Heips,
mulla AMD Athlon xp 2500 ja asuksen otsikon emo.. ongelmia..
kun minulla on normaali väylänopeus 166Mhz ja ks. nopeudella tapahtuu seuraavaa, kovalevy rupeaa sammuilemaan ja pätkimään jo biossissa kun kone on buutattu. Mutta jos tiputan väylänopeuden 100Mhz niin kone toimii suht hyvin, eikä kovelevy sammuile, mutta jos avaan jonkin ison hakemiston niin samat jutut alkavat.
Kovalevyissä ei ole häikkää kun se tekee sitä IDE ja SATA levyillä.
Käytin huollossa ja he "löysivät" syyn joka oli seuraava: Prosessorissa käytetty liikaa tahnaa. Prosessorin core pinnassa tummia jälkiä ja naarmuja. Puhdistettu tahnasta ja laitettu tilalle piitahnaa. Testattu 166Mhz väylällä, jolloin kovot tunnistuivat eikä tiedostojen siirrossa ollut ongelmia.
Mutta kun ne HELVETIN ongelmat on vieläkin vaikka ovat vähän vähentyneet..
Vika emossa vai prossussa? Vai?
ELI AUTTAKAA!!
Väylänopeus ongelmat
3
630
Vastaukset
- The Man
Siis mikä emo sinulla onkaan? Äkkinään tulee mieleen, josko biosissa pääsee säätämään cpu:n ja ramin nopeuden suhdetta... eli nimellä joku cpu ram speed ratio tai jotain...
- SAmaMinä
Asuksen K7V8X deluxe, käytin huollossa konetta ja heidän diagnoosi oli että liikaa hopeatahnaa oli laitettu tullettimen ja prossun väliin.. ja oli tullut jotain tummuneita kohtia.. ongelma parani pikkasen, mutta ei korjaantunut.. nyt pystyn starttaa windowsiin 133*11 väylänopeudella mutta kun wintoosa on ollut jonkin aikaa pystyssä niin yhtäkkiä se jämähtää paikalleen. 166*11 väylänopeudella se pätkii kovalevyjä jo biossissa. Vain tuolla 100*11 nopeudella pysyy "kasassa"..
onko se sitten prossu kakkana vai emo.. tiedä sitä..? - minä
SAmaMinä kirjoitti:
Asuksen K7V8X deluxe, käytin huollossa konetta ja heidän diagnoosi oli että liikaa hopeatahnaa oli laitettu tullettimen ja prossun väliin.. ja oli tullut jotain tummuneita kohtia.. ongelma parani pikkasen, mutta ei korjaantunut.. nyt pystyn starttaa windowsiin 133*11 väylänopeudella mutta kun wintoosa on ollut jonkin aikaa pystyssä niin yhtäkkiä se jämähtää paikalleen. 166*11 väylänopeudella se pätkii kovalevyjä jo biossissa. Vain tuolla 100*11 nopeudella pysyy "kasassa"..
onko se sitten prossu kakkana vai emo.. tiedä sitä..?Jiihaa.. ongelma ratkesi.. vika oli virtalähteessä.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun453141Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081917Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171900Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si781690- 181502
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431388- 261322
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1161157UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1101123