Miten minua risoo nämä

Halveksuntanimittaamaton

kaikkitietävät ja mahtavat uudet miesten naiset!!! Ei läydy sanoja sille inholle ja vihalle kuin halveksunta, sekin liian lievä ilmaisu.
Kun lukee jatkuvasti näitä juttuja,m iten miehen lapset ja exä....sitä ja tätä.. ei osaa, ei viitsi, on kauheita ym ym, niin ei voi muuta kuin irvokkaasti nauraa ja mitettiä miten surullisia ja epätoivoisia he ovatkaan. Heidän ainoa työnsä on haukkua ja kertoa maailmalle millasia vaimoja ja lapsia sillä miehellä onkaan ollut. Aivan ala-arvoisia kunnes minä, uusi nainen tulin kuvioihin, niin silloin alkoi entisen perheen muokkaus ja sorto ja yrittäminen tehdä heistä parempia ihmisiä. Mies sentään oli ok, mutta hänen ex pehrensä... voi voi millaista sakkia.
Mikä ajaa ihmisen tälläseen tunteenpurkaukseen? Mikä katkeruus ja pelko asuu sen uuden naisen sielussa, joka käyttää haukkumista aseena siihen että näyttäisi itse paremmalta ihmiseltä? Se on sairaus ja narsistisuus ja tahto olla omissa isilmissään parempi kuin se miehen ex perhe. Vaimo ja lapset ovat deletoitava äkkiä veks miehen elämästä puhutava valheita ja omia tarinoita heistä jotta mies tajuu että suuren virheen on tehnyt kun on vaimo ja tehty lapsia.

Ei taida hyvin alkaa uusikaan suhde koska pitää hakea se paikka miehen elämässä tälläisillä teoilla.
Jos tunsit pistos sydämessä, olet juuri sellainen ihminen jota tässä kuvailen.
En yhtään ihmettele, että usea mies ei nää omia lapsiaan jos tämmöinen eukko on hänen elämässään joka sanelee mitä mies saa tehdä.Enkä ihmettele sitä että moni nuori ja lapsi ovat henkisessä hädässä, kun menettävät isänsä tämmöiselle naiselle, jota isä alkaa pitää parempana kuin heitä lapsia.
Juuri sehän näillä uusilla naisilla on tarkoitus, sekoitaa miehen elämä, poistaa lheiset hänen elämästään, ja nostaa oma itsensä jalustalle. Minminä minä seneella, Eihän ole parempaa ihmistä kuin hän, joka vie miehen, mie isän, vie kaiken muilta, vain siksi että on katkera heille jotka olivat onnellisia ihmisiä, ja nyt heidän elämä on helvettiä. Kiitos sulle uusi nainen, joka olet saanut paljon aikaan. Toivottavasti viihdyt elämässäsi, ja jatkat samaan tahtiin. Ei se varmasti jää sulta yhteen kertaan, vaan "rikollinen" palaa aina rikospaikalle.

49

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maanjataivaanväliltä

      Aivan totta että äitipuolten jutut tällä palstalla ovat hyvin pitkälle miehen lasten mitätöintiä ja elatusmaksuhaluttomuutta oman omaisuuden kartuttamiseksi.
      Toki on myös asiallisia äitipuolta mutta he eivät yhtä paljon tänne kirjoittele.
      Äitipuolten elämän voisi täältä luettuna kuvitella olevan pelkkää raatamista miehen elättämiseksi koska miehen koko palkka menee entiselle vaimolle ja entisen liiton lapsille. Näinhän ei kuitenkaan koskaan ole vaan asiat ovat monesti liioiteltuja ja kärjistettyjä.
      Ehkä nämä äitipuolet jotka monella eri tavalla pyrkivät mitätöimään lasten aseman miehen elämässä ja lasten äidin aseman miehen lasten elämässä ovat mustasukkaisia ja epävarmoja omasta asemastaan.
      Lapsiin syntyneet tunnesiteet voivat olla hyvinkin vahvoja ja lapset voivat olla miehelle tärkeämpiä kuin uusi vaimo ja se voi olla pelottavaa.
      Tasapainoinen ihminen ei kuitenkaan pyri rikkomaan eikä hankaloittamaan toisen ihmisten ihmissuhteita etenkään toisen omien lasten kanssa.

      • kiristyksen-kokenut

        Kylläpä muuten on niin, että joskus miehen rahat todellakin menee exälle ja heidän yhteisille lapsille. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Exäni alkoi vaatimaan, että minun pitäisi joka kuukausi siirtää hänelle 200 euroa ja samoin meidän yhteiselle lapselle sama summa (maksoin jo elatusmaksua). Tyhmänä suostuin tähän ja se ärsyttää joskus vielä nykyäänkin.

        Makselin noin vuoden ajan mutta sitten sain tarpeekseni ja lopetin maksamisen. Siitähän ex ja yhteinen lapsemme suuttuivat (kyllä, yhteinen lapsemmekin) ja molemmat olivat tiuhaan yhteydessä lastensuojeluun ja valehtelivat sinne kaikkea mahdollista. Selitin kuitenkin tilanteen lastensuojeluun. Tässä vaiheessa tein myös päätöksen, etten halua olla kummankaan kanssa enää tekemisissä. Raju päätös mutta ainut oikea vaihtoehto tässä tapauksessa. Molemmat olivat pitkään kiristäneet minua muutenkin kuin vain rahallisesti ja tässä vaiheessa lapsemme ei ollut kuin 11 tai 12.

        Tästä on jo aikaa muutama vuosi mutta sen jälkeen raha-asiani sekä mielenterveys ovat olleet kunnossa. En tiedä mitä heille kuuluu. En tiedä olenko tunteeton hirviö, mutta lastakaan ei ole ikävä, enää.


      • Maanjataivaanväliltä
        kiristyksen-kokenut kirjoitti:

        Kylläpä muuten on niin, että joskus miehen rahat todellakin menee exälle ja heidän yhteisille lapsille. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Exäni alkoi vaatimaan, että minun pitäisi joka kuukausi siirtää hänelle 200 euroa ja samoin meidän yhteiselle lapselle sama summa (maksoin jo elatusmaksua). Tyhmänä suostuin tähän ja se ärsyttää joskus vielä nykyäänkin.

        Makselin noin vuoden ajan mutta sitten sain tarpeekseni ja lopetin maksamisen. Siitähän ex ja yhteinen lapsemme suuttuivat (kyllä, yhteinen lapsemmekin) ja molemmat olivat tiuhaan yhteydessä lastensuojeluun ja valehtelivat sinne kaikkea mahdollista. Selitin kuitenkin tilanteen lastensuojeluun. Tässä vaiheessa tein myös päätöksen, etten halua olla kummankaan kanssa enää tekemisissä. Raju päätös mutta ainut oikea vaihtoehto tässä tapauksessa. Molemmat olivat pitkään kiristäneet minua muutenkin kuin vain rahallisesti ja tässä vaiheessa lapsemme ei ollut kuin 11 tai 12.

        Tästä on jo aikaa muutama vuosi mutta sen jälkeen raha-asiani sekä mielenterveys ovat olleet kunnossa. En tiedä mitä heille kuuluu. En tiedä olenko tunteeton hirviö, mutta lastakaan ei ole ikävä, enää.

        Sinun kohtalosi on surkea ja ymmärrän että tuo ärsyttää. Ymmärrät kuitenkin varmaan ettei tuollainen käytös ole yleistä eikä useimmat etävanhemmat tuollaiseen alunperinkään suostuisi. Varmaan tilanteesi on ollut hankala kun olet suostunut maksamaan heille.

        Suomessahan ei entiselle puolisolleen tarvitse maksaa elatusapua.

        Aina varmasti löytyy poikkeuksia ja erilaisia ihmisiä on kaikissa suhteissa. Kuitenkin valtaosa eronneista pystyy sopimaan asioista ilman riitaa ja kiristystä.

        Tällä palstalla vaikuttaa vain olevan että ne uudet puolisot ovat eniten äänessä joilla entistä puolisoa ja lapsia koskevat asiat vaivaavat eniten. Se ei ole oikein koska eihän elatusvelvollisuus lasta kohtaan ja tapaamiset ym. lasta koskevat asiat poistu eron myötä vaan ne ovat osa uudenkin perheen arkea joka uuden puolisonkin pitäisi hyväksyä.


      • Miemie
        kiristyksen-kokenut kirjoitti:

        Kylläpä muuten on niin, että joskus miehen rahat todellakin menee exälle ja heidän yhteisille lapsille. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Exäni alkoi vaatimaan, että minun pitäisi joka kuukausi siirtää hänelle 200 euroa ja samoin meidän yhteiselle lapselle sama summa (maksoin jo elatusmaksua). Tyhmänä suostuin tähän ja se ärsyttää joskus vielä nykyäänkin.

        Makselin noin vuoden ajan mutta sitten sain tarpeekseni ja lopetin maksamisen. Siitähän ex ja yhteinen lapsemme suuttuivat (kyllä, yhteinen lapsemmekin) ja molemmat olivat tiuhaan yhteydessä lastensuojeluun ja valehtelivat sinne kaikkea mahdollista. Selitin kuitenkin tilanteen lastensuojeluun. Tässä vaiheessa tein myös päätöksen, etten halua olla kummankaan kanssa enää tekemisissä. Raju päätös mutta ainut oikea vaihtoehto tässä tapauksessa. Molemmat olivat pitkään kiristäneet minua muutenkin kuin vain rahallisesti ja tässä vaiheessa lapsemme ei ollut kuin 11 tai 12.

        Tästä on jo aikaa muutama vuosi mutta sen jälkeen raha-asiani sekä mielenterveys ovat olleet kunnossa. En tiedä mitä heille kuuluu. En tiedä olenko tunteeton hirviö, mutta lastakaan ei ole ikävä, enää.

        Tiedät kai sanonnan tyhmästä päästä kärsii koko lompakko ! Ainoa mitä eron jälkeen kuuluu tai tarvitsee maksaa on elkut EIKÄ MITÄÄN MUUTA


    • räikeääjulmaatekoa

      Niitähän ne on katkeruutta, kostonhalua ja eptoivoa. nainen on piru toiselle. kellään ei saa mennä itseään paremmin,jos menee, pitää se rikoa. Kuin monta lastaon jäänyt isättömiksi kun tulee kolmas väliin, ei se kolmas ajattele mitä jotkut voivat menettää kunhan itse saa olla se paha ja näyttää että pystyy mihin vaan.

      Loppu onkin toistoa, rikotaan kaikki mitä rikottavissa on ja sitten syyllistetään kaikesta meihen ex vaimo ja lapset kaikesta. Jopa siitäkin että mies ei nää omia lapsia. Se on sairasta. En ymmärrä miksi tämmöiset pääsevät kuin koira veräjästä, mitään rangaistuksia ei tule siitä että rikotaan perhe. Rangaistuksia tulee kaikesta muusta mutta ei siitä että lapset jäävät ilman isää. Siitä se helvetti alkaankin, ja kaikki näiden uusien naisten syytä. Siitä me kaikki ollaan samaa mieltä.

    • IhanVitsinä

      Olen aina pitänyt näitä juttuja ihan vain kuvitteellisina. Eihän näitä kukaan ota tosissaan vai ottaako? Sitä olen kyllä miettinyt onko jutut maksettuja vai mikä niissä on se pointti?

      Siis kuka nyt viitsii jostain miehestä tapella? Kuka ylipäätään huolii miestä kierrosta, kun onhan noita lapsettomia ja vapaita miehiä vaikka kuinka? No tietysti jos ämmä on kunnon bitch, ei muuta saa kun jonkun ulkoruokintaan joutuneen reppanan. :D

      • dkkdkddkdkdkdkkdkd

        Eihän siinä ole kuin kyse toisen kiusaamisesta, pitää näyttää että on parempi kuin se nainen joka on miehen kanssa naimisissa, se rikkominen on se pointti. Itsetunto nousee kun saa jotain sellaista mikä varmasti tuhoaa muut. Toisen mies on juuri sellainen kohde.
        Ehkä osa on totta ja osa ei. Mutta todellisuudessa tälläisiä tapauksia on, jopa julkisuudessa on luettu miten toinen nainen vie toisen miehen. Esim Mika pohjonen se laulaja jätti perheensä kun toinen nainen tuli.
        On se kyllä saairasta, sillä jos liitto ei toimi niin kyllä ne asianosaiset itse eroaa, ei siihen sekaan tarvi kenenkään tulla. Tosiasiassa monet haluaa liittonsa vielä toimivan kriisitä huolimatta jos sellainen on. Siinä tilanteessa moni nainen iskee siihen kohtaan kun tietää etä mies on haavoittuvainen ja helppo.
        Se on jo pelkkää hävytömyyttä naisilta että tekee moista.


      • IhanVitsinä
        dkkdkddkdkdkdkkdkd kirjoitti:

        Eihän siinä ole kuin kyse toisen kiusaamisesta, pitää näyttää että on parempi kuin se nainen joka on miehen kanssa naimisissa, se rikkominen on se pointti. Itsetunto nousee kun saa jotain sellaista mikä varmasti tuhoaa muut. Toisen mies on juuri sellainen kohde.
        Ehkä osa on totta ja osa ei. Mutta todellisuudessa tälläisiä tapauksia on, jopa julkisuudessa on luettu miten toinen nainen vie toisen miehen. Esim Mika pohjonen se laulaja jätti perheensä kun toinen nainen tuli.
        On se kyllä saairasta, sillä jos liitto ei toimi niin kyllä ne asianosaiset itse eroaa, ei siihen sekaan tarvi kenenkään tulla. Tosiasiassa monet haluaa liittonsa vielä toimivan kriisitä huolimatta jos sellainen on. Siinä tilanteessa moni nainen iskee siihen kohtaan kun tietää etä mies on haavoittuvainen ja helppo.
        Se on jo pelkkää hävytömyyttä naisilta että tekee moista.

        En minä tuollaisiin "rikkomisiin" usko. Reppanoita ne eukot on - sellaisia vähän yksinkertaisia, jotka joutuu ottamaan ulospotkitun ukon ruokkoineen. :D


    • valitettavasti

      Niinpäs on, silloin kun rikotaan, täytyy olla mielessä vikaa. Ei normaalist ihmiset vie keneltäkään mitään, vain sairaat ja idiootit.
      Mutta sellaisia valitettavasti on, ja kun mitään sanktioita ei saa, sitä tehdään surutta.

      • IhanVitsinä

        Itse en tunne yhtään naista, jolta mies olisi viety. Yleensä eroa hakee vaimo ja sitten joku reppana kyllä korjaa helmoihinsa sen ulkoruokintaan joutuneen ukon.
        No yksi tapaus tulee nyt mieleen, jossa vaimolle tuli ihan yllärinä että joku pani hänen huonohampaista ukkoaan. :D


      • Ddddd
        IhanVitsinä kirjoitti:

        Itse en tunne yhtään naista, jolta mies olisi viety. Yleensä eroa hakee vaimo ja sitten joku reppana kyllä korjaa helmoihinsa sen ulkoruokintaan joutuneen ukon.
        No yksi tapaus tulee nyt mieleen, jossa vaimolle tuli ihan yllärinä että joku pani hänen huonohampaista ukkoaan. :D

        Eikä niitä miehiä niin vain viedä ,kyllä se mies lähtee ihan vapaaehtoisesti huonosta suhteesta ,samoin nainen, hyvästä ja onnellisesta suhteesta ei kukaan lähde.


      • eimiesyksinlähde
        Ddddd kirjoitti:

        Eikä niitä miehiä niin vain viedä ,kyllä se mies lähtee ihan vapaaehtoisesti huonosta suhteesta ,samoin nainen, hyvästä ja onnellisesta suhteesta ei kukaan lähde.

        Sinä et mhyönnä koska rikot itse perheitä. Semmoset ei myönnä tekosiaan. Ei kukaan mies vapaasta tahdosta sano perheelleen että heipppa mää lähen nyt jääkää työ keskenänne, minua odottaa lapseton naakka, seil on kivempaa kun kakaroiden kanssa. En usko että mies itse näin haluaa.


      • veljenakkayxperkele
        eimiesyksinlähde kirjoitti:

        Sinä et mhyönnä koska rikot itse perheitä. Semmoset ei myönnä tekosiaan. Ei kukaan mies vapaasta tahdosta sano perheelleen että heipppa mää lähen nyt jääkää työ keskenänne, minua odottaa lapseton naakka, seil on kivempaa kun kakaroiden kanssa. En usko että mies itse näin haluaa.

        Kyllä minun veljeni ainakin lähti paskasta liitosta, sen akka oli vittumainen ja ilkeä veljeäni kohtaa ja tappeli kaikkien kanssa.
        Nyt veljelläni ihana nainen.


      • kaksieriasiaa
        veljenakkayxperkele kirjoitti:

        Kyllä minun veljeni ainakin lähti paskasta liitosta, sen akka oli vittumainen ja ilkeä veljeäni kohtaa ja tappeli kaikkien kanssa.
        Nyt veljelläni ihana nainen.

        Nyt ei ollu kyse paskasta liitosta vaan siitä että ulkopuolinen ihminen tulee ja vie miehen hyvästä liitosta, rikkoo perheen!
        Jokainen joka on paskassa liitossa, niin en ymmärtää että erotaan, ja se tapahtuu molempien yhteisestä mielestä. Mutta kun on niitä jotka rikkovat perheitä huvikseen, se ei ole oikein.
        Muuten ei olisi itkeviä lapsia jotka isää kaipaa tai vaimoa joka itkee ja kaipaa. Jos sopimuksesta erotaan tai niin ettei siihen kuulu kolmatta, niin silloin sen ymmärtää. Mutta ei perheenrikojia.


      • olitlapsilastenjoukossa
        eimiesyksinlähde kirjoitti:

        Sinä et mhyönnä koska rikot itse perheitä. Semmoset ei myönnä tekosiaan. Ei kukaan mies vapaasta tahdosta sano perheelleen että heipppa mää lähen nyt jääkää työ keskenänne, minua odottaa lapseton naakka, seil on kivempaa kun kakaroiden kanssa. En usko että mies itse näin haluaa.

        TÄ, en minä mitään perheitä riko, enkä tiedä ketään joka työkseen rikkoo perheitä olet ihan pöljä,
        Jos tuolaasen aasin kuten sinä on joku jättänyt ja olet ollut lapsi lastesi joukossa , kun sanoit et se lähti "naakan"siis linnun matkaan, ukkosi löysi aikuisen naisen , ei jaksanut tuolaista lapsivaimoa.


      • veljenakkayxperkele
        kaksieriasiaa kirjoitti:

        Nyt ei ollu kyse paskasta liitosta vaan siitä että ulkopuolinen ihminen tulee ja vie miehen hyvästä liitosta, rikkoo perheen!
        Jokainen joka on paskassa liitossa, niin en ymmärtää että erotaan, ja se tapahtuu molempien yhteisestä mielestä. Mutta kun on niitä jotka rikkovat perheitä huvikseen, se ei ole oikein.
        Muuten ei olisi itkeviä lapsia jotka isää kaipaa tai vaimoa joka itkee ja kaipaa. Jos sopimuksesta erotaan tai niin ettei siihen kuulu kolmatta, niin silloin sen ymmärtää. Mutta ei perheenrikojia.

        Ei hyvästä liitosta kukaan mihinkään lähde, kyl liitossa on paljon vikaa, jos mies/nainen hakee uutta parempaa.
        Velipoika haki yksin eron ei se ilkee vaimo olis halunnu erota , kun velipoika oli kuitenkin kiltti ja hyvin toimeentuleva mies.


      • IhanVitsinä

        Turhaa sinä veljestäsi kirjoitat, hän on kuitenkin kertonut vain oman versionsa erosta. :D


      • Veljeniakkayxperkele
        IhanVitsinä kirjoitti:

        Turhaa sinä veljestäsi kirjoitat, hän on kuitenkin kertonut vain oman versionsa erosta. :D

        Se on ihan sama mitä veljeni kertoi ,näinhän minä omin silmin millainen se veljeni vaimo oli ,asuivat vielä naapurina ,talomme olivat vastakkain.
        Se nainen oli riidoissa kaikkien naapurien kanssa, kaikki tiesi hänen luonteensa.


    • Lisslassonjuoppo

      Itsepä sinä LissuLasse niitä tänne kirjoitat, sinut tuntee kaikista samoista kirjoitusvirheistä ja textistä joka yleensä alkaa” miehen lapset”.Juttusi on paksuja ettei kukaan niitä ota tosissaan ja jos juttusi ei saa tuulta allensa niin vastaat niihin itse, ja yleensä kännissä.
      Toiseksi sinulla ei ole miestä eikä lapsia, puutut sellaisiin asioihin ,joihin sulla ei ole mitään kosketuspintaa.

    • IhanVitsinä

      Kyllä varmaan parissa tapauksessa kymmenestä mies on se joka lähtee liitosta (varmaan löytyy parempaa tilastoakin) ja näistä poispotkituista taas moni ukko käy kyselemässä vielä että pääsiskö takaisin. Jotkut ukot haluaisi pitää sekä entisen, että uuden lohtunaan, kun ei pysty päättää, että kuinka olisi paremmin. :D
      Mutta kukaan ei usko noihin rikkomisiin. Ei ne ukkomiehet niin herranterttuja ikinään ole, että niitä muka pitäisi liitosta ihan väkisin saada vietyä! Joka tähän uskoo, on tosi pahasti nyrjähtänyt. Mä vähän luulen, että avaajan sosiaaliset taidot ovat niin heikot, ettei hän vain pärjää suhteissaan. Olisi sitten kyseessä puoliso, työkaveri, naapuri, ystävä tai sukulainen.

    • nähtyonkyllä

      Aina kun kolmas tulee väliin ja rikkoo perheen siitä syttyy sota. Ja tottakai nainen omiaan puolustaa, mutta se on sutturoiden mukaan aina se syyllinen. Eihän kukaan vieraille naisille ala huutamaan jos he eivät ole syyllisiä perheenrikkomisiin, silloin on syy siinä väliintulijassa joka pn perheenrikkonut. Niitä on paljon ja en ymmärrämiksi heitä ei rangaista siitä että sotkee lapseiperheen? Lapset jäävät aina sivuun, kunmies hylkää lapset kun perheenrikkoja on saapunut.

      Äidit on kyllä oikealla asialla, pelastaakseen miehensä ja perheensä. mutta uussuttura on täysin väärillä jälillä, useimmiten kännissä hortoilee ja vie miehen.

      • Hakeeparempaa

        Kyllä se oikea kodinrikkoja on se ,tässä tapauksessa ,se mies joka pettää ja jättää perheensä ,ei ketään väkisin mihinkään viedä, ehkä joku kehitysvammaisen voi jallittaa mukaansa ,mutta ei täysjärkistä aikuista ihmistä ,kyllä se vapaaehtoisesti lähtee kun ei ole tyytyväinen nykytilanteeseen.


    • hjyui

      Onkohan niin, että eronnut ihminen kuvittelee ihmeen tapahtuvan eronsa jälkeen eli odottaa saavansa ydinperheen. Onnistuuhan se silloin jos kummallakaan ei ole lapsia entisistä suhteista.
      Kuitenkin aina kun on jo lapsia, eivät nämä lapset eroa vanhemmastaan, vaikka vanhempia ei heitä enää haluaisi tavata jää se elatusvelvollisuus siitäkin huolimatta ja se on myös ihan oikein.

      Tätä asiaahan sitten siinä uusperheessä ei hyväksytä alkuunkaan, että pitää näille lapsille maksaa tätä elatusvelvollisuutta, on isiä, jotka mielellään maksavat ja isiä, jotka yrittävät kaikin tavoin keplotella maksamasta.
      Asialla on toinenkin puoli vielä tämän lisäksi, useimmiten myös tällä uudella naiskumppanilla on lapsia edellisestä suhteestaan, miksi kummassa tämän uuden miehen pitäisi näitä lapsia alkaa elättämään, se asiahan kuuluu naisen entiselle kumppanille, jonka kanssa lapset on tehty.

      Eli uutta ydinperhettä ei enää voi koskaan syntyä, se unelma on kerran eletty ja toista tilannetta asiaan ei tule, ihan sama on että mennyt nuoruus on eletty omalla tavallaan, sitäkään ei toista kertaa ainakaan iän vuoksi saa. Moni taitaa yrittää yli nelikymppisenä alkaa riehua kuin pahanpäiväinen kakara, elää muka menetettyä nuoruuttaan. Eihän sitä ole menetetty, vaan eletty omalla tavallaan. On aivan turhaa kuvitella monia asioita ja unelmoida sellaisesta, mikä ei ole mahdollista.
      Kuinka moni eroaa luulossa, että parempaa löytyy eli rahoitusta ja nuoruutta toisen kanssa.
      Ensinnäkin rahakkaan etsiminen ei todellakaan ole minkäänlaista rakkautta ja muista ikänumerosi, jotenkin pitää elää siinä.

    • tämäontotta

      Kyllä se rikkoja on väliintuleva, kyllä hän taatusti tietää että miehellä on perhe, ei voi olla niin ettei eukko tiedä ttei mies ole varattu. Varattuja miehiähän vapaat naikkoset kalastelee aina. Se on päätetty juttu hänestä.
      Kyll liiton voi rikkoa ja niin usein käy. Valitettavasti. Sitä ei vaan ne tunnusta jotka ovat itse niin tehneet, he syyttelevät vain muita, koska eivät kestä syyllisyyttä, valehtelemallahan se poistuu tai ainakin uskomalla niin.
      Jos pari eroaisi omasta tahdotaan, ei olisi kaipaavia lapsia ja exää. Mieskin irehtii kun täytyy pakolla hylätä entinen perhe, muuten ei uusi suttura jää hänen kotiin siivoomaan ja kokkaamaan ja seuraneidiksi jos mies jonkun kaakin läytää. Seuraa se mies tarvii, vaimot on erikseen niitä etsitään mutta sutturoita läytää mistä vaan.
      Sepäs suututtaa näitä uusiämmiä, koska luulevat että mies rakastuu häneen, ja suttura kuvittelee olevansa ihana... vaikka todellisuudessa mies etsii siivoojaa ja iltaseuraa.

      • Pettäjäthirteen

        Eikö se pettäjä ukko sitte tiedä et hänellä on perhe?


    • hirjop

      Totta on usein se asia, että toinen ei osaa ajatella eron olevan edessä lainkaan. Ja tilanne on hänelle varmasti hyvin vaikea hyväksyä tapahtunutta.
      Jos miehellä alkaa olla menoja jatkuvasti tai "ylitöitä", kyllä nämä ovat merkkejä muualla viihtymisestä ja usein siellä on mukana näitä "mukavia juttelevia naisia, jotka eivät vaadi ja jäkätä".
      Ja sitten miehen elämässä on yksi suuri asia, joka paisuu liiankin isoksi ja se tietenkin on seksi. Seksi on miehelle kaiken a ja o.
      Mies ei ymmärrä, että pitäisi hoitaa vaimon jokin asia, vaikkapa lapsen vaipan vaihto ja vasta tilaisuuden tulleen on seksin vuoro, miehelle sen pitää olla kaikkea muuta ennen.
      Mies ei ymmärrä naisen väsymystä ei sitäkään että vaimo ei ehkä kuumeisena jaksa seksiä.

      Tätä asiaa pitäisi jo nuorille pojille alkaa opettamaan, että joka hetki ei voi olla seksiä, vaikka hän kuinka haluaisi. Sekin olisi syytä selvittää miksi mies haluaa jatkuvasti, minä ainakin ymmärtäisin, että se on miehelle jonkinlaista tapaa saada mielestä painetta, jota saattaa aiheuttaa työpaikka tai jokin muu mieltä painava asia. Eli ajatuksen siirto tästä pahasta seksin antamaan mielihyvään.

      Tällainen mies tarvitsisi mielestäni enemmän terapeuttista keskusteluapua ihan oikealta terapeutilta, lääkäriltä. Mutta mieshän hakee sitä juuri näissä omissa "viihdekeskuksissaan, jossa istutaan turhia löpisemässä ja nämä naiset, joista sitten löytyy varmaan se antaja, joka ei "pihtaa".

      Mutta osaa mieskin pihdata ja juuri näin, käy hakemassa sen muualta ja kotona oikein riivaa puolisoaan, jopa vuositolkulla. Tätä menoa puoliso joutuu katsomaan, no miten kauan, eikö tätä voisi sanoa varsin narsistiseksi toiminnaksi, kiusaamiseksi.
      No Ihan pakon perään vaimo joutuu hakemaan eroa, edes jollakin tavalla päästäkseen ulos tästä piinasta. Ikävä vain usein nuori nainen haluaa joltakin hyväksyntää ja siinä toivossa hakee kiivaasti uutta kumppania ja alentuu melkein myymään itsensä ja lapsensa uuteen suhteeseen jos jonkinlaisilla vaatimuksilla.

      Näin on saatu nainen ottamaan ero ja miehellä on ollut jo uusi antava nainen noiden vuosien aikana.
      Sitten alkaa tämä elatusmaksusota, kenen pitäisi maksa ja kenelle eli kaikki oikea ja järkevä puuttuu, vaatijoita on joka suunnalta ja lapset melkein unohtuu tässä raaassa pelissä.

      Ja kaikki miehen seksin vaatimusten vuoksi.

    • ymmärtäkääjo

      Ei ne asiat selittelemällä muutu ja helpotu.

      Kolmas on aina syyllinen jos mies lapset ja ex vaimonsa hylkää eikä halua olla tekemisissä. Silloin on väliintulija syyllinen. Yksin mies ei tuollaista teksisi, ellei joku siihen painostaisi.

      • välithyvätexään

        Ei kaikilla ole ollut kehitysvammaista puolisoa niin kun sulla , jota voi viedä kun pässiä narussa, sillon kun erosin niin syy oli meissä molemmissa puolisoissa, rakkaus ja kunnioitus oli vaan loppu ei mistään tullut mitään, ei siihen kukaan ulkopuolinen ollut syyllinen se oli sitte seuraus ja sen jälkeen oli jo helppo erota.


      • vaakvaak
        välithyvätexään kirjoitti:

        Ei kaikilla ole ollut kehitysvammaista puolisoa niin kun sulla , jota voi viedä kun pässiä narussa, sillon kun erosin niin syy oli meissä molemmissa puolisoissa, rakkaus ja kunnioitus oli vaan loppu ei mistään tullut mitään, ei siihen kukaan ulkopuolinen ollut syyllinen se oli sitte seuraus ja sen jälkeen oli jo helppo erota.

        Joo mutta emme eronneet yhteis tuumin. Komas tuli väliin. Ja vaik kuin yrität selittää muuta niin syy oli rikkojassa. Olet itse myös rikkoja ja hyväksyt sen, koska ei syyllistä itseäsi vaan muita.
        Hyvähän se on et mies kelpaa muillekkin, mutta säälisi edes miehen lapsia jos mei koko perhettä. Ikävää kertoa oli lapsille että isä hylkää koska vieras eukko halusi hajottaa perheemme jotta meille tulisi tosi vaikeeta. Ja ette saisi nähdä isäänne enää. Se oli vikee juttu, mutta hyvin meni silti kun lapset tajusi että vika ei ollut meissä vaan siinä sutturassa joka oli katkera ja epävoivoinen. Lapset ovat jo aikusia ja ovat yhä samaa mieltä eikä haluu nähdä isäänsä.


      • Välithyvätexään
        vaakvaak kirjoitti:

        Joo mutta emme eronneet yhteis tuumin. Komas tuli väliin. Ja vaik kuin yrität selittää muuta niin syy oli rikkojassa. Olet itse myös rikkoja ja hyväksyt sen, koska ei syyllistä itseäsi vaan muita.
        Hyvähän se on et mies kelpaa muillekkin, mutta säälisi edes miehen lapsia jos mei koko perhettä. Ikävää kertoa oli lapsille että isä hylkää koska vieras eukko halusi hajottaa perheemme jotta meille tulisi tosi vaikeeta. Ja ette saisi nähdä isäänne enää. Se oli vikee juttu, mutta hyvin meni silti kun lapset tajusi että vika ei ollut meissä vaan siinä sutturassa joka oli katkera ja epävoivoinen. Lapset ovat jo aikusia ja ovat yhä samaa mieltä eikä haluu nähdä isäänsä.

        Opettele ääliö lukemaan just sanoin et meissä puolisoissa oli syy, en syyttänyt muita ,niin kun sinä ,joka et löydä ittestäs ja miehestä mitään syytä.
        Missussa ja mielessäni oli syy että liittomme kaatui, ei kenessäkään ulkopuolisessa ihmisessä, emme osanneet hoitaa liittoa.
        Nyt meillä exän kaa on hyvät välit.


      • Nythyvätvälitexään
        Välithyvätexään kirjoitti:

        Opettele ääliö lukemaan just sanoin et meissä puolisoissa oli syy, en syyttänyt muita ,niin kun sinä ,joka et löydä ittestäs ja miehestä mitään syytä.
        Missussa ja mielessäni oli syy että liittomme kaatui, ei kenessäkään ulkopuolisessa ihmisessä, emme osanneet hoitaa liittoa.
        Nyt meillä exän kaa on hyvät välit.

        Minussa ja miehessä oli se vika sori virheet ,se on tuo ennakko juttu näissä puhelimissa


      • muaeihuijata
        Nythyvätvälitexään kirjoitti:

        Minussa ja miehessä oli se vika sori virheet ,se on tuo ennakko juttu näissä puhelimissa

        Näinpähän ne naikkoset manipuloi ja uskottelee että muissa on vika ei heissä. Saivat sinutkin uskomaan niin. Surullista.


      • Nythyvätväli
        muaeihuijata kirjoitti:

        Näinpähän ne naikkoset manipuloi ja uskottelee että muissa on vika ei heissä. Saivat sinutkin uskomaan niin. Surullista.

        Mitkä ihmeen naikkoset???? mieheni ja minä siinä avioliitossa olimme kaksistaan ja ryssimme ihan ite koko liiton , kun ei hoidettu sitä ei meitä kukaan manipuloinut.
        Ymmärrätkö?


      • Olitkopihtari
        vaakvaak kirjoitti:

        Joo mutta emme eronneet yhteis tuumin. Komas tuli väliin. Ja vaik kuin yrität selittää muuta niin syy oli rikkojassa. Olet itse myös rikkoja ja hyväksyt sen, koska ei syyllistä itseäsi vaan muita.
        Hyvähän se on et mies kelpaa muillekkin, mutta säälisi edes miehen lapsia jos mei koko perhettä. Ikävää kertoa oli lapsille että isä hylkää koska vieras eukko halusi hajottaa perheemme jotta meille tulisi tosi vaikeeta. Ja ette saisi nähdä isäänne enää. Se oli vikee juttu, mutta hyvin meni silti kun lapset tajusi että vika ei ollut meissä vaan siinä sutturassa joka oli katkera ja epävoivoinen. Lapset ovat jo aikusia ja ovat yhä samaa mieltä eikä haluu nähdä isäänsä.

        Eihän se kolmas sitä avioeroa hakenut ,vaan se sun rakastama petturi ukko.
        Sinä et löydä mitään syytä ukoltasi tai itsestäsi syytät vaan sitä miehesi rakasta .joku teillä mättäsi, pahasti, koska miehesi otti ja lähti .


    • klio

      Moni kirjoittaja taitaa olla kovasti hajalla erostaan, syyttää kaikkia. Tulee aika huomata ne omatkin erheensä, sillä täydellistä ei ole olemassakaan.
      Tärkeintä perheissä olisi puhua kaikista asioista niin hyvistä kuin huonoista. Sillä tavoin tulee luottamus ja yhteenkuuluvuus, joka tekee perheestä perheen.
      Ei perhe synny seksin voimalla, sitä tarvitaan kyllä mukaan sopivassa määrin.

      Onko se vastuu joka alkaa painamaan niin, että lähdetään etsintäretkille. Vastuu ei todellakaan lopu eroon entisestä, se vain on paljon painavampaa sen jälkeen, kun se uusikin tahtoo vaikka mitä ja monesti vielä monta kertaa enemmän kuin entisessä perheessä.
      Vaatii luopumaan lapsista ja monesta muustakin ihan hyvästä asiasta.

      • juuutututututu

        Kyllähän siinä hajalle menee kun kolmas änkee väkisin väliin ja vie lapsilta isän ja haukkuu heidät ja heidän äidin ja estää isää näkemästä omia lapsiaan. Kukaa ei sitä surisi ja vihaisi. On se julmaa kun jotkut perheenrikkojat ei tätä ymmärrä, mitä se mies menettää, siis kaiken. Eniten se mies menettää kuin se jäljelle jäänyt perhe, heillä on kaikki molempien suku ja läheiset, ystävät ym, mutta miehellä ei ole kuin äälilö idiooti suttura.
        Monesti se mies haluisi otaa sitä vastuuta lapsista, mutta se suttura estää sen, ja miehen on pakko hylätä lapset jotta kokki ja siivooja pysyy. On sääli että jollain on noin kova into hajoittaa toiseten perhe, koska itsellä ei ole mitään niin ei saa muillakaan olla. Härksiä toimintaa.


      • Ihmejengii
        juuutututututu kirjoitti:

        Kyllähän siinä hajalle menee kun kolmas änkee väkisin väliin ja vie lapsilta isän ja haukkuu heidät ja heidän äidin ja estää isää näkemästä omia lapsiaan. Kukaa ei sitä surisi ja vihaisi. On se julmaa kun jotkut perheenrikkojat ei tätä ymmärrä, mitä se mies menettää, siis kaiken. Eniten se mies menettää kuin se jäljelle jäänyt perhe, heillä on kaikki molempien suku ja läheiset, ystävät ym, mutta miehellä ei ole kuin äälilö idiooti suttura.
        Monesti se mies haluisi otaa sitä vastuuta lapsista, mutta se suttura estää sen, ja miehen on pakko hylätä lapset jotta kokki ja siivooja pysyy. On sääli että jollain on noin kova into hajoittaa toiseten perhe, koska itsellä ei ole mitään niin ei saa muillakaan olla. Härksiä toimintaa.

        Mene jo hoitoon olet ihan pimiä ihminen.


      • sinäsepöpiolet
        Ihmejengii kirjoitti:

        Mene jo hoitoon olet ihan pimiä ihminen.

        Ai äiti on aina pimee joka suojelee lapsiaan mut isä on sankari joka hylkää eikä halua nähdä lapsia. Sutturahan se vasta hieno ihminen on joka rikkoo perheen ja haukkuu miehen koko suvun ja häiriköi ja estää isää näkemästä lapisa??????

        Kyllä kuule sinä ole pimee jos tuolla tavalla ajattelet.

        Mutta niinhän se on että se joka tekee toisten puolesta kaiken on semmoisten ihmisten mielestä hullu, jotka itse tekevät typeryyksiä ja hankaloittavat toisten perheitä . Rikkovat, haukkuvat hankaloittavat ja manipuoi miehenkin inhoavan omaa perhttä.


      • Ihmejengii
        sinäsepöpiolet kirjoitti:

        Ai äiti on aina pimee joka suojelee lapsiaan mut isä on sankari joka hylkää eikä halua nähdä lapsia. Sutturahan se vasta hieno ihminen on joka rikkoo perheen ja haukkuu miehen koko suvun ja häiriköi ja estää isää näkemästä lapisa??????

        Kyllä kuule sinä ole pimee jos tuolla tavalla ajattelet.

        Mutta niinhän se on että se joka tekee toisten puolesta kaiken on semmoisten ihmisten mielestä hullu, jotka itse tekevät typeryyksiä ja hankaloittavat toisten perheitä . Rikkovat, haukkuvat hankaloittavat ja manipuoi miehenkin inhoavan omaa perhttä.

        Ei kaikki äidit ole noin pimeitä ja tuskin olet edes äiti, mutta sinä olet pimee ihminen, itsekäs omahyväinen pasks, taidat olla joku peräkamarin yksinäinen vanhapoika joka ei ole elänyt muuta kun äidin kanssa.


      • pimpelipompeli
        Ihmejengii kirjoitti:

        Ei kaikki äidit ole noin pimeitä ja tuskin olet edes äiti, mutta sinä olet pimee ihminen, itsekäs omahyväinen pasks, taidat olla joku peräkamarin yksinäinen vanhapoika joka ei ole elänyt muuta kun äidin kanssa.

        Sinäpä se pimee oot. Haukut äitejä siitä että pitää huolta lapsistaan kun isä ei viitsi tai suttura ei anna hänen olla lastensa kanssa. Äidit tekee työtä 24/7 lastensa eteen, ei kysy onko juhla vai arki, yö tai päivä. Hoitaa oman työn, kodin ym, kun mies ei viitsi, kivampi olla lapseton vailla huolia.
        Semmoiset äidit on usta kauhetia ja hulluja. Isä on hyvä vaihtoi lapsensa sutturoihin. Minusta ei. Nainen joka hoitaa lapset, kodin oman työn, on suuremmoinen sankari, isä ei ole mitään hänen rinnallaan, ei edes ansaitse isä nimitystä.


      • Ihmekaheli
        pimpelipompeli kirjoitti:

        Sinäpä se pimee oot. Haukut äitejä siitä että pitää huolta lapsistaan kun isä ei viitsi tai suttura ei anna hänen olla lastensa kanssa. Äidit tekee työtä 24/7 lastensa eteen, ei kysy onko juhla vai arki, yö tai päivä. Hoitaa oman työn, kodin ym, kun mies ei viitsi, kivampi olla lapseton vailla huolia.
        Semmoiset äidit on usta kauhetia ja hulluja. Isä on hyvä vaihtoi lapsensa sutturoihin. Minusta ei. Nainen joka hoitaa lapset, kodin oman työn, on suuremmoinen sankari, isä ei ole mitään hänen rinnallaan, ei edes ansaitse isä nimitystä.

        Haukuin vain sinua mielenterveys potilas, jos nyt opettelisit lukemaan ja kirjoittamaan ennen kun kommentoit ääliö.


      • kliou
        juuutututututu kirjoitti:

        Kyllähän siinä hajalle menee kun kolmas änkee väkisin väliin ja vie lapsilta isän ja haukkuu heidät ja heidän äidin ja estää isää näkemästä omia lapsiaan. Kukaa ei sitä surisi ja vihaisi. On se julmaa kun jotkut perheenrikkojat ei tätä ymmärrä, mitä se mies menettää, siis kaiken. Eniten se mies menettää kuin se jäljelle jäänyt perhe, heillä on kaikki molempien suku ja läheiset, ystävät ym, mutta miehellä ei ole kuin äälilö idiooti suttura.
        Monesti se mies haluisi otaa sitä vastuuta lapsista, mutta se suttura estää sen, ja miehen on pakko hylätä lapset jotta kokki ja siivooja pysyy. On sääli että jollain on noin kova into hajoittaa toiseten perhe, koska itsellä ei ole mitään niin ei saa muillakaan olla. Härksiä toimintaa.

        Tuskin se kolmas sitä miestä kotoa hakee eli ei häntä väkisin viedä. Kyllä mies on jotenkin itsekin osallistunut ja missä ja miksi. Sen hän voisi kertoa kyllä aina jätetylleen perheelleen ja täysin valheetta ja syyttelyittä.
        Senkin voisi kertoa, miten aikoo pitää lapsistaan huolta, sillä hänen lapsia lapset ovat jatkossakin.
        Sitä hän voisi miettiä, miten kokee tulevaisuuden, lasten auttamisen saada ammatti, jonka turvin voi alkaa omaa elämäänsä. Sitten tulevat lasten perheet, lastenlapset eli lopun elämää tämä perhe kuuluu elämään eronkin jälkeen. Vaikka olisi kuinka uusi nainen, ei hän voi eikä saa näitä ajaa miehen elämästä pois. Mies oletko mies vai narri.


    • Parhaatkinhiljaiset

      Se raha, OI se raha, AH se raha, joka sentin tähden yllä olevat tunteenpurkauksetkin! Voi junalauta naiset, painukaa sinne mihin ei kuukaan kumota! Olen nainen äiti ja exvaimo minäkin, ja teidän juttuihinne kyllästynyt

      • Sinäetilmeisesti

        Totta, raha ratkasee monet asiat, etkä sinäkään ilman rahaa pärjää. Mutta lapset ovat rahaakin arvokkaimmat, siksi monesti ihmettelen sitä, miten mies voi jonkun sutturan takia hylätä omat lapset? Jos ei omasta halusta niin antaa sutturan määrätä mitä saa tehdä ja mitä ei, vaikka hylätä omat lapset. Onneksi useat äidit ei niin tee, ennemmin lapset kuin hirviö uusia naikkosia tai miekkosia, äidit ajattelee aina ensin lastensa parasta.
        Me äidit ei painuta yhtään minnekkään mihin sinä hlaut heidän menevän, vaan ollaan siellä missä halutaan, ja siitäpä oletkin katkera ja kateellinen.
        Miksi sitten luet ja ommentoit, jos olet kyllästynyt? Outo yhtälö, joten kiinnostaa kuitenkin.


      • Ihmekaheliolet
        Sinäetilmeisesti kirjoitti:

        Totta, raha ratkasee monet asiat, etkä sinäkään ilman rahaa pärjää. Mutta lapset ovat rahaakin arvokkaimmat, siksi monesti ihmettelen sitä, miten mies voi jonkun sutturan takia hylätä omat lapset? Jos ei omasta halusta niin antaa sutturan määrätä mitä saa tehdä ja mitä ei, vaikka hylätä omat lapset. Onneksi useat äidit ei niin tee, ennemmin lapset kuin hirviö uusia naikkosia tai miekkosia, äidit ajattelee aina ensin lastensa parasta.
        Me äidit ei painuta yhtään minnekkään mihin sinä hlaut heidän menevän, vaan ollaan siellä missä halutaan, ja siitäpä oletkin katkera ja kateellinen.
        Miksi sitten luet ja ommentoit, jos olet kyllästynyt? Outo yhtälö, joten kiinnostaa kuitenkin.

        Blaaa, blaaaa mielenterveys potilas....


      • Ollaansamaamieltä
        Ihmekaheliolet kirjoitti:

        Blaaa, blaaaa mielenterveys potilas....

        Täällä taas, kun ei ole sanottavaa sulla, niin sitä ei ole. Olet samaa mieltä kanssani, se on hyvä. Jos ei sano mitään eikä tuo mielipidettä ilmi, on samaa mieltä.


      • Ihmekaheliolet
        Ollaansamaamieltä kirjoitti:

        Täällä taas, kun ei ole sanottavaa sulla, niin sitä ei ole. Olet samaa mieltä kanssani, se on hyvä. Jos ei sano mitään eikä tuo mielipidettä ilmi, on samaa mieltä.

        Sun kanssa täällä ei ole kukaan samaa mieltä ,paitsi sinä itse ,kun vastaat omiin kirjoituksiisi.


      • tuulihuuliasiheiluttaa
        Ihmekaheliolet kirjoitti:

        Sun kanssa täällä ei ole kukaan samaa mieltä ,paitsi sinä itse ,kun vastaat omiin kirjoituksiisi.

        Kaikki on, myös sinä, vaikket myönnä, kun häpeet omia sanomisiasi. Ei se mitään, saat anteeksi.


    • Miemie

      Niin itse sinä olet yksi joka on kampeamassa miehen lapsilta isää ja haukkumassa miehen lapsia

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3481
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      185
      1567
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1162
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      48
      786
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe