Mistä vuosiviisumi?

Automiesajelee

Aion hankkia Venäjälle pitkästä aikaa vuosiviisumin (kulttuuri) ihan lähinnä tankkausreissuja varten. Olen tässä vertaillut eri palveluja, mutta vielä en ole päätöstä tehnyt mistä viisumin otan.

Halvalla toki olisi mukava saada, mutta lähinnä alkoi mietityttämään voiko halvimpien viisumien kanssa tulla rajalla ongelmia tms? Jos kutsussa esim on jotain epämääräistä? Vai onko aivan sama mistä viisuminsa hankkii?

Lähialuematkat, Itämatkat ja Pohjolan matkat ja Saimaan liikenne ovat lähinnä olleet mielessä, lähialuematkoilta olen ennen viisumini ottanut, mutta nuo kolme muuta olisi halvempia ja toimitusaika nopeampia. Onko esim. Saimaan liikenteen viisumeista kokemuksia?

10

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puikkola

      Jos viisumin hankinta tuntuu noin hankalalta, unohda koko homma. Et kuitenkaan Venäjällä pysty päättämään mistä tavaroita ja palveluja ostat.

      • Automiesajelee

        Olen kulkenut Venäjällä todennäköisesti enemmän kuin sinä, nyt vain muutaman vuoden tauko ettei ole ollut viisumia.

        Ensi kerralla ei kannata kirjoittaa ollenkaan jos ei ole mitään vastattavaa kysyjälle.


    • viisumi-tar

      Ota kahden vuoden viisumi - sen saat reilussa viikossa, eikä vaadi edellistä viisumihistoriaa. Hinta pyörii jossain 200 euron paikkeilla, mutta eipä tartte sitten ihan joka vuosi pähkäillä sen uusimista. Mainitsemiesi paikkojen lisäksi myös Turun Neva Toursilta homma hoituu.

      • matkailuspesialisti

        Eipä löydy moista mahdollisuutta pikaisen soittokierroksen jälkeen. En puhu hinnasta vaan tuosta viisumihistoriasta. Tosin venäläisten kanssa toimiessa on kaikki mahdollista.


    • SuosittelenVälttämään

      Saimaan Liikenne on huijarifirma.

      • Suosisuomalaista

        Samaa mieltä, huonoja kokemuksia kyseisestä paikasta...


    • ma-tias

      No, Turun Neva Toursin kautta homma ainakin hoituu.

      • RaimoK

        Juu, kutsuva organisaatio on tuo Saimaan Liikenne.


    • kierräkaukaa

      "Saimaan Liikenne" toimittaa viisumit asiakkaalleen viikon-kaksi alkamispäivämäärän jälkeen eikä suostu alentamaan jo etukäteen perimäänsä hintaa tämän takia. Eli jos suunnittelet ensimmäistä matkaa viisumin alkamispäivämäärälle, varaat hotellit ym., se voikin jäädä tekemättä, koska passisi on ties missä vielä silloin.
      Viisumin käyttötarkoitus (bisnes, työ, kulttuurivaihto jne.) saattaa muuttua mielivaltaisesti alunperin haluamastasi ilman, että asiakkaalle kerrotaan mitään, ennenkuin viisumi on kädessä.
      Asiakaspalvelu on ylimielistä ja töykeää, asiakasta saatetaan uhkailla jopa viisumin mitätöinnin järjestämisellä.

    • Kupinkääntäjä1

      Tohmajärvi lämpöidea, muuta ei kannata harkitakkaan.
      Postin kautta jos kaukana asut.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      799
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      660
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      78
      626
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      571
    Aihe