tee-itse matkakolvi

touko_pouko

7

230

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvinskulaa

Olen käyttänyt sellaista paksua kuparimötikkää joka lämmitetään
      ahjossa tai tarpeen vaatiessa nuotiossa.

• Isoisälläni oli muistaakseni sellainen, ja hän kutsui sitä tinavasaraksi. Ei sellaisella ollut mitään asiaa mikropiireihin, mutta hänen aikanaan niitä taisi vähemmän näkyvillä, noin 70-vuotta sitten.

• Miksi tehdä asiasta noinkin vaikeaa, kun kaasulla toimivia juottimia on saatavilla melkein joka kulmakaupasta.

• Haminaattori

Joskus pitää tehdä aaiasta vaikea sillä tekemällä oppii. Luovuus tahtoo kuihtua kun kaiken saa valmiina ja vielä olemattomalla hinnalla. Tekemisen kautta näkee myös laajemmin mitä ongelmia on mahdollisesti toteutuksessa tulossa ja oppi niiden ennakoimiseen. "Mäk kaivereita" Suomi tarvitsee tarvitsee sillä pelkkä insinöörikoulutus sitä ei tee. Virike, oli se sitten millainen hyvänsä, opettaa ajattatelemaan omilla aivoilla.

• Haminaattori kirjoitti:

Joskus pitää tehdä aaiasta vaikea sillä tekemällä oppii. Luovuus tahtoo kuihtua kun kaiken saa valmiina ja vielä olemattomalla hinnalla. Tekemisen kautta näkee myös laajemmin mitä ongelmia on mahdollisesti toteutuksessa tulossa ja oppi niiden ennakoimiseen. "Mäk kaivereita" Suomi tarvitsee tarvitsee sillä pelkkä insinöörikoulutus sitä ei tee. Virike, oli se sitten millainen hyvänsä, opettaa ajattatelemaan omilla aivoilla.

Siinä olet täysin oikeassa, että tekemällä oppii. mutta joskus on paikallaan sanonta "vähän tietoa on vahingollisempi kuin ei tietoa ollenkaan"

• tiedon_vapauttaminen

No tuo on tuota IPR-tuubaa(intellectual property rights) jonka varjolla käytännössä estetään ihmisiä saamasta selville, miten asiat toimivat. Verukkeena se, että yksi ihminen on oivaltanut jotakin, jonka kuka tahansa olisi voinut oivaltaa ilman IPR-säädäntöä.
        Jos tarkoituksena olisi säästää vaivaa, niin tuon saattaisi ymmärtääkin, mutta nyt aiheutetaan mentaali lobotomiaa ihmisille aivan turhaan: Pitää joko keksiä asia itse tai tyytyä myynnissä olevaan ratkaisuun. Kehitys on tavallaan pysäytetty, koska IPR-säädöstö estää muita saamasta asioita tietoonsa.
        Onneksi ongelmaan on keksitty ratkaisu, nimittäin reverse-engineering. Sen avulla IPR-suojatuista laitteista saadaan selvitettyä se olennainen ja julkaistua tiedot open source:na, joskaan ei koskaan samassa formaatissa vaan hiukan erissä, jotta IPR:ää ei vahingoiteta! Hirveän turhaa touhua, tuo kuitenkin on vaivan näön kannalta, joka pitää suorittaa asian selvittämiseksi..

• Reworkkeri

Hienosti irtosivat juotostäpitkin printistä SMD-piirien irrotuksen yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      89
      3834
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2156
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2072
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1654
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      353
      1532
    6. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      16
      1213
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      92
      1205
    8. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1130
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      995
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      926
    Aihe