Ylioppilaiden valkolakit ja Herra Heinämäki?

voi.helvata

Mihin taas on hyvät avaukset kadonneet?

Suomi-foorumi oli poissa käytöstä aika pitkän aikaa, kun "parantavat palvelua". Eipä taida parantua.

35

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi_että

      Harva sen muistaa että valkolakki oli alunperin musta.

      • ei.koskaan.mustalakki

        Tuskinpa muistaakaan, kun valkolakki otettiin Suomessa virallisesti käyttöön jo yli 150 vuotta sitten! Valkolakkia käytettiin tosin jo 1810-luvulla tummansinisen uniformun kanssa. Lakin käyttöönoton määräsi tuolloin Venäjän keisari Nikolai I .


      • Paitsi_että
        ei.koskaan.mustalakki kirjoitti:

        Tuskinpa muistaakaan, kun valkolakki otettiin Suomessa virallisesti käyttöön jo yli 150 vuotta sitten! Valkolakkia käytettiin tosin jo 1810-luvulla tummansinisen uniformun kanssa. Lakin käyttöönoton määräsi tuolloin Venäjän keisari Nikolai I .

        Ylioppilaslakki oli siis alkujaan musta tai joskus myös sininen. Tuohon 1810-luvun univormuun kuului kaksikolkkalakki joka oli kuitenkin opiskelijoille liian kallis ja sille keksittiin vaihtoehtoja. Valkolakkia alettiin käyttää Ruotsissa ja Tanskassa 1840- luvun aikoihin ja Suomessa se vakiintui vasta 1870-luvulla.


      • no.huhhuh

        Mutta onko tämä valkoinen lakki jo peräti rasistinen?


      • totuuseipalatulessakaan

        Ei ollut vaan tummansininen, pankko vihaa kaikkea valkoista ja koettaa bännätä kaikki asialliset kirjoitukset, pankosta teemme ilmoituksia riittävästi että se mielisairas tyyppi lopettaa asiattottomat paskapuheensa ja oppii tavoille joita Suomalaiset kunnioittavat....


      • totuuseipalatulessakaan
        totuuseipalatulessakaan kirjoitti:

        Ei ollut vaan tummansininen, pankko vihaa kaikkea valkoista ja koettaa bännätä kaikki asialliset kirjoitukset, pankosta teemme ilmoituksia riittävästi että se mielisairas tyyppi lopettaa asiattottomat paskapuheensa ja oppii tavoille joita Suomalaiset kunnioittavat....

        Pankon toiminta rikkoo lakimieheni mielestä sananvapautta ja tämä ihminen joutuu vastuuseen deletoimalla mielipiteiden ilmaisusta jotka eivät sovi tämän mielipuolen agendaan...Pankko muista että meillä on sananvapaus ja oikeus kirjoittaa
        mielipiteemme....


    • lakit.käyttöön

      Lieksan työttömille suunniteltiin jo monta vuotta sitten käytettäväksi tonttulakkeja muista erottumisen takia. Myös hihanauhaa silloin ehdotettiin. Ennen muinoin Lieksan kehitysvammaiset käyttivät kesäisin mustalippaista valkoista merimieslakkia.

    • D-tytteli

      Minä niin tykkäisin nähdä kesäkuumalla raavaita paidattomia miehiä joilla on päässä nenäliina, solmut kulmissa kuin vanhoissa SF-filmeissä.

    • hupiakerr

      Liekarassella vois olla lippalakki, jossa lukee rasse.

    • Tuli kaivettua valkolakki kaapista ja sivotettua päähän. Pään koko on sama, mutta naama erilainen kuin silloin kun lakin sain. Onhan tuo ottanut vähän kellertävää väruä kun ei ole ollut koko aikaa pimeässä.
      🐃...😲

      • itse.lopetin

        Keltainen väri kasvoissa voi johtua kovasta tupakoinnista.


      • hidasta.kuolemaa
        itse.lopetin kirjoitti:

        Keltainen väri kasvoissa voi johtua kovasta tupakoinnista.

        Se kertoo myös vaikeasta maksavauriosta runsaan alkoholin käytön takia.


    • jughead

      Tai8 sitten pumpoulla on voimakkaasti virtsaa päässä!

    • Eräs.vaan

      Eiköhän se lakin pääväri ole ollut valkoinen koko ajan. Wikiin ei ole tietty luottamista, mutta lyyran koko ainakin vaihteli. Wikipediasta kirjoitusvirheet korjattuna lainattu:

      "1800-luvun loppupuolella kielikysymys jakoi akateemista maailmaa ja heijastui myös ylioppilaslakkeihin. Lyyran koolla viestitettiin kantajan kielipoliittista näkemystä: ruotsinkieliset ylioppilaat käyttivät halkaisijaltaan 22 mm lyyraa, maltilliset suomenkieliset 16 mm ”puolueetonta” lyyraa, ja aktiiviset suomenkieliset 14 mm ”aitosuomalaista”, radikaalit 12 mm "kiihkosuomalaista" ja kaikkein jyrkimmät 10 mm "raivosuomalaista" lyyraa.[6] Tämä jako on säilynyt nykypäivään saakka, sillä ruotsinkieliset ylioppilaat käyttävät edelleen 22 mm lyyraa ja suomenkieliset 16 ja 14 mm lyyraa".

      Toki tähän ei ole luottamista. Minun lakkini vuori on punamusta (maakunta), koko 57 ja lyyran halkaisija 16mm.

    • hdgfsadfsdfs

      Mulla on musta paita ja sininen solmio,,se on kova juttu nykyään!

      • Paitsi_että

        Tuohon asuun kuuluu myös kaksi numeroa liian suuri maastopuku ja styroxista tehty kypärä.


    • Suvakki.on.erehtynyt

      Ei IKL pukuun kuulu mitään maastokuviollista eikä kypärää, IKL miehet on herrasmiehiä! Tarkoittanet varmaan suomen armeijan vermeitä joihin mainitsemasi kuuluvat, ja sillä erotuksella että kypärä on terästä, ei styroksia!

      • SelvennyksenVuoksi

        Iikollin maastopuvussa pitää olla Tenan mentävä tila ja kypärä on todellakin styroxia, armeijassa se on terästä.


      • liki.lapuan

        Oiskoon Lieksassa montaa Ajan Suuntaa ymmärtävää?


      • liksa.uutisoi
        liki.lapuan kirjoitti:

        Oiskoon Lieksassa montaa Ajan Suuntaa ymmärtävää?

        Ei kovin ymmärtävää, mutta hyvä kun painokoneet pysähtyivät vapaaehtoisesti.

        Wikistä todettu.


    • Puhutaan asioista oikeilla nimillä. IKL oli fasistinen liike. Esikuvaa hakivat Mussolinin fasisteista. IKL halveksi voimakkaasti juutalaisuutta ja venäläisyyttä eli oli myös Hitlerin kanssa samoilla linjoilla.

      • Kiistä.jos.pystyt

        Puhutaan asioista oikeilla nimillä.Antifa on äärivasemmistolainen väkivaltaan yllyttävä liike.Jonka toimintaa esim. puna-Lii eiole tuominnut.


      • totuuseipalatulessakaan

        Antifa sekä kurdit ovat ääriliikkeitä jotka ovat useissa maissa syytettynä terrorismista ja väkivaltaisesta käytöksestä, muista tämä pankko...


      • totuuseipalatulessakaan

        Sinä pankko olet fasisti Suomalaisuutta kohtaan, mietippä sitä...


      • totuuseipalatulessakaan

        Etkö pankko vieläkään voi kommentoida täysin palvelleelle muukalaislegioonan sotilaalle?


    • patunvinkko

      Kävi jollekkin totuus katkerasti kun ei kestänyt Stalinin ja Hitlerin vertailua tappohommissa! Stalin voitti tapettujen ihmisten lukumäärässä Hitlerin 6-0
      Pankollehan se kommarina meni herne sieraimeen!

      • totuuseipalatulessakaan

        Pankko on näköjään todella herkkä persoona, itse palvelin Ranskan erikoisjoukoissa viisi vuotta jotenka herkkyys tätä mielisairasta pankkoa kohtaan puuttuu. Tämä retardi tuntuu kannattavan eurooppalaisten geenien sekoittamista ananastukkien geeneihin, pankko kuulun pvl nimiseen liikkeeseen ja me tulemme pitämään eurooppalaisen rodun puhtaana....


      • totuuseipalatulessakaan

        Jos nämä keskiafrikkalaiset saisivat Suomessa valtaa niin maamme ajautuisi yhdessä päivässä sekasortoon, samoin kävisi vihervasemmiston päästessä määräysvaltaan ja sinä pankko olet tiedettävästi kommari joten liikkeemme ei tule antamaan teille sananvaltaa;-)


      • Lyhyt_kysymys
        totuuseipalatulessakaan kirjoitti:

        Pankko on näköjään todella herkkä persoona, itse palvelin Ranskan erikoisjoukoissa viisi vuotta jotenka herkkyys tätä mielisairasta pankkoa kohtaan puuttuu. Tämä retardi tuntuu kannattavan eurooppalaisten geenien sekoittamista ananastukkien geeneihin, pankko kuulun pvl nimiseen liikkeeseen ja me tulemme pitämään eurooppalaisen rodun puhtaana....

        Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?


      • totuuseipalatulessakaan
        Lyhyt_kysymys kirjoitti:

        Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?

        Kaipaat vastausta jonka saat Ranskan suurlähetystöltä jota he eivät sinulle anna;-)


      • totuuseipalatulessakaan
        Lyhyt_kysymys kirjoitti:

        Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?

        Eikos nämä ananastukat joita työssäni eliminoin kaksikymmentäkuusi kappaletta siivoa ja kerää pulloja? Eivät sillä minä maksan verorahoillani näiden loisien ateriat...


      • totuuseipalatulessakaan
        Lyhyt_kysymys kirjoitti:

        Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?

        Olen ylpeä saadessani allahin luokse nämä teurastajat, eivät kärsineet sillä kuolivat kertalaukauksilla....


      • totuuseipalatulessakaan
        Lyhyt_kysymys kirjoitti:

        Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?

        Kauniita unia suvakki:-)


      • totuuseipalatulessakaan
        Lyhyt_kysymys kirjoitti:

        Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?

        Olen eliminoinut kaksikymmentäkuusi jihadistia käyttämällä ainoastaan kaksikymmentäkuusi patruunaa Venäläisellä tarkkuuskiväärillä , Suomen hallitus ja poliisit eivät puutu kurdien huumeiden välitykseen , omaan videomateriaalia kurdien, afgaanien irakilaisten ja somalien huumeiden välityksestä ja tulen julkaisemaan kaiken, jos poliisi ei tähän materiaaliin puutu niin silloin tipahtaa lisää virkoja polpolta....


      • Lyhyt_kommentti
        totuuseipalatulessakaan kirjoitti:

        Olen eliminoinut kaksikymmentäkuusi jihadistia käyttämällä ainoastaan kaksikymmentäkuusi patruunaa Venäläisellä tarkkuuskiväärillä , Suomen hallitus ja poliisit eivät puutu kurdien huumeiden välitykseen , omaan videomateriaalia kurdien, afgaanien irakilaisten ja somalien huumeiden välityksestä ja tulen julkaisemaan kaiken, jos poliisi ei tähän materiaaliin puutu niin silloin tipahtaa lisää virkoja polpolta....

        Hörppää nyt kuitenkin vettä välillä.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe