Nukahdin rattiin ja ajoin metsään. Pari kaljaa oli alla ja rauhoittavia (reseptilääkkeitä) olin ottanut illalla. Puhalsin alle rajan. Miten tarkasti rauhoittavien ottoaika ja rauhoittavien pitoisuus veressä kyetään määrittelemään? Onko rattijuopumus vai törkeä rattijuopumus todennäköisempi tuomio tästä, ottaen huomioon että kyseessä oli myös liikenteen vaarantaminen, ja miten paljon rauhoittavien nautinta-aika vaikuttaa asiaan?
Rattijuopumus ja liikenteen vaarantaminen
4
470
Vastaukset
- huumerattitaiei
Kyllä lääkeaineiden pitoisuus veressä pystytään määrittelemään tarkasti. Sanoit, että rauhoittavia (reseptillä), mutta mitä rauhoittavia? Bentsoja? Jos verenalkoholipitoisuus on jäänyt alle rangaistavan rajan (ja näin myös lopullisen verikoetuloksen mukaan), niin sitten se, että syytetäänkö rattijuopumusrikoksesta riippuu siitä, onko rauhoittavilla ja/tai alkolla ja/tai yhteisvaikutuksella ollut heikentävä vaikutus ajokykyyn. Tämän arvioinnin tekevät labrassa pitoisuuksien perusteella.
Liikenneturvallisuuden vaarantamisesta tulee ainakin syyte, koska ei saa lähteä rattiin jos on niin väsynyt että nukahtaa.- jurrrrristi
Lääkärin määräämien kolmiolääkkeitten vaikutuksen alaisena saa kuljettaa autoa, mutta ei saa vaarantaa kenenkään turvallisuutta. Eli, samalla tavalla, kuin tanko-, tai ohjasjuoppous. Kännissä saa ohjastaa ja ajaa esim. polkupyörällä, mutta jos silloin vaarannat jonkun muun turvallisuutta syyllistyt rikokseen nimeltä, -liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla. Jos autolla vaarannat jonkun turvallisuutta kolmiolääkkeitten vaikutuksen alaisena syyllistyt rattijuopumukseen.
Rattiin väsyneenä nukahtaminen on liikenneturvallisuuden vaarantamista, mutta jos kuljettaja syyllistyy myös rattijuopumukseen, niin kyse on lain konkurrenssista, jolloin vain rattijuopumuksesta tuomitaan. - jurrrrristi
jurrrrristi kirjoitti:
Lääkärin määräämien kolmiolääkkeitten vaikutuksen alaisena saa kuljettaa autoa, mutta ei saa vaarantaa kenenkään turvallisuutta. Eli, samalla tavalla, kuin tanko-, tai ohjasjuoppous. Kännissä saa ohjastaa ja ajaa esim. polkupyörällä, mutta jos silloin vaarannat jonkun muun turvallisuutta syyllistyt rikokseen nimeltä, -liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla. Jos autolla vaarannat jonkun turvallisuutta kolmiolääkkeitten vaikutuksen alaisena syyllistyt rattijuopumukseen.
Rattiin väsyneenä nukahtaminen on liikenneturvallisuuden vaarantamista, mutta jos kuljettaja syyllistyy myös rattijuopumukseen, niin kyse on lain konkurrenssista, jolloin vain rattijuopumuksesta tuomitaan.Lisätään edelliseen, vaarantamatta kenenkään turvallisuutta.
- entäsnäinpäin
Eikös sama ole,jos kuski on selvinpäin ja ajaa kolarin jossa on syypää. Toisinsanoen ajaa saa selvinkinpäin,mutta ei saa aiheuttaa kolaria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661154Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991147Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2081146Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125850Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755