Ykkössijan jossain maailman maassa voi nostaa myyntiargumentiksi 63 automallia, joista peräti kolmetoista on Toyotan valmistamia. Kaksi vuotta sitten Toyotalla oli tällä listalla kymmenen eri mallia. Seuraavaan sijaan on pitkä matka, sillä kuuden valmistajan neljä eri mallia ovat saavuttaneet ykkössijan jossain maassa.
Vaikka Toyota Hilux ei ole määrällisesti maailman eniten myyty automalli, maakohtaisesti tarkastellen se on aivan ylivoimainen. Toisella sijalla on Toyotan Land Cruiser, ja kolmannen sijan jakavat kahdeksalla maalla Isuzu D-Max sekä Toyota Corolla.
Volkswagen Golf sen sijaan on menettänyt eniten myydyn automallin tittelillä mitattuna asemiaan putoamalla yhdeksästä neljään.
https://tekniikanmaailma.fi/nama-63-automallia-voivat-kehua-olevansa-eniten-myytyja-ainakin-jossain-maailman-maassa-toyota-hilux-on-uskomattoman-ylivoimainen/
Toyota Hilux on uskomattoman ylivoimainen
32
394
Vastaukset
- Niinsevaanon
Kaikessa, olkoonpa sitten kyseessä vaikka pyörän pultti niin Toyota on ykkönen. Näin se vaan näkyy olevan.
- Kysynpä_vaan
Missä Toyotassa pyörät on pulteilla kiinni?
Wikipedia:
"Pultti
Tasakärkistä koneruuvia kutsutaan pultiksi ja sen ympärille kiertyvää vastakappaletta mutteriksi."
- TiedonVuoksi
Koko maailma tietää, että Toyotan ja erityisesti Hiluxin moottorit kestävät.
- cviuaslk
hiluxissa isuzun kehittämät moottorit. ikävä tuottaa pettymys teroille. Ja kuitenkin se on vaan tojota. keskinkertaisuuden ylistys ,bulkkikunkku.
- ÄläValehtele
Älä valehtele.
- P.e.n.t.t.i
ÄläValehtele kirjoitti:
Älä valehtele.
Valehtelempas. Minun on pakko koska muuten minut upotetaan kaikissa keskusteluissa.
- huumorijuttu
"Tilasto ei ole tieteellisen tarkasti paikkansa pitävä, sillä osassa maista etenkin Afrikassa varsinaisten myyntitilastojen saaminen käyttöön on vaikeaa tai suorastaan mahdotonta. Muutamissa maissa tieto myydyimmästä automallista perustuu paikallisen BSCB-avustajan tietoihin ja havaintoihin.
...
Avolavat ovat suuressa osassa maista suosituin autoluokka, vaikkei niiden myynti määrällisesti ole valtava. Syynä tähän on se, että ne ovat ykkösasemassa enimmäkseen alueilla, missä automarkkinat ovat pienet Aasian, Afrikan ja Oseanian pienissä maissa. "
Tässä kerrotaan millaisesta tilastossa on kysymys. Näitä Valittujen Palojen huuhaa.juttuja taas. Mutta onhan se kiva että kehitysmaissa ja lilliputtivaltioissa menee hyvin.- ÄläValehtele
Erittäin arvostetussa Tekniikan Maailmassahan tuo juttu on kuten aloittajan linkistä näkyy.
Luuletko ja kuvitteletko sinä, että joku uskoo tuohon sinun sepustukseesi?? - Mätäkuun.juttuja
Lainaus on nimenomaan siitä artikkelista. Ei mun sepustuksia. TM kertoo miksi tämä juttu ei täytä minkään oikean tilaston määritelmää. Opettelisitte lukemaan jutut ja ymmärtämään lukemaanne.
- ÄläValehtele
Mätäkuun.juttuja kirjoitti:
Lainaus on nimenomaan siitä artikkelista. Ei mun sepustuksia. TM kertoo miksi tämä juttu ei täytä minkään oikean tilaston määritelmää. Opettelisitte lukemaan jutut ja ymmärtämään lukemaanne.
Kuulehan kusipää. Siinä artikkelissa ei puhuta yhtään mitään Valituista Paloista ja tämän mitättömmän lauseen perusteella sinä haluat teilata koko jutun:
"Tilasto ei ole tieteellisen tarkasti paikkansa pitävä, sillä osassa maista etenkin Afrikassa varsinaisten myyntitilastojen saaminen käyttöön on vaikeaa tai suorastaan mahdotonta."
Tuo lause on siellä, mutta se ei muuta asiaa yhtään mihinkään. Äläkä kirjoittele Valituista Paloista, koska sillä ei ole osaa eikä arpaa tässä jutussa.
- markkinarealismia
Näyttää Hiacekin olevan eniten myyty automalli kahdessa maassa, vaikka on nykymittapuulla niin paska automalli ettei saa edes tuoda Eurooppaan.
On aivan yhdentekevää jos joku Toyota on eniten myyty jossain kehitysmaan pienillä markkinoilla. Me olemme Euroopassa ja Euroopan markkinoilla Toyota on täysin marginaalinen merkki ja pysyy.- ÄläValehtele
Moni muu auton valmistaja lopetti samassa yhteydessä Eu:n päästövaatimusten vuoksi dieselien myynnin kuten Toyotakin Hieacen.
Sinä haluat ilmaista ja valehdella asian näin:
"... on nykymittapuulla niin paska automalli ettei saa edes tuoda Eurooppaan."
- Myy.vaikkei.osaa.tehdä
"Moni muu auton valmistaja lopetti samassa yhteydessä Eu:n päästövaatimusten vuoksi dieselien myynnin kuten Toyotakin Hieacen."
No nimeäpä yksikin.
Eikä tojokaan lopettanut dieselpakujen myyntiä. Tojo kyllä on myynyt dieseleitä, mutta ostanut ne muilta kun oma osaaminen loppui kesken.- OikeaaTietoa
Väärin. Toyota lopetti Dieselien kehittämisen ensimmäisenä, koska hybridien valmistajana tiesi, että niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Lyhyekai väliajaksi osti dieselmoottorit BMW:ltä. Missä tiedon pimeydessä sinä vaellat.
- faktojen.mukaan
OikeaaTietoa kirjoitti:
Väärin. Toyota lopetti Dieselien kehittämisen ensimmäisenä, koska hybridien valmistajana tiesi, että niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Lyhyekai väliajaksi osti dieselmoottorit BMW:ltä. Missä tiedon pimeydessä sinä vaellat.
Ja tämä dieseleiden kehittämisen lopettaminen tapahtui kai joskus 90-luvulla?
Ja aika kauan myöhemmin vuonna 2017 Suomessa rekisteröitiin 53.000 dieseliä ja reilusti alle 8.000 tojon hybridiä.
Tojon kelkkaan mukahybridien tekemiseen ei ole lähtenyt kukaan koska muut tietäävät että se on kuoleva laji.
Dieseleiden osuus Suomen autokannasta on noussut tasaisesti jo vuosikymmeniä. Tojon mukahybridit haudataan paljon ennen dieseleitä. - Kaikenlaistauskontoa
OikeaaTietoa kirjoitti:
Väärin. Toyota lopetti Dieselien kehittämisen ensimmäisenä, koska hybridien valmistajana tiesi, että niillä ei ole mitään tulevaisuutta. Lyhyekai väliajaksi osti dieselmoottorit BMW:ltä. Missä tiedon pimeydessä sinä vaellat.
Ei ole Proacen moottori BMW.n PSA.n moottori niinkuin koko auto.
- ToisetTekeeMuutSelittää
Kaksi edellistä mallia ei selvittänyt Teknikens Världin hirvenväistötestiä eli sitä jossa A Mersu aikoinaan floppas mutta kojasivat ongelman myöhemmin. mielenkiinnolla odotan uuden Hiluxin testiä onko mitään kehitystä tapahtunuut. Tuskimpa.
Toyotalla ei hirviä väistellä, hirvet väistää Toyotan tai se rusennetaan auton alle. Toyota Land Cruiser on sellainen panssariuvaunu että joku itäauto skoda ei tee edes ruttua hiekkapeltiin alle jäädessään, skodasta vain pakkelilla höystetyt ruosteiset pellit pöllähtää kun jatketaan matkaa vauhdin hidastumatta ja Mark Levinsoneista kuunnellaan Bachia.
- JapaninFolioPanssariHihi
Vai että Lantaruiskulla, no se on aika kova ruostumaan, vaikka onkin iso möhkäle, niin ei se ole kovin tukevaa tekoa enää aikoihin. Ei kelpaa enää YK:lle tms..
- TSI2012
Toyotahan neuvoi aikoinaan volksvakenillekkin miten autoja tehdään. paras ja ainoa hyvä volksvaken on ollut taro, joka tosin on toyota hilux volskvakenin logolla :D
- näinoikein
"Toyota lopetti Dieselien kehittämisen ensimmäisenä, koska hybridien valmistajana tiesi, että niillä ei ole mitään tulevaisuutta."
Pakko puuttua. Opettele edes äidinkielen alkeet. Tässä kerrot että Toyota hybridien valmistajana tiesi ettei hybrideillä ollut mitään tulevaisuutta. Se ei varmaan ollut tarkoituksesi.
Lisäksi olisi parempi kirjoittaa " hybridien valmistajana se tiesi".
Ei sinänsä muuta asiaa, mutta näin yleissivistyksen kannalta.
Toyota lopetti dieselien kehittämisen ensimmäisenä, koska hybridien valmistajana se tiesi, että dieseleillä ei ole mitään tulevaisuutta. - ffsdffsfsd56
Kuinka monta hybridi hiluxia sitten suomessa myydään tai edes bensakoneella varustettuja?
- Dasvilppi
Vw-päästöhuijaus koskee "vain "11 000 000 yhtätoistamiljoonaa autoa. Että se siitä dieselosaamisesta.
- paniikissako
Voiko olla totta, VW dieselosaaminen olikin vain röyhkeää huijausta saksalaisella täsmällisyydellä. Mitäs rölli tähän?
- todellinenFloppi
Nuo dieselit on todella tehokkaita ja kestäviä ja aika moni on hiekan harrastanut huijausta päästöjen suhteen, mutta ei se muuta auton ominaisuuksia mitenkään. Poliitikkojen älyttömät päätökset on ajanut autotehtaat tekemään huijauksia ja lähes kaikki niistä on kärynneet ja jokainen niitä on tehnyt tavalla tai toisella. Toyota valitsi sen toisen tien ja luopui dieseleistä ja käytti kaikki rahansa hybridin kehittämiseen ja siksi kassa kuivui ja se taas ajoi tekemään älyttömyyksiin meneviä säästöjä. No nyt autot ruostuu hetkessä, takaisinkutsuja paukkuu luukusta yhtenään, autot on vikaisia ja syövät öljyä ja bensaa, mutta eivät kulje mihinkään. Kaikki ominaisuudet on ala-arvoisia verrattuna kilpailijoihin ja nyt on menossa viimeinen pelastusoperaatio, eli palkattiin "seitsemän samuraita" keksimään lisää säästöjä yritetään muotoilla autokkeet myös nuoremman asiakaskunnan mieleiseksi. Ja tuossa muotoilussakin ollaan menty todella pahasti metsään ja autot näyttävät omituisilta Pokemoneilta ja aika tekee noista hyljeksittyjä jo muutaman vuoden jälkeen.
- Toyotako.närästää
Huijarivalmistajan kristallipallostako ennustat? Onko työsuhde-etu? Onko närästys jatkuvaa? Kiristääkö vanne päätä?
- aasialainenFilosofia
Toyota suoraan sanoen naurattaa, sen verran surkeita tekeleitä ovat. Ruostuvat hetkessä, eikä mitään hyvää ominaisuutta löydy edes hakemalla.
- oiNiitäAikoja
Hilux oli joskus hyvä työkone, karu, epämukava, laiska, tekniikka kesti, kori ruostui, mutta helposti hitsattavissa. Mihinkään normaaliin ajoon tai käyttöön siitä ei tosiaankaan ollut, mutta joillekin koneurakoitsijoille kuskaamaan dieseliä ja varaosia kyllä.
- toyotaonykkönen
Lopettaisit jo tuon valehtelun. Toyota Hilux on käsite lava-autoissa ja kestävyys ja laatu on ollut esikuvana mille tahansa lava-autoon. Jopa kelpasi huijaavalle volkkarillekin. Vaihtoi vaan logon kun ei itse osannut lava-autoja valmistaa, ei ainakaan Hiluxin veroisia. Ei kukaan laadusta ja kestävyydestä ymmärtävä ostanut volkkarin lava-autoa jos ei ollut Taro. Urakoitsijat kyllä ovat tienneet mihin lava-autoon on kannattanut rahansa sijoittaa. Lava-autohan yleensäkin ostetaan työkaluksi ja työkalussa pitää olla työkalun ominaisuudet ja ennekaikkea kestävyys. Käytettyjen hinnoista voi päätellä mikä on haluttu ja suosittu. Lukumääräisestikin mitattuna kaikki muut ovat marginaalisia näpertelijöitä. Suomen markkinoilla
- Koberuostetta
Taksi käyttöön ei ole Toyotan osaaminen riittänyt, tai joskus Toyotaa vielä näkyi, mutta nyt siirtynyt viime vuosina marginaali merkiksi. Syynä huono laatu ja takuu ammattikäytössä. Toyotan ostaa mitään ymmärtämättömät vaarit talliin puunattavaksi ja perus höynäytettävät terot jotka ei tajua hypridin kuluttavan maantiellä enemmän kuin petus bensaturbot. Toyota on kaikessa surkea ja yhteis kusetus Koben kanssa lisäksi hyvin rapeita.
- toyotaonykkönen
Pitäisikö Hiluxilla jo taksiakin alkaa ajamaan? En kyllä ole havainnut tolpilla muitakaan lava-autoja.
Yllättävän sujuvasti vaihdat aihetta kun pajatso on tyhjentynyt ja jauhot suussa. Mitä niihin "vaareihin" tulee, niin ehkä heillä on jo hieman enemmän tietoa ja kokemusta kuin märkäkorvafinninaamoilla, kaikkitietävillä asiantuntuntemuksella.- Koberuostetta
Osukin arkaan paikkaa, tuhnu tohlo ei ammattiajoon kelpaa, siitähän tässä oli kyse. Vaarit ostaa vuotuiseen 5000 km ajosuoritteeseen luottomyyjältä uuden tohlon parin vuoden välein ja muistaa aina kertoa kaikille kuinka tojo kestää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703149
- 622495
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562136Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942045- 551952
- 421594
- 401560
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141253EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391168- 61083