Rahamäärä

emmi

Moi! Paljonko olette onnistuneet kuluttamaan euroja, kun olette olleet Prahassa vähintään viisi päivää? Tarkoitan nyt sellaisia tyyppejä, jotka ovat syöneet ulkona kerran, pari päivässä ja tehneet ostoksia ihan huoletta. =)

7

2105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .------,--------------

      3500€ meni helposti,mutta oli sillä rahalla kyllä ostovoimaakin.helvetin kiva reissu,naurattaa vieläkin vaikka aikaa on yli puolivuotta.

    • kysymykset

      Kyllä Prahassa kaikki menee, kun pistää menemään. Sinun mentaliteetilla prahan ravintolat ja kaupat laittaisivat suomalaiset ryöstöhinnat joka artikkelille.

      Toivottavasti Prahaan menee myös meikäläisen kaltaisia hintatietoisia ja raharajoitteisia matkailijoita.

      Sinulle on vaikea vastata mutta suosittelen kulutustottumuksista päätellen Nykkiä, Moskovaa ja Tokiota.

      Prahan hintataso on puolet em kaupungeista.

      Hauskaa matkaa joka tapauksessa. Kaupunki on best in the world.

      • emmi

        Moi!
        Ihan opiskelija olen=) Ajattelin vaan, että minkäs verran tavalliset pulliaiset yleensä käyttävät rahaa siellä. Että minkä verran kannattaa säästää/varata rahaa matkalle. Ei ole oikein mitään mielikuvaa, mitä siellä mikäkin maksaa. Olen kyllä hyvinkin hintatietoinen, köyhä opiskelija kun olen. Matkan saan lahjaksi. Ehkä muotoilin kysymyksen hieman väärin...


      • nautiskelija
        emmi kirjoitti:

        Moi!
        Ihan opiskelija olen=) Ajattelin vaan, että minkäs verran tavalliset pulliaiset yleensä käyttävät rahaa siellä. Että minkä verran kannattaa säästää/varata rahaa matkalle. Ei ole oikein mitään mielikuvaa, mitä siellä mikäkin maksaa. Olen kyllä hyvinkin hintatietoinen, köyhä opiskelija kun olen. Matkan saan lahjaksi. Ehkä muotoilin kysymyksen hieman väärin...

        Jos oikein haluat shoppailla, niin älä pelkää. Kaikki saat menemään, mitä sulla on / tai tulee seuraavan 1,5kk:n aikana olemaan :)
        Kaupat ovat yhtä kalliita kuin muuallakin. Ravintoloissa pääsee halvemmalla, paikkojen kirjo on valtava, samoin kuin hintahaitari. Perussafkat juomineet saat jopa 6 eurolla, tuopin olutta kunnon pubissa alle eurolla. Sisäänpääsymaksut ja liikkuminen ovat myös edullisia.

        Toisaalta jos olet kulinaristi, kannattaa Prahassa ehdottomasti nautiskella. Sellaiset 70-100 euroa kun investoit kunnon illalliseen per henkilö, niin saat sellaisen makuhermoja kutittelevan nautinnon, jollaista Suomessa yksinkertaisesti ei ole mahdollista saada millään summalla!


      • rahatonko
        nautiskelija kirjoitti:

        Jos oikein haluat shoppailla, niin älä pelkää. Kaikki saat menemään, mitä sulla on / tai tulee seuraavan 1,5kk:n aikana olemaan :)
        Kaupat ovat yhtä kalliita kuin muuallakin. Ravintoloissa pääsee halvemmalla, paikkojen kirjo on valtava, samoin kuin hintahaitari. Perussafkat juomineet saat jopa 6 eurolla, tuopin olutta kunnon pubissa alle eurolla. Sisäänpääsymaksut ja liikkuminen ovat myös edullisia.

        Toisaalta jos olet kulinaristi, kannattaa Prahassa ehdottomasti nautiskella. Sellaiset 70-100 euroa kun investoit kunnon illalliseen per henkilö, niin saat sellaisen makuhermoja kutittelevan nautinnon, jollaista Suomessa yksinkertaisesti ei ole mahdollista saada millään summalla!

        Eilen just mun tsekkilainen kaveri sano, etta Prahassa saa oluen 10 korunalla, joka forexin mukaan on 0,32 euroa :)


      • hinta
        rahatonko kirjoitti:

        Eilen just mun tsekkilainen kaveri sano, etta Prahassa saa oluen 10 korunalla, joka forexin mukaan on 0,32 euroa :)

        Nooh, 10 korunan olutta saat kyllä etsiä... ja jos sellaisen löydät, tuoppi on pikkutuoppi ja paikka on hyvin "maanläheinen" sekä kaukana keskikaupungilta. Normaali oluttuvan hintataso olutmerkistä riippuen on sellainen 16-30 korunaa / 0,5 l tuoppi. Ravintoloissa ja kahviloissa olut on jonkin verran kalliimpaa, puhumattakaan tietenkin hotellien aulabaareista ja keskikaupungin turistiravintoloista.

        Halpaa se olut silti on. Ei kun Prahaan vaan säästämään! :)


      • Nuuka
        hinta kirjoitti:

        Nooh, 10 korunan olutta saat kyllä etsiä... ja jos sellaisen löydät, tuoppi on pikkutuoppi ja paikka on hyvin "maanläheinen" sekä kaukana keskikaupungilta. Normaali oluttuvan hintataso olutmerkistä riippuen on sellainen 16-30 korunaa / 0,5 l tuoppi. Ravintoloissa ja kahviloissa olut on jonkin verran kalliimpaa, puhumattakaan tietenkin hotellien aulabaareista ja keskikaupungin turistiravintoloista.

        Halpaa se olut silti on. Ei kun Prahaan vaan säästämään! :)

        Siinähän se onkin!
        Jos luuhaa vain siinä kirkon ympärillä, niin kyllä pilsneristään saa maksaa vaikka 50 korunaa (maaliskuu 2005).
        Jos vaivautuu kävelemään muutaman sata metriä johonkin suuntaan, niin hinta putoaa jo huomattavasti. Vielä vähän laidemmalla sen tuopin saa reippaasti alle kympillä!
        Pari vuotta sitten pikkukaupungeissa hinta oli 3 korunaa tuopilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe