Nettilukioon huonolla todistuksella

tyhmäihminen

Peruskoulu meni siten että läksyt tehtiin aina ennen nukkumaan menoa jos tehtiin ja kokeisiin luettiin koetta edeltävänä päivänä illalla nopeasti.
Vanhemmat ei sanoneet mitään vaikka toin kutosen koelappuja kotiin.

Lukio ei käynyt edes mielessä kun kukaan ei edes koulussa siitä puhunut.
Äitikin oli sitä mieltä että lukion käyneet päätyvät kaupan kassalle. Mikä on huvittavaa koska itse tekee samaa työtä vaikka on käynyt ammattikoulun.

No nyt on alkanut opiskelu kiinnostamaan. Hain matematiikan kirjan ja olen siitä opiskellut. Tein tunnukset otavan opistoon ja olen muikussa ilman ilmottautumista opiskellut itsenäisesti.

Haluaisin kovasti käydä lukion tuolla mutta kolme vuotta olen sitä lykännyt koska pelottaa lähettää todistus jonka lukuaineiden keskiarvo on 6.4
Tiedän että sanovat, sori, liian tyhmä.

Onko täällä ketään joka on päässyt sisään huonolla keskiarvolla?

3

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha_civis

      "Tiedän että sanovat, sori, liian tyhmä."

      Et välttämättä ole tyhmä. Sinulla on kuitenkin varmasti kovin niukat tiedot monista opiskelemistasi aineista. Matematiikka ja kielet ovat aineita, joissa uuden oppiminen edellyttää vanhan osaamista. Lisäksi oppiminen on hidasta. Kukaan ei opi vierasta kieltä viikossa, ei edes pieni lapsi.

      Jos onnistut kohentamaan matematiikan ja muiden vastaavien aineiden hallintaasi jo ennen lukioon menoa, se lisää todennäköisyyttä, että pääset lukiosta myös pois oikein papereiden kera. Lukio poikkeaa peruskoulusta sikäli, että kaikki eivät läpäise sitä. Jotakin on myös osattava, nykyisin tosin erittäin vähän, jos tyydyt alimpiin arvosanoihin yo-kirjoituksissa.

      Itse en ole kehdannut käyttää yo-lakkia 50 vuoteen, koska sen saa niin mitättömillä tiedoilla.

    • Sasss

      Nettilukio hyväksyy sun todistusta keskiarvosta riippumatta. Ite opiskelin muikussa puolet lukion kursseista, minkä jälkeen siirryin iltalukioon suorittamaan haastavammat kurssit ( pitkämatikka, kemia, jne). Kannattaa toki hakea, jos panostat saat hyvät kurssiarvosanat ja jopa yo tutkinnon

    • ddda

      Lukio on oikeasti todella helppo koulu jos sulla ei ole mitään oppimisvaikeuksia, kunhan vain jaksat lukea ne materiaalit. Nettilukiossa materiaali on tiivistetty todella helppolukuiseksi paketiksi. Lukiota turhaan kauhistellaan, se on enemmänkin myytti että se olisi vaikea, tietenkin tietoa pitää osata sisäistää paremmin kuin peruskoulussa mutta ei se kaukana ole peruskoulusta. Motivaation löytäminen taitaa olla se haastavin juttu ja syy miksi opiskelu tuntuu haastavalta kun ei oikeastaan edes kiinnostaisi opiskella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3962
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      191
      2830
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1706
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      119
      1684
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1458
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1337
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1273
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      93
      1254
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      27
      1201
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1196
    Aihe