Suosittele juristia talopakettiriitaan

HomeSweetHome

Otsikossa kysymys. Mitä tehdä, kun valmistalossa on jekutettu ja pienessä talopakettitoimittajan säästössä onkin iso hinta ostajalle?
Hakusessa on juristi, jolla on hyvät näytöt nimen omaan talopakettikaupoissa.

7

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lain_nimessä

      googlaamalla jo tietäisit

    • Norjankävijä

      Norjassa on paljon hyviä juristeja Ålesundissa.

    • juristinkaveri

      Selvitä nyt kuitenkin ensin, että mitä oikeusturvavakuutuksesi kattaa? Jos kyseessä pieni säästö, eli se riidan aihe, on yleensä oikeusturvavakuutus summa 2 x riidanalainen summa - omavastuu, vaikka enimmäiskorvaus olisi 25000€ tai 50000€.
      Juristeja löytyy googlettamalla, jotka ovat perehtyneet tehtyihin sopimuksiin, mutta muista, että myös vastapuolella on juristi ja siellä on HETI pohjalla 5000€ laskua odottamassa sinua.

    • HomeSweetHome

      Tuo oikeusturvavakuutus tulikin jo selvitettyä. Otin talopaketille vakuutuksen heti kun rakentaminen alkoi - ja tässäpä tuli tehtyä virhe. Vakuutus olisi pitänyt ottaa sopimuksen kirjoitushetkeä ennen, jotta oikeusturvavakuutusta voisi käyttää! Ei varmaan kukan tätä tiedä! Varsinaisen kotimme oikeusturvavakuutus on käytössä ja se riitää sekä tavarantarkastukseen että reklamaatioon.
      Eikä paljoa muuhun - toivottavasti riittää. Kuluttajariitalautakunta on ilmainen ja sitä aika monet yritykset noudattaa. Sitä olisi tarkoitus käyttää.

      • Vinkkimies58

        Pari vinkkiä. 1) Valitse sellainen AA joka taistellut sinun talotehdasta vastaan menestyksekäästi. Joka talofirmalla on omat keskustelupalstansa sieltä nimiä selviää. Joka talofirmalla on omanlaisensa kotkotukset oikeusriitelyissä. 2) Valitse AA läheltä asuinpaikkakuntaasi. Sianajanan palkkio on 220 e-2000 e tunti, joten AA:n matkustuttaminen tulee kalliiksi.

        Lopuksi muutama bonusvinkki. Oikeudessa voidaan tuomita myös kumpikin osapuoli maksamaan omat kulunsa. Sillä ei ole niinkään merkitystä miten asiat ovat menneet. Se ratkaisee kumman osapuolen näyttö asiassa on uskottavampi. KRL on ajan tuhlaamista.


    • NickNailer

      Ei noilla oikeusturvavakuutuksilla tee juuri mitään. Eivät ne kuitenkaan riitä hoviin asti. Rakennusriidat maksavat alkaen 20.000 € kun otetaan huomioon asiantuntijalausunnot, AA ja muut kulut. Pahimmillaan jutuissani on ollut yli 30 todistajaa, eiv ätkä hekään ole ilmaisia.

      Alle 10.000 asiaa ei yleensä kannata viedä käräjäoikeuiteen, elleivät todistelut ole todella vakuuttavia. tai asia suht. koht. riidaton.

      Omat asianajokulut olen joutunut maksamaan myös tapauksissa, joissa olen voittanut yli 100.000 mutta hävinnyt samassa asiassa näyttöongelmien vuoksi 200 €. Siis 200 euron vuoksi kuluja tulee 10.000!

      Rakennusasioissa oikeus on todellista rulettia. Tuomareilla ei ole käsitystä rakentamisesta ja samanlaiset tapaukset ovat päätyneet erilaisiin tuomioihin.

      Jos nostat kanteen, olet todennäköisesti seuraavat 2 vuotta löysässä hirressä. Ei herkkua, mutta kuuluu rakennuttamiseen.

      • hovioikeudessaollut

        Käräjäoikeuden päätökset varsinkin täysin rulettia ja varmaan tarkoitus onkin, että päätöksistä valitetaan hovioikeuteen. Olen itse ollut mukana yhdessä jutussa vastaajana ja jo käräjäoikeu teki minulle suotuisan päätöksen, kantaja valitti hovioikeuteen ja se ei siitä miksikään muuttunut, mutta rahaa paloi tietty. Kalliiksi tuli kantajalle! Ja yli kaksi vuotta oltiin siinä hippasilla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe