirjoitti:

        Olet laivamatkan mitan verran ulapalla eli ulkoaalloilla tietämyksessä suomalaisesta verotuksesta ja sen koukeroista ja käytännöistä.

        Suomessa asuvat suomalaiset osaavat tehdä veroilmoituksen pääsääntöisesti hyvin. Jopa erittäin hyvin siksikin, että verottaja on sen täyttänyt valmiiksi. Mutta asioita voi oikaista omalla vastineellaan.

        Eri asia ovat yrittäjät, freelancerit, keikkatyöläiset ja eläkeläiset (joita kaikkia itse edustan), jotka joutuvat täyttämään ja toimittamaan jos jonkinlaista lippua ja lappua. Mutta sekin on kannattavaa, ainakin omalla kohdallani. Viimeiset tusinan vuotta olen saanut pelkkiä palautuksia. Olen saanut vähennyksiin jopa suomi24 sivuilla viettämiäni tunteja kun olen merkinnyt ne kirjanpito töiksi. Joskus on osattava vetää hatustakin, muutakin kuin p*skaa.

        Tiedänhän minä jotain suomalaisista veroilmoituksista, sillä itsellenikin suomalaisena tuli jokunen aika sitten. Paljon on paperia tärvätty (pelkkien nollien takia), enemmän kuin ruotsalaiseen koskaan.

        Valmiiksi meidän ruotsallainenkin veroilmoitus on täytetty sen mukaan, mitä verottajalle on tietoja mennyt. Kaikkea ei aina kuitenkaan.


    • Takaisin tuli 50€, ihan niinkuin olin laskenutkin

    • kahdessa.erässä

      Maksamaan joudun eläkkeestäni 176 €.

      • kahdessa
        Joutuu maksamaan kun on maksanut liian vähän.
        Niin simppeliä se on.


    • Jälkiveroa vaativat 145 euroa, sillä rahalla saisi monta bussilippua stadiin ja takaisin.

      • Ancie
        Olet viime vuonna kuluttanut sen rahan jo bussilippuihin tai johonkin.
        Nyt on takaisinmaksun aika.


      • 2lesken kirjoitti:

        Ancie
        Olet viime vuonna kuluttanut sen rahan jo bussilippuihin tai johonkin.
        Nyt on takaisinmaksun aika.

        Enemmän tainnut vaikuttaa se, kun perivät viime vuonna omaishoidontuesta veroa 19%, tänä vuonna ottavat 21%, haluavat takautuvasti erotuksen.
        Tuki kun on eläkeläiselle sivutuloa.


      • Ancie kirjoitti:

        Enemmän tainnut vaikuttaa se, kun perivät viime vuonna omaishoidontuesta veroa 19%, tänä vuonna ottavat 21%, haluavat takautuvasti erotuksen.
        Tuki kun on eläkeläiselle sivutuloa.

        "Ancie"

        Tarkennan hieman.
        Monet asuvat kotonaan hoitaen lapsiaan.
        Päivä-kotiin vievät jne.
        Jotkut jopa vanhoina.
        Joten ehkäpä ihan kaikille ei pitäisi tukea antaa ollenkaan?
        Kyllä miehen pitää perheensä elättää vaimoaan tukien. :)
        Omainen kun se on.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancie"

        Tarkennan hieman.
        Monet asuvat kotonaan hoitaen lapsiaan.
        Päivä-kotiin vievät jne.
        Jotkut jopa vanhoina.
        Joten ehkäpä ihan kaikille ei pitäisi tukea antaa ollenkaan?
        Kyllä miehen pitää perheensä elättää vaimoaan tukien. :)
        Omainen kun se on.

        H.

        hunksz
        Olenpa yllättäen samaa mieltä kanssasi.
        Hoidin puolisoni kotona, enkä hakenut omaishoidontukea. Lupauksessa puhutaan myötä- ja vastoinkäymisestä.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancie"

        Tarkennan hieman.
        Monet asuvat kotonaan hoitaen lapsiaan.
        Päivä-kotiin vievät jne.
        Jotkut jopa vanhoina.
        Joten ehkäpä ihan kaikille ei pitäisi tukea antaa ollenkaan?
        Kyllä miehen pitää perheensä elättää vaimoaan tukien. :)
        Omainen kun se on.

        H.

        Pyh, mistä sinä tiedät jos minä olenkin se, joka elättää omaishoidontuellaan koko lössin.
        Joo ja varmaan päiväkotiin voisi 33-vuotiaan viedäkin, kun eivät tahdo huolia edes hoitokotiin.
        Älä puutu asioihin joiden ymmärtämiseen kykysi eivät riitä.


      • 2lesken kirjoitti:

        hunksz
        Olenpa yllättäen samaa mieltä kanssasi.
        Hoidin puolisoni kotona, enkä hakenut omaishoidontukea. Lupauksessa puhutaan myötä- ja vastoinkäymisestä.

        Lesken, en hoida puolisoani, hän hoitaa itsensä.


      • Ancie kirjoitti:

        Lesken, en hoida puolisoani, hän hoitaa itsensä.

        Anci
        Kysymyshän oli lähinnä siitä, että kotona hoidetaan sitä porukkaa, jotka siellä asuvat, ilman tukilisiä.
        Oli hän sitten puoliso tai lapsi.


      • 2lesken kirjoitti:

        Anci
        Kysymyshän oli lähinnä siitä, että kotona hoidetaan sitä porukkaa, jotka siellä asuvat, ilman tukilisiä.
        Oli hän sitten puoliso tai lapsi.

        Ja jos kaikki tämä kotona hoidettava porukka pitäisi sijoittaa hoitopaikkoihin, koska he eivät muuten pärjäisi, se maksaisi yhteiskunnalle valtavia summia.
        Muutamien satasten korvaus ympärivuorokautisesta hoidosta on monien mielestä kohtuuton.

        En ala tästä aiheesta enää edes keskustelemaan, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.


    • Minun verottajani on hullu.
      Varmaan leski.
      Tai, noh, keksikää terrorismilleen joku nyky-aikainen sensuroidaan-määritelmä.
      Verotukseni laskenta osoittaa - 0
      Ajatelkaa...
      Fiksu verottaja olisi kyllä keksinyt jostain jotain laskutettavaa.

      H.

      • Ei-voi-olla-tasan-plus-0

        Olisit kertonut rehellisesti, että olet niin sanotusti takuueläkeläinen. Alle 9000 - 9500 eläkkeistä ei mene veroa.
        Saathan sinä eläkematka eli sähköpyörä vähennyksiäkin.


    • 240€ pitää maksaa lisäveroa vaikka veroprosenttini on 24.
      Maksettava on, ei siitä mihinkään pääse.

      • Korppiskohtayöpuulla

        Sinullahan on kesämökki. Oletko hyödyntänyt kotitalousvähennystä mökkiremppoihin?

        Tapanani on ottaa kotitalousvähennykset heti maksettuani rempat eli nollakortilla kuukausittain, nyt iloiseksi yllätyksekseni sain vielä vähän yli 200 e takaisin.


      • Korppiskohtayöpuulla kirjoitti:

        Sinullahan on kesämökki. Oletko hyödyntänyt kotitalousvähennystä mökkiremppoihin?

        Tapanani on ottaa kotitalousvähennykset heti maksettuani rempat eli nollakortilla kuukausittain, nyt iloiseksi yllätyksekseni sain vielä vähän yli 200 e takaisin.

        En ole muutamaan vuoteen teettänyt remonttia, vesipumpun vaihto taitaa olla ainut. Tänä kesänä olisi suunnitelmissa. En ole tiennyt että mökkiremontistakin saa kotitalousvähennyksen. Hyvä kun kerroit :)


      • korppishuomenta
        mielikki.mummo kirjoitti:

        En ole muutamaan vuoteen teettänyt remonttia, vesipumpun vaihto taitaa olla ainut. Tänä kesänä olisi suunnitelmissa. En ole tiennyt että mökkiremontistakin saa kotitalousvähennyksen. Hyvä kun kerroit :)

        Ota selvää esim. googlaa Kotitalousvähennys.


      • mieli
        Olet hyvällä eläkkeellä kun noin korkea on veroprosentti.


      • mielikki.mummo
        2lesken kirjoitti:

        mieli
        Olet hyvällä eläkkeellä kun noin korkea on veroprosentti.

        Ei se kovin hyvä ole kuluihin verrattuna.
        Kahdesta paikasta sähkölasku, vastike on osakkeesta 305€, lisäksi auton pito on kallista. Näistä kaikista voisi tinkiä, niin aion tehdäkin kun en jaksa enää mökkeillä.
        Kaveri maksaa osan sähkölaskusta.
        Olen ajatellut että helpointa olisi jos asunto menisi kaupaksi ja muuttaisin vuokralle, olisi huoletonta asua. Nyt on pari kertaa vuodessa kaksinkertainen vastike osakkeessa, aina jotain remonttia taloyhtiössä, se maksaa.
        Vaan eipä asunnot tee kauppaansa tämä liian iso kämppä taitaa pysyä minulla loppuikäni.


      • 2lesken kirjoitti:

        mieli
        Olet hyvällä eläkkeellä kun noin korkea on veroprosentti.

        Pienet verot näkyy olevan eläkeläisillä Suomessa.
        Ruotsissa meitä verotetaan rankimman jälkeen, enemmän kuin työssäkäyviä.

        Minun veroprosenttini on 31,26


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ei se kovin hyvä ole kuluihin verrattuna.
        Kahdesta paikasta sähkölasku, vastike on osakkeesta 305€, lisäksi auton pito on kallista. Näistä kaikista voisi tinkiä, niin aion tehdäkin kun en jaksa enää mökkeillä.
        Kaveri maksaa osan sähkölaskusta.
        Olen ajatellut että helpointa olisi jos asunto menisi kaupaksi ja muuttaisin vuokralle, olisi huoletonta asua. Nyt on pari kertaa vuodessa kaksinkertainen vastike osakkeessa, aina jotain remonttia taloyhtiössä, se maksaa.
        Vaan eipä asunnot tee kauppaansa tämä liian iso kämppä taitaa pysyä minulla loppuikäni.

        mielikki
        Menit ohi aiheen. Totesin, että sinulla on hyvä eläke, elikkä olet ollut hyväpalkkaisessa työssä ja kauan.


      • 2lesken kirjoitti:

        mielikki
        Menit ohi aiheen. Totesin, että sinulla on hyvä eläke, elikkä olet ollut hyväpalkkaisessa työssä ja kauan.

        Tein useampaa työtä, ei tullut juuri huilattua ruuhkavuosina.


      • Tellukka kirjoitti:

        Pienet verot näkyy olevan eläkeläisillä Suomessa.
        Ruotsissa meitä verotetaan rankimman jälkeen, enemmän kuin työssäkäyviä.

        Minun veroprosenttini on 31,26

        Sinulla on todella korkea veroprosentti. Pitää eläkettäkin tulla aika paljon että jää jotain käteen.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Sinulla on todella korkea veroprosentti. Pitää eläkettäkin tulla aika paljon että jää jotain käteen.

        Voi kun ne tulot olisivatkin verrannolliset veroprosenttiin.
        Eihän siitä paljon jää, mutta kun elämäntyylini on aina ollut sellaista vaatimattominta laatua, niin päivästä toiseen sillä vaan selvitään. Ei ole vielä tarvinnut mennä kauppojen eteen istumaan muovimuki kädessä.


    • maissiiii

      Itse veroni lasken etukäteen ja kaiken sain takaisin mitä olin laskenutkin.

      Remonteista yms tein kotitalousvähennykset ja sain kaiken
      mitä yksin elelevä leskirouva voi saada.

      Edellisen vuoden elokuussa kävin sopimassa uuden veroprosentin loppuvuodeksi
      ja sekin lisäsi jonkin verran palautuksia.

    • joulukintulee

      Pelkkää kulutusjuhlaa, verottaja palauttaa 48€

    • e.lä.mä

      Lisä veroa olen maksanut aina ja nykyään se on 100% varmaa eläkkeistä vero 30% ja kunnanvero 33,05% hautausmaksu 0,246%. Etukäteen en koskaan ole maksanut tänä vuonna vain 1200euroa. Suurin oli 2016 45000t euroa. Ei riitä vanhuus alennus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe