Asioita mitä saisi Sims 4 tulla

Simpsuli

-Kun muuttaa voisi jättää huonekalut ja tavarat edelliseen kämppään
-Lisää porrasmalleja ja tikkaat
-Vuodenajat
-Voisi pelata kaverin kanssa samaa sims peliä

12

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SimahtanutJokaEiKirjaudu

      Simpsuli (6.5.2018 11:34):

      "-Kun muuttaa voisi jättää huonekalut ja tavarat edelliseen kämppään" On jo täysin mahdollista. Voi jättää.
      "-Lisää porrasmalleja ja tikkaat" Aina voi tulla lisää ja tikkaita on jo mm. uima-altaalle useampia, sisätiloihin koristeina toimivia ja modeina ainakin muutamat kiivettävät.
      "-Vuodenajat" No niitä on toivottu TS4:ään alusta asti ja vahvasti uskotaan vielä jotain sen suuntaista tulevan seuraavassa lisärissä. Modeissa on jo nähty ainakin talvisia maisemia.
      "-Voisi pelata kaverin kanssa samaa sims peliä" Mikäs sen nytkään estää?

      Itse toivoisin että TS4:n bugit korjattaisiin ennen kuin EA siirtää kaikki pelinkehittäjät mobiilipuolelle.

    • Simpsuli

      -Muutaessa ei tule vaihtoehtoa jätä kalusteet. Tulee vain pidä kalusteet tai myy kalusteet
      -En tarkoittanu uima-allas tikkaita tai korista. Vaan sellaiset mitkä voi laittaa portaiden tilalle, jos vaikka rakentaa parven
      -En käytä modeja. En halua sellaisia sotkemaan mun peliä. Pidän pelin alkuperäisenä.
      -Tietääkseni sims 4 ei oo mahista pelata kaverin kanssa.

      • SimahtanutJokaEiKirjaudu

        - kun myy kalusteet, ne jäävät taloon.
        - arvasin kyllä, vaikket heti kertonutkaan. TS4:ssä on monet tontit aika pieniä ja siksi talotkin ahtaita. Portaat vievät melkoisesti tilaa, joten tikkailla olisi kyllä käyttöä sisätiloissa. Parvisänkyyn olen toistaiseksi löytänyt toimivat tikkaat, mutten tullut kokeilleeksi olisivatko toimineet isommankin parven kanssa. Ja oli kyllä modi.
        - juu, olet kertonut useasti ettet käytä modeja.
        - kaveri viereen oman koneensa kanssa kuten laneilla. Sitten vaan molemmat pelaamaan sims 4:ää. (Kumpikin kone voi ladata pelin samaltakin pelitililtä, mutta molemmat eivät voi olla samaan aikaan nettiyhteydessä.) Toinen konsti on tietenkin pelata vaikka vuorotellen samaa sims 4:ää samalla koneella. Ei ole turhan kätevää tietenkään moinen touhu, mutta taatusti silloin pelataan sims 4:ää kaverin kanssa.


      • SimahtanutJokaEiKirjaudu
        SimahtanutJokaEiKirjaudu kirjoitti:

        - kun myy kalusteet, ne jäävät taloon.
        - arvasin kyllä, vaikket heti kertonutkaan. TS4:ssä on monet tontit aika pieniä ja siksi talotkin ahtaita. Portaat vievät melkoisesti tilaa, joten tikkailla olisi kyllä käyttöä sisätiloissa. Parvisänkyyn olen toistaiseksi löytänyt toimivat tikkaat, mutten tullut kokeilleeksi olisivatko toimineet isommankin parven kanssa. Ja oli kyllä modi.
        - juu, olet kertonut useasti ettet käytä modeja.
        - kaveri viereen oman koneensa kanssa kuten laneilla. Sitten vaan molemmat pelaamaan sims 4:ää. (Kumpikin kone voi ladata pelin samaltakin pelitililtä, mutta molemmat eivät voi olla samaan aikaan nettiyhteydessä.) Toinen konsti on tietenkin pelata vaikka vuorotellen samaa sims 4:ää samalla koneella. Ei ole turhan kätevää tietenkään moinen touhu, mutta taatusti silloin pelataan sims 4:ää kaverin kanssa.

        Keskustelun aloittaja ei käytä modeja. Minä käytän useita ja puolustan toimintaani erilaisilla väitteillä, muiden muassa sellaisella että ne rikastuttavat peliäni. Muutama esimerkki modeista, jotka minun pelissäni ovat toimineet joko moitteettomasti tai hyvin vähäisin ongelmin:

        - sorcerer modi (Triplis, http://modthesims.info/d/594052)
        - Road to Fame (Sacrificial, https://simsvip.com/2017/09/22/sims-4-road-fame-mod-give-sims-celebrity-life-deserve/)
        - Sims 4 merenneidot (useita eri modeja useammalta kuin yhdeltä tekijältä)
        - useimmat roBurkyn modit (http://modthesims.info/m/9783720)
        - MC Command Center, "MCCC" (Deaderpool, https://deaderpoolmc.tumblr.com/main)

        Lyhyesti, The Sims 4 on oivallinen peli, jossa on ainutlaatuisia hienoja piirteitä, mutta myös vakavia sisältöön ja pelin toimintaan liittyviä puutteita. Jos joku pelaaja haluaa nähdä (ja kokea) Sims 4-pelissä taikureiden, merenneitojen, sarjamurhaajien (muidenkin kuin vampyyrien), keijukaisten ja monenlaisten taruolentojen edesottamuksia, on edelleen tätä kirjoittaessani mahdollista ladata sellaisia omaan peliin.
        Miksi edellälueteltuja sitten ei ole jo Sims 4-pelissä, on niin laaja ja monitahoinen kysymys, etten siihen puutu. Minusta se, että ne on jo toteutettu modaajien toimesta, osoittaa selvästi että ne voisivat kyllä olla jos pelifirma kovasti haluaisi.

        Tällä hetkellä minulla on pelissäni Sacrificialin legendaarinen Road to Fame-modi. Aikaisemmin minua on hiukan ihmetyttänyt, etteivät NPC:t ("pelaamattomat" simit) reagoi minun simieni kieltämättä hiukan kummallisiin toimintoihin ja ajoittain outoon ulkonäköön sun muihin poikkeaviin ominaisuuksiin. Road to Famen ladattuani muutamilla simeilläni on nyt ainakin hurjasti ihailijoita, rutkasti simoleoneja ja paparazzit ja jokunen häiriköijäkin kintereillään heidän puuhaillessaan (ja tienatessaan) elokuvien tähtinä ja muotilehtien palstoilla esiintyessään. Aika metkaa - ainakin vaihteeksi - enimmäkseen ihan tavallisen näköisille simeille paistatella huomion kohteina. Jos (ja kun) tuollainen hirmuinen härdelli alkaa häiritä simejäni samainen modi mahdollistaa myös julkisuuden välttämisen useilla eri tavoilla ja jos modi häiritsee pelin toimintaa pahasti, pääsen siitä eroon poistamalla sen pelistä.

        Huom. Kaikkeen netistä lataamiseen ja ladattujen käyttöönottoon liittyy riskejä ja mahdollisesti suuriakin vaaroja. Ellei pelaaja kaipaa muita kuin pelin jo sisältämiä ominaisuuksia, ei missään nimessä kannata vaarantaa tietokoneen ja pelien toimintaa ladatuilla ja varsinkaan modeilla.


    • SimahtanutJokaEiKirjaudu
    • Simpsuli

      -Ei mitään modeja. Haluan pitää pelin alkuperäisenään. Toiseksi välttämättä meikäläisen kone jaksaisi pyörittää. Tietokoneeni, kun ei oo kovin uusi enään.
      -Sitten samaa pelin pelaaminen. Tarkoitan, että mä oon omalla ja siskoni voi pelata omallaan kotonaan. Sellainen multiplayerin tapanen kuten esim Simcity pelissä. Kumpikin pelaa samaa peliä, mutta kumpikin rakentelee omaa kaupunkia. Sims 4 sillä tavalla, että kummallakin voi asua missä tahansa naapurustossa ja tontilla. Tai, vaikka naapuritalossa. Voisin viereilla mun simeillä siskoni simien luona. Voisi, vaikka parittaa jonkun mun simin ja siskoni simin välillä :)

      • SimahtanutJokaEiKirjaudu

        Simpsuli kirjoitti15.5.2018 17:52 mm:
        "-Ei mitään modeja. Haluan pitää pelin alkuperäisenään. Toiseksi välttämättä meikäläisen kone jaksaisi pyörittää. Tietokoneeni, kun ei oo kovin uusi enään."

        Ymmärrän ja hyväksyn näkökantasi. Pois se mikä pahentaa ja jokseenkin kaikki modeja käyttäneet myöntävät että modien - ainakin joittenkin modien - käyttöön liittyy ongelmia. Toisaalta melkein kaikki modeja käyttäneet tiedostavat, että myös pelifirman omien lisäosien, pelipakkien ja kamapakkien käyttöön liittyy ongelmia ja ne rasittavat pelin laajenemisen ja mutkistumisen kautta pelaajan tietokonetta enemmän kuin yksittäiset modit.

        Minulle (mutta ei tarvitse olla muille) on selvää, että mitä enemmän tietokone joutuu käsittelemään pelissä olevaa materiaalia, sitä todennäköisemmin se rasittuu. Koneen kannalta ei ole periaatteessa väliä syntyykö rasitus pelifirman laatimista maksullisista osista vai modaajan kehittämistä (usein ilmaisista) osista. Jos pelaaja lataa ja pelissään käyttää lisäreitä, aiheutuu niistä lisärasitusta joka joissakin tapauksissa voi olla ja usein myös on tietokoneen toiminnalle vaarallisempaa kuin vähälukuisten, yksinkertaisten ja kooltaan pienien modien aiheuttama. Tästä huolimatta on turvallisempaa käyttää pelifirman lisäreitä kuin modeja, mutta perimmäiset syyt eivät liity välttämättä tietokoneen vaurioitumisalttiuteen vaan muihin riskeihin, joita modien lataamiseen ja käyttöön sisältyy.

        "-Sitten samaa pelin pelaaminen. Tarkoitan, että mä oon omalla ja siskoni voi pelata omallaan kotonaan. Sellainen multiplayerin tapanen kuten esim Simcity pelissä. Kumpikin pelaa samaa peliä, mutta kumpikin rakentelee omaa kaupunkia. Sims 4 sillä tavalla, että kummallakin voi asua missä tahansa naapurustossa ja tontilla. Tai, vaikka naapuritalossa. Voisin viereilla mun simeillä siskoni simien luona. Voisi, vaikka parittaa jonkun mun simin ja siskoni simin välillä :) "

        Youtubelle ilmestyneiden videoiden perusteella aiemmin mainitsemani modi saattaa saada Sims 4:n toimimaan kuvaamallasi tavalla. On tylsää, ettei pelifirma anna moninpelin mahdollisuutta Sims4:ään, vaikka se olisi jo alusta alkaen ollut teknisesti täysin mahdollista. Syitä on monia. Electronic Arts ei tunnetusti paljoa piittaa yksittäisten pelaajien toiveista, vaikka myynninedistämispuheissaan aivan muuta väittääkin. Se laskee saavansa enemmän rahaa uusia pelejä myymällä kuin vanhoja korjaamalla.


    • Simpsuli

      -Portaissa kivaa olisi ne tikakset olisi kivaa tehdä, vaikka teinille tai lapselle oma parvi jonne pääsee tikkailla. Sitten kierreportaat jotka oli sims2 ja sellaiset kartano/linnan portaat.. Myös L ja U muotoisia. Toisinaan, kun en keksi rakennus ideaa. Käytän mallina oikean talon pohjapiirustusta. Monesti on vaikea löytää sellainen, jossa on perus portaat.
      -Myöskin deittisivusto olisi kiva. Sellainen oli Sims 3:ssa.

      • SimahtanutJokaEiKirjaudu

        Jees. Sims 4:n ilmestyttyä siitä löytyi tuoreeltaan kymmeniä puutteita sims 3:n peruspeliin verrattuna. Asiaa ihmeteltäessä EA:n edustajien taholta selitettiin mm, ettei peliversioita pitäisi verrata keskenään JA että joidenkin asioiden laittaminen peliin on vaikeaa. (!) Kerrottiin myös sellaista että Sims 4 on suunniteltu edullisemmilla koneilla pelattavaksi kuin edeltäjänsä.

        Noista seikoista on keskusteltu, väitelty ja luultavasti rähjättykin laajalti, joten ei niistä kai tässä yhteydessä enempää. Minun mielestäni nelonen on ihan hyvä peli puutteineen ja omituisuuksineenkin ja olen sitä pelannut kauan ("mittarissa" 2680 tuntia pelin aukioloa eilisen tarkistuksen mukaan) enkä silti ole taatusti huomannut edelleenkään kaikkia hienouksia nelkussa - enkä kyllä kaikkia kummallisuuksiakaan. (Kolmosta pelasin kuitenkin vuosien mittaan huomattavasti enemmän kuin tulen nelosta ikinä pelaamaan, joten itse koen sen minulle läheisemmäksi ja minun on vaikea olla vertaamatta nelosta siihen.)

        Taaperot, sukupuut, uima-altaat, tiski- ja pesukoneet ovat nyt nelkussakin. Lemmikkejä voi ostella ja "luoda" itsekin, kunhan on maksanut tarvittavat lisäosat. Jotakin ehtii vielä tulla ennen kuin pelin kehitys on virallisesti ohi. Käytännössä se tuntuu kuitenkin netistä löytyvän käsityksen perusteella sitä jo olevan, joten suunnittelen jatkossa ostavani neloseen korkeintaan yhden lisärin ja sen jälkeen päivitän modeja muutaman vuoden. Mobiilipelaamiseen en ryhdy, kun olen sellaiseen kypsymätön, enkä halua ostella kalliita aparaatteja ja niille lisämuisteja pelien takia.

        Kiitokset kivasta aloituksesta!


    • Simpsuli

      -En minä vertaillu. Minä vähän muistelin. Millainen joku asia oli 2 ja 3. Itse oon Sims 4 pelannu melkein 5000 tuntia. Vaikka on puutteita ja asioita joita peliin kaipailen. On se siltikin huikee peli. Siiyä päivästä asti, kun pelin ostin ja asensin koneelleni. Olen ostanu jokaisen laajennusosan jotka ovat tehneet pelailusta mielekkäämmän. Ennen Sims 4 Sims 2 oli suosikkini. Sims 3 oli hyvä, vaikka avoin maailma on hyvä keksintö. Loppujen lopuksi paikasta toiseen hyppiminen alkoi tympiä. Palasin takas Sims 2 pariin ja sitä pelasin monta vuotta. Sims 3 pelasin vain fiiliksen mukaan. Sitten, kun Sims 4 alkoin pelaan Sims 2 pelaaminen tavallaan jäi ja oon, joskus harvakseltaan sitäkin pelanu. Sims 3 ihan muutaman kerran. Yhdessä välissä poistin Sims 3 koneeltani, koska muisti alkoi loppua muisti. Mun koneseen vaihdettiin viime syksynä Windows 10. En oo jaksanu alkaa asentamaan Sims 3 ja se on mulla fyysisenä pelinä. 2 ja 4 digitaalisena Orginissa :)

    • Simpsunen

      No siis vuodenajathan tulee 22.6.2018 😍

    • Simpsuli

      Tiedän jo, että Vuodenajat lisäri tulee juhannus perjantaina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe