Rotaxilla viimeinen kausi!

sdadew

Taitaapa olla Rotaxin viimeinen vuosi suomessa.
Noilla kuskimäärillä ei ole taloudellisesti järkevää sarjaa ajattaa.
Jos edes tätä kautta loppuun.

27

1400

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ef4rd

      Eipä se taida olla sun murhe x agitaattori.

      • Djdjdiwi

        Ei toki! Ilohan se pelkästään on!


    • Malttia

      Odotelkaa vielä pikkuisen. Katsokaa vaikka brittien Rotax- kuskien määrää vs X30. Jos seurasitte viime vuonna, ei senioreita ajettu osallistujien vähäisyyden takia. Nyt 70 kuskia. Ja jos tiedätte, X30 tuli sieltä.

      Siinä olen samaa mieltä, että tämä on viimeinen kausi. Sarja vaan ei ole Rotax.

      • hautakaivettu

        briteissä ei ole mpt kusemassa asiakkaan muroihin joten ei kannata vertailla


      • Onneksiakkluokissa

        50 kuskia /päivä ei kannata enää millään tavalla laskemalla. Loppupuhe on alkanut


    • mennentalvenlumia

      Suomessa tarina on toinen, Suomen RMC-sarjassa pitäisi tapahtua TODELLA paljon hyviä asioita ennen kuin se taas nousisi jaloilleen, ja tätä en usko tapahtuvan ei ainakaan kovin lähi aikoina.

    • irfyreui

      ei se muuta vaatisi, kuin tarpeeksi monta yhteydenottoa tehtaan suuntaan suomen sarjan ja organisaation ongelmista, maahantuojan toimista ja muusta ongelmakohdista suomessa, jotka johtuvat enempi tai vähempi maahantuojan toimista kilpailijoita kohtaan...kyllä tehdastakin kiinnostaa myydä moottoreita ja varaosia, joita toimiva kilpasarja aina kuluttaa...ja jos maahantuoja on se ongelma, se on helppo korjata...vaihdetaan se maahantuoja, ei se ainakaan huonompaan suuntaan menisi...

    • Myhässäollaan

      Myöhäistä. Rotaxin pitäisi kasvattaa itse oma uusi kilpailijasukupolvi. Kerran sarjaan pettyneinä häipyneet eivät palaa vaan tekevät mieluummin jotain muuta.
      X30 voi ihan yhtä hyvin joskus kadota mutta juuri nyt ei siltä näytä. Kysehän on perimmiltään kauden 2015 tapahtumista Rotaxissa jotka huipentui viimeiseen osakilpailuun Lahdessa. Sen jälkeen iso porukka otti ja lähti eikä palaa. Siinä ei ollut kyse vain teknisestä epätasa-arvosta sarjan tiimien välillä vaan myös kyllästymisestä muihinkin toimintatapoihin vuosien mittaan.

    • Sivustaseuraaja

      Tehtaalle on helppo laittaa sähköpostia.

      Ikävää, että kyseinen maahantuoja ei tunnusta rakentamansa "haaremin" negatiivisia vaikutuksia lajille.

    • Visionareforfuture

      Se on sääli että Rotax joutui alakynteen. Parasta olisi jos Iame ja Rotax ajaisivat samoissa lähdöissä ja niiden tehoero tasattaisiin painoilla. Ei haittaa vaikka tulisi kolmas vastaava moottori valtamarkkinoille. Silloin olisi kerhokisoissa porukkaa ja kansallisissa kilpailuissa satoja autoja viivalla.

      Kun valittavana on joko tai, porukka jakautuu kahtia ja kaikki kärsivät. Pitkässä juoksussa koko laji kärsii. Nykytilanne ei ole paras mahdollinen.

      Terveisin Visiönääri

      • TAGii

        Iamet, Rotaxit, Vortexit etc. ovat ajaneet vuosia samoissa lähdöissä TAG Suomensarjan nimellä. Eroja tasattiin painoilla. Harmi, että jostain (ja monesta) syystä sarja hiipui pois, vaikka sille olisi hyvin pyöritettynä taatusti ollut kysyntää.


    • iefu8e

      isossa maailmassa rotaxit ja x:t ajavat samoissa kisoissa, eivät samoissa lähdöissä, mutta edes samalla radalla samana viikonloppuna...suomessa se ei onnistu, kiitos noiden kahden besserwisserin...

    • yksinvaltijaat

      Kyllä se isoin besserwisseri on yksin Laineen Mikko. Rakentaa nyt vai omaa dynastiaansa, hänelle ei sovi minkäänmoiset kompromissit. Yritti valloittaa AKKn ja Kartingliiton. Mitkään sopimukset ei päde hänen kohdallaan. Mikäli istutaan sopimassa jotain ja heti kun ovi sulkeutuu Mikko kääntää takkinsa ja tekee ihan, mitä tahtoo. On onnistunut manipuloimaan oman sarjansa huoltajatkin mukaan muita vastaan.

      • Jdodksvs

        Kyllähän se on ollu akk joka on tehny kaikkensa vaikeuttaakseen harrastamista.
        Taustalla vielä pari tiimipällikköä kaverineen antamassa akk:lle ohjeita miten saada kaikki kehitys suomen kartingissa pysäytettyä.
        Sm sarja ja rotax jumittuneet 80-90 luvulle eikä näköpiirissä ole mitään edistystä ennen kuin nuo pari jäärää poistuu lajin piiristä.


      • worker

        Jokainen päättä kyllä ihan itse missä lastansa ajattaa. On vaihtoehtoja mistä valita se missä ilmapiiri miellyttää. Enemmän tämä tuo ja pitää harrastajia lajin parissa. Tyytymättömien määrä on nyt varmasti pienempi kuin kolme vuotta sitten. Tekijöitä on monenlaisia, useimmiten tulokset puhuu puolesta.


    • Erkka

      Lajiin pesiytyy monesti monenlaista narsismia. Silloin kun ollaan "nosteessa", niin narsismi saa bensaa liekkeihinsä.

      Lasten kehityksen kannalta tärkeintä on, ettei tällainen narsismi pääse tekemisiin viattomien lasten mieliin. Voittoja jos ajetaan "merkkimaahantuojan" mieliksi, niin silloin on jotain pahasti vialla. Se voi johtaa hetkellisiin onnistumisiin, mutta ei takaa minkäänlaista menestystä kansainvälisillä areenoilla. Junnuvainion kotikontujen narsismia emme voi suoda tuleville sukupolville, vaan pikemminkin kartingissakin tulisi olla "Erkka Westerlund" -tyyppisiä vauhdin mohikaaneja, jotka tuovat menestymisen tavoitteluun tarvittavan lähestymiskulman.

    • Ecclestone

      Kotkan suunnasta ei ole tullut yhtään kansainvälistä tekijämiestä. Vain lupaavia kuskeja, ja sitten Ylpeys on noussut menestyksen edelle. Fakta.

      Osaaminen on sitä, että kuski valjastetaan kisaamaan myös kansainvälisesti.

    • 4678075

      Saihan ne edes kisat aikaiseksi , toiset reeniä ainoastaan

    • Entäjosmentäskimppaan

      Todennäköisesti paras vaihtoehto olisi näillä kuskimäärillä yhdistää Rotax, X30 IAME ja jopa SM:n OK-luokat samaan kisaan. Tällä hetkellä sen voisi taiteilla läpi vähän venytetyllä viikonloppumallilla. Osanottajamäärä takaisi sen että kisa on kaikille kannattava järjestää. Voitot voisi jakaa kuskimäärän suhteessa, kun kulut on hoidettu päältä. Jos joku haluaa urakoida useammassa luokassa, sekin onnistunee. Samalla olisi näkyvyys koko kuskitarjontaan samana viikonloppuna. Sieltä voisi poimia helmet.

    • pahamaku

      Niimpä vois olla se paras, mutta kun ei voi. Arvaa vain suostuuko Laine kompromisseihin rahanjaossa, ei suostu, kaikki vain itselle , minkä kuskeilta nyhdettyä saa.

    • Panettelualkaataas

      Jahas. Paskapuhepropagandaa taas kerran. Nyt kannattaa luokkien ja sarjojen pysyä ihan erillään ja antaa kansan äänestää jaloillaan. Missä kuskit, siellä voittaja. Kun katsoo kuskimääriä, asia on nyt kiistattoman selvä. Sen takia kaikkialla häviäjäsarjoissa panetellaan X30-sarjaa ja sen järjestäjiä minkä ehditään, jos vaikka joku uskoisi tuota sontaa. Kuolkaa kuulkaa kaikessa rauhassa vanhojen pierujenne katkuun.

      • Tyhmyystiivistynee

        Meinaatko oikeasti että laine on hyvää hyvyyttään mukana . Ei ole - tai sitten se helvetin tyhmä kun euroja on jaossa. Jos on yrittäjä ja ymmärtää millä firma menee eteenpäin - voitolla . Tämä on peruskysymys , nyt kehitetään konseptia millä se maksimoidaan.


      • näinhäntuomenee
        Tyhmyystiivistynee kirjoitti:

        Meinaatko oikeasti että laine on hyvää hyvyyttään mukana . Ei ole - tai sitten se helvetin tyhmä kun euroja on jaossa. Jos on yrittäjä ja ymmärtää millä firma menee eteenpäin - voitolla . Tämä on peruskysymys , nyt kehitetään konseptia millä se maksimoidaan.

        rakkauesta lajiin


    • Pisnisispisnis

      No milläs syyllä Kotkan Napoleon muka on ollut mukana? Hyväntekeväisyydestä? Tai SM-tiimit? Kaikilla maahantuojilla ja kauppiailla eka juttu on bisnes koska tappiolla tätä ei kannata pyörittää. Seuratkin haluaa netota kisoista ja tekemisestään. AKK rahastaa kaikesta mistä voi. Fakta on, että Sosiaali- ja terveysministeriölle kuuluu köyhäinapu ja tulontasaus, ei tähän touhuun

      • Eijeesustelua

        Kotkan nnnn ei mainosta rakkaudesta lajiin juttuja .... on sen verran rehellinen piispa


    • Fyyig

      Miksi Laineen pitäisi tehdä aivan helvetillinen työmäärä ilmaiseksi??
      Ja kyllä! Yrityksen pitää tuottaa jotta toiminta jatkuu.
      Harrastajat maksavat saamastaan palvelusta ihan samalla tavalla kuin muutkin kuluttajat palveluja ostaessaan.
      Markkinat määrittelevät sen mikä on oikea hinta.
      Luuletteko että kaikki näkyvyys, kisajärjestelyt yms. ovat ilmaisia tai että jostain löytyy joku joka tekee kaiken ilmaiseksi, käyttää varmaankin satoja tunteja vuodessa asioiden eteenpäin viemiseen?
      Oletettavasti Lainekkin tarvitsee rahaa elämiseen.

    • Kukapäättää

      X sarjassa mun tietääkseni on vahvasti mukana käytännössä kaikki kartingmaahantuojat suunnilleen MPTtä lukuunottamatta. Eihän se ole Laine joka yksin päättää, vaan kai noilla kauppiailla ja niiden tiimeillä on vahva sananvalta sarjassa. Ihan kuin MPTllä Rotaxissa. Tai SM tiimeillä SMssä. Joka ainut kaupallinen yrittäjä on touhussa varmaan sekä rakkaudesta lajiin että jonkinlainen taloudellinen pärjääminen mielessä. Hyväntekeväisyyttä ne ei harrasta ja ilman rahankäyttöä tätä lajia ei voi harrastaa. Kunkin oma asia on mistä ne rahat hankkii. Välineurheilun varjopuolia. Mutta jos kukaan ei saa tienata mitään järjestämällä kisoja, koko touhu loppuu. Seurat, tiimit, kisajärjestäjät ja AKK haluavat kaikki omansa kisoista. Pelkällä talkootyöllä tämä ei pyöri eikä tule pyörimään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      140
      2610
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1967
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1677
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1523
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1203
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      927
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      918
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe