Olla jo virallisesti vanha. Näytän kyllä muutaman vuoden ikäistäni nuoremmalta, enkä nyt yleisesti muutenkaan ala ensimmäisenä puhua iästäni, kun muita ihmisiä tapaan. Tuntuu toisaalta siltä, että elämä alkaa olla kohta ehtoon puolella. 20 vuotta ja olen jo 70 vuotias. Nuorekas olen edelleen ja aion ollakin. Jokainenhan meistä vanhenee päivä kerrallaan. Silti tuntuu, että aika on mennyt yllättävän nopeasti. Monilla on ikään liittyviä ennakkoluuloja ja 50 on heistä jo todella vanha tai ikäloppu. Ei kukaan ikuisesti nuorena pysy ja nuoruus on jotenkin ylikorostuneesti esillä joka puolella yhteiskunnassa. Alkoholia käytän todella vähän, enkä polta, nukun riittävästi ja liikun, ainakin kävelyä harrastamalla ihan riittävästi. Edelleen sinkkuna, en tiedä haluanko edes ketään ihmistä kumppanikseni.
Elämä on kummallista, ei tässä muuta voi sanoa.
50 tulee vastaan yllättävän nopeasti
11
312
Vastaukset
- Revisiitä
Jos pitää 50-vuotiasta vanhana, niin korvain väliss' on asennevamma eikä mitään muuta.
- Anonyymi
Kyllä
- Eipelotavanhuus
Olen huomannut että ihmiset vanhenevat erilailla. Itselleni tuli totaalinen menopaussi jo vähää ennen viittäkymmentä ja toisilla voi virtaa riittää vielä vaikka kuinka.
Minä hidastan jo ja haluan olla vanha. Haluan syrjäytyä kaikesta kiireestä ja nuorekkuuden palvonnasta. Ihan naurettavaa mitä ulkonäköpaineita yhteiskunta luo ihmisille, olemmeko sen orjia vai ajattelemmeko omalla järjellä. Minua saa sanoa ihan vapaasti vanhaksi ja vaikka vanhan näköiseksikin mutta joillekkin se on ihan hirveä loukkaus.
Mielenkiintoisimpia ihmisiä ovat ne joillekka ikääntyessä on tullut omaa erilaista persoonallisuutta ja karismaa mitä ei ole kopioitu eikä tekemällä tehty. Sitten on niitäkin jotka eivät ole kehittäneet itseään eikä kehittyneet millään lailla, ehkä juuri se ikinuori tyyppi joista haluan pysytellä kaukana.- Kehity
Ikiruonuoruus ei tarkoita kehittymättömyyttä. Toisten puolesta luulottelu nuorekkuus- tai mistä tahansa aiheesta sen sijaan kyllä.
- nuormieli
Kehity kirjoitti:
Ikiruonuoruus ei tarkoita kehittymättömyyttä. Toisten puolesta luulottelu nuorekkuus- tai mistä tahansa aiheesta sen sijaan kyllä.
Juurikin noin ikinuoruus ei tarkoita kehittymättömyyttä vaan päinvastoin, jos jäät 5kymppisenä makaamaan ja odottamaan milloin kutsu tulee ikuisuuteen on asiat todella huonosti.
Elämä on lahja se pitää käyttää täysillä ja uskaltaa elää. - Twelvepoints
Kiitos, kiwaa että löytyy saman mielisiä ymmärtäjiä, joita numero ei rajoita.
- Hiuspinni
Kiva kun löytyi tämänikäisten mietteitä täältä 😀. Olen jo ohittanut maagisen (?) 5kympin pykälän mutta eläkeikä on kaukana vielä. Missään nimessä 50v ei ole vanha ihminen eikä kannata jäädä laakereilleen odottamaan vanhenemista. Elämää on viedä näkemättä, monta kivaa asiaa on edessäpäin.
- Anonyymi
Näin on, nyt olen jo 55.
T. Aloittaja
- Anonyymi
50 vuotias ei tiedä vanhuudesta mitään vielä. Nauttikaa elämästä.
Kun ja jos ehtii täyttää 70 alkaa vanheta niin että sen tuntee. - Anonyymi
Eihän se 60 vuottakaan mikään vanha ole vaan on monia ihan nuorekkaita 60 ja 50 vuotiaita jotka näyttävät joltain kolmekymppisiltä ja käyttäytyvätkin niin
- Anonyymi
No eihän nykyaikana 50 vuotias ole mitenkään vanhojen joukkoon laskettavissa, parhaassa iässä oleva ihminen.
Minulla oli myös nuorena kauan lapsellisen näköiset kasvot ja vielä 30 vuotiaanakin luultiin nuoremmaksi . Mutta vuodet ovat tehneet tehtävänsä myös ulkonäössä tänään olen oman ikäiseni näköinen. Ja ei siitä ole mitään ongelmaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34787091 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12561Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692338- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217