Miten pudottaa painoa teininä?

Olen siis 16-vuotias poika, 170cm pitkä ja noin 73kg painoa. Kaikki muut luokan pojat ovat pidempiä ja kevyempiä ja tästä tulee minulle vähän epävarma olo. Mitä voisin koittaa painon pudottamiseen? Kaikki sanovat että ei kannattaisi tässä iässä vielä laihduttaa, mutta painoni nakertaa mieltä. Se saa minulle huonon mielen aika usein ja peili on pahin viholliseni.

8

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hennuska

      Ikäsi puolesta voisin kuvitella, että saatat vielä venähtää pituutta, jolloin painosi tasaantuu.

      Millaiset ruokailu-ja liikuntatottumukset sinulla on?

      Tässä nyt vinkkejä, joilla muuttaa tapoja oikeaan päin:

      -Kävele/pyöräile kouluun auton/mopon sijasta
      -Kävele n. tunnin lenkki päivässä, voi olla myös hyötyliikuntaa.
      -Älä kiellä itseltäsi mitään ruokia, niistä tulee kielletty hedelmä joka pyörii ajatuksissasi 24/7.
      -Syö kasviksia! Kasvisruokavalio on kevyempi kuin sekaruokavalio. Lisää arkeesi siis kasvisruokia.
      -Hedelmät ovat oiva välipala nälän yllättäessä.
      -Ruokarytmi on tärkeä! Mikäli väli venyy liian pitkäksi, syöt kiljuvan nälkäisenä enemmän, kuin olisi tarpeen.
      -Älä skippaa aamupalaa. Lounaalla olet vielä nälkäisempi.
      -Ja ennen kaikkea: ÄLÄ NÄLKIINNYTÄ ITSEÄSI!

      Tsemppiä matkallesi, muista, että kyseessä ei ole kuuri vaan elämäntapamuutos, johon ryhtyä pienin askelin.

      • Kävelen kyllä kouluun, mutta ei se matka ole kuin 1km suuntaansa. Liikunta on sellane 30 min hölkkä ja vähä intervallia noin joka toinen päivä salilla.


    • tyran.banksit

      Minä olen 2xvanhempi ja aika lailla samaa kokoa. En usko että mitenkään hömelölktä tahi silmiinpistävältä näytät. Jos olo tuonkokoisena tuntuu itestä vyysisesti kelvolta niin maksaako se vaivaa alkaa itestään eripituista tai painoista muokkaamaan. Ei ne muutkaan ikäisesi taia tuosa iäsä katella muita kuin itsejään ja huolehtia olenko ny liian pitkä jne. Eli häiriiköhän se ulkomuotosi nyt kuitenkaan tosiasiassa muita lainkaan...

    • en-saarnaa-

      Jättäkää nuoret makeat limpparit ja karamellit pois, niin paino-ongelmat vähenee kovasti. Ne sekoittaa kaiken elimistössä.

    • skfhbd

      Tuppen sahatut tuppipotut ja läskisoosi miestä hoikkana piteelevät. Törkeen tärkeää myöski reippailla pitkin sysisaloja ja saniaisisissa aarniolehdoissa temmeltää kuuraisin tuohivirsuin. Otaksuttavasti perinteellinen härski maalainen kotiruoka, eritotisesti limppisoopa, pettuleipä ja naurishauvikkaat ynnäkä kotisahti niiren perään tuottavat vetreyttä ja terveyttä

    • asdfgh45

      samoin kaikki roskaruoka tutustu kirjastossa paula joku xx nainen kirjoihin terveellisestä ruoasta

    • Sanot, että peili on pahin vihollisesi. Mitä sellaista siellä peilissä näet, joka saa sinut tuntemaan näin?

      Numeroiden valossa kuulostat olevan ihan järkevissä mitoissa. Kuulostat liikkuvan aktiivisesti, joten kannattaa muistaa, että lihas näkyy myös puntarissa.

      Btw aina ei tarvitse olla samanlainen, kuin muut.

    • Tarpee

      Sulla ei oo yhtään liikaa painoa. Hommaa lihasta ja niistä luokan pillijalka pojista ei kannata ottaa mallia millä ei oo ees persettä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      101
      2150
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      433
      1645
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1343
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      15
      1173
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      79
      1152
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1085
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      185
      1031
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      285
      1026
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      989
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      196
      855
    Aihe