Yritin mennä syömään erääseen Napolin monista ravintoloista. Ovella oli joku baarimikko (?) vastaanottamassa ja tervehti kohteliaasti.
Kun tilasin ruoan, niin samaan aikaan istui pöytääni kaksi tyyppiä, jotka puhuivat tosi huonoa englantia. Näyttivät mulle seteliä ja vaativat jotakin. Sain selville, että ellen maksa niille, niin en pääse ravitolasta ulos. Näyttivät samalla takahuonetta, että täytyy mennä sinne niiden kanssa selvittämään jokin asia. En voinut mitään ylivoimalle. Minun oli pakko luovuttaa kaikki arvokas, mitä taskuissani oli, ennenkuin päästivät lähtemään: siis ryöstivät minut.
Siinä meni noin 400 euroa rahaa, kamera, kello, vihkisormus, kännykkä..
Tuli kallis reissu!
Jouduin mafiaravintolaan Napolissa
5
1081
Vastaukset
- jgjhggfhj
Pahoja unia olet nähnyt
- J-armo
Mikä katu. Millä alueella? Kerro tarkemmin. Kävitkö tekemässä rikosilmoituksen?
Matkavakuutushan korvaa jos tuo tosi juttu. - kysyyy
Etteivät olisi olleet kerjäläisporukkaa? ja jos tarina on tosi niin missä ihmeessä tarjoilijat, kokki yms. olivat kun eivät puuttuneet tilanteeseen? vai olivatko kaikki ns.mukana juonessa? miksi luovutit kaiken jos eivät edes uhkailleet jollain aseella? ei Napoli ole mikään lomaparatiisi, sieltä kannattaa vaan suunnata Caprille tai Sorrentoon ja mielellään ei yksin jos Napoliin jää lomalle.
- rauhallisetkylätonpop
Italiassa kannattaa lomailla turistikohteissa tai paikallisten kalastajakylissä/Toskanan maaseudulla, niin ettei joutuisi vaikeuksiin ja ei Campanian alueella jos ei haluaa vaaraa, kokeile esim. rennon rauhallista Toskanaa tai espanjalaismaista Sardiniaa. Ja älä koskaan ala riehua tai rettelöidä hotelleissa tai voi käydä huonosti. Ota esim. loma-asunto/talo hiljaiselta maaseudulta, et joudu heti ongelmiin tai ryöstetyksi. Ja matkusta porukalla ei koskaan yksin Napolin keskustaan siellä vaara vaanii etenkin jos erotut turistina. Olen käynyt 10000 kertaa Italiassa ja välttynyt ryöstetyksi tulemiselta näillä konsteilla, tosin taloja voidaan koska vain murtaa missä vaan maassa. Suurkaupungeissa Italiassa olen kyllä nähnyt taskuvarkaita itse teossa, eivät vaan ole onnistuneet osumaan minun kohdalleni. Espanja ei ole parempi esim. Barcelona kuhisee taskuvarkaita ja virkavalta ei välitä, Italiassa poliisit juoksevat ottamaan kiinni varkaat jos vain ehtivät. Valitettavasti myös Kreikansaarilla käy aina silloin tällöin varasjengejä, jotka kyttäävät taloja. Mikään kohde ei ole enää täysin rauhallinen.
- dasdsadasda
10000 kertaa Italiassa :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku775446Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353065Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1242353HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1211972Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v231909- 1111810
Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen61459Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.711432Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2971425Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531294