VAPPU OVELLA!

Marssimaan? Ullanlinnan mäelle? Vai simaa ja siideriä nautiskelemaan torille?

46

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röllii

Tämänikäiselle riittää sima ihan hyvin, ei tarvitse yrittää tekeytyi itseään nuoremmaksi, kun kukaan ei siinä onnistu kuitenkaan.

• MitäTarkoittaa

Mitä kummaa viestisi tarkoittaa?
        Onko sinulla jokin ikäkompleksi?

• Ei ikä ratkaise juhlintaa. Tietenkin voi tanssahdella hieman maltillisemmin. Ulkoillessa voi pukeutua lämpimiin vaatteisiin.

• Ei kukaan pysty uskottavasti teketymään nuoreksi jos on vanha.
        Miksi yleensä pitäisi, aina on ollut kaikenikäisiä ja tulee olemaan.
        Yli kuusikymppinen jossain nuorison suosimassa paikassa näyttäisi oudolta.

• mielikki.mummo kirjoitti:

Ei kukaan pysty uskottavasti teketymään nuoreksi jos on vanha.
        Miksi yleensä pitäisi, aina on ollut kaikenikäisiä ja tulee olemaan.
        Yli kuusikymppinen jossain nuorison suosimassa paikassa näyttäisi oudolta.

Nuoruuden näytelmän yrittäjiä vappuna riittää. Taikajuomaa otettuaan hamuilevat rintamaitoa ja opettelevat ryömimään. Tosi lapsenomaista.

• donna.donitsi

En muistanut edes simaa ostaa. Vielähän sitä ehtii jos alkaa tekee mieli. En aio juhlia mitenkään. Hyvää vapun odotusta vaan!

• kylmätotuus

En marssi, enkä kuuntele latteita vappupuheita.

Helsinkiin en enää täältä Savosta lähtisi, vaikka maksettaisiin. Aikoinaan tuli Hesassakin vappua vietettyä, kun Vantaalla asuin. Niitä aikoja en ikävöi.

Saattaa olla, että ostan pari tölkkiä tai pulloa kuivaa omenasiideriä ja nautin ne sisätilassa ystäväni kanssa.
      Nakit ja perunasalaatti kuuluvat ehdottomasti vappuun.

Mitä vappuna tehdään riippuu paljon säästä.

Täällä on vielä niin kylmä, järvet jäässä ja luntakin maassa, ettei suunnitelmia vapuksi vielä oikeastaan ole. Katsellaan ja kuullostellaan tuleeko kevät ennen vappua, vai rätkiikö räntää.

• Suomi on pitkä maa. Asuin nuorena Pohjoiskarjalan perukoilla ja äitienpäivänäkin oli hiihtokeli. Nyt Helsingissä kävin kääntämässä maata puutarhassa ja eteläisellä terassillamme on ollut muutamina päivinä 26.

• O-Orvokki

Miksi kummassa savolaisten pitäisi matkustaa Helsinkiin vapun viettoon?
        Eivätkö savolaiset voi keksi omia juhlatapoja?
        Vai onko niin, että vappua pidetään edelleen vai työväen juhlana, ja maalaiset osoittavat vastustavansa moista juhlaa pitäytymällä peltotöissä?

• O-Orvokki kirjoitti:

Miksi kummassa savolaisten pitäisi matkustaa Helsinkiin vapun viettoon?
        Eivätkö savolaiset voi keksi omia juhlatapoja?
        Vai onko niin, että vappua pidetään edelleen vai työväen juhlana, ja maalaiset osoittavat vastustavansa moista juhlaa pitäytymällä peltotöissä?

Savolaiset kaiken osaavina tulevat viihdyttämään meitä Helsinkiläisiä. Sieltä suunnalta on tullut pankkien johtajat ja valtion päämiehet,

• ö-Öö

En vietä vappua

En kyllä oikein muitakaan juhlija. Ei hulinat kiinnosta. Ruokaoastolla vappu voi näkyä nakkipaketin verran. Sima kyllä hyvä juoma, etenkin kesällä. Teen aina joskus tonkallisen, niinkuin kotiviinimetodilla, Pullottamisen kannalta sima pikkasen hankala, pikkasen pitää hiilihappoakin saada, mutta kun kerran pessyt keittiönkattoa pullon räjähdettyä, olen lopettanut jälkikäyttämisen. Mulla on hiilihappokone, se hyvä kampe.

Nuorempana tuli käytyä vappuhulinoissa, että ei ole enää tutusmisentarvettakaan. Sinällään jossain Tähtitornin mäellä vois olla hauskakin syödä silliaamiainen, se vaan vaatisi vaivautumista liikaa.

=DW=

• Vappu on ihan samanlainen päivä kuin muutkin, en harrasta tekohauskaa "juhlintaa", on mukavampaa vaikka seurata kevään edistymistä luonnossa.
      Marssinut enkä ryypiskellyt ole koskaan, enkä tee niitä tänäkään vappuna.
      Jos muistan ostan simapullon, munkkeja meillä onkin.

• Terveet harrastuksesi - ei ole vapun päivänä pää kipeänä. Joskus olen käynyt alkuillasta kauppatorilla kävelemässä. Innokkaammat juhlijat siirtyvät eväspulloinen Kaivopuistoon.

• arvo.e kirjoitti:

Terveet harrastuksesi - ei ole vapun päivänä pää kipeänä. Joskus olen käynyt alkuillasta kauppatorilla kävelemässä. Innokkaammat juhlijat siirtyvät eväspulloinen Kaivopuistoon.

Monta vappua olen Helsingissä ollut, mutta yleensä töissä, joten kertaakaan en ole Ullanlinnan enkä Kaivopuiston vapputouhua paikanpäällä ollen nähnyt.

• Ancie kirjoitti:

Monta vappua olen Helsingissä ollut, mutta yleensä töissä, joten kertaakaan en ole Ullanlinnan enkä Kaivopuiston vapputouhua paikanpäällä ollen nähnyt.

Työssä taksissa näin toisten hauskanpidon. Eläkeläisenä on aikaa osallistua.
        Vapun liikenne tosin arveluttaa.

• arvo.e kirjoitti:

Työssä taksissa näin toisten hauskanpidon. Eläkeläisenä on aikaa osallistua.
        Vapun liikenne tosin arveluttaa.

No ihan varmasti taksinkuljettajana olet nähnyt jos jonkinlaista kulkijaa.

Miten olisi sähköpyörä, ellet autolla arvaa liikenteeseen lähteä. Kypärä päähän ja varovaista ajoa.

• Ancie kirjoitti:

No ihan varmasti taksinkuljettajana olet nähnyt jos jonkinlaista kulkijaa.

Miten olisi sähköpyörä, ellet autolla arvaa liikenteeseen lähteä. Kypärä päähän ja varovaista ajoa.

Odotin Bernerin alennuksia sähköpyörään. Vappuaatto lienee vaarallisimpia pyöräily aikoja. Maistissa ajavia on paljon. Parempi tyytyä lähi viihteelle.

• arvo.e kirjoitti:

Odotin Bernerin alennuksia sähköpyörään. Vappuaatto lienee vaarallisimpia pyöräily aikoja. Maistissa ajavia on paljon. Parempi tyytyä lähi viihteelle.

Juu, pysytään kotona ja puhalletaan ilmapalloja, ollaan paremmassa turvassa.
        Kiersin luontopolun ja nyt voin keskittyä juomaan simaa ja katselemaan, kun toiset syövät munkkeja.

Hauskaa Vappua sinulle!

• Ancie kirjoitti:

Juu, pysytään kotona ja puhalletaan ilmapalloja, ollaan paremmassa turvassa.
        Kiersin luontopolun ja nyt voin keskittyä juomaan simaa ja katselemaan, kun toiset syövät munkkeja.

Hauskaa Vappua sinulle!

Täytynee kuitenkin käydä lähi menopaikoissa kävellen. Kotikin on vaarallinen paikka, kun kuolinilmoituksissa yleisesti mainitaan:" Kuoli kotonaan".

• arvo.e kirjoitti:

Täytynee kuitenkin käydä lähi menopaikoissa kävellen. Kotikin on vaarallinen paikka, kun kuolinilmoituksissa yleisesti mainitaan:" Kuoli kotonaan".

Mene sinä, minä en kävele mihinkään menopaikkaan, lähimpään on matkaa 12 km. ja takaisinkin pitäisi päästä.
        Joutuu ottamaan pirssin ja se käy kalliiksi.
        Niin, mistä tuon tietää, vaikka olisi viimeinen vappu elävien kirjoissa.

• Arki-tamineissa

Kaksi vaihtoehtoa: Hurautamme torille tapahtumaan, on kolme toria vaihtoehtoina. Tai menen muokkaamaan palstaa, onhan työläisten juhla. Pohjanmaalla isännät ajoivat vappuna pellolle sontaa, joten siinä olisi nostalgiaa. Pari kertaa olen ollut konsertissa hifistelemässä shampanjalasi kädessä, yo-lakki päässä, kuntamme kamariorkesteri on osaava, mutta tuskin nyt nappaa.

• sontiikose

Tuo romanttinen sonnanajo on kai mahdollista vain, jos on niitä sontijoita? Karjatiloja vaan taitaa olla aina vain harvemmassa, pohjanmaallakin?

• Paras taiteellinen yhdistelmä. (Parviaisen) taiteilijoiden esimerkillä ajaa paskakuorma torille ja alkaa heittelemään kuormasta vapun "kunniaksi" tavaraa urakalla kansan joukkoon.

• Ruotsalainen vappu maalaiskylässä on yhteisöllinen tapahtuma. Me menemme vappukokolle joenrantaan. Lapset ja nuoret tuovat tulen soihtukulkueena jalkapallokentältä pimenevässä illassa hieno näky. Sitten sytytetään kokko, mieskuoro laulaa kevätlauluja ja lapset leikkivät lähellä tulta ja kipinät lentää. Aikuiset seurustelevat naapuriensa kanssa monet vähän maistissa. Urheiluseura myy hodareita ja limsaa. Kun ilta on pimentynyt alkaa ilotulitus johon mekin rahallisesti osallistumme. Sitten kotiin ja iltateelle ja nukkumaan....Nyt saamme vielä pojat tänne seuraksemme joten paistan ehkä munkkeja....

• Olen hieman kade. Upeat järjestelyt. Sisko oli kauan Ruotsissa. Aluksi eteläruotsissa ja myöhemmin Tukholman korkeudella. Vierailin siellä usein. Siellä osataan juhlia ja olla kohteliaita.

• maissiiii

Paljon riippuu säästä, onko siedettävä ilma vai ei.

Jos lähden porukoissa kaupunkiin kävellään kauppakadun päästä päähän, sohvin nurkalta aren aukoille tai toisin päin, riippuu ohjelmasta kummin päin. Joka kapakkiin pyritään sisälle lämmittelemään.
      Tai sitten olen kotona ja seurustelen tämän koneeni kanssa. Karjalanpiirakoita olen paistanut viikonlopuksi ja teen vielä hirvikeittoa.
      Jospa joudun lapsenlikaksi kun nuoriso menee ulos.
      tai sitten haravoin pihaa.
      Eli, paljon on vaihtoehtoja.

• Toki sää vaikuttaa ainakin ulkoiluun. Vara suunnitelma on paikallaan meidän nykyiset säät huomioiden. Olisi sään salliessa mukavaa käydä kauppatorilla ja näkisi varmaan tuttuja - ehkä joukolla lähdettäisin. Simakin maistuisi.

• bessie--
        arvo.e kirjoitti:

Toki sää vaikuttaa ainakin ulkoiluun. Vara suunnitelma on paikallaan meidän nykyiset säät huomioiden. Olisi sään salliessa mukavaa käydä kauppatorilla ja näkisi varmaan tuttuja - ehkä joukolla lähdettäisin. Simakin maistuisi.

Ainahan sää vaikuttaa, mutta toisaalta se on vain pukeutumiskysymys.
        Muistan aurinkoisia ja erittäin lämpimiä vappuja, mutta jotenkin tuntuu, että sateisia ja kylmiä vappuja olisi ollut enemmän. Ehkä muutama räntäsateinen vappu on jäänyt mieleen siksi, että olen itsepäisesti pukeutunut jo lapsuudesta tuttuun tyyliin, keväisen kepeästi ja hieman 'juhlavasti', en aina tarpeeksi lämpimästi.
        Nyt, vanhemmiten viisastuneena, 'varasuunnitelma' on toppatakki, hempeän pastellivärinen toki. Yhteisöllisyys ja jonkinlainen vapun juhliminen kuuluu aina vappuuni, niin myös tänä vuonna. Suunnitelmat vielä toistaiseksi vähän auki, tällä kertaa piti juhlia Pietarissa mutta sen joudun ehkä peruuttamaan.

• bessie-- kirjoitti:

Ainahan sää vaikuttaa, mutta toisaalta se on vain pukeutumiskysymys.
        Muistan aurinkoisia ja erittäin lämpimiä vappuja, mutta jotenkin tuntuu, että sateisia ja kylmiä vappuja olisi ollut enemmän. Ehkä muutama räntäsateinen vappu on jäänyt mieleen siksi, että olen itsepäisesti pukeutunut jo lapsuudesta tuttuun tyyliin, keväisen kepeästi ja hieman 'juhlavasti', en aina tarpeeksi lämpimästi.
        Nyt, vanhemmiten viisastuneena, 'varasuunnitelma' on toppatakki, hempeän pastellivärinen toki. Yhteisöllisyys ja jonkinlainen vapun juhliminen kuuluu aina vappuuni, niin myös tänä vuonna. Suunnitelmat vielä toistaiseksi vähän auki, tällä kertaa piti juhlia Pietarissa mutta sen joudun ehkä peruuttamaan.

Pietarissa voi juhlia kesällä lämpimillä ajoilla. Silloin voisi vaeltaa ja katsella lukuisia kaupungin ihmeitä.

• Bengalitikku

Olen aikoinaan marssinut Kylässä Vappuna Aren aukiolta Kauppakatua ja väkeä oli paljon. En enää marssi.
        Mitään erityistä riehakkuutta ei kaipaa. Kun ei ole mitään pakkoa. Onhan noita nuoruuden vappuja tuolla muistissa kuten öinen Mantan lakitus, osakuntien vappuja, Ullanlinnalla käyntejä, vappuaaton ravintolailtoja jne.
        Pihanuotiolle menen, jos ilma ok. jutskaamaan naapurien kanssa.
        Vappupäivänä, jos sää sallii, menen kuuntelemaan vappupuheet.
        Minulle vappu on sekä kevään juhla että työväen juhla ja työläisiä on vähemmän ja vähemmän, koska kuinka moni enää sanoo, että olen duunari. Viimeisen marssin laulaminen...en tiedä, mutta kun kiusaannuttaa. Viimeinen taisto...rintama...veljet keskenään...Toivon, että puheissa muistetaan vanhempiamme, jotka loivat pohjan hyvinvoinnille ja jaksoivat uurastaa yhteisille asioille, joista monet on puhallettu pois. Voiko sanoa onneksi monet eivät ole näkemässä, miten moni asia murenee minulle, minulle, minulle -vallankumouksen alle.
        Kuplajuomaa on kaapissa ja voip olla, että saa olla rauhassa ja odottaa seuraavaa juhlaa.
        Paloman kylän juhlat vaikuttavat kivoilta ja omintakeisilta ja edellyttää talkoohenkeä, joten siellä moni puurtaa omaksi ja muiden iloksi.
        Toivottavasti tästä ei tullut kauhean apaattista, kun kirjoitan aamuauringon paistaessa, istuen rennosti sohvannurkassa kahvit juotuani. Taidan tsekata fillarin, laittaa ilmat ja käydä kylillä.
        Toivotan nyt Hyvää Vappua kaikille!

• bessie--
        arvo.e kirjoitti:

Pietarissa voi juhlia kesällä lämpimillä ajoilla. Silloin voisi vaeltaa ja katsella lukuisia kaupungin ihmeitä.

Näin on, mieluummin lämpiminä aikana Pietariin, sillä eihän sinne yleensä mennä vain juhlimaan pariksi kolmeksi tunniksi ja/tai pääosin sisätiloissa oleilemaan vaan todellakin katselemaan kaupungin lukuisia nähtävyyksiä ja vaikkapa kesäyönä Nevan siltojen nostoa.

Lasipalatsin edustalla oleva vapputori oli lapsuuteni ja nuoruuteni vappujen paras paikka. Markkinapallo ja vappuhuiska piti ehdottomasti saada. Niiden valitsemiseen käytin aikaa, olin tarkka väreistä ja varsinkin markkinapalloista oli vaikea valita parasta kun kaikki olivat niin kauniita. Nyt ei taida enää lasipalatsin edessä olla samanlaista markkinameininkiä ja hulinaa.

Olen jo päättänyt että lähden tänä vuonna katsomaan Mantan pesemistä ja lakitusta, läheskään joka vuosi en ole ollut kiinnostunut sinne menemään. Pahoin pelkään, että yleisömäärä tulee olemaan ennätyksellinen, täytyy siis mennä hyvissä ajoin ja yrittää saada sopiva selkä seinää vasten paikka Eteläespalta, keskelle väentungosta en halua joutua.

Ellei kovasti tuule laitan foliolla päällystämäni stetson mallisen hatun päähäni. Vappumeiningin takia, mutta käyhän se tuntomerkistäkin, eli tulkaa ihmeessä moikkaamaan jos satutte foliohatun bongaamaan.

• MantalleVappunaMe

Minut voi tunnistaa siitä, että laitan ylioppilaslakin päähäni.
        Tavataan Mantalla,
        Hauskaa vappua!

• bessie--
        MantalleVappunaMe kirjoitti:

Minut voi tunnistaa siitä, että laitan ylioppilaslakin päähäni.
        Tavataan Mantalla,
        Hauskaa vappua!

Okei, siellä tavataan. Laitatteko perinteiset kitinväriset perperit ja 'suorat housut'?

• Vappumarssit ovat menneet täällä kovin vaatimattomiksi. Viimeksi olin marssilla Havannassa, missä kansaa oli liikkeellä miljoonan verran, mutta valitettavasti Fidel ei enää silloin ollut voimissaan eikä paikalla. Mutta muuta iloista porukkaa oli mukavasti.

• hytinäx1

Vappuaaton päivä menee töissä, illalla kuuntelemaan puistoon kevätlauluja, Vappupäivänä vois mennä kuuntelemaan ministerin puhetta tai sitten katsomaan pöytätenniksen maailmanmestaruuskilpailuja. Voipa olla että nuo kisat olisi kivempi koska uutta mahdollisuutta ei koskaan enää tule elinikäni aikana. Munkkeja en paista tänä vappuna eikä simaakaan tullut tehdyksi. Unohdin käydä Suomiautolla ja valmista simaa ei kaupoista täällä löydy.

• Ei enää vappuhulinat kiinnosta.
      Sukulaisetkin töissä, joten kissan kanssa kaksin vaan.
      Aattelin siivota ton kalamajan. Lämmittää saunan grillata ulkona, jos ei sada, takassa, jos sataa.
      Telkkarista voin kurkistaa mitä muualla maassa tapahtuu.
      Näpertelen mikä sattuu innostamaan tai sitten en mitään.

• Mantan lakitusta ja siihen liitettyjä monia oheisohjelmia pitänee käydä seuraamassa Kauppatorilla. Aloittavat kuulemma ohjelmat Mantan ympärillä jo kello 16 aikoihin ja naiset (!!!) suorittavat lakituksen noin kello 18 vai olikohan jossain ilmoitettu, että klo 17.55. Entivanhaan, meidän nuoruusvuosinamme Manta lakitettiin vasta puolilta öin.

Ullanlinnalle saatan ehkä lähteä huomenna. On kiva kuulla vaihteeksi ihmistenkin laulavan ulkosalla, kun tänä keväänä on tullut kuunnelluksi vain suloista linnunlaulua kaupungilla kävellessä. - Luontoreissut ovat jääneet poikkeuksellisin vähiin. Mutta onneksi sirkuttajia kuulee ihan kaduilla kävellessä ja vielä runsaammin puistoissa ja rannoilla. Taitavat vähitellen hiljetä, kun pesäpuuhat työllistävät ja jotkut lähtevät muuttomatkoillekin.

Iloitsen hyväntuulisten, iloisten ihmisten kohtaamisesta ja toivon, että aurinkokin paistaisi.

Vappua olen juhlinut aina, jo pikku-lapsena vanhempieni kanssa erilaisissa tilaisuuksissa. - Simaa tehtiin yleensä ämpärillinen tarkan aikataulun mukaan. Se piti ehtiä pullottaa ajoissa, että pulloon laitetut rusinat nousivat pohjalta ylös, eikä se saanut käydä liian kauaa, ettei simaan tullut alkoholia. ;) Nyt jääkaapissa lepäilee pari pulloa kuplaviiniä ja pari tölkkiä siideriä. Saapa nähdä, mitkä niistä tulee avattua, vai tuleeko mikään. Simaa juon vain, jos joku tarjoaa lasillisen omatekoista kotisimaa.

• Upea suunnitelma! En työelämässä joutanut juhlimaan, kun olin taksilla kuljettamassa juhlijoita. Joskus työssä oli juhlan tuntua. Kuljetin muusikoita, jotka innostuivat laulamaan matkalla vappu lauluja.

• Marssia pomon luo ja pyytää lopputili.
      Se mahdollisuus mennyt.
      Marssia ulos parisuhteesta.
      Sekin kortti tullut käytettyä, parikin kertaa.
      Marssikenkiä en omista.
      Eipä ole kosketuspintaa vappuihin enää.
      Voisiko vappuun hölkätä, juosta, hiihtää, ajaa fillarilla?
      Heittää yo-lakin frisbiinä. Lippiksen jorpakkoon.
      Pyöriä pusikossa ja öristä. Selvinpäin.
      Maalla jossain on traktori vappumarsseja, muodostelmia.
      En haali simaa, en tippaleipiä.
      Muutaman nakin ja reikämunkin saatan ostaa.
      Olla kotona. Ulkomailla vaanii tuhkarokko.

• 31ja

Ulkomaille golfaamaan hyvässä seurassa.

• Munkki närästää Juhlikoot muut.

• Munkki on nunnan ongelma. Kerrotaan luostarista, että nunnalle ei voi antaa iltakahvia. Saattaa haluta kahvin kanssa munkkia.

• siilenämää
        arvo.e kirjoitti:

Munkki on nunnan ongelma. Kerrotaan luostarista, että nunnalle ei voi antaa iltakahvia. Saattaa haluta kahvin kanssa munkkia.

Hehheee...............

• Marssiaskel on lyhyt. Kompastuin, ja selästä otti. Vasemmalla puolen ristiselässä tuntuu, mutta vihloo, kun oikeaa kättä liikuttaa.
      Yksi panacodi siman kanssa, mutta ei tunnu auttavan. Eikö se panacodi aika tuju lääke ole.
      Vettä sataa, sataa huomennakin ja siitä eteenpäin joka päivä.

• vanha-yksinäinen-ukko

Eipä ole Vappu ollut ainakaan minun ovella.

• ovisulki

Vappu, tule pois ovelta että saadaan ovi kiinni, tulee kylmä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      237
      2228
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1818
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      65
      1511
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1235
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1095
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1088
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1008
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      844
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      842
    Aihe