Miten on, käytätkö käsilaukkua? jos käytät, minkälaista: muovipussia, merkkilaukkua, kassia vai mitä? Mitä mieltä olet miesten käsilaukuista?
Käytän käsilaukkua. En merkkilaukkua, koska käyttötarkoituksella on väliä, ei hinnalla. Siksi omani on Kapp-Ahlista, nätti ja tehokas. Olen ollut huomaavinani, että tämän ikäluokan, sati sitten vanhemmat, harvemmin käyttävät käsilaukkua päivittäin. Nuoremmilla tuntuu sen sijaan olevan menossa käsilaukkubuumi, merkillä ja hinnalla on väliä. Monet maksavat tuhansia euroja ihan kamalan näköisistä laukuista.
Miesten käsilaukkuja ei enää juuri näe. Sääli,. että se koetaan jonkinlaiseksi toisen sukupuolen tavaraksi. Kätevämpi se vyölaukku on tavaroiden säilytykseen kuin tunkea kaikki housujen taskuihin tai takin taskuihin. Onko vyölaukku miehellä liian naisellinen?
Onko käsilaukku turha tavara?
81
1353
Vastaukset
- EiOooooooEi
Ei!
- Onononon
Vyölaukku on tosi kätevä ja seksikäs miehillä.
- Bengalitikku
Kait niitä on ihan tyylikkäitä vyöhön kiinnitettäviä laukkuja. Nahkaa.
Lompakko takataskusta voidaan varustaa, kuten reisitaskuhousuistakin.
Jokin olkalaukku on ok. Mutta sekinntempaistavissa olalta.
Selkäreppu toimii jossain tilanteissa.
Mutta se miesten käsilaukku, mikä oli muotia joskus kymmeniä vuosia sitten on vähän She.
Varttuneemmat käyttävät farkku tai puuvillaliiviä, mikä ei nyt ole mikään hirveän hyvännäköinen, mutta tarkoituksenmukainen, joten ok. sen käyttö.
Designerit voisivat lyödä päitään yhteen ja suunnitella jonkin mallin. olisko toi vyölaukku enää suurinta huutoo
harvemmin miehillä näkee minkäänsortin olkalaukkuja
saatikka sit käsilaukkuja
oma mieheni pitää lompakkoo farkkujen etutaskussa
siitä se on aika vaikee varastaa huomaamatta
itse käytän hyvin harvoin käsveskaa
no ehkä siinä tapauksessa jos otan rahapussin mukaan
mutta sielläkin on hyvin harvoin rahaa
yleensä kännykkä kotelossa on pankkikortti
sillä pärjää pitkälle
ja kun puuteroi nenääni enkä sutsuta hajuvesiä pitkin päivää
en tarvii niillekkään minkäänlaista kantokassia
en edes omista puuteria enkä minkäänsortin värivoiteita.- Bengalitikku
Naisille ainakin on suunniteltu nahkaisia vyölaukkuja,mitä näkee muotilehdistä, mutta mikä on saatavuus Suomessa? Mun käsilaukkuni on se tyhmän näköinen t...ilaukku. Käsilaukku kaupassa ostokärryissä on kuin kutsu varkaalle.
Nykyisin naisten takeissa on povareita, mutta kun niitä ei kesällä tarvitse ja kaiva taskusta lompakkoa kassajonossa... - Anonyymi
viivatiina kirjoitti:
olisko toi vyölaukku enää suurinta huutoo
sillä pärjää pitkälle
en edes omista puuteria enkä minkäänsortin värivoiteita.Vyölaukkua ei näe enää ulkomaillakaan ihmisillä kuten vielä 20 vuotta sitten, ei Ole muodissa enää.
Itse voin joskus ottaa käytän kun käy jossain
Eikä viitsi taskuihin tulis tavaroita - Anonyymi
viivatiina kirjoitti:
olisko toi vyölaukku enää suurinta huutoo
sillä pärjää pitkälle
en edes omista puuteria enkä minkäänsortin värivoiteita.Vyölaukkua ei nykyisin enää näe kellään, joillakin nuorilla miehillä on pieni laikku kyllä rannehihnalla.
Kännykkä missä on pankkikortin ja ajokortti mukana riittää kauppareissulla ihan hyvin
Meikata voi kotona se joka meikkaa, ennenkuin lähtee liikenteeseen. Hajuvesien käyttö on myös harventunut huomattavasti, sekin katsotaan turhaksi , koska usein suihku saippuat ja geelit antavat raikkaan olon koko päiväksi.
Ajat muuttuneet ihmiset sen mukana. - Anonyymi
Bengalitikku kirjoitti:
Naisille ainakin on suunniteltu nahkaisia vyölaukkuja,mitä näkee muotilehdistä, mutta mikä on saatavuus Suomessa? Mun käsilaukkuni on se tyhmän näköinen t...ilaukku. Käsilaukku kaupassa ostokärryissä on kuin kutsu varkaalle.
Nykyisin naisten takeissa on povareita, mutta kun niitä ei kesällä tarvitse ja kaiva taskusta lompakkoa kassajonossa...Onneksi on kivannäköisiä kukkarolaukkuja saatavilla joihin nahtuu just se puhelin ja korttikotelo ja avaimet. Mitä vähemmän tavaraa päivänaikana sen parempi. Koulussa jotku kuljettaa isoa käsilaukkua repunlisäks sellasta mummolaukkuu , eikä ees raski luopuu hetkeksikään laukusta vaikka ope sanoo että laitetaan ovi lukkoon ja käyvää kattoon yks tila
tässä samalla käytävällä, ja miten se laukun raahaaminen hankaloittaa myöhemmin työskentlyy kun hommiin aletaan ja naurettavalta näyttää,nuorilla tytöillä on niitä hienompii käsilaukkuja.
Minulla on paljon käsilaukkuja, yhteen aikaan ostelin niitä vähän liikaakin.
Tykkään että laukku on tarpeeksi iso ja helppo avata. Yksi kallis laukku oli pilattu sillä että laukkussa ei tahdo nähdä mitä siellä on sisällä ja suuaukko kelvottoman pieni vaikka laukku muuten on tilava. Tilasin tämän postimyynnistä eikä tullut palautettua.
Nykyinen lempiveskani on aika huokea, mutta täyttää kaikki vaatimukset mitä laukulta toivon.Kyllä etenkin nuoremmilla miehillä näkee sellaisia pienempiä käsilaukkuja jossa kantavat pikkutavaransa,
minulla on useita käsi/olkalaukkuja joita käytän mielialan/tarkoituksen/vuodenajan mukaisesti. en osta enkä halua merkistä maksaa, vaan laukun kuosi ja malli määrää valinnan. itselläni on myös pari rannelaukkua, ne ovat käteviä jos ei ole paljoa tavaraa mukana ja rannelaukkua suosittelen myös miehille, mikäli sellainen jostain löytyy, ei ole kovin tavallinen. poikani käyttää kevyttä olkalaukkua, se ei ole miehellä yhtään hassu tai naisellinen, malli ja kuosi ratkaisee. vyölaukut ovat mielestäni kamalia, mutta kukin tvallaan, onneksi eivät ole enää muodissa.
- Anonyymi
Minulla oli ennen kanssa oikein käsilaukku vimma ja ostelin kaikkiin kenning sopiva värejä, nyt en niitä enää käytä Ivar vaate huoneessa hyllyllä jos joskus vaikka innostuis käyttämään
- hompsantuusa_
Yleensä käytän reppua, koska fillaroin ja tilanteesta riippuen siellä on tarveasioita. Saatan myös pokkana poiketa fillarointireissulta palatessani kaupassa kypärä päässä jne.
Onhan minulla olkalaukku, kirjekuorilaukku, pikkulaukku jne. tilanteiden mukaan.
Vyölaukku, olihan sellainen minullakin aikoinaan. Kätevä, tosi kätevä.
Että sopiiko miehille, no mikä ettei. Sen uudesta tulemisesta on muotitoimittajat ja blogistit kohkanneet, vaan ei taida ottaa enää tuulta alleen. - noohjooh
Ei ole turha, kaikissa vaatteissa ei ole taskuja. Allergisoiduin vyölaukulle 80-90 luvulla, enkä tykkää repuista. Mutta käyttäköön jokainen mitä huvittaa.
Varusteleka myy miehekkäitä laukkuja, pieniäkin. Esim. kaasunaamarilaukku saattaisi minusta olla oikein hyvän näköinen miehen asusteena. Turkkilainen leipälaukku maksoi näköjään 6 €. Nahkainen karttalaukku, ei paha ollenkaan.
https://www.varusteleka.fi/fi/group/olkalaukut/1013 Ĺaukkuko? No, olen reppu- ja ostoskori-ihminen. Pieni laukku juhla-asùun. Mieheni käyttää olkalaukkua kun matkustelemme, Itse lentolaukkua ja selkäreppu.
Ei laukut koskaan ole out muoti kiertää, mutta vyötärölaukkua en käytä vaikka maksettaisiin on se niin no, joo.- muovikassi-arska
Käsilaukkua?
Ei. En hirvaisi käyttää.
En edes vyölaukkua.
Joku luulisi, että olen karannut kaapista, riippulukon takaa.
Mieluummin eurot munasuojuksissa. Ei ole turha tavara, vaan tuikitärkeä. Tuntisin itseni alastomaksi ilman käsilaukkua ja korviksia. Niin ja huulipunaa
- Bengalitikku
Minusta tuntuu, että hommaan tuon hirvityksen eli vyötärölaukun.
Sellaisen kankaisen. Pyöräillessa hyvä. Yleensä kesällä on ollut pieni selkäreppu, mutta se hikoilee ja sitten on selässä märkä läntti.
Pyöräkoriin en mitään laukkua laita. Naapuri joutui rystön kohteeksi
pyörällä ajaessaan. Saman teki jalankulkijanaapurilleni.
Mä niin lähettäisin tuollaiset narkit jonnekin saarelle. Varmaan ihan ok. Hommaa myös se alumiinikotelo korteillesi, niinon taas yksi pelko vähemmän. Ja aseta pankkikorttiin turvarajat, ilmoita pankkiin jos kortti katoaa jne opastuksia ja sääntöjä
- hompsantuusa_
Mulla on reppu tarakalla korissa. "Mustekalan" lonkeroilla hihnoista kiinni. Ei vorot kerkiä niitä mun vauhdissa poikkileikkaamaan.
- ijuhyg
On turha, inhoan niitä!
- u68t6776t
ei ollenkaan turha tavara... noitahan ne matut nappaa,,ja juoksee karkuun,,ja mummu jää paikalle parkuun..miksi ei polliisit järkkää loukkua noille matu rosvoille? silmille pamahtava laukku,,ja pysyvää maalia naama vihreaksi
- Eikö.niin
Olet aivan varmasti persu
- niin.just
Eikö.niin kirjoitti:
Olet aivan varmasti persu
Mikäs sinä olet? Tyhmä?
- mimmimum-..mi
Sen olen huomannut että nykynuoriso ei käytä ainakaan rahakukkaroa...tai lompakkoa...koska kännykkäkotelossa on tarvittavat kortit ...
Olkalaukku on oma laukkuni ja varsinkin tykkään käyttää satulalaukkua.
siihen mahtuu kaikki tarvittava ja joutavaakin.
Niitä on monenmoisia, Joka lähtöön , arkeen ja juhlaan.
Missä sitä muuten kukkaroaan pitäisi ja allakkaansa ja huulipuikkoaan ja ...
Reppuakin käytän tietyissä tilanteissa, harvoin se on selässä, vedän vain perässäni.- Onhan.niitä
Minulla on olka-käsilaukkuja ties kuinka monia, erivärisiä. En kuitenkaan niitä käsissäni kantele, kyynärsauvat vaativat molemmat kädet.
Mites se reppu? Kas kun ei matut sitä kisko selästä, vaan ovat käsilaukkujen kimpus? Kylon selektiivistä sakkii, eovoi muuta sanoo
Käsilaukku ei ole tarpeeton. Tosin itse pidän sellaisista, joissa on (myös) pitempi hihna, jonka avulla sitä voi kantaa olkapäällä. Juhlalaukuistakin useimmissa on pitkä ketju tai hihna, joka vapauttaa kädet.
Yhtä pienikokoista litteää nahkalaukkua kannan usein takin sisäpuolella, hihna heitettynä pään yli toiselle olkapäälle. On turvallista liikkua vieraassakin ympäristössä, eikä ole kovin kummoista vaaraa laukun ”katoamisesta” vieraisiin käsiin. - Passipussikin on kuin pieni laukku ja kuljetan sitä samalla tapaa matkoilla.
Reppuja on muutama ja muutamia salkkuja on myös. Vyölaukut olen kai laittanut kierrätykseen.
Käsilaukku antaa ilmeen asulle, ja pidän siitä, että kaapissani on erilaisia, joista voi valita tarpeen ja mielialan mukaan. Pieniä laukkuja kuljetan aina välillä ostoskassissakin. - Viimeisin ostos on hieman tavallista suurempi kaunis nahkainen lompakko, jota voin varmaan käyttää joskus myös pienenä käsi- tai iltalaukkuna.- Bengalitikku
Milloin käsilaukku muuttuu olkalaukuksi ja olkalaukku repuksi.
Mulla oli tänään se pienin. Eihän siihen mahdu mitään. Kaikkien esineiden, mitä sinne laitan, pitäisi olla lilliputtikokoisia ja lasit pitäisi vaihtaa monokkeliin. Ja yritäpä ottaa sieltä y k s i e s i n e - ei suju.
Mielessäni rostasi itseäin.
(Lisäys aiempaan: niin kauan kuin minulla on kortteja ollut, aina olen laittanut nostorajat. Se on ennakointia tai vakuutus.) Käsilaukku muuttuu olkalaukuksi, kun sen sivukoukkuihin kytkee pitemmän hihnan tai ottaa olkahihnan käyttöön laukun sisäpuolelta. Minulla on muutamia sellaisia laukkuja kaapissa - sekä juhlalaukku, että eri kokoisia arkisempia.
Eikös reppu voi muuttua käsilaukuksi, jos sitä kantaa kädessä? Voisiko pitkän hihnan avulla laittaa käsilaukun selkäpuolelle ja hihnan olkapäiden yli taakse? ;)
Nykyisin näkyy olevan monen kokoisia ja näköisiä reppujakin.- Bengalitikku
Mulla on parisenkymmentä laukku-nimistä esinettä.
Jossain vaiheessa, mun matkamuistoni oli käsilaukku tai/ja sateenvarjo. - lannenvarmuusparas
Bengalitikku kirjoitti:
Milloin käsilaukku muuttuu olkalaukuksi ja olkalaukku repuksi.
Mulla oli tänään se pienin. Eihän siihen mahdu mitään. Kaikkien esineiden, mitä sinne laitan, pitäisi olla lilliputtikokoisia ja lasit pitäisi vaihtaa monokkeliin. Ja yritäpä ottaa sieltä y k s i e s i n e - ei suju.
Mielessäni rostasi itseäin.
(Lisäys aiempaan: niin kauan kuin minulla on kortteja ollut, aina olen laittanut nostorajat. Se on ennakointia tai vakuutus.)tuosta kortista...kannattaa ottaa extra kortti jossa on pieni nostovara jota kayttaa esim. tietokone ostoksissa,,tai kaupungillakin,jossa ei tarvii suurta limettia..niin vaarat pienenee,,jos varastetaan,tai hukkuu..
Käytän aina tilanteeseen ja asuun sopivaa laukkua, ja niitä on paljon, Jos sanon, että niitä on 50, valehtelen, koska niitä on paljon enemmän, jo lomakodissanikin parikymmentä. Olen kerännyt niitä vuosien varrella, joskus on ollut ihan pakko viedä kierrätykseen, koska säilytystila niille loppuu. Tämän suvun naiset ovat laukkufriikkejä, tyttäreni ja miniäni omistavat kalliita merkkilaukkuja. Itselleni riittää, että laukku on laadukasta työtä. Yksinkertainenkin asu saa ihan uuden ilmeen, kun siihen yhdistää kauniit, laadukkaat kengät ja laukun, joskus myös asuun sopivan huivin. Jo äitini rakasti kauniita asioita, oli nuorena toiminut muotiliikkeen mannekiinina, siis kauan, kauan sitten, ennen valmisvaateteollisuutta. Isäni pukeutui aina hienosti, räätälin tekemään pukuun, ulsteriin, huopahattuun, kainalossaan nahkasalkku.
Joten tällaisen perimän saaneena on vaikea ryhtyä "tuulipukukansaksi", siitä tulisi huono omatunto. Ja tyttärentyttäreni rakastaa hienoja laukkuja. Onneksi ovat nuo pojat, mutta pahaa pelkään, että hekin aika tarkkoja siitä, mitä päälleen laittavat, merkkejä on ilmassa. :-)Kauniita ja silmää viehättäviä ovat tyylikkäät ja hyvin pukeutuneet ihmiset.
Minä varmaan kuulun tuohon halveksimaasi tuulipukukansaan, kun kuljen hyvinkin arkisissa ja rennoissa vaatteissa, niin töitä tehdessäni, kuin jouten ollessani.
Jo lapsena maaseudulla näin kaikensorttisia työvaatteita, taisi olla sodan jäljiltä pussihousujakin miehillä vielä käytössä. Flanelli- tai muu kauluspaita yläosana.
Äidillä navettatakki ja kumisaappaat, peltotöissäkin naiset yleensä leningissä kulkivat. Myöhemmin jo pitkissä housuissa.
Jalkineina kumisaappaat.
Sellainen mannekiini, pyhäisin kyläilemään lähtiessä sopiva asu tietenkin ylle.
On minulla yksi musta nahkainen pikkulaukku, kertaakaan en ole käyttänyt, taisin saada lehtitilauksen kylkiäisenä.
Olkoon tuolla kaapin perukoilla, saattaahan sitä joskus tarvita.
Reppu tai Ristomatin suunnittelema pieni olkalaukku, Roadie Pal taisi olla nimeltään.
Viime kauppareissulla nappasin kassalinjan alta firman kestokassin, vaikuttaa tukevalta, hyvä varakassi.Ancie kirjoitti:
Kauniita ja silmää viehättäviä ovat tyylikkäät ja hyvin pukeutuneet ihmiset.
Minä varmaan kuulun tuohon halveksimaasi tuulipukukansaan, kun kuljen hyvinkin arkisissa ja rennoissa vaatteissa, niin töitä tehdessäni, kuin jouten ollessani.
Jo lapsena maaseudulla näin kaikensorttisia työvaatteita, taisi olla sodan jäljiltä pussihousujakin miehillä vielä käytössä. Flanelli- tai muu kauluspaita yläosana.
Äidillä navettatakki ja kumisaappaat, peltotöissäkin naiset yleensä leningissä kulkivat. Myöhemmin jo pitkissä housuissa.
Jalkineina kumisaappaat.
On minulla yksi musta nahkainen pikkulaukku, kertaakaan en ole käyttänyt, taisin saada lehtitilauksen kylkiäisenä.
Reppu tai Ristomatin suunnittelema pieni olkalaukku, Roadie Pal taisi olla nimeltään.
Viime kauppareissulla nappasin kassalinjan alta firman kestokassin, vaikuttaa tukevalta, hyvä varakassi.Tongin muistiani ja totesin tuon Ratian pikkulaukun olevankin (musta) Cash&Carry, siihen mahtuvat rahapussi, kännykkä, avaimet, nenäliina ja tarvittaessa pastillirasia.
Ancie kirjoitti:
Tongin muistiani ja totesin tuon Ratian pikkulaukun olevankin (musta) Cash&Carry, siihen mahtuvat rahapussi, kännykkä, avaimet, nenäliina ja tarvittaessa pastillirasia.
Ancie-kiltti, minä en halveksi tuulipukukansaa, jokainen saa pukeutua haluamallaan tavalla. Olen koko ikäni asunut kaupungissa, työskennellyt yrityksessä, jossa tietynlainen pukukoodi, joten tottunut pukeutumaan tietyllä tavalla.
Vaan annas olla, kesätorpallamme oli naulakossa ns. rutuvaatteita, jotka pistimme päällemme heti, kun sinne pääsimme. Siellä näimme pääosin vain toisemme. Kyläkauppaan mennessä etsimme hieman siistimmän T-paidan kaapista. Naapurin maalaistalosta haimme maitoa ja munia niissä rutuvaatteissa. Se oli meistä hauskaa, heittää "vapaalle". Kumisaappaat olivat siellä käärmeiden vuoksi pakollinen asuste. :-)suvenkorento12 kirjoitti:
Ancie-kiltti, minä en halveksi tuulipukukansaa, jokainen saa pukeutua haluamallaan tavalla. Olen koko ikäni asunut kaupungissa, työskennellyt yrityksessä, jossa tietynlainen pukukoodi, joten tottunut pukeutumaan tietyllä tavalla.
Vaan annas olla, kesätorpallamme oli naulakossa ns. rutuvaatteita, jotka pistimme päällemme heti, kun sinne pääsimme. Siellä näimme pääosin vain toisemme. Kyläkauppaan mennessä etsimme hieman siistimmän T-paidan kaapista. Naapurin maalaistalosta haimme maitoa ja munia niissä rutuvaatteissa. Se oli meistä hauskaa, heittää "vapaalle". Kumisaappaat olivat siellä käärmeiden vuoksi pakollinen asuste. :-)Olisi pitänyt kirjoittaa "halveksittuun" tuulipukukansaan, siiheb ovat viitanneet useat sivistyneet, jopa politiikan parissa.
Se onkin hauska ilmiö, jo lapsuuden ajoilta tuttua, kun tullaan lomille maalaistaloon tai omaan vapaa-ajan paikkaan, heittäydytään villeiksi ja vapaiksi, vähintään pukeutumisen suhteen.
Alennutaan alkuasukkaiden tasolle, samaistutaan heihin, pukeudutaan asuihin joissa nämä kulkevat yleensä aina.
:)Ancie kirjoitti:
Olisi pitänyt kirjoittaa "halveksittuun" tuulipukukansaan, siiheb ovat viitanneet useat sivistyneet, jopa politiikan parissa.
Se onkin hauska ilmiö, jo lapsuuden ajoilta tuttua, kun tullaan lomille maalaistaloon tai omaan vapaa-ajan paikkaan, heittäydytään villeiksi ja vapaiksi, vähintään pukeutumisen suhteen.
Alennutaan alkuasukkaiden tasolle, samaistutaan heihin, pukeudutaan asuihin joissa nämä kulkevat yleensä aina.
:)Niin tyypillistä mökkiläisten ajattelua tuo, että maalla voi liikkua missä rytkyissä vaan. Se kuvastaa vain sitä, että nämä eivät arvosta maalaisia ihmisenä.
markeena kirjoitti:
Niin tyypillistä mökkiläisten ajattelua tuo, että maalla voi liikkua missä rytkyissä vaan. Se kuvastaa vain sitä, että nämä eivät arvosta maalaisia ihmisenä.
Sanopa muuta, kotitilan rannoilla asusti kesäisin hienolla mökillään Imatran Terästehtaan johtaja, tuli kesäisin heinähommiin ja tietenkin asianmukaisiin rytkyihin pukeutuneena, sulautuen porukkaan.
Oikein mukava mies, kuten vaimonsa ja komea poikansakin.Ancie kirjoitti:
Kauniita ja silmää viehättäviä ovat tyylikkäät ja hyvin pukeutuneet ihmiset.
Jalkineina kumisaappaat.
Viime kauppareissulla nappasin kassalinjan alta firman kestokassin, vaikuttaa tukevalta, hyvä varakassi.että mua raivostuttaa tuo sanonta "tuulipukukansa". Mistä ihmeestä nämä hienohelmat tietävät, mistä ihminen on tulossa tai menossa tuulipukunsa kera.
markeena kirjoitti:
että mua raivostuttaa tuo sanonta "tuulipukukansa". Mistä ihmeestä nämä hienohelmat tietävät, mistä ihminen on tulossa tai menossa tuulipukunsa kera.
Oikeassa, sopivassa puuhassa tai liikunnassa hyvinkin käyttökelpoinen asu.
Me tavikset tietysti kuljemme halpistuulipuvuissa, jotka saattavat kahinallaan herkimpiä häiritä.
Onneksi kirjavat, räikeäväriset tuulipuvut ovat nykyisin harvinaisia. Miehelläni on 90-luvulla hankittu useampaa väriä näyttävä Rukka-puku, mutta siinä kulkee vain kotikylän raiteilla. Ei herätä huomiota, jos joku kaupunkilainen tulee vastaan kesämökkirytkyissään.Ancie kirjoitti:
Oikeassa, sopivassa puuhassa tai liikunnassa hyvinkin käyttökelpoinen asu.
Me tavikset tietysti kuljemme halpistuulipuvuissa, jotka saattavat kahinallaan herkimpiä häiritä.
Onneksi kirjavat, räikeäväriset tuulipuvut ovat nykyisin harvinaisia. Miehelläni on 90-luvulla hankittu useampaa väriä näyttävä Rukka-puku, mutta siinä kulkee vain kotikylän raiteilla. Ei herätä huomiota, jos joku kaupunkilainen tulee vastaan kesämökkirytkyissään.Voi teitä ystävät kalliit :-). Kun viisi päivää viikossa piti olla päällä puku ja solmio, oli miehestäni erittäin rentouttavaa panna päähän kalahattu, jalkaan vanhat pehmenneet samettihousut ja kumisaappaat, ja soutaa joelle uistinta heittelemään, tai katiskoita viemään.
Emme tienneet ketään pukeutumisellamme häirinneen. Enemmän olisimme olleet kummajaisia niissä normaaleissa arkitamineissamme, minä jakkupuvussa ja korkokengissä, olkalaukku olalla, salkku kädessä. Kyllä meille olisi naurettu sillä kylällä. Mökkimme oli niin syrjässä, metsän ja peltojen ympäröimänä, ettemme ketään häirinneet, eikä kukaan meitä. Maalaistalossa, josta haimme maitoa ja munia, oli meihin totuttu, tiedettiin ketä ja mistä olemme. Kohteliaita ja ystävällisiä oltiin puolin ja toisin. Ja kyllä meidät sentään linnunpelättimistä erotti.
Kun saa vapaasti aina pukeutua miten haluaa, on ehkä hankala ymmärtää, miten rentouttavaa on mennä maalle perjantai-iltana ruokakassin kanssa, vaihtaa vaatteet ja panna sauna lämpiämään. Maalla asuvillehan se on aina mahdollista, meille hölmöille kaupunkilaisille harvinaista herkkua. Tästä aiheesta lopetan keskusteluni tähän. Anteeksi, että häiritsin.suvenkorento12 kirjoitti:
Voi teitä ystävät kalliit :-). Kun viisi päivää viikossa piti olla päällä puku ja solmio, oli miehestäni erittäin rentouttavaa panna päähän kalahattu, jalkaan vanhat pehmenneet samettihousut ja kumisaappaat, ja soutaa joelle uistinta heittelemään, tai katiskoita viemään.
Emme tienneet ketään pukeutumisellamme häirinneen. Enemmän olisimme olleet kummajaisia niissä normaaleissa arkitamineissamme, minä jakkupuvussa ja korkokengissä, olkalaukku olalla, salkku kädessä. Kyllä meille olisi naurettu sillä kylällä. Mökkimme oli niin syrjässä, metsän ja peltojen ympäröimänä, ettemme ketään häirinneet, eikä kukaan meitä. Maalaistalossa, josta haimme maitoa ja munia, oli meihin totuttu, tiedettiin ketä ja mistä olemme. Kohteliaita ja ystävällisiä oltiin puolin ja toisin. Ja kyllä meidät sentään linnunpelättimistä erotti.
Kun saa vapaasti aina pukeutua miten haluaa, on ehkä hankala ymmärtää, miten rentouttavaa on mennä maalle perjantai-iltana ruokakassin kanssa, vaihtaa vaatteet ja panna sauna lämpiämään. Maalla asuvillehan se on aina mahdollista, meille hölmöille kaupunkilaisille harvinaista herkkua. Tästä aiheesta lopetan keskusteluni tähän. Anteeksi, että häiritsin.Ethän sinä mitenkään häiritse ja kiva ettei sinunkaan loppujen lopuksi olekaan niin kovin vaikeaa muuttua tuulipukukansan lookiin :)
- Anonyymi
suvenkorento12 kirjoitti:
Voi teitä ystävät kalliit :-). Kun viisi päivää viikossa piti olla päällä puku ja solmio, oli miehestäni erittäin rentouttavaa panna päähän kalahattu, jalkaan vanhat pehmenneet samettihousut ja kumisaappaat, ja soutaa joelle uistinta heittelemään, tai katiskoita viemään.
Kun saa vapaasti aina pukeutua miten haluaa, on ehkä hankala ymmärtää, miten rentouttavaa on mennä maalle perjantai-iltana ruokakassin kanssa, vaihtaa vaatteet ja panna sauna lämpiämään. Maalla asuvillehan se on aina mahdollista, meille hölmöille kaupunkilaisille harvinaista herkkua. Tästä aiheesta lopetan keskusteluni tähän. Anteeksi, että häiritsin.Nyt on maalaisetkin aklaneet protestoimaan että miksi kaupunkilauset pukeutuu niin huonosti heti kun tulevat maalle,
Yksikin kysyi kerran että miksi Sulla on tuollainen kulunut tee paita kun niitä ei meillä täällä maalla ole kellään , niin että usein ajatellaan vaan omasta kannasta ( ostin upo uuden paidan) - Anonyymi
Ancie kirjoitti:
Tongin muistiani ja totesin tuon Ratian pikkulaukun olevankin (musta) Cash&Carry, siihen mahtuvat rahapussi, kännykkä, avaimet, nenäliina ja tarvittaessa pastillirasia.
Minun mielestäni Michael Kors laukut on ihania , hyvin suunniteltuja ja tyylikkäitä
- e.lä.mä
On kai vähentynyt käyttö. Tiedän paljon asiasta, koska tunnen erään valmistajan tehdasta.
Turhaa keskustelua.- Tunnetko-tehdasta-halloo
Hölmö ja erittäin huono perustelu.
Olkalaukkuja, käsilaukkuja, reppuja on kerääntynyt kissavintille vähän sinne sun tänne. Olen vanha hippi ja farkkukansaa ja oma kotiväki pukeutui Ancien kuvaamalla tavalla, mutta itse ostan periaatteessa ainoastaan nahkalaukkuja, mielellään laadukasta, mutta ei mitään merkkijuttuja. Reissatessa on tarttunut käteen hyvintehtyjä nahkareppuja, laukkuja, pussukoita.
Tykkään pukeutua tilanteen mukaan ja rakastan hattuja, kenkiä, laukkuja ja hanskoja, eilikkä siis asusteita. Korujen suhteen taas melkein minimalisti, Olen siirtynyt kullasta hopeaan joka mielestäni pukee paremmin vanhenevaa naista.
Jaa, kysymys taisi olla onko käsilaukku turha tavara:
Tyhjentävä vastaus: ei todellakaan.
Kun tyhjentää minun pienen reppuni pöydälle, huomaa että turvallisuuteeni kuuluu monta asiaa, joita kuvittelen tarvitsevani kun nousen "ranskattareen": pakollisten lompakon, aurinkolasien, nitrosuihkeen ja pikkareiden lisäksi kokoelma enemmän tai vähemmän toimivia kyniä, huulikiltoja ja rasvoja, särkylääkkeitä (joita en koskaan tarvi) laastari tai pari (esikoulunopettaja ei mene koskaan minnekään ilman laastaria), kassakuitteja, nenäliinoja, kampoja...ok, nyt te jo tiedättekin aivan liikaa minusta. :))- mimmimum-..mi
Eikös naisella ole hyvä olla aina käsilaukku mukana ....niinkuin Pekka ja Pätkän Justiinalla....sillä voi tarvittaessa vähän huiskaista....on sillä Justiinalla joskus kaulinkin ...Oliko tämä Ancielle nyt sopiva vitsi tälle päivälle.....heh
- laukkuliisa
Ei ole turha tavara. Näin kesällä puhelin ja lompsa eivät mahdu vaatteiden taskuun. Talvivaatteissa on enemmän niille sopivia taskuja, povareitakin. Käytän ostosreppua, joka tosin vetää viimeisiään. Musta pikkulaukku pitää olla hautajaisiinkin. On pienehkö käsilaukku, joka tosin taisi olla viime hautajaisissa. Sitten on isompi, jonne A4-paperit mahtuvat. Jokin halpisreppu oli sellainen, että sen vetoketjut avautuivat ihan ite.
- RealistiN
No ei todellakaan ole turha, sillä sehän on täynnä tärkeää tavaraa. Olkalaukku sen olla pitää, tai reppumallinen, eihän sitä muuten jaksa kantaa.
Ollaan sitä missä vaan ja mitä vaan sattuu niin apu löytyy aina käsveskasta :) Joskus aikanaan jollain palstalla oli avaus missä väki kertoi laukkunsa sisällön, voihan rähmä mitä kaikkea laukuista löytyikään :)) - Anonyymi
Olen 13v tyttö ja kannan vyölaukkua kaikkialle.
- Anonyymi
Käsilaukku ei ole turha tavara. Arjessani sitä en käytä.Syystä ulkoilen paljon ja ulkoilu vateissa epä mukava. Pyrinkin naisena ostaa ulkoilu vaatteet niin että on taskuja paljon. Puhelin,lompakko, matka kortti aina taskussa.Ulkoilessani. Muutoin on mukana kangaskasi iso jos tarve kauppaan? Nykyisin myydään pienen kokoon meneviä kangaskasseja. Mahtuu taskuun. Juhla hetket, vierailut joihin pukeudutaan. Lounaille tai illaliselle menessä,yö ravinolaan tanssimaan.On kuloinkin asuun sopiva käsilaukku mutta Pieni aina.
- Anonyymi
vanha alotus,,,
mutta,,,
onko alotuksentekijä ja kyselijä joku LAUKKU-VARAS kun noin tarkkaan kyselle naisten laukkuja, hah,
oliskohan poliisilla nyt silmät rakempana tuolla yleisillä paikoilla näkemään pitkäkyntisten touhuja,
toivottavasti viranomaiset ovat valpaana, - Anonyymi
En käytä mitään laukkuja. Tarpeellinen mahtuu taskuihin. Jos enemmän tavaraa niin sitten yliolanlaukku, niin jää kädet vapaiksi. Mikään ole niin ärsyttävää kuin kiskoa valuvaa olkalaukun hihnaa!!
- Anonyymi
Minulle se on turha tavara. En käytä.
- Anonyymi
Kauppaan kun menee niin riittää että on kännykkä taskussa, ei tartte käsilaukkua
- Anonyymi
en käytä perus - käsilaukkua, vaan laukkua , johon saa sopiin myös jotain muuta pientä ostettavaa, kuten vaikkapa apteekista, tai vaikkapa jokin lehti, tai kemikaliotuote, joita ei ruokakaupasta ostella.
- Anonyymi
Käsilaukku ei ole koskaan turha (minun tapauksessani olkalaukku) eikä sen sisällössä ole mitään turhaa. Mieheni aina sanookin että mitä vaimon laukusta ei löydy, sitä ei tarvitakaan.
- Anonyymi
Ei ole turhake .Jos ei ole isoja taskuja naisten takeissa.Mihin laitat lompakon ja puhelimen,jos ei halua nitä pitää kädessä?
- Anonyymi
Minä en edes osta takkia jossa ei ole kunnon vetoketjullisia taskuja koska joskus on tilanteita että nappaan vain avaimet ja kännykän mukaan, rahapussia käytän harvoin ja pankkikortti ja henkkari on kännykän kuoressa mukana.
- Anonyymi
Vyölaukut on tulleet takaisin hieman erilaisena kuin ennen ja nyt on muotia pitää niitä ns olan yli niin että se laukkuosa on joko rinnalla tai hieman alempana. Paljon näkee nuorilla nyt näitä käytössä. Itsellä on keinonahkainen litteä vyölaukku lenkillä jos ei ole taskullinen takki, mahtuu hyvin kännykkä ja avaimet sekä nenäliinapaketti. Muulloin yleensä pieni olkalaukku tai reppu, riippuu tilanteesta.
- Anonyymi
Ja ovat todella rumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ovat todella rumia.
Ei sekään mitenkään kaunista ole kun iso käsilaukku roikkuu kyynärtaipeessa ja käsi koukussa niinkuin näkyy nuorilla naisilla joilla "koko omaisuus" siinä isossa laukussa. Itse en moisia ole koskaan viitsinyt mukanani kantaa, aina on riittänyt tilanteesta riippuen sopivan kokoinen olkalaukku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sekään mitenkään kaunista ole kun iso käsilaukku roikkuu kyynärtaipeessa ja käsi koukussa niinkuin näkyy nuorilla naisilla joilla "koko omaisuus" siinä isossa laukussa. Itse en moisia ole koskaan viitsinyt mukanani kantaa, aina on riittänyt tilanteesta riippuen sopivan kokoinen olkalaukku.
itse , en arkisin käytä käsilaukkua , koska useimmiten ostan liikkuessani jotakin , vaikka pienempääkin, niin jonkinlainen pienempi kassi ainakin on hyvä arkikäytössä.
Ainoastaan johonkin juhlallisempaan menoon , syntymäpäivät , teatteri tai jokin muu kulttuuriin liittyvä käynti , ehkä myös lääkärin vastaanotolla -käynti , ei kai sinnekään "koko omaisuutta" tarvitse mukana olla.
että siis, harvoin , ja tilanteen mukaan. - Anonyymi
vyölaukut on hirveitä , samoin , reppu kaupungilla , katukuvassa.
metsään sopii reppu , ei muualle.
Lapset ja opiskelijat on sitten eri juttu , mutta että katukuvassa , kauppaliikkeissä kuljetaan , joku reppu selässä , eikä ole edes käytännöllinen , kun aina kiskottava se pois selästä , jos jotain pientä tarvitsee kuitenkin sieltä ottaa, itse pidän pienehkössä kassissa , rahapussin , bussikortin , puhelimen , jne.
tuntuisi hankalalta , joka kerta vetää reppua selästään , kun jotain sieltä tarvitsee.
- Anonyymi
Kannattaakin kysyä, että onko käsilaukussa turhaa tavaraa. Toki reppuakin voi käyttää.
- Anonyymi
Reppukaan ei sovi kaikkiin tilanteisiin
- Anonyymi
Aina käsilaukku mukana, milloin minkäkin lainen ja valinnan varaa riittää kuten monella muullakin naisella, oletan.
Olen tosin vähentänyt huomattavasti laukkuvalikoimaani joko myymällä niitä kirpputoreilla tai antamalla tarvitseville.
Mutta joo, aina on laukku mukana, myös lenkillä sellainen crossbody tyyppinen, menoihin vähän häävimpi ja pienempi laukku ja arkena hyvä kestävä nahkalaukku, johon sopii kaikki tarvittavat ja vähän tarpeetontakin. - Anonyymi
käsilaukusta kassiin, käytättekö päivittäisruoka-ostoksissa , ns. kauppakassia , vai otatteko kaupan muovikassin ?
en muuten itse kanniskele ns. halpa-kauppojen muovikasseja , enkä ruokaostoksilla
otettua muovikassia käytä minkään muun tavaran kanniskeluun.
Pidän aina mukana pientä , ohutta vara-kassia pikkulaukussani ja ostan sitten vain senverran mitä kassiin mahtuu.- Anonyymi
Käyn kaupassa vain n. joka toinen viikko ja silloin kun tarvitsee enemmän ostaa otan kärrykassin, muuten repussa kuljetan kun nivelongelmien takia ei käsillä kestä kantaa kovin paljoa, enkä tykkää vaihdella kantamusta kädestä toiseen. Näin ollut jo parikymmentä vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyn kaupassa vain n. joka toinen viikko ja silloin kun tarvitsee enemmän ostaa otan kärrykassin, muuten repussa kuljetan kun nivelongelmien takia ei käsillä kestä kantaa kovin paljoa, enkä tykkää vaihdella kantamusta kädestä toiseen. Näin ollut jo parikymmentä vuotta.
pyrin käymään , kerran viikossa ruokaostokset, aina oltava muistilappu mukana, muuten helposti jotain unohtuu.
- Anonyymi
Rolser ostoskärry on mahtava, käytössä jo yli kymmenen vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rolser ostoskärry on mahtava, käytössä jo yli kymmenen vuotta.
Käsilaukun käyttö on melkein loppunut ainakin minulta .kauppaan mennessä känny taskussa siellä kortti millä maksetaan ja lista kännyyn tehtynä . Joten ei ole tarvis enää käyttää käsilaukkua . Kaikki ne voisin laittaa menoiksi.
Joskus jos menee vaikka kauemmaksi ja on oltava hieman tavaraa mukana niin silloin on käsilaukku mukana muuten ei
- Anonyymi
Käsien pitäisi levätä välillä kaikesta kännykän käytöstä 🤫
- Anonyymi
Ei eläkeläiset kännyä räplää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei eläkeläiset kännyä räplää.
Kyllä minä ainakin kirjoitan kauppalistan kännyyn mukaani jotta kyllä eläkeläisetkin kännyä käyttää. Ja kännyllä voi maksaa ostoksetkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709