On ikävää, kun nuoret ihmiset pitävät meitä 50 ikäisiä mummoina ja vaareina, jotka eivät tiedä enää nykyelämästä mitään.
Sanovat, että haistaan kuolemalle. Hyi.
Vähät nuorista, ne on vielä omanlaisiaan. Mutta mediakin alkaa ammentaa asennetta, että yli 50v on jo.. last season. Menkää sinne vanhojen jumppaan ja alkakaa kutoa sukkia.
Itse ole jo liki 60, enkä tunne olevani vanhus Toki ikä antaa merkkejään. Aamukankeus, ei jaksa enää fyyysisesti kaikkea, mitä nuorempana.
Mutta täynnä elämisen iloa ja ymmärrystä siitä, miten ihmisen elämänkaari kulkee. Ne nuoret, jotka nyt pilkkaavat meitä vanhempia eivät käsitä, että he ovat kohta itse 'vanhoja'. Aika kulkee niin nopeasti.
Itse aion elää täysillä niinkauan kun akussa riittää virtaa. Pukeudun nuorekkaasti pitäen kunnostani huolta. En suostu muottiin: Olet vanha, pitää olla niin ja noin, pitää pukeutua vanhan ihmisen vaatteisiin.
Mä vähät välitän, pukeudun resufarkkuihin, jos haluan ja muutenkin teen asioita, mitkä ei muka kuulu tämän ikäisille.
Rock’n Roll Never Dies :D
Ikärasismi
3
85
Vastaukset
- Tykkäänollavanha
No en ole tuntenut tuollaista väheksyntää vaikka aikuisopiskelen nuorison seassa uutta ammattia. Nautin elämästä nyt vanhana paljon enemmän kuin nuorena kun oli kaikenmaailman ulkonäkö ja suorituspaineita paljon enemmän. Mitään iki nuorekasta en yritäkkään esittää vaan olen ihan oma itteni ja vanhanaikainenkin ihan vapaasti.
Ei se vaatteet tee ihmistä vaan aatteet. Se mikä puuttuu pään sisällöstä niin sitä ei millään ulkonäöllä korjata. Nuoriso on hirveän fiksua ja älykästä sakkia eikä niitä kannata huijata yrittämällä olla jotain muuta kuin on. Ne heti auttaa ja neuvoo tietotekniikassa jos en osaa eikä ole pilkannut ollenkaan.
Antaa iän näkyä ja näyttää siltä että on jo pitkän elämän elänyt. Johonkin nuoriso vaatteisiin pukeutuminen on naurettavaa ja kertoo just siitä ettei korvienvälystössä ole yhtään mitään.
Opiskeleminen on kaikkein parhainta elämän rikkautta vaikka onkin vähän kalkkis ja hidastunut niin vähät siitä. Opiskeleminen pitää nuorekkaana ja mitään merkitystä ei ole vaatteilla eikä ulkokuorella. Mielestäni ikääntyessä pitää pukeutua arvokkaasti eikä miksikään pelleksi alkaa yrittäen väkisin näyttää ikinuorelta. En sitten yhtään ihmettele jos nuoriso väheksyy ja naureskelee resufarkkuiselle kuuskymppiselle.
Vanhenemisen pelkääminen on naurettavaa ja sitten se että elää jotain elämättä jäänyttä murkkuikää vasta uudelleen elämänkaaren loppupäässä niin kuin nuoruus olisi jäänyt elämättä silloin kuin piti olla nuori. Vanha on vanha vaikka olisi kuinka treenannut ja kroppa kunnossa mutta nahkan vanhenemista ei voi estää millään mistä se ikä kuitenkin näkyy. Nuoruuden hehkeyttä ei enään millään saa, ehkä hetkellisesti kirurgin veitsellä mutta noihin silpomisiin ja poppaskonsteihin ei lähde kuin ihan hullu tyyppi, mutta niitäkin näkyy riittävän ja kun rahaa on niin rahalla saa mitä vaan, vaikka uuden ulkonäön hetkellisesti mutta kaikki kuolee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. en oo kokenu määkään minkäänlaista ikärasismia
tai tietysti jos puhutaan jostain viistoistavuotiaista
mutta jos nuorilla ajatellaan 20-40 vuotiaita
niin ihan samalla aaltopituudella voin olla heidän kanssaan
vaikka oon jo ollu muutaman kuukauden kuuskymppinen
mun mielestä mun sisko joka on seitkytkolme sano hyvin
että lapset alkaa olla jo niin vanhoja ettei niiden kanssa oo enää kivaa bilettää
lasten lasten kanssa on paljon hauskempaa.- Viisvitonen
Tunnen paljon nuoria ja nuoria aikuisia. Heistä ei kyllä kukaan pidä 50 ihmisiä mummoina tai vaareina. Joten riippuu, millaisissa porukoissa pyörii!
Milloin media on antanut ymmärtää, että 5-kymppiset ovat so last season? Kerropa jokin esimerkki!
Turha valittaminen,. joka ei oikeastaan perustu mihinkään, on tympeää luettavaa!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456318
- 584422
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282958- 612917
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271496Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381475- 321290
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431191