Voiko koiran madot tarttua ihmiseen jos koiraa silittää ja sitten syö vaikka sipsejä tai sitten jos koira nuolee..
Koiran madot ihmiseen
3
353
Vastaukset
- nopeagooglaus
Tämmöisen löysin http://www.matolaake.fi/info.php?s=3
- Zxcvbn
No jos koira on sitä tyyppiä joka tykkää kieriä raadoissa ja ulosteissa tai syödä niitä, kannattaa olla tarkka hygieniasta. Mutta ei mikään koirassa mahdollisesti asuva mato kai leviä koiran ihosta/turkista tai suusta. Tietysti basilleja on joka paikassa, varsinkin siellä mihin ihmiset käsillään usein koskee, kuten kännykässä, ovenkahvassa ja koirassa. Kädet kannattaa pestä aina ennen kuin koskee ruokaan.
- Huomioitavaa
Koirilla ei onneks oo tapana ulostaa lasten hiekkalaatikoille.Ja se on sillon oma koira omalla pihalla, joten siihen voi omistaja itse vaikuttaa.Koirat ei vaeltele onneksi naapurustossa hiekkalaatikkoja sotkien.Joten pieni on mahdollisus, et ulostetta ja sitä kautta loisia ihmisille tulis.Omistaja voi myös itse siivota aktiivisesti ulosteet kompostiin, roskiin tai puskiin.Ja niin pitää pihansa siistinä.Kissojen kohdalla tilanne on täysin toinen, ei tarvii edes itse omistaa kissaa.Naapurustossa kun "joku" päästää jatkuvasti kissansa ulos, ja kissa sitten kiertelee millon kenenkin nurkissa pilaamassa ulosteillaan hiekkalaatikot ja muutkin kuohkeammat alueet.Jos yks kissa kakkaa kahdesti päivässä, se on vuodessa todella monet kakat naapurien pihoissa.Ja jos kissoja on useampia, niin määrä on todella iso.Koirien kanssa tuota ongelmaa ei ole, koirat ei käy naapurien pihoissa.Jos käy, on koiran pidossa suuria ongelmia.Kissojakaan ei saa päästää vieraisiin pihoihin, mutta niin vaan usein tehdään.
Ja kyllä, leikatutkin vapaana liikkuvat kissat kakkaa,sinne vieraille pihoille😉
Koiran kakoista on haittaa hoidetuilla alueilla, ja siihen on syynä vastuuton omistaja.Hänelle kannattaa siitä kohteliaasti huomauttaa, tai ojentaa kakkapussi, jos itsellä useampia mukana.Joku voi winkistäkin oppia😃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 621164
- 701152
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii86950Onkohan nyt niin, että kärvistellään kumpikin tykönämme
Toisiamme miettien ja ikävöiden. Miettien kuinka ihanaa olisi vaan olla sen toisen lähellä.. Mitä luulet mies?48838Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p54731Siksi meidän suhteesta
Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko72718Mä unohdan kyllä
Sut ajallaan. Mitä enemmän aikaa kuluu niin olet muisto. Toki tämä yhteys hankaloittaa mut et sä jaksa kovin pitkään vai25697- 56682
Minulla on edelleen
ikävä sinua mies. En itsekään pysty ymmärtämään, mistä tämä tunne vielä näiden vuosien jälkeen kumpuaa. Olisipa meillä o28675Näin paljon somalian kielen tulkki tienaa
Istu ja hämmästy. Ammatti jota ei edes tarvittaisi Suomessa ilman maahanmuutto bisnestä. Tulkin keskimääräinen palkka ol148664