Mihin taas on hyvät avaukset kadonneet?
Suomi-foorumi oli poissa käytöstä aika pitkän aikaa, kun "parantavat palvelua". Eipä taida parantua.
Ylioppilaiden valkolakit ja Herra Heinämäki?
35
785
Vastaukset
- Paitsi_että
Harva sen muistaa että valkolakki oli alunperin musta.
- ei.koskaan.mustalakki
Tuskinpa muistaakaan, kun valkolakki otettiin Suomessa virallisesti käyttöön jo yli 150 vuotta sitten! Valkolakkia käytettiin tosin jo 1810-luvulla tummansinisen uniformun kanssa. Lakin käyttöönoton määräsi tuolloin Venäjän keisari Nikolai I .
- Paitsi_että
ei.koskaan.mustalakki kirjoitti:
Tuskinpa muistaakaan, kun valkolakki otettiin Suomessa virallisesti käyttöön jo yli 150 vuotta sitten! Valkolakkia käytettiin tosin jo 1810-luvulla tummansinisen uniformun kanssa. Lakin käyttöönoton määräsi tuolloin Venäjän keisari Nikolai I .
Ylioppilaslakki oli siis alkujaan musta tai joskus myös sininen. Tuohon 1810-luvun univormuun kuului kaksikolkkalakki joka oli kuitenkin opiskelijoille liian kallis ja sille keksittiin vaihtoehtoja. Valkolakkia alettiin käyttää Ruotsissa ja Tanskassa 1840- luvun aikoihin ja Suomessa se vakiintui vasta 1870-luvulla.
- no.huhhuh
Mutta onko tämä valkoinen lakki jo peräti rasistinen?
- totuuseipalatulessakaan
Ei ollut vaan tummansininen, pankko vihaa kaikkea valkoista ja koettaa bännätä kaikki asialliset kirjoitukset, pankosta teemme ilmoituksia riittävästi että se mielisairas tyyppi lopettaa asiattottomat paskapuheensa ja oppii tavoille joita Suomalaiset kunnioittavat....
totuuseipalatulessakaan kirjoitti:
Ei ollut vaan tummansininen, pankko vihaa kaikkea valkoista ja koettaa bännätä kaikki asialliset kirjoitukset, pankosta teemme ilmoituksia riittävästi että se mielisairas tyyppi lopettaa asiattottomat paskapuheensa ja oppii tavoille joita Suomalaiset kunnioittavat....
Pankon toiminta rikkoo lakimieheni mielestä sananvapautta ja tämä ihminen joutuu vastuuseen deletoimalla mielipiteiden ilmaisusta jotka eivät sovi tämän mielipuolen agendaan...Pankko muista että meillä on sananvapaus ja oikeus kirjoittaa
mielipiteemme....
- lakit.käyttöön
Lieksan työttömille suunniteltiin jo monta vuotta sitten käytettäväksi tonttulakkeja muista erottumisen takia. Myös hihanauhaa silloin ehdotettiin. Ennen muinoin Lieksan kehitysvammaiset käyttivät kesäisin mustalippaista valkoista merimieslakkia.
- D-tytteli
Minä niin tykkäisin nähdä kesäkuumalla raavaita paidattomia miehiä joilla on päässä nenäliina, solmut kulmissa kuin vanhoissa SF-filmeissä.
- hupiakerr
Liekarassella vois olla lippalakki, jossa lukee rasse.
Tuli kaivettua valkolakki kaapista ja sivotettua päähän. Pään koko on sama, mutta naama erilainen kuin silloin kun lakin sain. Onhan tuo ottanut vähän kellertävää väruä kun ei ole ollut koko aikaa pimeässä.
🐃...😲- itse.lopetin
Keltainen väri kasvoissa voi johtua kovasta tupakoinnista.
- hidasta.kuolemaa
itse.lopetin kirjoitti:
Keltainen väri kasvoissa voi johtua kovasta tupakoinnista.
Se kertoo myös vaikeasta maksavauriosta runsaan alkoholin käytön takia.
- jughead
Tai8 sitten pumpoulla on voimakkaasti virtsaa päässä!
- Eräs.vaan
Eiköhän se lakin pääväri ole ollut valkoinen koko ajan. Wikiin ei ole tietty luottamista, mutta lyyran koko ainakin vaihteli. Wikipediasta kirjoitusvirheet korjattuna lainattu:
"1800-luvun loppupuolella kielikysymys jakoi akateemista maailmaa ja heijastui myös ylioppilaslakkeihin. Lyyran koolla viestitettiin kantajan kielipoliittista näkemystä: ruotsinkieliset ylioppilaat käyttivät halkaisijaltaan 22 mm lyyraa, maltilliset suomenkieliset 16 mm ”puolueetonta” lyyraa, ja aktiiviset suomenkieliset 14 mm ”aitosuomalaista”, radikaalit 12 mm "kiihkosuomalaista" ja kaikkein jyrkimmät 10 mm "raivosuomalaista" lyyraa.[6] Tämä jako on säilynyt nykypäivään saakka, sillä ruotsinkieliset ylioppilaat käyttävät edelleen 22 mm lyyraa ja suomenkieliset 16 ja 14 mm lyyraa".
Toki tähän ei ole luottamista. Minun lakkini vuori on punamusta (maakunta), koko 57 ja lyyran halkaisija 16mm. - hdgfsadfsdfs
Mulla on musta paita ja sininen solmio,,se on kova juttu nykyään!
- Paitsi_että
Tuohon asuun kuuluu myös kaksi numeroa liian suuri maastopuku ja styroxista tehty kypärä.
- Suvakki.on.erehtynyt
Ei IKL pukuun kuulu mitään maastokuviollista eikä kypärää, IKL miehet on herrasmiehiä! Tarkoittanet varmaan suomen armeijan vermeitä joihin mainitsemasi kuuluvat, ja sillä erotuksella että kypärä on terästä, ei styroksia!
- SelvennyksenVuoksi
Iikollin maastopuvussa pitää olla Tenan mentävä tila ja kypärä on todellakin styroxia, armeijassa se on terästä.
- liki.lapuan
Oiskoon Lieksassa montaa Ajan Suuntaa ymmärtävää?
- liksa.uutisoi
liki.lapuan kirjoitti:
Oiskoon Lieksassa montaa Ajan Suuntaa ymmärtävää?
Ei kovin ymmärtävää, mutta hyvä kun painokoneet pysähtyivät vapaaehtoisesti.
Wikistä todettu.
Puhutaan asioista oikeilla nimillä. IKL oli fasistinen liike. Esikuvaa hakivat Mussolinin fasisteista. IKL halveksi voimakkaasti juutalaisuutta ja venäläisyyttä eli oli myös Hitlerin kanssa samoilla linjoilla.
- Kiistä.jos.pystyt
Puhutaan asioista oikeilla nimillä.Antifa on äärivasemmistolainen väkivaltaan yllyttävä liike.Jonka toimintaa esim. puna-Lii eiole tuominnut.
Antifa sekä kurdit ovat ääriliikkeitä jotka ovat useissa maissa syytettynä terrorismista ja väkivaltaisesta käytöksestä, muista tämä pankko...
Sinä pankko olet fasisti Suomalaisuutta kohtaan, mietippä sitä...
Etkö pankko vieläkään voi kommentoida täysin palvelleelle muukalaislegioonan sotilaalle?
- patunvinkko
Kävi jollekkin totuus katkerasti kun ei kestänyt Stalinin ja Hitlerin vertailua tappohommissa! Stalin voitti tapettujen ihmisten lukumäärässä Hitlerin 6-0
Pankollehan se kommarina meni herne sieraimeen!- totuuseipalatulessakaan
Pankko on näköjään todella herkkä persoona, itse palvelin Ranskan erikoisjoukoissa viisi vuotta jotenka herkkyys tätä mielisairasta pankkoa kohtaan puuttuu. Tämä retardi tuntuu kannattavan eurooppalaisten geenien sekoittamista ananastukkien geeneihin, pankko kuulun pvl nimiseen liikkeeseen ja me tulemme pitämään eurooppalaisen rodun puhtaana....
Jos nämä keskiafrikkalaiset saisivat Suomessa valtaa niin maamme ajautuisi yhdessä päivässä sekasortoon, samoin kävisi vihervasemmiston päästessä määräysvaltaan ja sinä pankko olet tiedettävästi kommari joten liikkeemme ei tule antamaan teille sananvaltaa;-)
- Lyhyt_kysymys
Pankko on näköjään todella herkkä persoona, itse palvelin Ranskan erikoisjoukoissa viisi vuotta jotenka herkkyys tätä mielisairasta pankkoa kohtaan puuttuu. Tämä retardi tuntuu kannattavan eurooppalaisten geenien sekoittamista ananastukkien geeneihin, pankko kuulun pvl nimiseen liikkeeseen ja me tulemme pitämään eurooppalaisen rodun puhtaana....
Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?
Lyhyt_kysymys kirjoitti:
Olit siis Ranskan erikoisjoukoissa. Olitko SOLlilla vai pullonpalautusautomaatilla?
Kaipaat vastausta jonka saat Ranskan suurlähetystöltä jota he eivät sinulle anna;-)
Lyhyt_kysymys kirjoitti:
Eikos nämä ananastukat joita työssäni eliminoin kaksikymmentäkuusi kappaletta siivoa ja kerää pulloja? Eivät sillä minä maksan verorahoillani näiden loisien ateriat...
Lyhyt_kysymys kirjoitti:
Olen ylpeä saadessani allahin luokse nämä teurastajat, eivät kärsineet sillä kuolivat kertalaukauksilla....
Lyhyt_kysymys kirjoitti:
Kauniita unia suvakki:-)
Lyhyt_kysymys kirjoitti:
Olen eliminoinut kaksikymmentäkuusi jihadistia käyttämällä ainoastaan kaksikymmentäkuusi patruunaa Venäläisellä tarkkuuskiväärillä , Suomen hallitus ja poliisit eivät puutu kurdien huumeiden välitykseen , omaan videomateriaalia kurdien, afgaanien irakilaisten ja somalien huumeiden välityksestä ja tulen julkaisemaan kaiken, jos poliisi ei tähän materiaaliin puutu niin silloin tipahtaa lisää virkoja polpolta....
- Lyhyt_kommentti
Olen eliminoinut kaksikymmentäkuusi jihadistia käyttämällä ainoastaan kaksikymmentäkuusi patruunaa Venäläisellä tarkkuuskiväärillä , Suomen hallitus ja poliisit eivät puutu kurdien huumeiden välitykseen , omaan videomateriaalia kurdien, afgaanien irakilaisten ja somalien huumeiden välityksestä ja tulen julkaisemaan kaiken, jos poliisi ei tähän materiaaliin puutu niin silloin tipahtaa lisää virkoja polpolta....
Hörppää nyt kuitenkin vettä välillä.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924