Osaisikohan joku kertoa, millä tavoin voimme häätää sukulaisen talosta laillisesti..
Kerron vain suuripiirteisesti mutta puolisoni omakotitalossa on asunut lähisukulainen yhdessä meidän kanssamme ja nyt mitan täytyttyä haluaisimme hänet ulos täältä emmekä usko että lähtee vapaaehtoisesti. Hänellä ei ole minkäänlaista vuokrasopimusta mutta on kirjoilla ja on saanut asua täällä hyvää hyvyyttä jo vuosia. Hän on hamstrannut varastotilamme sekä ylimääräiset huoneet täyteen romua sekä ei siivoa ns. yhteisistä tiloista koiransa kusia jos niitä sinne tekee. Koira muutoinkin haukkuu jatkuvasti ja häiritsevästi sisällä. Ruokansa homehtuu jääkaappiin ja samoin hän kutsuu jatkuvasti ei-toivottuja vieraita lapsineen päivineen taloon vaikka olemme yrittäneet estää. Vieraatkaan eivät välttämättä suostu poistumaan koska heillä on kuulemma hänen lupansa olla talossa. Tiedän että olemme tehneet paljon virheitä salliessamme kaiken tämän ja emme pelon takia ole aikaisemmin uskaltaneet puuttua asioihin mutta nyt toivomme muutosta! Aiemmin kun olemme yrittäneet keskustella esim. romujen siirrosta, hän on suuttunut ja kutsunut muita ihmisiä taloomme tuekseen ja riehumaan meille kun asiat eivät mene hänen tahtonsa mukaan.
Mitä voimme tehdä ja laillisesti? Miten saamme hänet muuttamaan pois ja viemään aivan kaiken tavaransa mukanaan? Voimmeko estää näitä vieraita ja mitä voimme koiran sotkemiselle ja melulle tehdä? Entä riittääkö pelkkä minun käskyni vieraille poistua paikalta kun en ole talon omistaja?
Häätö ei vuokrasopimusta
5
316
Vastaukset
Kun ei ole sopimusta niin käytäntö kai muodostaa sen. Jos yrittäisit saada sen paperille minkä olette joskus sopineet. Ja vastikkeetta asuminen on outoa. Suomi on oikeustoimi vapaa maa ja monia asioita voi sopia suullisesti. Oli kyseessä työsuhde, kauppa, urakka ym...
Jos omistat talon voit kai vaihtaa siihen lukon. Ja avaimen annat vaikka määräaikaista vuokrasopimusta vastaan.- Porno-Jalmari
Suosittelen jälleen saippua-sukka-menetelmää: https://www.youtube.com/watch?v=MUylUsG-PKA
Auttaa häätämään "sisäloiset". - NickNailer
Eihän tuossa auta muuta kuin irtisanoa suulllinen vuokrasopimus kirjatulla kirjeellä saantitodistuksella. Irtisanomisaika on 6 kk. Peruste: tarvitsette tilat omaan käyttöön.
- kokenut-vuokralainen
Lueppas ainakin nämä:
https://www.vuokraturva.fi/tietopankit/huoneenvuokralaki/vuokrasopimuksen-purkaminen-ja-lakkaaminen
https://www.laki24.fi/vuok-asuinhuoneistonvuokra-vuokrasopimuksenirtisanomisperusteet/
https://www.vuokrakas.com/asuntosijoittaja/vuokrasopimuksen-irtisanominen-ja-purku/ - semäärääkukaomistaa
Aloittaja ei omista taloa, joten eipä sinulla siinä puhevaltaa ole.
Puolisosi päättää ketkä talossa saavat asua ja ketkä eivät.
Joten jos asuinkumppanit eivät miellytä sinua eikä puolisosi tee asialle mitään, ainoa asia mitä sinä voit tehdä on, että muutat itse pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131145
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18689Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275652- 70648
- 77608
- 105593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet91457