Tätä tietämättämme?

Valaistunut

Vaimo täytti juuri 57 vuotta. Samanikäinen olen minäkin. Kaksikymmentä vuotta olemme harrastaneet asiaa, jolle vasta nyt, netistä olemme löytäneet oikean nimen ja paikan maailmassa, ja suureksi helpotukseksemme muitakin harrastajia kertomuksineen. Elleivät ne sitten ole osaksi satua ja toiveajattelua.

Itse olemme aivan tavallisia pulliaisia, pitkän linjan työihmisiä. Jos vaimo tulisi hymyillen vastaan kesäisessä kukkamekossaan, ei arvaisi, että tällä pienellä ja herttaisella, jo hieman kypsemmällä rouvashenkilöllä on harrasteena vieraat miehet.

Tai se oli väärin sanottu. Ei kumppaneita ole ollut viittä, kuutta enempää näiden kahden vuosikymmenen aikana, ja niistäkin pari on ollut lähinnä vakituisia.

Muistan vielä kuin eilisen päivän sen elokuisen, hämärän, kesäisenlämpimän illan, kun annoin vaimolleni luvan olla toisen miehen kanssa. Se oikeastaan vain tapahtui, annettiin tapahtua. Ei siinä lupia kysytty eikä annettu. Olin lähinnä häkeltynyt, kun he tosiaan kävivät naimassa, tulivat takaisin ja ilta jatkoi niin kuin ennenkin.

Mies oli kohteliaan varmaotteinen, häikäilemätön suorastaan, ja huomasin, että se kiihotti sekä vaimoa että minua. Mies tarvitsi naisenlihaa ja me annoimme pikkuisen maistaa, rikoimme yksissä tuumin avioliittolupauksen.

Miestä emme sen jälkeen nähneet, ja se oli oikeastaan huojentavaa. Piti minunkin pitkään miettiä, oliko kunniaani loukattu. Tulin siihen tulokseen, että ei. Olin sitä itsekin halunnut. Vaimokin tuntui paljon salaperäisemmältä, haluttavammalta, lähes saavuttamattomalta ja jopa pelottavalta. Miten sen nyt kuvaisin. Tunne oli jotenkin sama kuin ensimmäisissä tapaamisissamme aikanaan, seurusteluaikana.

Seuraavaan juttuun meni aikaa ja se oli täydellinen pettymys. Sitten lomalla, etelässä törmäsimme Harriin (nimi muutettu). Ihan tavallinen mies, tavallisen näköinen, jo hieman vatsaakin, ei mitään jännitettävää. Kutsuimme hänet hotellihuoneeseen, jossa vaimo riisuutui alusvaatteisilleen ja lipoi huuliaan sievällä kielellään. Sanoin Harrille, että vaimo on joskus saanut vapauksia, jos miehet ovat häntä halunneet.

Olihan se melkoinen riski, mutta kannatti. Harri oli raavas, raskasruhoinen mies parhaassa iässään ja pisti vaimon todella jyrän alle. Rantapimut olivat panneet hormonyt hyrräämään eikä mies olisi malttanut luopua riemurasiasta millään. Vallattoman estottomasti mies pani heti kahdesti peräjälkeen, sipaisi vain välillä käytetyn kondomin pois.

En voi sille mitään, mutta se oli mielestäni kaunista katseltavaa. Miehen eläväinen, kaartuva selkä, kahtaalle levitetyt jalat ja pakaroiden ahnas, kiimainen liike ... Näki oikein, että se oli vaimollekin mieleistä. Sellaista näkyä en ollut ennen nähnyt, ja käytin tilanteen hyväkseni. Oikein hävettää jälkeenpäin, kuinka uteliaana kumarruin ja takaapäin tiirailin miehen tomerasti heiluvia vauhtikiviä pakaroitten alla.

Annoimme Harrin laueta armeliaasti sisään myös seuraavana päivänä, kun lounaan jälkeen vetäydyimme huoneeseemme pitkälle, huolelliselle päiväpanolle.

Harriin pidimme yhteyttä kolmisen vuotta, aina siihen saakka, kun hän solmi uuden vakavan naissuhteen. Noin kerran kuussa tapasimme hänen luonaan kolmisin tai sitten Harri käväisi ohi mennessään meidän luonamme. Minä usein järjestin lapsille siksi aikaa ohjelmaa. Menimme uimaan, että vaimo ja Harri pääsivät rauhassa yhtymään.

En vieläkään tiedä, kumpi kihelmöi enemmän, olla itse mukana aktissa vai lillua altaalla lasten kanssa ja tietää, että Harri-setä paraikaa ujuttaa jäykkää lihaansa äidin liukkaana odottavaan pilluun. Se olisi turvoksiin naitu tunnin, puolentoista kuluttua, ja äiti reporankana.

Lapset tulivat murrosikään, ja Harrin jälkeen pidimme muutaman vuoden tauon. Mutta vanha suola janotti. Nainen nyt on sillä tavalla rakennettu, että yksi mies menee vähän niin kuin alkupaloiksi. Herra Y oli hieno ja seurallinen mies, mutta hänellä ei seisonut, jos minä olin läsnä. Se kävi niin luonnon päälle, että Y katkaisi suhteen.

Mutta edelleenkin minä podin huonoa omaatuntoa. Ajattelin järkyttyneenä, että olen varmaan ainoa mies maailmassa, joka nauttii antaessaan vaimonsa toisen uroksen pideltäväksi. Vaimo suhtautui asiaan mutkattomammin. Hän arvostaa luonnollista viettiä, hekumaa, sitä, että saa miesten veret kuohumaan.

Lefa tuli sitten (nimi taas muutettu). Hänkin oli hieno mies, oppinut ja vastuullisessa yhteiskunnallisessa asemassa. Onhan tällaista paljon, hän sanoi, kun purin hänelle huoliani. Minulle on kuulemma vaan tyypillistä, että en tunne mustasukkaisuutta toista miestä kohtaan. Päinvastoin. Että tällä kohtaa, vaikka en ehkä muilla elämänalueilla, olen beeta-uros. Se tarkoittaa, että minulle tuottaa tyydytystä tarjota arvostamalleni kaverille suurin mahdollinen lahja minkä mies voi miehelle tarjota, vapaa yhdyntäoikeus vaimoonsa.

Olen kukoldi, ei siinä sen kummempaa, Lefa sanoi. Hän oli nuorena miehenä oleskellut jenkeissä, ja siellä on kuulemma seurapiireissä suurta huutoa luovuttaa vaimo isokaluisten mustien miesten käsittelyyn. Siitä otetaan sitten valokuva muistoksi, Lefa kertoi. Ikuistetaan siemenen valuminen emättimestä.

Muutaman vuoden tauon jälkeen Lefa on taas palannut kuvioihin. Välillä vaimolla oli yksi yhden yön juttu, ei mikään hääppöinen, joten ei tässä kovin ole hurjasteltu. Nyt menee tasaisesti ja kypsästi. Lefa ei ole mikään Harrin kaltainen höyryjyrä, joka huudattaa naiset käheäksi. Mutta hänestä on iloa kiihkon purkamisen jälkeenkin. Makailemme sängyssä raukeina ja juttelemme. Lefa kertoo tarinoitaan. Ilman kumppanimme tuomaa sanallista ilottelua en varmaan olisi osannut tätäkään vaatimatonta juttua laatia.

Lefa on hoikka ja jäntevä “entinen hippi”, niin kuin hän sanoo. Hänkin on estoton niin kuin Harri aikanaan, luo vapautuneen tunnelman. Lisäksi Lefa osaa kiihottaa naisen. Hän juttelee, lämmittelee, kutittelee naisen sielunkin. Kun minä vielä autan epäämällä vaimolta seksin muutamalta päivältä etukäteen, vaimo on lopulta sekopäinen. Sitten Lefa hänet armahtaa pitkällä, suipolla, sinipäisellä ajokoiran kalullaan.

14

16116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastata

      Hei,

      täytyyhän tähän vastata, kun ei kukaan ole kommentoinut. Taitaa lukijakunta olla niin nuorta väkeä, ettei meidän ikäisten tyyli pure? Minä olen kuusikymppinen, terve, tuore isoisä, vaimo hiukkasen nuorempi. Meillä on takana pitkä, hyvä avioliitto, ja toivottavasti sitä on vielä edessäkin päin.

      Tuohon “tätä tietämättään“ -asiaan sanoisin, että me vaimon kanssa otimme tämän askeleen aivan tietoisesti, puhuimme siitä pitkään ja perusteellisesti niin kuin aikuiset puhuvat ja onnistuimme sen jopa toteuttamaan. Puuta pitäisi nyt vissiin koputtaa!

      Meillä on miesystävä, sellainen fiksu, avaramielinen, ja vaikka on akateemisesti koulutettu, myös sopivasti tuhma. Tai ehkä se siitä juuri johtuukin. Ainakin hän osaa puhua, ja puhuminen tässä puolet hauskuudesta onkin. On tosiaan tärkeää, että tullaan juttuun.

      Tässä iässä sitä jo tullaan. Tiedetään, mitä arvostaa ja mikä on kivaa. Ei tunneta turhaa kainoutta eikä tarvetta kukkoilla.

      Tätä on jatkunut jo pari vuotta, joten meillä alkaa olla vakiintuneet tapamme. Saunailtoja yleensä vietämme, mitenkäs muutenkaan. Se rentouttaa. Totutaan toisiimme niin että ei ahdista. Pestään toistemme selät. Tottahan vaimo naisena meitä miehiä siinä kiinnostaa, mutta vaan sopivasti. On veikeä tunne se oman kalun viaton, orastava paisuminen, kun huomaa, että vieraallakin.

      Hieman vatsaa meillä on, nallemaista pyöreyttä kaikilla, näin talvisaikaan varsinkin, mutta se vaan vapauttaa. Ei tarvitse kenenkään olla enemmän kuin on, se riittää.

      Seksistä ei saunassa puhuta, kaikesta muusta. Vaimo siirtyy tukan kuivuuseen, on meitä kylpytakissa odottelemassa, kun tullaan. Tankataan vähän, onko siinä nyt salaattia vai jokin pieni paistos, kylmää olutta.

      Niin siitä ilta lähtee ja tunnelman mukaan mennään. Alkaa olla bumtsi bumia, itse kunkin poskilla punaiset läikät ja vaimo riisuu kylpytakin. Sen alla on vain aluspaita, juuri ja juuri navan peittää. Se on merkki, että saa tulla lähemmäksi, reisiä puristelemaan.

      Siinä onkin äkkiä sakeat tunnot. Vieras on silmät ja mulkku sojossa ja sanoo haluavansa nussia. Sitä sanaa hän käyttää, ja hyvin se tilanteeseen istuu. Vaimon paljaan pyllyn perässä luikahdetaan makuuhuoneeseen.

      Se on ehkä se paras hetki, vähän niin kuin jouluaatto. On vielä odotusta, mutta pukin tulo varma.

      Aluksi hätkähdytti toisen miehen himo. Pitkä, paljas selkä, käsivarret vaimon ympärillä ja jalat levällään patjasta tukea pökkäämässä. Mutta vaimon hyväksi se tulee. Niin minä sen ajattelen, vaikka sielua välillä vetää kananlihalle. Niin riettaasti vieras lannettaan viskoo.

      Sitten jatketaan joko tai. Joko minä tulen samoille liukkaille tai vaimo käy pesulla ja haetaan uutta kiimaa. Tämän ikäiset jo osaa kiihottaa viettiä. Vaimo arvostaa voimakkaita, puhtaita tunteita, ja niihin häntä koetamme auttaa. Valokuvia vaimo ei anna ottaa, kun on kuulemma liian paksut reidet. Minusta ne on vaan ihanat.

      Vaimo alkaa olla häkärällään, suoron tarpeessa, ja se on minun vuoroni nyt. Olen ilahtuneena huomannut, että vaimosta näinkin tutussa tilanteessa löytyy vielä uusia, yllättäviä puolia. Tämän takia me tätä harrastamme, liittomme parhaaksi. Kaksi lujaa yhdyntää peräjälkeen, toinen vieraaltamme, toinen omalta aviomieheltä, se pitää vaimokullan vetreänä. Siinä voimaantuu itse kukin, ja vieraamme on taas kikkeli kovana. Leikitään, läträillään, ollaan lettusilla ja kun väsy tulee, nukahdetaan kolmistaan kuin karhut pesään kädet toistemme ympärillä. Nautitaan mahdollisesti vielä aamuerektiosta...

      • m54v

        Näinhän se on, kun vuosia ja kokemusta on kertynyt, sitä oppii nauttimaan sellaisesta, mitä ei nuorukaisena olisi ikinä uskonut tai uskaltanut. Jostain kummasta syystä miestä kiihottaa katsoa kun vaimo saa vierasta ja vaimoväkeä kiihottaa, kun tietää, että oma ukko katsoo..- on jonossa... - ja hyväksyy!

        Kateeksi käy tuollainen luotettava, hyvä yhteinen ystävä. Meille ei sellaista ole siunaantunut. On sitä etsitykin, vaan kun ei ole kohdalle sattunut.

        Kaikenlaisia kokemuksia on meillekin kyllä kertynyt kolmenkymmenen yhteisen vuoden aikana (niistä sitten joskus enemmän). Parasta on se, että edelleen tässä "kypsässä" iässä löytyy uutta ja ihanaa koettavaa. Lujaa luottamusta, ystävyyttä ja avoina mieltä edellytetään, mutta sitten voi kokea edelleen elävänsä!


      • Se äskeinen
        m54v kirjoitti:

        Näinhän se on, kun vuosia ja kokemusta on kertynyt, sitä oppii nauttimaan sellaisesta, mitä ei nuorukaisena olisi ikinä uskonut tai uskaltanut. Jostain kummasta syystä miestä kiihottaa katsoa kun vaimo saa vierasta ja vaimoväkeä kiihottaa, kun tietää, että oma ukko katsoo..- on jonossa... - ja hyväksyy!

        Kateeksi käy tuollainen luotettava, hyvä yhteinen ystävä. Meille ei sellaista ole siunaantunut. On sitä etsitykin, vaan kun ei ole kohdalle sattunut.

        Kaikenlaisia kokemuksia on meillekin kyllä kertynyt kolmenkymmenen yhteisen vuoden aikana (niistä sitten joskus enemmän). Parasta on se, että edelleen tässä "kypsässä" iässä löytyy uutta ja ihanaa koettavaa. Lujaa luottamusta, ystävyyttä ja avoina mieltä edellytetään, mutta sitten voi kokea edelleen elävänsä!

        Hei m54v,

        hyvin kirjoitit. Että “vaimoväkeä kiihottaa, kun tietää, että oma ukko katsoo..- on jonossa... - ja hyväksyy!“ Koputtaa täytyy puuta semmoisesta vaimosta.

        Kirjoitapa sinäkin joskus niistä teidän kokemuksistanne. Ainahan on kiva kuulla tarinaa oikeasta elämästä.

        Minä pikkuisen vielä jatkan, jos sallitaan. Meillä tilanne oli näet semmoinen, että vaimo tämän yhteisen ystävämme löysi eli esitteli. He olivat kansalaisopiston piireissä tavanneet jo aikapäiviä ja huomanneet, että tulevat juttuun. Että mies oli “inhimillinen“, niin kuin vaimo sanoi. Tällä miehellä on kuulemma sellainen pilke silmäkulmassa, että se saa vaimon heti hempeäksi.

        Siitä se sitten alkoi. Mutta kyllä minun täytyy sanoa, että ensin en pitänyt tästä miehestä ollenkaan. Hyvin erilaisia oltiin ja ollaan vieläkin. Mutta kun leikkiin oli ryhdytty, en minä enää peruakaan voinut. Ja minähän siitä puhumisen olin aloittanut. Ajattelin, että otetaan se sitten tämmöisenä seikkailuna, että kykenenkö minä ollenkaan rentoutumaan ja nauttimaan. Kyllä siinä aika monenlaiset tunteet velloivat.

        Se oli elokuun alkua, kun ensimmäiset treffit tehtiin. Että katsotaan... Käytiin yöuinnilla. Meillä on semmoinen oma paikka, missä vaimon kanssa on alasti uitu. Pikkuisen syrjemmässä.

        Se oli luonteva paikka nähdä ensi kertaa toisemme alasti, vaikka eihän siinä hämärässä paljoa nähnyt. Mutta romanttinen se tunnelma oli. Vieras ja vaimo halailivat, ja minusta se näytti mukavalta siellä luonnon keskellä.

        Olihan siinä edelleen ne samat tunteet, ja pintaan ne tulevat yhä uudelleen ja uudelleen. Kiihotun ja häpeän samalla, koen kauhua, sitä pahinta nöyryytystä, mitä aviomies voi periaatteessa kokea. Että toinen mies valmistautuu maistamaan seksuaalisesti hänen vaimoaan.

        Mutta juuri näitä tunteita minä halusinkin kokea. Olin ylpeä, että vaimoni ei kainostellut. Hän antoi vieraan tunnustella rintojaan, viedä kättä vatsan alle. Samalla vaimo katsoi minuun. Aurinko oli laskenut, taivas punersi, jostain kauempaa kuului toisten uimareiden vaimeita ääniä. Me olimme hämärän ja pensaiden suojassa. Vaimo katsoi minuun luottavaisilla, kirkkailla silmillään, ja minä olin saada sähköiskun, siemensyöksyn puolikovasta, ah niin herkäksi käyneestä kalustani.

        Vaimo antoi miehen hypistellä pulleaa, uimisen jäljiltä kosteaa karvarakoaan, joka pian annettaisiin vieraan käyttöön.

        Pukeuduimme häthätää ja ajoimme suoraan meille. Pian olimme taas ilkosillamme, ja olin ilahtunut, kun vieras antoi kalunsa estoitta sojottaa. Olin ilahtunut mutta samalla mustasukkainen, sillä vieraalla oli juureva, vankkavartinen seisokki. Tässä iässä sellaista jo osaa arvostaa. Mutta kotiinpäinhän vieras siinä urosteli ja ojenteli kikkeliään, ajattelin, ja vaimokin kokeili varovasti kädellään.

        Mies halusi päälle heti, sillä hän oli ollut pitkään ilman naista. Vaimo pyysi, että he saisivat olla kahden näin ensi kerralla, ja niin he siirtyivät makuuhuoneeseen. Ovi jätettiin auki, mutta minä en kurkkinut. Kuuntelin olohuoneessa.

        Oi-joi, vaimolta pääsi, ja siitä tiesin, että mies oli oivallisesti sisällä. Sänky natisi, kun haettiin tuntumaa. Vaimo naurahteli, ja kuvittelin, kuinka hän tunsi miehen kivekset pakaroillaan. Mitä mies tunsi, sitä en edes tohtinut ajatella, sillä nyt erottui selviä, tuttuja ääniä. Vieras nai pillua.

        Vaimo henkäili, lemmenlihat litisivät ja mies nussi ahnaasti. Sitten kuului ähinää ja vaimon ui-jui-jui. Vieras heitti kiiman vallassa siementään. Vaimo oli antanut hänen tulla paljaalla aisalla. Niin minä ensi kertaa eläessäni kokeilin toisen miehen liukkaita. Vaimo tuntui hyvältä ja puristi hanakasti, mutta toisen miehen seksin haju oli kääntää vatsan nurin.


    • yhdynnässä

      "Vieras heitti kiiman vallassa siementään. Vaimo oli antanut hänen tulla paljaalla aisalla". Tuon kun uskaltaisi tehdä, mutta vaimo on vielä hedelmällisessä iässä.

    • leikinlavastaja

      Tuli tämä vanha tarina mieleen, kun luin iltapäivälehdestä, että Teemu Selänne ei salli vaimolleen miespuolisia ystäviä. Ehkä niin on jääkiekkopiireissä, mutta meidän kesäteatterilaisten kesken nähdään asiat avarammin. Taannoin, ja tästä on jo vuosia, lapsemme olivat vasta kouluunmenoiässä ja me vaimon kanssa nuoria ja viriilejä. Näytelmän ohjaaja eräästä etelän kaupungista, nuori mies hänkin, majoittui meille, ja lähemmin siinä tutustuttuamme ja erään meidän teatterilaisten myöhäisen yhteisen saunaillan päälle päädyimme sellaiseen lopputulemaan, että vaimo voisi vieraallemme sellaisen lahjan, jota mies niin suuresti arvostaa. Tuli tunne että tätä olin aina halunnut. Että meillä on tällainen salaisuus, kun jälleen seuraavalla viikolla harjoitusten jälkeen saunoimme iloisesti ja ujostelematta miehet ja naiset yhdessä. Siinä oli jonkinlainen eroottinen viritys jo sinällään, mutta sen alla piilossa vielä se herkistynyt tietoisuus vieraamme, vaimon ja minun kesken, että vieras elin saisi yöllä tuntea naimisissa olevan naisen anteliaan, rohkean puristuksen ja syvän lämpimän henkäyksen, kun mies laittaisi siemensyöksynsä liikkeelle.

      • yhdynnässä

        Tuo oli niin rohkaiseva, että jos nyt olisi tilaisuus kolmen kimppaan niin antaisin sen tapahtua.


    • Olen kiihottuneessa tilassa.

      • Outoukm53Hki

        Kiihotti nuo luetut... minkäs ikänen Jusa olet?,tuo kuvan asento ainakin komea ; ) !!!
        Jos sinkku olet,pitäisiköhän tutustua,ja alkaa suunnitella jtn saman suuntaista tuon 45v pullean vaimoni kohdalle?


      • Anonyymi

        M33v Pk seudulta tarjolla 👌.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M33v Pk seudulta tarjolla 👌.

        Ok,mutta minulle on tärkeää se,että mies on siisti,sinkku/leski ja itseäni vanhempi...


    • Ihmisille, jotka psykologisoivat kaiken, aisurius aiheuttaa edelleen suuren hämmennyksen. Biologille taipumus on perin selkeä. Sen syy osalle miehistä on perintögeenimme.

      Varhaisena aikana nainen usein joko raiskattiin tai hän oli omasta halustaan usean miehen kanssa yhdynnässä. Jos omaa miestä kiihotti tieto, että vaimon vittua oli pannut myös toinen mies, omakin mies yleensä pian yhtyi häneen.

      Kyrpä on siten rakentunut, että terska pumppaa yhdynnän aikana 90 % edellisen miehen spermasta. Tutkittu tekovitulla, tekokyrvällä ja tekospermalla. On siis n. 90 %:sesti todennäköistä että mahdollisesti syntyvä lapsi, joka puolestaan välittää perintöainesta ihmispopulaatioon, on oman miehen siittämä.

      Jos mies ei kiihotu, ei myöskään ole yhdynnässä, joten mahdollisesti syntyvä lapsi on varmuudella vieraan miehen. Siten kiihottuminen toisen miehen yhtyymisestä (aisurius) lisääntyy populaatiossa ja saavuttaa lopulta maksimin.

      Koska yksilön perinnöllisyys on osittain satunnainen, toinen saa tällaisen taipumuksen, toinen ei.

      • Anonyymi

        Selitys tuokin tuolle oudolle, mystiselle taipumukselle. Olisihan se ja joskus onkin kypsälle avaramieliselle avioparille mainio harrastus. Rouva on tottunut mieheltä saatavaan nautintoon ja saa luottamusta omiin avuihinsa. Mitä aviomies saa? Selkärankaan asti puistattavia väristyksiä, henkeäsalpaavia näkymiä, erektion kuin kuusitoistavuotiaalla pojalla, yhtä lujan kuin herkänkin, peittelemättömän, yhdessä toisen miehen kanssa. Eli jotain sellaista, mitä ei voi sanoin kuvata, mutta jonka tämä toinen mies kyllä ymmärtää.


    • Anonyymi

      Uuh, miten kiihottavia stooreja! Harmi, että mieheni on niin äärettömän häveliäs ja ahdasmielinen, ettei tulisi kuuloonkaan! Kelpaisi...

      • Anonyymi

        Meillä taas toisin päin. Minun äitini oli reipas, iloluontoinen, suvaitsevainen karjalaisnainen, joka kesämökillä hämmensi sukulaisia ja vierailijoita ujostelemattomalla alastomuudellaan. Meitä poikia, minua ja kavereitani hän patisti ilmakylpyihin vielä siinäkin vaiheessa kun oli jo täydet munakarvat. Elämästä pitää nauttia, oli hänen mottonsa, ja siitä olen minäkin pitänyt kiinni. Ja kaikkea on vaimon kanssa kokeiltu ja koettu, paitsi tätä. Minä olen muutaman kerran houkutellut vaimoa sinnepäin, mutta tässä on tullut raja vastaan. Maukkaita tilanteita olisi kyllä muutama ollut.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe