Miten pudottaa painoa teininä?

Olen siis 16-vuotias poika, 170cm pitkä ja noin 73kg painoa. Kaikki muut luokan pojat ovat pidempiä ja kevyempiä ja tästä tulee minulle vähän epävarma olo. Mitä voisin koittaa painon pudottamiseen? Kaikki sanovat että ei kannattaisi tässä iässä vielä laihduttaa, mutta painoni nakertaa mieltä. Se saa minulle huonon mielen aika usein ja peili on pahin viholliseni.

8

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hennuska

Ikäsi puolesta voisin kuvitella, että saatat vielä venähtää pituutta, jolloin painosi tasaantuu.

Millaiset ruokailu-ja liikuntatottumukset sinulla on?

Tässä nyt vinkkejä, joilla muuttaa tapoja oikeaan päin:

-Kävele/pyöräile kouluun auton/mopon sijasta
      -Kävele n. tunnin lenkki päivässä, voi olla myös hyötyliikuntaa.
      -Älä kiellä itseltäsi mitään ruokia, niistä tulee kielletty hedelmä joka pyörii ajatuksissasi 24/7.
      -Syö kasviksia! Kasvisruokavalio on kevyempi kuin sekaruokavalio. Lisää arkeesi siis kasvisruokia.
      -Hedelmät ovat oiva välipala nälän yllättäessä.
      -Ruokarytmi on tärkeä! Mikäli väli venyy liian pitkäksi, syöt kiljuvan nälkäisenä enemmän, kuin olisi tarpeen.
      -Älä skippaa aamupalaa. Lounaalla olet vielä nälkäisempi.
      -Ja ennen kaikkea: ÄLÄ NÄLKIINNYTÄ ITSEÄSI!

Tsemppiä matkallesi, muista, että kyseessä ei ole kuuri vaan elämäntapamuutos, johon ryhtyä pienin askelin.

• Kävelen kyllä kouluun, mutta ei se matka ole kuin 1km suuntaansa. Liikunta on sellane 30 min hölkkä ja vähä intervallia noin joka toinen päivä salilla.

• tyran.banksit

Minä olen 2xvanhempi ja aika lailla samaa kokoa. En usko että mitenkään hömelölktä tahi silmiinpistävältä näytät. Jos olo tuonkokoisena tuntuu itestä vyysisesti kelvolta niin maksaako se vaivaa alkaa itestään eripituista tai painoista muokkaamaan. Ei ne muutkaan ikäisesi taia tuosa iäsä katella muita kuin itsejään ja huolehtia olenko ny liian pitkä jne. Eli häiriiköhän se ulkomuotosi nyt kuitenkaan tosiasiassa muita lainkaan...

• en-saarnaa-

Jättäkää nuoret makeat limpparit ja karamellit pois, niin paino-ongelmat vähenee kovasti. Ne sekoittaa kaiken elimistössä.

• skfhbd

Tuppen sahatut tuppipotut ja läskisoosi miestä hoikkana piteelevät. Törkeen tärkeää myöski reippailla pitkin sysisaloja ja saniaisisissa aarniolehdoissa temmeltää kuuraisin tuohivirsuin. Otaksuttavasti perinteellinen härski maalainen kotiruoka, eritotisesti limppisoopa, pettuleipä ja naurishauvikkaat ynnäkä kotisahti niiren perään tuottavat vetreyttä ja terveyttä

• asdfgh45

samoin kaikki roskaruoka tutustu kirjastossa paula joku xx nainen kirjoihin terveellisestä ruoasta

• Sanot, että peili on pahin vihollisesi. Mitä sellaista siellä peilissä näet, joka saa sinut tuntemaan näin?

Numeroiden valossa kuulostat olevan ihan järkevissä mitoissa. Kuulostat liikkuvan aktiivisesti, joten kannattaa muistaa, että lihas näkyy myös puntarissa.

Btw aina ei tarvitse olla samanlainen, kuin muut.

• Tarpee

Sulla ei oo yhtään liikaa painoa. Hommaa lihasta ja niistä luokan pillijalka pojista ei kannata ottaa mallia millä ei oo ees persettä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12450
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4271
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      4012
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3648
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3351
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3304
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2235
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2143
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      27
      1968
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      13
      1651
    Aihe