Taitaapa olla Rotaxin viimeinen vuosi suomessa.
Noilla kuskimäärillä ei ole taloudellisesti järkevää sarjaa ajattaa.
Jos edes tätä kautta loppuun.
Rotaxilla viimeinen kausi!
27
1374
Vastaukset
- ef4rd
Eipä se taida olla sun murhe x agitaattori.
- Djdjdiwi
Ei toki! Ilohan se pelkästään on!
- Malttia
Odotelkaa vielä pikkuisen. Katsokaa vaikka brittien Rotax- kuskien määrää vs X30. Jos seurasitte viime vuonna, ei senioreita ajettu osallistujien vähäisyyden takia. Nyt 70 kuskia. Ja jos tiedätte, X30 tuli sieltä.
Siinä olen samaa mieltä, että tämä on viimeinen kausi. Sarja vaan ei ole Rotax.- hautakaivettu
briteissä ei ole mpt kusemassa asiakkaan muroihin joten ei kannata vertailla
- Onneksiakkluokissa
50 kuskia /päivä ei kannata enää millään tavalla laskemalla. Loppupuhe on alkanut
- mennentalvenlumia
Suomessa tarina on toinen, Suomen RMC-sarjassa pitäisi tapahtua TODELLA paljon hyviä asioita ennen kuin se taas nousisi jaloilleen, ja tätä en usko tapahtuvan ei ainakaan kovin lähi aikoina.
- irfyreui
ei se muuta vaatisi, kuin tarpeeksi monta yhteydenottoa tehtaan suuntaan suomen sarjan ja organisaation ongelmista, maahantuojan toimista ja muusta ongelmakohdista suomessa, jotka johtuvat enempi tai vähempi maahantuojan toimista kilpailijoita kohtaan...kyllä tehdastakin kiinnostaa myydä moottoreita ja varaosia, joita toimiva kilpasarja aina kuluttaa...ja jos maahantuoja on se ongelma, se on helppo korjata...vaihdetaan se maahantuoja, ei se ainakaan huonompaan suuntaan menisi...
- Myhässäollaan
Myöhäistä. Rotaxin pitäisi kasvattaa itse oma uusi kilpailijasukupolvi. Kerran sarjaan pettyneinä häipyneet eivät palaa vaan tekevät mieluummin jotain muuta.
X30 voi ihan yhtä hyvin joskus kadota mutta juuri nyt ei siltä näytä. Kysehän on perimmiltään kauden 2015 tapahtumista Rotaxissa jotka huipentui viimeiseen osakilpailuun Lahdessa. Sen jälkeen iso porukka otti ja lähti eikä palaa. Siinä ei ollut kyse vain teknisestä epätasa-arvosta sarjan tiimien välillä vaan myös kyllästymisestä muihinkin toimintatapoihin vuosien mittaan. - Sivustaseuraaja
Tehtaalle on helppo laittaa sähköpostia.
Ikävää, että kyseinen maahantuoja ei tunnusta rakentamansa "haaremin" negatiivisia vaikutuksia lajille. - Visionareforfuture
Se on sääli että Rotax joutui alakynteen. Parasta olisi jos Iame ja Rotax ajaisivat samoissa lähdöissä ja niiden tehoero tasattaisiin painoilla. Ei haittaa vaikka tulisi kolmas vastaava moottori valtamarkkinoille. Silloin olisi kerhokisoissa porukkaa ja kansallisissa kilpailuissa satoja autoja viivalla.
Kun valittavana on joko tai, porukka jakautuu kahtia ja kaikki kärsivät. Pitkässä juoksussa koko laji kärsii. Nykytilanne ei ole paras mahdollinen.
Terveisin Visiönääri- TAGii
Iamet, Rotaxit, Vortexit etc. ovat ajaneet vuosia samoissa lähdöissä TAG Suomensarjan nimellä. Eroja tasattiin painoilla. Harmi, että jostain (ja monesta) syystä sarja hiipui pois, vaikka sille olisi hyvin pyöritettynä taatusti ollut kysyntää.
- iefu8e
isossa maailmassa rotaxit ja x:t ajavat samoissa kisoissa, eivät samoissa lähdöissä, mutta edes samalla radalla samana viikonloppuna...suomessa se ei onnistu, kiitos noiden kahden besserwisserin...
- yksinvaltijaat
Kyllä se isoin besserwisseri on yksin Laineen Mikko. Rakentaa nyt vai omaa dynastiaansa, hänelle ei sovi minkäänmoiset kompromissit. Yritti valloittaa AKKn ja Kartingliiton. Mitkään sopimukset ei päde hänen kohdallaan. Mikäli istutaan sopimassa jotain ja heti kun ovi sulkeutuu Mikko kääntää takkinsa ja tekee ihan, mitä tahtoo. On onnistunut manipuloimaan oman sarjansa huoltajatkin mukaan muita vastaan.
- Jdodksvs
Kyllähän se on ollu akk joka on tehny kaikkensa vaikeuttaakseen harrastamista.
Taustalla vielä pari tiimipällikköä kaverineen antamassa akk:lle ohjeita miten saada kaikki kehitys suomen kartingissa pysäytettyä.
Sm sarja ja rotax jumittuneet 80-90 luvulle eikä näköpiirissä ole mitään edistystä ennen kuin nuo pari jäärää poistuu lajin piiristä. - worker
Jokainen päättä kyllä ihan itse missä lastansa ajattaa. On vaihtoehtoja mistä valita se missä ilmapiiri miellyttää. Enemmän tämä tuo ja pitää harrastajia lajin parissa. Tyytymättömien määrä on nyt varmasti pienempi kuin kolme vuotta sitten. Tekijöitä on monenlaisia, useimmiten tulokset puhuu puolesta.
- Erkka
Lajiin pesiytyy monesti monenlaista narsismia. Silloin kun ollaan "nosteessa", niin narsismi saa bensaa liekkeihinsä.
Lasten kehityksen kannalta tärkeintä on, ettei tällainen narsismi pääse tekemisiin viattomien lasten mieliin. Voittoja jos ajetaan "merkkimaahantuojan" mieliksi, niin silloin on jotain pahasti vialla. Se voi johtaa hetkellisiin onnistumisiin, mutta ei takaa minkäänlaista menestystä kansainvälisillä areenoilla. Junnuvainion kotikontujen narsismia emme voi suoda tuleville sukupolville, vaan pikemminkin kartingissakin tulisi olla "Erkka Westerlund" -tyyppisiä vauhdin mohikaaneja, jotka tuovat menestymisen tavoitteluun tarvittavan lähestymiskulman. - Ecclestone
Kotkan suunnasta ei ole tullut yhtään kansainvälistä tekijämiestä. Vain lupaavia kuskeja, ja sitten Ylpeys on noussut menestyksen edelle. Fakta.
Osaaminen on sitä, että kuski valjastetaan kisaamaan myös kansainvälisesti. - 4678075
Saihan ne edes kisat aikaiseksi , toiset reeniä ainoastaan
- Entäjosmentäskimppaan
Todennäköisesti paras vaihtoehto olisi näillä kuskimäärillä yhdistää Rotax, X30 IAME ja jopa SM:n OK-luokat samaan kisaan. Tällä hetkellä sen voisi taiteilla läpi vähän venytetyllä viikonloppumallilla. Osanottajamäärä takaisi sen että kisa on kaikille kannattava järjestää. Voitot voisi jakaa kuskimäärän suhteessa, kun kulut on hoidettu päältä. Jos joku haluaa urakoida useammassa luokassa, sekin onnistunee. Samalla olisi näkyvyys koko kuskitarjontaan samana viikonloppuna. Sieltä voisi poimia helmet.
- pahamaku
Niimpä vois olla se paras, mutta kun ei voi. Arvaa vain suostuuko Laine kompromisseihin rahanjaossa, ei suostu, kaikki vain itselle , minkä kuskeilta nyhdettyä saa.
- Panettelualkaataas
Jahas. Paskapuhepropagandaa taas kerran. Nyt kannattaa luokkien ja sarjojen pysyä ihan erillään ja antaa kansan äänestää jaloillaan. Missä kuskit, siellä voittaja. Kun katsoo kuskimääriä, asia on nyt kiistattoman selvä. Sen takia kaikkialla häviäjäsarjoissa panetellaan X30-sarjaa ja sen järjestäjiä minkä ehditään, jos vaikka joku uskoisi tuota sontaa. Kuolkaa kuulkaa kaikessa rauhassa vanhojen pierujenne katkuun.
- Tyhmyystiivistynee
Meinaatko oikeasti että laine on hyvää hyvyyttään mukana . Ei ole - tai sitten se helvetin tyhmä kun euroja on jaossa. Jos on yrittäjä ja ymmärtää millä firma menee eteenpäin - voitolla . Tämä on peruskysymys , nyt kehitetään konseptia millä se maksimoidaan.
- näinhäntuomenee
Tyhmyystiivistynee kirjoitti:
Meinaatko oikeasti että laine on hyvää hyvyyttään mukana . Ei ole - tai sitten se helvetin tyhmä kun euroja on jaossa. Jos on yrittäjä ja ymmärtää millä firma menee eteenpäin - voitolla . Tämä on peruskysymys , nyt kehitetään konseptia millä se maksimoidaan.
rakkauesta lajiin
- Pisnisispisnis
No milläs syyllä Kotkan Napoleon muka on ollut mukana? Hyväntekeväisyydestä? Tai SM-tiimit? Kaikilla maahantuojilla ja kauppiailla eka juttu on bisnes koska tappiolla tätä ei kannata pyörittää. Seuratkin haluaa netota kisoista ja tekemisestään. AKK rahastaa kaikesta mistä voi. Fakta on, että Sosiaali- ja terveysministeriölle kuuluu köyhäinapu ja tulontasaus, ei tähän touhuun
- Eijeesustelua
Kotkan nnnn ei mainosta rakkaudesta lajiin juttuja .... on sen verran rehellinen piispa
- Fyyig
Miksi Laineen pitäisi tehdä aivan helvetillinen työmäärä ilmaiseksi??
Ja kyllä! Yrityksen pitää tuottaa jotta toiminta jatkuu.
Harrastajat maksavat saamastaan palvelusta ihan samalla tavalla kuin muutkin kuluttajat palveluja ostaessaan.
Markkinat määrittelevät sen mikä on oikea hinta.
Luuletteko että kaikki näkyvyys, kisajärjestelyt yms. ovat ilmaisia tai että jostain löytyy joku joka tekee kaiken ilmaiseksi, käyttää varmaankin satoja tunteja vuodessa asioiden eteenpäin viemiseen?
Oletettavasti Lainekkin tarvitsee rahaa elämiseen. - Kukapäättää
X sarjassa mun tietääkseni on vahvasti mukana käytännössä kaikki kartingmaahantuojat suunnilleen MPTtä lukuunottamatta. Eihän se ole Laine joka yksin päättää, vaan kai noilla kauppiailla ja niiden tiimeillä on vahva sananvalta sarjassa. Ihan kuin MPTllä Rotaxissa. Tai SM tiimeillä SMssä. Joka ainut kaupallinen yrittäjä on touhussa varmaan sekä rakkaudesta lajiin että jonkinlainen taloudellinen pärjääminen mielessä. Hyväntekeväisyyttä ne ei harrasta ja ilman rahankäyttöä tätä lajia ei voi harrastaa. Kunkin oma asia on mistä ne rahat hankkii. Välineurheilun varjopuolia. Mutta jos kukaan ei saa tienata mitään järjestämällä kisoja, koko touhu loppuu. Seurat, tiimit, kisajärjestäjät ja AKK haluavat kaikki omansa kisoista. Pelkällä talkootyöllä tämä ei pyöri eikä tule pyörimään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196