Voiko koiran madot tarttua ihmiseen jos koiraa silittää ja sitten syö vaikka sipsejä tai sitten jos koira nuolee..
Koiran madot ihmiseen
3
331
Vastaukset
- nopeagooglaus
Tämmöisen löysin http://www.matolaake.fi/info.php?s=3
- Zxcvbn
No jos koira on sitä tyyppiä joka tykkää kieriä raadoissa ja ulosteissa tai syödä niitä, kannattaa olla tarkka hygieniasta. Mutta ei mikään koirassa mahdollisesti asuva mato kai leviä koiran ihosta/turkista tai suusta. Tietysti basilleja on joka paikassa, varsinkin siellä mihin ihmiset käsillään usein koskee, kuten kännykässä, ovenkahvassa ja koirassa. Kädet kannattaa pestä aina ennen kuin koskee ruokaan.
- Huomioitavaa
Koirilla ei onneks oo tapana ulostaa lasten hiekkalaatikoille.Ja se on sillon oma koira omalla pihalla, joten siihen voi omistaja itse vaikuttaa.Koirat ei vaeltele onneksi naapurustossa hiekkalaatikkoja sotkien.Joten pieni on mahdollisus, et ulostetta ja sitä kautta loisia ihmisille tulis.Omistaja voi myös itse siivota aktiivisesti ulosteet kompostiin, roskiin tai puskiin.Ja niin pitää pihansa siistinä.Kissojen kohdalla tilanne on täysin toinen, ei tarvii edes itse omistaa kissaa.Naapurustossa kun "joku" päästää jatkuvasti kissansa ulos, ja kissa sitten kiertelee millon kenenkin nurkissa pilaamassa ulosteillaan hiekkalaatikot ja muutkin kuohkeammat alueet.Jos yks kissa kakkaa kahdesti päivässä, se on vuodessa todella monet kakat naapurien pihoissa.Ja jos kissoja on useampia, niin määrä on todella iso.Koirien kanssa tuota ongelmaa ei ole, koirat ei käy naapurien pihoissa.Jos käy, on koiran pidossa suuria ongelmia.Kissojakaan ei saa päästää vieraisiin pihoihin, mutta niin vaan usein tehdään.
Ja kyllä, leikatutkin vapaana liikkuvat kissat kakkaa,sinne vieraille pihoille😉
Koiran kakoista on haittaa hoidetuilla alueilla, ja siihen on syynä vastuuton omistaja.Hänelle kannattaa siitä kohteliaasti huomauttaa, tai ojentaa kakkapussi, jos itsellä useampia mukana.Joku voi winkistäkin oppia😃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767