antaa jollekin meklarille että tuottaisi jotain paremmin? Vai onko kallista?
Kannattaisko osakepaperitoiminta
30
519
Vastaukset
Myöhäistä.
Olet jo liian vanha.
H.Ala suunnitella testa-menttiasi.
Hyvin suunniteltuna jälkeläisesi saattavat kerryttää pää-omaasi hyvin.
Kun olet kuollut.
H.- Bengalitikku
Onhan noita meklareita. Minusta olisi kiva pelata jonkun toisen rahoilla.
Mutta mielestäni voit ostella osakkeita ihan itse. Mutta tutki vähän pörssiä, muutama kuukausi. Tai jos olet epävarma, etkä halua menettää, tee varovainen rahastosijoitussopimus. Ei tuota jos ei menetäkään. Sen voi realisoida helposti netissä.
Kyse ei ole jassosta.
- roskapostiakin
Meklari voi saada parempaa tuottoa ! Mutta ottaapa hyvän korvauksen tuotosta . Muutta ottaa sen korvauksen vaikka tuotto olisi miinuksella . Sinä olet maksajan roolissa aina .
- Neuvos
Osaava meklari on rikas, älä käänny köyhän meklarin puoleen.
- Korkokorol
Sijota passiiviseen indeksirahastoon! Kulut pienet. Indeksirahastoja on op ja seligson.
Itselläni ollut muutamia vuosia op:n pari indeksirahastoa kulut puolisen prosenttia. Tuotto on ollut ihan hyvä. Seuraa alan indeksikäyrää. - e.lä.mä
Hoida itse, rahastoilla katso missä hyvä tämä parjattu Nordea ei ole huono kaikessa.
Tänään tulo tänä vuonna 17% ei tietenkään Suomessa voitossa vero on länes nolla ex miljoon euroa 0.49%.Jos tuo pitäisi paikkansa, kannattaisi tehdä sijoituksia vaikka lainarahalla, kun lainojen korot ovat todella matalia.
- e.lä.mä
optimisti-orvokki kirjoitti:
Jos tuo pitäisi paikkansa, kannattaisi tehdä sijoituksia vaikka lainarahalla, kun lainojen korot ovat todella matalia.
Ei ole lainaa ei tule olemaan, asiassa on sinulla totuus mutta jos ottaisin lainaa oliski korko 11% ja siitä vähennys 30%. En pelaa lainoilla sitä en koskaan ole tehnyt.
- O-Orvokki
Tuli mieleen, että jos tuotto on 17 prosenttia ja lainan korko jää ehkä reilustikin alle 10 prosentin - eikä suurta riskiä olisi ....
- Piensijoittaja
En ottaisi meklaria, se on kallis, ja koska osakekauppa perustuu osittain tuuriin ja osittain tietoon, ei hän välttämättä onnistu kartuttamaan omaisuuttasi.
Itse ostan ja myyn netissä, se ei ole vaikeata. Rahastot eivät ole menestyneet minulla koskaan, pankki ottaa kulut pääomasta ja se vähentää rahasto-osuuksia koko ajan, joten pääoman määrä vähenee, eikä pankin kuluja saa vähentää verotuksessa, kuten osakkeiden kulut saa. Oikeastaan vain silloin rahasto kannattaa kun voisi käyttää "Sipilä-kirjekuoria", joissa myytyjen osakkeiden veron voi käyttää uusien osakkeiden hankintaan, ja vero maksetaan vasta lopuksi. Kun esim. itse maksan veron joko heti tai vuoden kuluttua myymistäni osakkeista, se vähentää kokonaisrahan määrää.
e.lä.mä -nimimerkin tätä lausetta en ymmärrä yhtään: Tänään tulo tänä vuonna 17% ei tietenkään Suomessa voitossa vero on länes nolla ex miljoon euroa 0.49%. ??
Indeksirahastoita minulla ei ole, mutta lukaisin netistä. Eivät erityisemmin poikkea tavallisesta rahastosta. Ihmettelen kovin, jos indeksirahaston kokonaiskulut olisivat vain 0,5 %. Paremminkin niin että perusmeno on aina tuo 0,5 %, sen lisäksi otetaan kulut niiden osakkeiden myynistä ja hankinnoista, joita rahaston sisälle on haalilttu tai haalitaan.
Tässä nyt kirjoitin pitkäsi ihan turhaan, mutten viitsi poiskaan ottaa. Luin aloittajan kysymyksen uudestaan, siihen voisi vastata vain: ei kannata.- e.lä.mä
Rahastot ovat aina olleet hyviä sillä sijoitukset ovat hajoitettu. Rahastollani on 10 vuoden sijoitus korko 510%. Sijoitukseni vero on lähes nolla sillä osalla mitä en ota ulos. Ulos ottaessa on vero 30% siis lisä veroa jota maksan ja hymyilen veroni on 34%.
Sijoituksen hoito on maksu on 1,25% v.
- mutkus
itse on helppo hoitaa sijoitukset netissä ilman meklarien maksullisia välikäsiä. pankeissakin neuvotaan jos ilman neuvoja sijoittaminen arveluttaa. itse olen sijoittanut sekä rahastoihin että osakkeisiin, rahastoissa arvonnousu on maltillisempaa kun en suuren riskin rahastoja harrasta, osakkeiden arvonnousu vaihtelee, mutta kaikki kivasti plussalla, osa todella reilusti. vaan kun en myydä aio, on tuo arvo vain numeroita.
- e.lä.mä
Minä olen neuvonut pankkeja ei pankit minua.
e.lä.mä kirjoitti:
Minä olen neuvonut pankkeja ei pankit minua.
aina voi kuvitella olevansa muita tietävämpi.............
- Sikiinit
Niinvain miljardööri Buffet voitti miljoonavetonsa indeksillä vastaan huippumeklari.
Riippuu niin monista tekijöistä,
Edullisintahan se on jos itse hoitaa hommat, nykyisin varsin helppoa netissä,
mutta sekään ei käy ilmaiseksi, aina tarvitaan rahaa, arvo-osuustilin pito maksaa, ainakin silloin kun ostaa tai myy, joillakin lienee pelkkä säilytys ilmaista.
Se riippuu siitäkin, antaako osakkeiden vain olla vai käykö aktiivisesti kauppaa.
Lyhytaista jos harrastaa, pitää, tai on ainakin eduksi jos tietää ja tuntee yhtiöitä ja
yleistä tilannetta osake ja rahasto ym markkinoilla. Tumpelona ei kannata lyhytaikaista harrastaa, polttaa äkkiä rahansa taivaan tuuliin, mutta jos näkee vaivaa ja tutkii juttuja, voi tehdä hyvääkin tiliä.
Jos käyttää välittäjää, pankit tietysti turvallimpia, niin maksumiehksi saa varautua,
kaikki riippuu minkälaisen sopimuksen välittäjän kanssa tekee.
Isoilla summilla voi tehdä välittäjän kanssa parempia sopimuksia ja aina voi vaihtaa välittäjää, joe ei ole tyytyväinen.
Jos haluaa vain makuuttaa omistuksiaan ja katsoa miten osaakkeet sahaavat edestakaisin , niin mitä sitä silloin välittäjällä tekee. Ostaa ja unohtaa, jälkipolvet sitten laittavat rahoiksi jos on laitettavaa.
Tuosta tuotosta, riippuu tietysti minkälaista tuottoa haluaa, minkälaisen riskin haluaa ottaa,
osakkeenomistajahan sen sanelee minkälaisiin yrityksiin haluaa sijoittaa ja välittäjä tekee työtä käskettyä. kait sitä voi antaa vapaat kädetkin jos tuotto ei sen enmpää kiinnosta. rahastot ovat tähän oiva keino sijoittaa. Toteaa vain, mitä tilille tupsahtaa. Ja maksaa verot,- flegmaatti
Paperiosakkeista minulla salkussa on vain UPM. Ainoa osakepaperini ovat paikallisen sähköyhtiön paperimuotoiset mutta nekin ovat hoituneet jo vuosia sähköisesti. Tallelokeroa peratessani tulivat vastaan.
En ole luottanut pankin neuvoskelijan suosituksiin mutta muutaman kerran olisi kannattanut.
Aloitin paperisilla osakkeilla 70-luvun alkupuolella jolloin osinkoliput leikattiin osakekirjoista ja lunastettiin pankin kassalla.
Varsinainen katastrofi tapahtui 2009. Olimme kiertelemässä Kiinan mannerta 2008 - 2009. Kv-hotskujenkin nettiyhteyet oilvat käsittämättömän hitaita ja uskomattoman kalliita. Eipä tullut seurattua pörssiä.
Kun kotiuduimme olivat kurssit laskeneet. OP:n Latin -Amerika oli tanakasti voitolla ja realisoin sen, maksoin verot ja ostin Keskoa, Nestettä ja UPM:ää koska ne olivat tulleet alas ja kuvittelin tekeväni kaupat sopivaan aikaan. Ne perkeleet jatkoivat laskua ja yhdessä kahden muun, ei pörssiin liittyvän takaiskun vuoksi, perheen varallisuus romahti 6-numeroisen summan verran.
Vähäinenkin uskoni omaan arviontikykyyni sai lopullisen kolauksen.
Pörssinkin elpyminen perhebudjetin kannalta ennalleen, vei vuosikausia.- Piensijoittaja
Hei Flegmaatti, UPM on hyvä. Mutta en ole kuullut että vielä olisi paperimuotoisia osakepapereitta. Oletko varma että ne ovat vielä rahan arvoisia. Minusta kaikki paperiosakkeet on jo pitänyt vaihtaa arvo-osuustilille. Kertokaa jos olen väärässä, kiitos!
- Piensijoittaja
Piensijoittaja kirjoitti:
Hei Flegmaatti, UPM on hyvä. Mutta en ole kuullut että vielä olisi paperimuotoisia osakepapereitta. Oletko varma että ne ovat vielä rahan arvoisia. Minusta kaikki paperiosakkeet on jo pitänyt vaihtaa arvo-osuustilille. Kertokaa jos olen väärässä, kiitos!
Sorry vaan luin huonosti, ovathan en sähköyhtiön paperisi jo sähköisenä. Pitäisi ensin lukea lause loppuun. Tosi ikävää tuollainen epäonnistuminen. Omalla kohdalla sattui, että ostin Nokiaa, jotka ovat olleet vuosikausia alempana, eikä joka vuosi ole edes saanut osinkoja. Toinen on kun olin ostanut Elisat 8:lla ja myin 14,5:lla. Sain toki voittoa, mutta kun sillä rahalla ei ollut akuuttia tarvetta, niin miksi en pitänyt nyt yli 30:n arvoisia. Sama juttu UPM. Ostin 10:llä ja myin 16,5:llä. Miks helkkarissa, kun nyt ovat yli 30:n arvoisia nekin. Ei aina voi onnistua, mutta jos sijoittaa vain säästöjä, niin ei ainakaan leipä suusta lähde.
- flegmaatti
Sorry vaan luin huonosti, ovathan en sähköyhtiön paperisi jo sähköisenä. Pitäisi ensin lukea lause loppuun. Tosi ikävää tuollainen epäonnistuminen. Omalla kohdalla sattui, että ostin Nokiaa, jotka ovat olleet vuosikausia alempana, eikä joka vuosi ole edes saanut osinkoja. Toinen on kun olin ostanut Elisat 8:lla ja myin 14,5:lla. Sain toki voittoa, mutta kun sillä rahalla ei ollut akuuttia tarvetta, niin miksi en pitänyt nyt yli 30:n arvoisia. Sama juttu UPM. Ostin 10:llä ja myin 16,5:llä. Miks helkkarissa, kun nyt ovat yli 30:n arvoisia nekin. Ei aina voi onnistua, mutta jos sijoittaa vain säästöjä, niin ei ainakaan leipä suusta lähde.
Tuttua tarinaa. Neste listautui 15€:n hinnalla. Muutamassa päivässä kurssi nousi 18€:oon. Myin kaikki pois ja onnittelin itseäni nopeasta voitosta. Joo. Tuskin tarvitsee sanoa enempää.
Fortumin alkutaipaleella pörssissäi kysäisi pankkineuvoskelijani josko olisin kiinnostunut. Olin epäluuloinen neuvoskelijan motiivin ja itse Fortumin suhteen. Neuvoskelija = pankin palkollinen on velvollinen huolehtimaan palkkansa maksajan edusiat.
Ensimmäisen vuoden aikana Fortum nousi muistaakseni70%.
Olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa tämän tyyppiset tapaukset ja olla tyytyväinen vähäisiinkin onnistumisiin. - Piensijoittaja
flegmaatti kirjoitti:
Tuttua tarinaa. Neste listautui 15€:n hinnalla. Muutamassa päivässä kurssi nousi 18€:oon. Myin kaikki pois ja onnittelin itseäni nopeasta voitosta. Joo. Tuskin tarvitsee sanoa enempää.
Fortumin alkutaipaleella pörssissäi kysäisi pankkineuvoskelijani josko olisin kiinnostunut. Olin epäluuloinen neuvoskelijan motiivin ja itse Fortumin suhteen. Neuvoskelija = pankin palkollinen on velvollinen huolehtimaan palkkansa maksajan edusiat.
Ensimmäisen vuoden aikana Fortum nousi muistaakseni70%.
Olen yrittänyt aktiivisesti unohtaa tämän tyyppiset tapaukset ja olla tyytyväinen vähäisiinkin onnistumisiin.Nyt voisi ostaa jonkun ryppään, mutta kun kaikki osakkeet näyttävät niin hintavilta. Tosin voisi ajatella että olisi voittoa sekin, jos osakkeen hinta ei nousisi. Ainakin tulisi ensi vuonna osingot. (Toivottavasti.) Kun pankkitilin korko on nolla ja tilimaksu nousi äskettäin viiteen euroon kuussa. En ole tänä vuonna ostanut yhtään. Onko sinulla ostosuunnitelmia?
- flegmaatti
Nyt voisi ostaa jonkun ryppään, mutta kun kaikki osakkeet näyttävät niin hintavilta. Tosin voisi ajatella että olisi voittoa sekin, jos osakkeen hinta ei nousisi. Ainakin tulisi ensi vuonna osingot. (Toivottavasti.) Kun pankkitilin korko on nolla ja tilimaksu nousi äskettäin viiteen euroon kuussa. En ole tänä vuonna ostanut yhtään. Onko sinulla ostosuunnitelmia?
Yritän pitää hermoni kurissa ensi vuoden puolelle ja yrittää silloin arvioida mahdollista myyntiajankohtaa.
En osta nyt enkä suunnittele sitä.
Säästövakuutuksen sisältöön olen tehnyt muutoksia.
Jotain mielenkiintoa vanhan ukonrahjuksen elämässä.
- Empijä
Hyvin olet silti onnistunut ainakin keskon ja nesteen kohdalla.
- flegmaatti
Kun aikanaan ryhdyin paikkaamaan romahdusta, ostin myös UPM:aa kappalehintaan 7€ ja joitakin centtejä päälle. Nythän se keikkuu 30:n pinnassa. Osingot eivät noilla mainitsemillani ole huimia mutta muutaman %:n kuitenkin.
Säästövakuutuksen ( kansan kuori ) sisältö muodostuu hajautetuista osakkeista. Ostaessani elokuussa tehdasuuden auton, realisoin sieltä yhden pienen position joka mahtui hyvin alkuperäisen sijoituksen puitteisiin ja voitto oli siten verovapaa.
Entinen menopeli oli 19v ikäinen, keskiluokkainen eurooppalainen ja siinä vaiheessa katsastuskelvoton.
Tämä lätinäni kuuluisi oikeastaan talous osastolle.
- Patjassa
Näkijän lahjoista olisi paljon apua, mutta on se aikamoista onnenkauppaakin. Ehkä nuo ns
arvo-osakkeet pitkässä juoksussa olisivat parhaita. Itse tuppaan olemaan vähän arkajalka sijoittamisessa. Joiltai menee jopa yöunet mittiessä, silloin turha stressata. - LoppuuPaperiosakkeet
Ei kannata. Osakepaperit ovat katoamassa. Ne poistetaan käytöstä ja osakkeet kirjataan muuten omistajilleen. Pian ei enää tarvitse käsitellä niitä vuokratussa tallelokerossa.
- e.lä.mä
On vain rahastoja, ei Suomessa. Siksi voin lopettaa 58 vuotiaana tänään yli 71v.
250tuhatta euroa on kulunut siis rahaston varoja. Ulos otto käynnissä pääoma kasvaa. Ei saa olla arka, tarvittava tieto on täällä netissä. Neuvojat ovat nollia. - e.lä.mä
Täällä on hyvin huonoja neuvoja. Rahastoissa pienet kulut ei sisään tai ulos maksuja itselläni 1,25% vuosikohtainen ei muuta. Tämä 500-519% on tänään 535% 10v 15v on 1211,30%.
Hyvässä rahastossa on osaava sijoittaja. On kiutenkin pitää katsoa joka päivä ei pelästyä laskuajoista jos rahaston hoitaja on sama. Rahastot jotka kulkevat hyvin 3 kk säteellä heillä on kovat maksut kuitenkin ajalla huono tulos. - e.lä.mä
Ett danskt medicinteknikbolag är Europas bästa aktie de senaste fem åren. Aktieägarna, däribland Swedbanks fondbolag Robur, kan luta sig tillbaka och njuta av en kursuppgång på 1.900 procent.
Ehkä tämämkin avulla. Sijoitukset kyllä pääosiltaan näkyvät rahastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023