Löytyykö moottoritietäjiä ?
Tarkoituksena konvertoida kaksisylinterinen 40 hv 2T perämoottori 50 heppaiseksi.
Moottorimallit eroavat ainoastaan kaasareiden ja engine headin (mikä tämä on suomeksi?) osalta.
Ymmärrän että isommat kaasarit päästävät enemmän ilmaa ja bensaa moottoriin
mutta onko engine headilla iso vaikutus ? Mitä jos sitä ei vaihda, jääkö hepot saamatta ?
Onko todennäköistä että 50 hv mallin pää on "leikattu" ja antaa kovemmat puristukset ?
2T 40 hv :sta 50 hv konversio
18
560
Vastaukset
- Argon86
Mikä on koneen tyyppikoodi?
Kolmesylinterisen 40/50hv (6H4 ja 6H5) koneiden eroista voit lukea vaikka täältä:
http://moottoriveneily.foorumi.eu/viewtopic.php?f=14&t=60
Erona kaasuttimet ja pakoputki- Argon86
Niin korjataan sen verran, että tuossa on Yamahan eroja.. Eli mikä merkki sulla on?
- dangarmarine-fani
Nyt puhutaan made in Italy eli Selva Madeira :)
- Argon86
Tässä on myös jotain tietoa tuosta koneesta: http://selvatuning.blogspot.fi/2017/07/conversion-to-50-hp.html
- Argon86
www.somiboats.is/files/partlist/F(%)20-(%)20MADEIRA(%)202002-2003.pdf
Poista sulkeet jokaisen % merkin ympäriltä
- dangarmarine-fani
Tosta on isommilla kaasareilla varustettu 40 XS malli josta saa 50 ku ottaa levyn pois pakoputkesta.
Ootko tutustunut tuohon outboard head cutting viritykseen ? Ainakin Scream and fly foorumilla sellaista tekevät ja sen pohjalta ajattelin että 50 hv mallin pää on napakampi, ehkä jäähdytystä myös enemmän.- Argon86
Todennäköisesti puhuvat ihan perinteisestä sylinterikannen laskusta. Puristuspaine nousee.
- dangarmarine-fani
Oot varmaan vaihtanut isompia kaasareita 2T-koneisiin, onko ollut tarvetta säätää sytytystä tms. vai meenekö heittämällä ?
- Argon86
Olen vaihtanut saman mallisarjan koneisiin kaasuttimia. Eli periaatteessa ihan sama kone, mutta tehtaalla valmistettu vain pienillä muutoksilla montaa eri teholuokkaa. Kaasuttimien vaihtaminen on mennyt heittämällä, ei ole tarvinnut säätää mitään.
- pyöröviilari
Argon86 kirjoitti:
Olen vaihtanut saman mallisarjan koneisiin kaasuttimia. Eli periaatteessa ihan sama kone, mutta tehtaalla valmistettu vain pienillä muutoksilla montaa eri teholuokkaa. Kaasuttimien vaihtaminen on mennyt heittämällä, ei ole tarvinnut säätää mitään.
Voihan niitä kanavia joutua arvatamaan. Mutta ei sekään ole rakettitiedettä joten onnistuu joka pojalta.
- Parhaimmillaan
Paalattuna.
- Santahamina
10 hevosta ei vaikuta veneen kulkuun tuota tai tätä. Kuorman siirto tilanteen mukaan vaikuttaa enemmän. Sulattamollakaan hevosvoimilla ei ole väliä. Massa ratkaisee sielläkin.
- Laita
Santahamina kirjoitti:
10 hevosta ei vaikuta veneen kulkuun tuota tai tätä. Kuorman siirto tilanteen mukaan vaikuttaa enemmän. Sulattamollakaan hevosvoimilla ei ole väliä. Massa ratkaisee sielläkin.
Otetaa esim pikkunen lohi tms pieni tasaperäinen kevyt vene. Laita perään 1hp kone ja lähde ajamaan, mitä tapahtu ei juuri mittä. Ota sama vene ja laita 10hp. Mitä tapahtu? Vene pärkkel otti ja plaaniin lähti.
- Argon86
Ei aina ihan ymmärrä mitä mielihyvää trollit saa tuosta duunista, mutta kyllä sen itse ainakin huomasi oliko veneessä 40hv vai 50hv moottori ;) Ja sitten vielä kun vaihdoin 698cc 50hv moottorin 849cc 50hv moottoriin niin sen vasta huomasikin =)
- Palle-Hermanni
20% lisäyksen saattaa jo huomatakin. Tarkkana saa silti olla.
- Argon86_
Kyllä mä tajuan että paskojahan ne vanhat resut on vaan ei kaikilla olevaraa uusiin :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858529
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264618- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 422436
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086