Istutin pihan orvokit. Luvattu lämpenevää. Orvokit ja narsissit kestävät pienet pakkaset. Marjapensaat kaipaavat kevyttä juuriston multien möyhintää. Nurmikot kaunistuvat, kun rautaharavalla rapusuttaa pudonneet risut ja lehdet pois.
PUUTARHA KESÄKUNTOON.
104
1865
Vastaukset
- mimmimum-..mi
Minkäs värisiä orvokeita laitoit....orvokki on kaunis tummasilmä....amppelin taidan ostaa parvekkeelle ...pitkästä aikaa...Meidän kerrostalon talotoimikunta päättää kesäkukat...itse en kuulu siihen ...mutta olen usein mielessäni ajatellut kun on näitä betonisia renkaita joihin kukkia sijoitetaan...niin jotain riippuvaa olisi hyvä sijoittaa niihin...esim. murattia tai riippuvaa lobeliaa..ja keskelle muuta ..
Julkisissa tiloissa, joissa liikkuu myös pieniä lapsia ilman valvontaa, muratti on hyvin kyseenalainen kasvi laittaa.
Keltaisia ja sinisiä orvokkeja istutin vuoropareiksi. Herukkapensaat kasvattavat jo lehtiä. Nurmi vihertää.
Kävin tänään katselemassa kesäkukkia, josko jotain ostan. Oli kädet täynnä kasseja, joten ostaminen jäi huomiseen.
Orvokkeja ajattelen, ja mansikkaa, jos se menestyisi amppelissa parvekkeella. Mietin yön yli tuota mansikkaaEi orvokkeja, ei mansikkaa. Kissalle ruukku heinää, emännälle minipuu. Valmista tuli, nyt voi taas rentoutua ja katsoa, kun heinä kasvaa ja puu kellastuu
Tänään katan päivällisen parvekkeelle tyyliin rennosti vaan ja nautin grillin antimista kera äidin luo viikonlopuksi tulevan lapseni.
Nocomment2 kirjoitti:
Tänään katan päivällisen parvekkeelle tyyliin rennosti vaan ja nautin grillin antimista kera äidin luo viikonlopuksi tulevan lapseni.
Tänään on katettu sitten sisätiloihin, kun kuulemma kylmä on ulkona. Katti puljaa ovessa heinäänsä haukkaamassa vähän väliä. Hyvä kun kelpasi. Toinen lapsi saikulla. Aurinko hymyilee ja minä sen mukana
Nocomment2 kirjoitti:
Ei orvokkeja, ei mansikkaa. Kissalle ruukku heinää, emännälle minipuu. Valmista tuli, nyt voi taas rentoutua ja katsoa, kun heinä kasvaa ja puu kellastuu
Tänään kävin nauttimassa kahvini parvekkeella, auringon lämmittäessä. Hyvää oli pikakahvikupponen kera mansikkajäätelön
- kevään.nautiskelija
Olipa kiva, kun palstalle ei aamulla päässyt. Polkupyörälenkillä bongasin valkovuokot, sinivuokot ja rentukat. Termarikahvit join kosken kohistessa vierellä. Ei kuulunut edes lentokoneiden äänet sen pauhunan yli.
Minä taidan parvekkeelle laittaa tuoksupelargonian. Karkottaa kuulemma hyttysiä. Ei niitä ollut parvekkeella viime vuonna, mutta jos varoiksi.
Nocomments2:lla on kuva, jossa on tunnelma. Tykkään.- Bengalitikku
Enpäs päässyt aamulla palstalle, mutta kun laitoin noottia, jo avautui.
Orvokkeja laitoin muutamaan ruukkuun viime viikolla, kun yöpakkasia ei enää tullut. Tai tottapuhuen naapuri oli jo laittanut, niin tässä heti toinen perässä.
Valitsin kauan ja päädyin sarviorvokin kokoisiin, sinivalkoisiin koska ne ovat jämäköitä. Isompien terälehdet jotenkin lerpatti, vaikkeivät olleet lakastuneita. Kylvänyt olen hajuherneitä, angervon, daalioita. Näkee sitten, tuleeko. Tahtoisin sellaisia tuoksuvia pelargonioita muutamaan ruukkuun, mutta ei ihan vielä. Hortensioita ihailin, mutta ne ovat aika juoppoja, kuten giniliisat. Molemmat kauniita, mielestäni. - vika.oli.laajempi
Isompi vika taisi olla, ei sun nootti sitä korjannut, kun vasta iltapäivällä avautui.
Kaksi laatikollista orvokkeja toisen kerroksen parvekkeelle ja yhden amppelin. Eilen tarttui kaupasta käteen iso ruukullinen margueritoja elikkä siis päivänkakkaroita laitoin isoon ruukkuun ulkorapulle. Tänään tarvii kai lähteä joenrantakävelylle ja poimimaan vuokkoja kun nyt on sekä sini-että valkovuokkoja ja näsiä kukkii.
Raotin parvekkeeni ovea.
Kaikki näytti kuolleelta.
Jotain vihreää kuitenkin nurmella.
Hyytävän kylmää vielä.
Onneksi ei ole kauppa-päivä tänään.
Blogini jää lyhyeksi.
H.mutta ihan kiva että sääkin oot ruvennu pitään blogia
ei tartte sit huomautella niille jotka päivänsä kulusta kertovat täällä
hyvä hyvä.
Uusi kukkapenkki tehdään, mullat on hankittu, enää pitää päättää mitä kukkia istutetaan.
Vanhoja kukkia ei siirretä uuteen, juolavehnä, vuohenputki ja nokkoset tulisivat mukaan.
Ei ollut pitkä tämäkään blogi.Ancie
Pese ne vanhojen kukkien juuret, niin katoaa juolavehnät ym.
Näin mä oon tehnyt aikoinani ja yhä teen sitä äidin luona.markeena kirjoitti:
Ancie
Pese ne vanhojen kukkien juuret, niin katoaa juolavehnät ym.
Näin mä oon tehnyt aikoinani ja yhä teen sitä äidin luona.Sitä vähän mietinkin, tosin osa on aika isoja ja korkeita, leimukukat ja särkyneet sydämet varsinkin. Samoin ukonhatut jätän paikoilleen, ovat kasvaneet siinä jo parikymmentä vuotta.
Pikkusydäntä sain ystävältä, ne ovat puhtaita kavereita.
Pitää neuvotella tuon meidän hortonomin kanssa, hän vaikuttaa innokkaalta kukkamieheltä, ettei vaan olisikin salahippi ;)Ancie kirjoitti:
Sitä vähän mietinkin, tosin osa on aika isoja ja korkeita, leimukukat ja särkyneet sydämet varsinkin. Samoin ukonhatut jätän paikoilleen, ovat kasvaneet siinä jo parikymmentä vuotta.
Pikkusydäntä sain ystävältä, ne ovat puhtaita kavereita.
Pitää neuvotella tuon meidän hortonomin kanssa, hän vaikuttaa innokkaalta kukkamieheltä, ettei vaan olisikin salahippi ;)Pikkusydän on kiva kukka, kun kukkii koko kesän.
Pese ihmeessa ainakin leimut, niitä nyt ainakin voi kunnolla liottaa. Särkyneet on sitten pikapesulla.
Älä sit käytä pesuainetta, äläkä juuriharjaa. :-)markeena kirjoitti:
Pikkusydän on kiva kukka, kun kukkii koko kesän.
Pese ihmeessa ainakin leimut, niitä nyt ainakin voi kunnolla liottaa. Särkyneet on sitten pikapesulla.
Älä sit käytä pesuainetta, äläkä juuriharjaa. :-)Se on sit sinun vikasi, jos kuolla kupsahtavat, sanon etten muuten olis pessyt, mut Markeena neuvoi ;)
Alppivuokkoa kyllä laitan uuteen penkkiin, se on pieni, kaunis ja varmaan helppo pesaista.
Ai jaa, ja mie kun meinasin painepesurilla juuret lasetella.
Tilasin kuusi säkillistä multaa ja neljä lannoitetta tulivat eilen jos lisäisi kasvimaahan ja kukkapenkkiin. Tulppaanit lupaavalla nupulla ja pikkusipulit kukkii...mininarssit, skillat ja hyasintit. Kevät on mukavaa aikaa.
- kevään.nautiskelija
Oi, aurinko paistaa sinisellä taivaalla. Ei tänäänkään parvekepuuhastelua. Imuria laulatan ja sitten tutkimaan jälleen kevään etenemistä. Näkisinköhän jo toisen pääskysen.
- kevään.nautiskelija
Ei näkynyt toista pääskyä. Voisihan se yksikin kesän tehdä, jos on oikein "riski". Näin kuitenkin peuran ja jänön sekä kevättähdikin. Nyt ramasoo.
- Bengalitikku
Ainuttakaan pääskyä en ole tavannut vielä.
Tänään oli tosi ihana päivä. Tämmöisiä lisää. Kiitos.
Olen näämmä syksyllä istutellut jotain sipuleita, kun maasta pukkaa alkuja.
Nyt pitäisi mennä riuhtomaan niitä vanhoja puskia irti. Tokko maa enää jäässä on. - kevään.nautiskelija
Muutaman päivän päästä yllärit ovat varmaan esillä jos nuo kelit ovat mitä luvattiin. Parvekekasvattajan on noita ylläreitä etsittävä vähän kauempaa. Vaan ei se haittaa, mukavaahan se on kun varustaa itsensä eväillä ja kiireettömyydellä.
- Bengalitikku
En minä niistä puskista eroon päässyt. Minipistolapio ei riitä.
Tarvittaisiin Kippari-Kalle tai Muskeli-Masa. - Bengalitikku
Tänään jatkoin taistelua puskissa. Mulla oli oksasakset ja sisu aseina.
Kaksi tuntia häärin. Oksat ovat jätesäkissä pätkittynä. Nyt pensaat ovat noin 20 senttisiä lehdettömiä sojottavia tappeja. Siinähän ovat. Ja nyt on mulla uuvahtanut raukea olo. Jatkuisipa sää tällaisena. Se olisi niin nam. Bengalitikku kirjoitti:
Tänään jatkoin taistelua puskissa. Mulla oli oksasakset ja sisu aseina.
Kaksi tuntia häärin. Oksat ovat jätesäkissä pätkittynä. Nyt pensaat ovat noin 20 senttisiä lehdettömiä sojottavia tappeja. Siinähän ovat. Ja nyt on mulla uuvahtanut raukea olo. Jatkuisipa sää tällaisena. Se olisi niin nam.Perjantain iltapäivä oli lämmin, aurinkoinen. Mukava ulkotyöhön puutarhassa. Aurinkoista luvassa lisää - samoin kuokkimista ja pian kuivuu niin saa ottaa jyrsimen käyttöön. Autotallista kadun varteen vetäisemäni palmu herätti huomiota.
- Bengalitikku
Ja taistelu jatkui. Isolla pistolapiolla, kukkalapiolla ja oksasaksilla. Dadaa, sain kuin sain melkein kaikki. Naapuri tuli avittamaan kolmen kanssa pyynnöstä.
Olipa ähellystä ja pyllistelyä.
Mutta tiedätkö, olen hiton tyytyväinen. En ole alkuunkaan mikään lapioihminen. Aikoinaan istutin nuo pensaat niin, että harjanvarrella reikä ja sinne työnsin juuret. Sujui hetkessä. Ja kaik lähtivät kasvamaan.
Nyt täytyy kelata pensasvinkit täältä. Ja makustella suunnitelmia ja plärätä puutarhakirjat. Kuvitella.
Upea päivä taas. Lisää näitä. - Bengalitikku
Laitan taas tähän pötköön, koska eri vaiheet luovat kuin kehitystarinan.
Kävin piutarhalla katselemassa pensaita. Pallotuijat voisivat olla hauskoja, ikivihreitä. Voisi vielä ujuttaa vireen salviaa ruukuissa.
Ne olivat suunnitelmia.
Sorruin vaaleanpunaisiin orvokeihin, punaisiin päivänkakkaroihin ja petuniaa muistuttavaan erikoisen punaiseen sammettia muistuttavaan kukkaan ja tuoksupelargoniaan. Nämä viimeiset ovat sävysävyyn ja tulevat terdelle.
Huomenna alkaa sen suursiivous. Onhan se perussiisti. Muttamutta tämä kevätrituaali tulee tehdä. - Bengalitikku
Dadaa. Voisin lainata PP:n henkseleitä ja paukutella. Terde on siivottu: ikkuna, ovi, seinät, lasiovet, lattialaatat, puulaatat, kalusteet, matto.
On niin ihana ilma, että sen varjolla saapi paljon tehtyä.
(Äitini motoista tosin oli, että laiska töitään laskee!)
Olen tuon ilman pauloissa. Lisää tätä!
Niin eilen tein vielä pyörällä neitsytmatkan puutarhalle. En meinannut saada ilmoja renkaisiin. Mutta kun päästelin VPS:n ja kas, yhtäkkiä pitelikin ilmoja.
Tänään vähän tuntuu tuo satulassa istuminen.
Mökkisauna on valmis ottamaan kylpiät vastaan. Eilen asennettiin liuas minä ja moraalisena ja fyysisten töiden tekijänä ja valvojana rakennusalan ammattilainen.
Tänään pesin kiuaskivet, ladoin ne kiukaaseen, sytytin tulen pesään ja esilämmitin kiukaan.
Homma pelitti hyvin, joten jahka vesi saapuu rantaan alkaa rantasaunakausi.
Kävin Tokmannilla ja lastasin painavat multasäkit olkapään kautta kerien auton perälle 5 x 50 l. Mökinpihalla hivuttelin säkit nokkakärryyn ja ripottelin kunkin säkin omalle tulevalle kasvumaalleen.eikös sun pitäny olla nostelematta mitään raskasta
ja käsketty lepään muuteman viikon
älä ny revi ittees ettei käy kuinkaan.viivatiina kirjoitti:
eikös sun pitäny olla nostelematta mitään raskasta
ja käsketty lepään muuteman viikon
älä ny revi ittees ettei käy kuinkaan.Niin pitää, siksi kehittelen uusia menetelmiä, ponnistusten minimointiin 😤
Olkaote korkean säkkipinon päältä ja kiepaus olalta autoon. Katsos kun sitä palvelua ei juurikaan saa jos menee apua pyytämään.
No, minimoin työnteon. Istun välillä ja juon kahvia tai vain tuijottelen järvelle.
Kotona en tee juurikaan mitään istun ja naputtelen tässä. Pian suihkuun ja unimaan.korpikirjailija kirjoitti:
Niin pitää, siksi kehittelen uusia menetelmiä, ponnistusten minimointiin 😤
Olkaote korkean säkkipinon päältä ja kiepaus olalta autoon. Katsos kun sitä palvelua ei juurikaan saa jos menee apua pyytämään.
No, minimoin työnteon. Istun välillä ja juon kahvia tai vain tuijottelen järvelle.
Kotona en tee juurikaan mitään istun ja naputtelen tässä. Pian suihkuun ja unimaan.Jatkan tähän entiseen. Korvessa sataa vettä ja räntää. Ajelen kohta mökille. Asettelen sadevesikeräysämpärit rännien alle. Pääsen saunan pesuun. Luvanneet sunnuntaista eteenpäin rantasaunakelejä. Niitä odotellessa.
- liljoi
Odottelen rauhassa maan lämpiämistä. Mulla on perennoja ja kylvän viime vuonna kerätyt siemenet yksivuotisista. En juuri ostele taimia enkä esikasvata.
- Kevät.koko.kropassa
Porstasin terassin ja vedän öljyn heti kun säätiedotus kertoo vähän pidempää poutaa. Kukkapenkin ympärillä on ollut edellisen asukkaan laittamana puukapulareunus, nyt ihan laho. Haluaisin löytää valkoista samanlaista, mutta ei ollut paikallisissa kaupoissa eikä netissäkään. Mitenhän kävisi, jos ostaisin puun väriset ja maalaisin aitamaalilla. Näytti olevan vähän yhtiön varastossa ja aidat maalataan vasta ensi kesänä.
Kyllä sitä mieli jotenkin riehaantuu kaupan puutarhanurkassa tähän aikaan. Ihailin aamulla Jää-Kaapini sisällön runsautta.
Raotin vasta sitten parvekkeeni ovea.
Tuntui kuin olisi se henkäissyt hieman länpi-mämmim.
Joutuukohan sitä kohta pyöräilemään melkein urakalla.
-
Eilen illalla, kotiin tullessani huomasin 5-senttisiä, sinisiä suppusia kukkasia.
Penkissä kasvoivat.
Tuskin siis olivat Valko-Vuokkoja.
Jotain kaupan tuotetta varmaan.
Kuten Jää-kaappini Luomu-Nakit.
Nakeille tulen antamaan totista hellettä.
Reikä-kattilassa.
-
Anteeksi Blogini lyhyys.
Olen kuitenkin ylpeä siitä.
Kaikki on ihan minua.
Minäminäminä.
H.Ancie kirjoitti:
Närästääkö?
"Ancie"
Luomu-Nakki?
No eihän taatusti sellainen.
Höyrytys on vatsalle hellä-varaisinta.
H.hunksz kirjoitti:
"Ancie"
Luomu-Nakki?
No eihän taatusti sellainen.
Höyrytys on vatsalle hellä-varaisinta.
H.Vaikka sitten niin, jos haluat ottaa kirjaimellisesti.
- kevään.nautiskelija
Voi että, ei sadakaan vettä. Mustanpuhuva pilvi tuolla taivaan reunalla möllöttää. Aion uhmakkaasti kyllä mennä pyöräilemään. Sillä nimittäin jo muutaman päivän pyöräily on parantanut unenlaatuani huomattavasti. Posottelin 9 tuntia viime yönä.
Eilen olivat eräiden puiden silmut jo raollaan, saas nähdä ovatko revähtäneet jo ammolleen.
Olkaahan varovaisia itsekukin niiden säkkienne kanssa. Aurinkoinen kesä edessä, ei parane selkäänsä niksauttaa. - noohjooh
Orvokit pysyvät nätteinä kun on viileää ulkona. Mulla on ollut jo kolmatta viikkoa.
Seuraan kännykän säätiedotusta porkkanana, ehkä jo viikonloppuna uskallan laittaa tomaatit ja kurkut kasvihuoneeseen. Jos tulee yöpakkasia, saan kai mennä nukkumaan niiden viereen etteivät palellu. - Sipulionhyvää
Ihmettelin aamulla kun keittiön sivupöydän perältä näkyi jotain vihreätä. Siellä on ollut pieniä punasipuleja pussissa ehkä useamman kuukauden ajan, ja osa oli alkanut työntää ituja jotka olivat hakeutuneet verkkopussista ulos. Laitoin sipulit maahan ja ostin pari pikkupussillista pieniä valkosipuleja kaupasta, niissäkin näkyy olevan ituja. Ne aion ja laittaa peltoon ihan kohta. Juuri sipulinviljelystä ei ole mitään aiempaa kokemusta, mutta ihmetellään lisää.
- kevään.nautiskelija
Aivan uutukaista bongailua. Tänään bongasin tumman miehen hiihtämässä rullasuksilla ja pinkissä ukoilupusakassa, musta hikinauha päässä ja korvis ainakin vasemmalla korvalla juoksevan valkoisen miehen. Unohdin mainita, että eilen bongasin tumman miehen ulkoiluttamassa pientä valkoista puudelia. Niin ja nuoren äidin juoksevan ja työntävän lastenvaunuja. Toinen äiti pyöräilemässä tarakalla turvaistuimessa lapsi ja toinen lapsi pyörään sidotussa perävaunussa.
Ihmiset ovat siis löytäneet tiensä ulos.- ohimeni
Jaaha, mutta miten asia liittyy sivun aiheeseen?
- kevään.nautiskelija
ohimeni kirjoitti:
Jaaha, mutta miten asia liittyy sivun aiheeseen?
Sillälailla liittyy, kuten tuolla aiemmin kerroin, ei ole minulla omaa puutarhaa. Siksipä olen "ominut" itselleni lähitienoon. Olen seurannut "puutarhassani" muuttolintuja, kukkia, eläimiä, puita, niiden puhjetessaan kevääseen. Tänään ei uutta luonnossa, mutta kohtasin näitä ihmisiä siellä. Liittyvät siis siihen minun "puutarhaani".
- kevään.nautiskelija
kevään.nautiskelija kirjoitti:
Sillälailla liittyy, kuten tuolla aiemmin kerroin, ei ole minulla omaa puutarhaa. Siksipä olen "ominut" itselleni lähitienoon. Olen seurannut "puutarhassani" muuttolintuja, kukkia, eläimiä, puita, niiden puhjetessaan kevääseen. Tänään ei uutta luonnossa, mutta kohtasin näitä ihmisiä siellä. Liittyvät siis siihen minun "puutarhaani".
Jatkan tähän omaan koloseeni ihan huvikseni. Ajakoot Arvo pois minut jos häiritsen.
Tänään löysin harmahtavan vihreän linnunmunan tienpenkereeltä. En tunnista linnunmunia. Otin kuitenkin kuvan ja yritän etsiä lajin. Siinä mielessä oli oudossa paikassa ettei pesää ollut lähipuussa. Mietin olisiko petolintu napannut kynsiinsä ja tiputtanut. Säröhän siinä oli, siirsin kauemmaksi ihan vaan oman mielenrauhani takia. Lintubongareita näytti olevan paljon ja muitakin ulkoilijoita ja retkeilijöitä.
En ole vielä hakenut sitä tuoksupegoniaa.
Suomen lätkäjoukkue pääsee pelaamaan, hienoa. Joo, ei kuulu mitenkään aloitukseen. kevään.nautiskelija kirjoitti:
Jatkan tähän omaan koloseeni ihan huvikseni. Ajakoot Arvo pois minut jos häiritsen.
Tänään löysin harmahtavan vihreän linnunmunan tienpenkereeltä. En tunnista linnunmunia. Otin kuitenkin kuvan ja yritän etsiä lajin. Siinä mielessä oli oudossa paikassa ettei pesää ollut lähipuussa. Mietin olisiko petolintu napannut kynsiinsä ja tiputtanut. Säröhän siinä oli, siirsin kauemmaksi ihan vaan oman mielenrauhani takia. Lintubongareita näytti olevan paljon ja muitakin ulkoilijoita ja retkeilijöitä.
En ole vielä hakenut sitä tuoksupegoniaa.
Suomen lätkäjoukkue pääsee pelaamaan, hienoa. Joo, ei kuulu mitenkään aloitukseen.Se lintu on käki, joka lensi ihan käkenä pesältä toiselle, mihin munanasa laittaa. Sitten sille kävi munaus, että se muni pahasti ennenkuin pääsi millekään pesälle. Mutta onhan tässä kesää jäljellä ...
- kevään.nautiskelija
Tellukka kirjoitti:
Se lintu on käki, joka lensi ihan käkenä pesältä toiselle, mihin munanasa laittaa. Sitten sille kävi munaus, että se muni pahasti ennenkuin pääsi millekään pesälle. Mutta onhan tässä kesää jäljellä ...
Sopisi kuvioon. Pienenä muttana on se ettei kukuntaa ole vielä kuulunut. Aikainen käki ei pesää löydä.
Vain 11C
Mikään ei näytä kasvavan.
Koivut ilahduttivat hieman.
Jos vkl. tulee lämmin.
Saamme Hiiren-Korvia salaattiin.
Jos siis söisin salaattia.
Koira rähisi jossain.
Ei ollut minun koirani.
Vieläkään.
6 Luomu-Nakkia.
Höyr.
Ei sinappia.
Guuu...så härligt.
Katselen Tinaa.
Keittiössä se taas.
H.Jotenkin olen alkanut kaivata lapsuuteni reikiä.
Niissä oli sellainen multa-rengas ynpärillä.
Isi sanoi että siellä on Myyrä.
Ei ollut yhden kerran kun lojuin nurmella ja katselin reikään.
Aikuisuudestani en ala kertomaan.
-
Täällä niitä on turhaa toivoa.
Kuten aikaisemmissa Blogeissani olen jankuttanut.
Paine-ruisku saapui maisemilleni.
Voi-Kukkien myötä katosivat myös Matoset.
Eikä Mateita Myyrille ole.
H.- seonkontiainen
Jos reiät ovat sen multakasan keskellä, se ei ole myyrien tekosia. Siellä touhuavat silloin kontiaiset, nuo suloiset ja jopa lailla rauhoitetut eläimet!
seonkontiainen kirjoitti:
Jos reiät ovat sen multakasan keskellä, se ei ole myyrien tekosia. Siellä touhuavat silloin kontiaiset, nuo suloiset ja jopa lailla rauhoitetut eläimet!
Isi sanoi!
Yhy! :)
H.- eisesanonutsitäjatätä
hunksz kirjoitti:
Isi sanoi!
Yhy! :)
H.Haista kaspa, äitikin sanoi sitä tätä, mutta ei sentään koskaan TÄTÄ!
12C
Parvekkeeni ovi on ollut raollaan tunnin verran.
Heinikolle alkaa tapahtua jotakin.
-
Ostin 6kpl. Mauste-Kurkkua.
Pulleita ovat, yleensä myös her-kullisia
Kuka tyttö lie niitäkin kastellen viljellyt.
Maustaan päätellen on ainakin ollut Nokkos-Vettä.
-
Leikkaan ne halkaisten 4 osaan.
Fileoin jokaisesta osasta sisuksen.
Kuoret ajan silppurilla.
Laitan fileet ja kuoret omiin purkkeihinsa.
-
Sitten kun on taas aika höyrytettyjen kasvisten, pääsee kuori-silppu mukaan.
Mausteeksi jokaiselle kerrokselle.
Fileet tietenkin Täys-Jyvä-Kaura-Nyyttien puoliskoille aamuisin.
-
Minun on pakko vähentää Täys-Rasvaisia Juustojani.
Vaakani pariston-vaihto kertoi edelleen totuuksia.
Vaikka ostin pariston toiveikkaana.
H.12,5C
Rastaat ovat alkaneet kakata.
Jostain ne siis löytävät syötävää.
Toivottavasti on se tuoretta.
Ruohon-syöjiä kun eivät ole.
Liian vähän mahojakin niillä.
-
Katselin parvekkeeltani piha-nurmikkoani.
Kaihoisasti muistelin kuinka nuoret tyttöset haalareissaan ajoivat leikkureillaan sitä pitkin ja poikin-pitkin.
Niin suloisen ohut-kankaiset olivat olkaintensa alla T-paitaset.
Vaan ei niillä haalareilla kunkaan olisi Gynekologille halunut mennäkään.
H.- odotan.pörrääjää
Annan salaisen puutarhani rehottaa koko kesän leikkaamatta . Tuoksuva puutarha houkuttaa
pörrääjiä.- Kumpikampi
Olipas kaksimielinen kommentti,vai pörrääjää odotat,heh!
Ei ole puutarhaani päässyt edes kevätkuntoon... kukaan ei ole kaikkia lehtiä haravoinut, vaikka olen monesti haravanvarteetarttunut,,,,jos joku juhannyksen mennessä haravoisi, tai jos ajaisi ruohonleikkurilla silpuksi ruohon sekaan.
Kauan sitten leikkelin hyvin talvehtineen pelargoonin, mårbagga se on rodultaan, se tykkää olla hoidossani, kasvaa ja kukkii, nyt pitäisi ne juuripöheiköt pistää multiin, vai jakelisiko tutuille, jos joku group pelargoniumista mårbaganpistokkaan haluaisi.
Joku päivä sitten sain vihdoin ja viimein samettiruusujen siemenet iloisen keltaisiin bloirerirasioihin ja yllätys, yllätys, parissa päivässä olivat itäneet, en kehtoo niitä kouluttaa, pistelen vain pieninä kimppuina sitten penkkiin kesäkuussa, kukkivat sitten joskus...
Kevään merkkinä pienet sokerimuurahaiset tuppaavat sisälle, keittiön tiskipöydälle ja koneeni on nyt tässä työpöydällä kaiken keittiöryönän seassa, niin ne muurahaiset tykkää hiirestä, niitä on ainakin pari kolmekymmentä hiiren kimpussa, punaiseen valoonko vai pinkkiin hiireenkö ovat ihastuneet.On se niin väärin, kun sitä kesää on kahdeksan kuukautta odoteltu ja sitten kun se yks kaks tulee, ei ole aikaa siihen varautua. Tomaatin taimet tuossa ikkunalla jo liki metrisiä ja huutavat kasvihuoneeseen ja tilavampaan kasvualustaan pääsyä.
8,3C
Lintujen laulu alkaa kuulostaa epä-röivältä.
Toivottavasti odottavat huomiseen.
Ennen-kuin aloittavat paluu-muuttonsa.
-
Huomasin mukavan uutisen.
Lenpi-kuulokkeistani on tehty langattomat-versio.
Bluetooth siis.
Muistattehan edellisen juttelun kuulokkeistani.
Joku osti sen-laiset ja rikkoi ne saman-tien.
En siis poikkea vihannes-torille.
Poikkean kuulo-luu-kaupalle.
-
Laadukas luu-ydin tekee aina hyvää vihannes-keitolle.
-
H.15,6C
Parvekkeen-oveni raosta kailottaa lasten ääniä.
Ei niitä usein täällä kuule.
Lienee sille yhdelle lapsi-perheelle tullut vieraita kylään.
-
Hienon hätäistä heinää.
Jos näin jatkuu, täytyy vihjata talo-yhtiölle että ei sitten Lehmiä meille.
Ihan perinteisiä tyttösiä vaan leikkureineen.
Niin...
Ja sitten Matosille pitää antaa pesimä-rauha.
Jos ei sada, niin sadettimilla sitten.
Silloin eivät tyttösetkään karkaa pihaltani ihan hetkessä.
-
Ihan kummallista kuinka Mauste-Kurkkujen kuoret saavat Jää-Kaappiin niin raikkaan tuoksun.
H.14,2C
Parvekkeeni-oven pitäminen raollaan alkaa olla pikku-hiljaa nautinto.
Poikkesin aamulla huolto-asemalla.
Viikon-lopun iiällät piti ostaa.
Puolittain pakko-myivät kaksi patukkaa.
yht.1,40 € ei sis.lehtiä.
-
Pää-tarkoitus oli myös pestä hieman autoani.
Sen upea väri näyttää hurmaavan kaiken-laisia tipusia.
3 kakka-läjää.
Tuuli-Lasi, Kone-Pelti ja Sivu-Ikkuna.
-
I-lehden artikkeli munakkaasta sai mietteliääksi.
Jospa minäkin...?
Noh, viikolla varmaan.
Tai viimeistään silloin, kun alkaa saada Kantarelleja SF.
H.Tänään viimeistelin puhtaaksi pestyn rantasaunani. Ostin 1,8 metriä sinisen harmaata ritilikkomuovimattoa ja kiukaan eteen peltisen suojan.
Ulkohommissa oli mullan lisäystä ja kanankakan levitystä kukkapenkkeihin.
Kuljetin myös nokkakarryillä tonttuja ja keramiikkajutskoja kannonnokkiin ja kasvimaille.
Järven vesi lähestyy rantaa. Veikkasin, että keskiviikkona laiturin alla on vettä, mutta kun lähdin puoli kuudelta kotiin ajelemaan, satoi vettä, järven jäät näyttivät sulaneen päivän aikana siihen tahtiin, että voipi vesi saavuttaa rantani jo aijemmin.
Huomenna rouvan hiusten kaunistamista ja
sen jälkeen taas ulkohommiin.14,6C
Vietyäni autoni parkkiin, törmäsin maan-matoseen.
Se läähätti heikosti keskellä kuumaa asfalttia.
Tosi outoa käytöstä matoselta.
Nostin Madon kämmenelleni, se oli jo melkein kuiva.
Lapsuuden-aikojani muistellen räkäsin kämmenelleni ja pyörittelin Matosta hetken.
Laskin sen sitten hellästi nurmikon varjoisalle puolelle.
Toivottavasti kesämmällä ei sen koko suku tule ovelleni suudelmia odottaen.
-
Kuuntelin avatusta parvekkeeni-ovesta lintuja.
Laiskaa porukkaa.
Vieläkin kailotetaan mummojen perää(n).
H.Hunksz@ on kiva lukea päivityksiäsi.
Bloggaus on kivaa ; ) Vuosienkin jälkeen muistaa pieniä tapahtumia arjessa kun palaa arkistossa menneeseen.
Korvessa kaunis päivä aluillaan. Lähden nyt kampaajalle ja sitten multaa möyrimään.
Hyvää päivän jatkoa 🐛- Pylykerö
Hunkkeli on laittanna rippikuvasa. Minäkii olin nätimpi sillon vuan kuvia ei oo tallessa. Tais jiähä ne vähät synnyinkottii.
Suat sinnäi kailottoo mummoille.
- Nastolan.suunnalta
Kottikärryt,lapio ja tuijat käsittelyssä.Voi kuin paljon tällä tontilla olisi hommia jos vaan jaksais tehdä.Talven jälkeen rrapakunnossa ja polvi vielä paksuna,kumpa se parantuisi kesäksi.Sinivuokot,skillat ja valkovuokot valloillaan ja kielot tulollaan! Niitä tällä tontilla riittää.zRappujen kaiteita korjailin,vasarahommia.
Nyt pikku lepo ja sitten ulos,eilen oravaemo ohjasi 7 pientä poikastaan loikkimaan puusta puuhun,sitä oli kiva katsella.Heräsin yhtenä yönä kolinän iķunan takana. Avasin kaihtimen, musta kissa mourusi, oli jahtaamassa oravaa joka oli piiloutunut orvokkilaatikon taakse. Paetessaan oli kaatanut päälärin, jossa oli pieni kuusi. Avasin ikkunan, kissa säpsähti, orava lähti pakoon kissa perässä. Jos se kolli vielä pihalleni astuu se saa harjan varrella kyytiä. Kissat ovat tappajia.
- olikohanrotta
korppis kirjoitti:
Heräsin yhtenä yönä kolinän iķunan takana. Avasin kaihtimen, musta kissa mourusi, oli jahtaamassa oravaa joka oli piiloutunut orvokkilaatikon taakse. Paetessaan oli kaatanut päälärin, jossa oli pieni kuusi. Avasin ikkunan, kissa säpsähti, orava lähti pakoon kissa perässä. Jos se kolli vielä pihalleni astuu se saa harjan varrella kyytiä. Kissat ovat tappajia.
Häh, oravahan on päiväeläin, eihän se näe liikkua öisin?
- Pylykerö
Täällä ei vielä auta mennä tallaamaan kasvimaata kovaksi. Kaikkea muuta ulkopuuhaa kyllä riittää silti, aidan leikkuuta, haravointia ja ne Voikukat, ne pistävät jo topakasti vartta. Vähän rakentamistakin on kun keritään.
Joutsenet läheisellä niityllä kailottavat, Kirjosieppo topakkana pönttöjen kimpussa.
Aurinkoiseen paikkaan parvekelaatikkoon lienee paras Pelargonia, vai kuinka ? - RealistiN
Lomareissuni aikana oli tänne tullut lähes kesä, ihanaa. Kaksi ja puoli päivää olen kerännut risuja ja haravoinut tonttia, maaliskuulla kävi naapurin hortonomi leikkelemässä omppupuita ja helmikuulla kaadatin muutaman koivun, on sitten syksyllä vähemmän haravoitavaa. Huomenna on vuorossa marjapensaiden ja vadelmien kuivien oksien poisto ja kokon polttoa sekä tietysti loppuhiilloksella makkaran paistoa :) Nyt on kyllä niin ventti olo että tämän päivän pihaurakat taitaa olla tehty. Loppuviikosta kylvän kesäkukkien siemeniä ja varmaan voisi jo ensimmäiset salaatinsiemenetkin piilottaa mullan alle.
17,8C
Minulla on koti-talous-ongelma.
Milloin lie tuli hankittua sellainen kätevä juttu.
Se on/oli itä-maisen naisen viuhkamainen reikä-lävikkö.
3 pari-senttistä jalkaa ja kaksi kahvaa.
Kattilan-pohjalle pari senttiä vettä ja tuo ritilä kattilaan.
Ritilän päälle sitten vaikka Vihanneksia höyrystymään.
Viuhka-maisuus teki sen että se sopi mukavasti aika monen-kokoiseen kattilaan.
Aina laidasta laitaan levähtäen.
No nyt se putosi ja katkaisi yhden jaloistaan.
-
Eli.
Mikä on laitteen naisten-käyttämä nimi ?
En löydä vastaavaa ainakaan ritilä- tai lävikkö-nimillä.
Missä myydään?
Olisi neuvolla kohta kiirekin.
Uudet, ulkona-kasvatetut SF-vihannekset saapuvat kohta-puoliin.
Minunkin pöytääni.
H.- asiallisestikunkysyit
höyrytyskori taitaa olla eniten käytetty nimi tarkoittamastasi tuotteesta tuolta esimerkiksi niitä löytyy https://www.eiring.fi/westmark-steaming-basket.html
asiallisestikunkysyit kirjoitti:
höyrytyskori taitaa olla eniten käytetty nimi tarkoittamastasi tuotteesta tuolta esimerkiksi niitä löytyy https://www.eiring.fi/westmark-steaming-basket.html
"asi-Pal"
Tämmöne.
Kahvat puuttuu mutta muuten on hyvä.
Tarpeeksi korkeat jalatkin.
On muuten kiva vehje höyry-makkaroihin ja lihiksen lämmittämiseen.
Mikro tuppaa kuivuttamaan liikaa.
https://www.stockmann.com/product/vihanneshoyrystin/1172368249
H.
https://www.maku.kitchen/tuote/basic-vihanneshoyrystin/
Olisko se ollut tollanen?
Hyvä kapistus."asi-Pal"
Nonni.
Sieltähän se tuli.
Kiitos leidit.
Minun versiossani olivat ne kahvat vastakkaisilla reunoilla.
Tuskin sillä niin nuukaa on.
Ainakin nyt voin etsiä oikealla nimikkeellä.
H.- Bengalitikku
Sä muistutat tuossa kuvassa sitä poikaa, joka kilpaili "Tuplassa ja kuitissa" Aku Ankasta. Tuomiojakin voitti siinä 10 000 markkaa ja tietennii politiikasta.
Minä, tikku?
Tänään se alkaa, kunhan saan aamukahvini juotua, se rapsutus.
Lannoituksessa luotan kanankakkaan ja kalkkikaan ei pahaa tekisi.
Iltapäivällä jos jo ehtisi terraan.
Puutarhamyymälät ovat tähän aikaan vallan vaarallisia paikkoja, sinne kun menee harhailemaan niin helposti kuvittelee itsensä niin taitavaksi puutarhuriksi ja kuivan kukan nyppijäksi.
Nyt on Pekka Pouta luvannut niin pitkän poudan, että pitäisiköhän lainkaan varautua kevätpakkasiin ja unohtaa kokonaan se kesäkuun kymmenes.
Ostaisiko orvokin vai pienen pienen samettiruusun...- e.lä.mä
Eilen tyhjensin kasvihuonetta erilaisita kukista ja palmuista tänään viimeiset. Taas kuuma päivä 28c.
- Bengalitikku
Onko puutarha koskaan oikeastaan valmis - oli se pieni pläntti tai suuri maa-alue tai ruukkutarha?
Tuntuu, että luonnonkukatkin humahtavat nyt hetkessä ylös.
Niin ihana päivä. Käväisin kahvilaterassilla tutun kanssa. Pihatyöt kutsuvat taas. Hain multaa ja taimet odottavat. Siispä...
16,9C
Parvekkeeni ovi ei kauhean lämpeästi henkäile.
Kuten kuvasta kohta näkyy.
On Hellani taas siisti ja houkutteleva.
-
Etenkin kun on uusi ritilä.
Tuntuisi hyvältä jos Maamme olisi niin lämmin jo keväisin että SF-Kasvikset tulvisivat aikaisemmin kauppoihin.
-
Kun kesä nyt kuitenkin piakkoin koittaa.
Lopetan Blogini tähän kertaan.
Pyydän että JOS, aiotte alkaa Blogata, tehkää se mielen-kiintoisesti.
Älkää höpöttäkö mono-tonisesti vain lauseita per-äkkäin.
"Aamulla heräsin ja Tilliseni oli kasvanut muutaman millisen..."
H.Istun terassilla ilta auringossa. Mittarissa 22C. Työntäyteinen päivä. Tikka koputtelee puuta, linnut visertää. Vesilinnut avoimessa kaislikossa herkkuaterialla. Variskin lensi yli. Jonkun rakki räksyttää jossain. Vesi jo laiturin edessä. Huomenna saunon eka kertaa uuden kiukaan löylyssä. Pirtti puhdas, kyllä kelpaa.
- kevään.nautiskelija
Koivuissa on lehdet, nurmet vihreinä. Oli pakko laittaa shortsit ja t-paita fillaroidessa. Tapasin tyttäreni.
Nautin nyt valkkaria aurinkoisella parvekkeella. Ennen lätkämatsia ehtii käydä saunassa.
On se vaan niin mieletöntä, että pystyy nauttimaan tästäkin keväästä. - e.lä.mä
Nyt vain 26C varjossa, kello 16.00 alkaa aurinko paistaa mittariin. illalla kokeilen uutta gilliä joka netissä oli hyvin kallis lähi rautakaupassa lähes puoleen hintaan.
No Niiin. 14,5C
Taka-Talvi on tulossa.
Henkinen kanttini ei anna minun lopettaa Blogaamistani.
Koivut ovat tulleet kateellisiksi.
Niin ovat vihreitä että.
-
Mennessäni keittiööni, käytän aurinko-laseja.
Kaasu-Hellastani tuli aivan liian puhdas ja loistava.
Huomenna pysyvät varmaan P-vihanneksenikin värikkäinpinä kuin koskaan ennen.
-
Kuinkahan paljon maassani on nyt Matoja?
Keväällä jo näkyi vinkkejä että Kukka-Myrkky on menettämässä tehoaan.
Varmaankin laimentunut.
Jess! Saan taas Voi-Kukkiakin.
Ja Madot juureksia.
H.Istun laituriolohuoneessani aamukahvilla. Aurinko lämmittää jo. Nuas on työnnellyt jäälauttoja lahdenpoukamaan. Lahden avoin kaislikko on täynnä elämää, samoin pihapuut sirkuttelijoista. Kaikki parinhaku ja pesänrakennusvimmassa. Ääniskaala on runsas. Odottelen vielä mestarilaulajaa mustarastasta.
Eilen illalla kylvimme rantasaunassa, korkkasimme uuden kiukaan. Sauna lämpesi nopeasti, mutta sivusäiliössä vesi ei niin nopeasti kuin vanhan Kota Luoston vesirengas kiukaan ympärillä. Taidan säilyttää tuon vanhan kiukaan, siirrän sen kesäkeittiöön veden lämmittäjäksi, voihan siinä kivillä makkaraakin grillata.
Grillasimme chilin makuista makkaraa, kyytipoikana avokadoa limelohitäytteellä ja salaatteja. Istuimme ilta auringossa maistellen kotiviiniäni. Siitä tuli kauniin rosanväristä ja se jättää mustikan sekä vadelman jälkimaun.
Olen iloinen huomiosta, että mehiläisiäkin on liikkeessä.
Tästä se kevät etenee.12,9C
Jähtyy, jähtyy, jäähtyy...
Vaikka keittiössäni kiiltääkin.
Kattilani höyrystys osa, se isonpi likosi yön Omossa.
Ruostumatonta Terästä kun on, se kesti keittonsa hyvin.
-
Kuten viime-keväänä kerroin.
Joku taisi äsken kopioidakin sitä kommenttiani.
Yöpyivät 4 Kimalais-mammaa asunnossani.
Jouduin pyydeystelemään niitä tyhjällä Tuli-Tikku-rasialla pitkin ikkunoitani.
Päästäen ne karkuun.
-
Nyt ei niitä ole näkynyt.
Liekö viime-kesänä oli parvekkeeni-ovi liian vähän aikaa syssymmällä auki.
Se aski on kuitenkin odottamassa ikkuna-laudallani.
-
Jos kukkien noustua ulkona liikkuu taas vähä-pukeisia tyttöjä.
Minä isken ne kaikki!
Toinnuttuaan varoitan että minun Kimalaisiani ei nyt tulla enää myrkyttämään.
Vain hellimään saa enää tulla.
H.- Bengalitikku
Älähän manaa kylmyyttä.
Olen äimänskäkenä tästä auringosta, valosta lämmöstä ja siitä, kun ruoho kasvaa silmissä. Käenkaalit, ketunleivät, kevättähtimöt ja sitten kielot. Nam. Oletteko huomanneet miten Anne Borgström pukeutuu telkkarissa?
Hienosti erottuu vanhenevan leidin vyötärö.
Harmi että hän on vaihtanut Kampaajan Teini-Parturiin.
Niin hieno fleda kun hänellä nuorenpana oli.
H.- Bengalitikku
Jospa ei moitetta. Mulla on käsitys, että hän on selättänyt ikävimmän sairauden, joten voisitkin olla iloinen siitä. Elämä on.
- kevään.nautiskelija
Perskeles, eilen tyhjeni fillarini kumi. Pakko myöntää etten osaa/halua paikata, vaihtaa kumeja. Joudun siis odottamaan huomiseen, että pääsen fillarihuoltoon. Otin potkupyöräni käyttöön ja tein sillä kauppareissuni pitemmällä mutkalla. Toisen pääskysen näin, siis kesä on :)
Lyhyemmän fillaroinnin vuoksi makuutin itseäni parvekkeella. "Missä mulla on rusketusraidat, piirränkö kartalle". Parvekkeeltani aukeaa näkymä mäenrinteeseen. Se on niiiin täynnä valkovuokkoja.
Irroitin etupyörän ja vien sen huomenna kummattavaksi. Olen touhunnut päivät pitkät ulkona. Ihanaa että saa nähdä taas uuden kesän. Tänään oli oikea helteinen päivä.
Ensin mentiin kylille autolla, Laitoin vuoteet valmiiksi hesalaisille, tulevat illalla.
Läksin ajamaan pyörällä mökille, oli mahtavaa ajella sähköpyörällä kun oli juuri sopivan lämmintä.
Mökille tultuani laitoin uikkarit päälle ja makailin auringossa.
Välillä käyn katsomassa kuinka kukat jaksaa.
Nyt on sauna kohta valmis, kylpemään ja nukkumaan. Huomenna isompaan kaupunkiin käymään.
Kaveri ei malta olla jouten, nyt katselee rappusia, niille olisi tehtävä jotain, sementtiä pitää hankkia. Välillä tarkasti missä kunnossa autoni on.- Bengalitikku
En ole laittanut kortta ristiin pihan takia. Mielikuvittelen vain, mitä teen.
Tahdon kuitenkin näitä päiviä lisää. Tämä mantra täytyy lausua joka päivän. Bengalitikku kirjoitti:
Tahdon kuitenkin näitä päiviä lisää. Tämä mantra täytyy lausua joka päivän.En minäkään tänään huiskinut, makoilin auringossa ja hain syötävää jääkaapista. En edes kehannut pestä tiskejä vaavn toin ne kotiin tiskikoneeseen. Ennen kuin lähdin mökiltä kaksi joutsenta teki matalan ylilennon laiturini ohi. Upea näky ja kova kaakatus, kuulin kuinka he hiuusivat heippa M&P me jatketaan Lappiin.
- kevään.nautiskelija
Siis eikö vain Mielikki-mummo, pyöräily on ihanaa. Eihän sitä tarvitse sotkea hampaat irvessä, vaan mukavasti nautiskellen ja havaintoja tehden.
Tämä on nyt just ihan parasta aikaa mun mielestäni. Ei liian kuumaa eikä enää liian viileetä. En ollut huomannut, että voikukatkin ovat putkahtaneet esiin. Olin luullut niitä leskenlehdiksi.
Rasvaa laitan nahkaan ettei vanha iho ahavoidu tässä auringon ja viiman tuiskeessa. Ei sentään Villin Lännen preerialla olla :) Bengalitikku kirjoitti:
Tahdon kuitenkin näitä päiviä lisää. Tämä mantra täytyy lausua joka päivän.Minäkin tahtoisin näitä päivä paljon, kauniista päivistä pitää ottaa kaikki irti, maassamme nämä ovat harvinaista herkkua.
- kuuskuusi
Mun puutarhani on vähän laajempi. Istutin kuusentaimia ja työ jatkuu vielä muutaman päivän. Muistaakseni päivän tahti on noin 500 tainta. Tänään olin vain nelisen tuntia. Perennat kasvavat omaa tahtiaan. Yksivuotiset kylvän tarkoituksella myöhemmin, jotta syksylläkin kukkisi jokin.
Arvoo!
102
Puskehan uutta.
-
15,1C
Ovi auki!
Tein hirvittävän poikkeuksen normaaleihin tapoihini.
Osti litran rasian Espanjalaisia mansikoita.
En voinut mieli-kuvitukseni vaatimukselle mitään.
Marjoja mahtui litraan ehkä 5kpl.
Niin isoja ovat että niitä pelkäisi Räkätti-Rastaskin.
Vaikka omaisi nälkäisiä poikasia.
-
Jauhe-lihaa.
Kaaliin käärittyinä.
6 lehteä.
-
Tuuli-pusakkani kuumotti.
Tosin siinä on kevyt sisä-vuori.
On siis aika lyhyt-hihaisen ja Perho-liivien.
Ottaisinkohan liiveistä kuvan ilman paitaa...
Noh, odotan ensin ystäväni Paloman panosta.
H.- kevään.nautiskelija
22 C. Nyt olen tullut siihen pisteeseen, että kotonani on viileämpää kuin ulkona. Vein etupyörän kuminvaihtoon. Huomiselle taitaa mennä, että sen saan takaisin, laittavat tekstarin.
Kyllä shortseissa ihmiset olivat liikkeellä. Minäkin. Kaksi kyyhkyä ovat jo pari päivää kisailleet pihapuussa. - kevään.nautiskelija
17 aamutuimaan. Sain sen etupyörän eilen. Hukkasin vieterit nurmikolle asentaessa sitä paikoilleen. Meinaan kyllä ajaa sillä fillarikauppaan uusia vietereitä ostamaan jahka kauppa aukeaa. Samantien nautiskelemaan luonnosta ettei auringonsäteet mene hukkaan. Illalla jaksaa sitten jännittää sisätiloissa Saaraa ja lätkää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124340MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822191Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1001436Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331088Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874