Jumalan Shekina on Jeesuksen yllä, hän on maailman valo joka loistaa pimeässä. Eikä lamppua laiteta kopan alle, vaan se se nostetaan ylös telineeseen. Amen
Jeesuksenkirkkais ja kunnia
14
167
Vastaukset
Mikä on Shekina?
- ShekinaHengetär
Miten et tiedä mikä on Shekina? Shekina on Jumalan feminiini henki jonka uskottiin asuvan temppelissä, sen kaikkein pyhimmässä. Raamatussa shekina kuvataan sokaisevan kirkkaana ja taivaaseen asti ulottuvana tulipatsaana. Se edustaa Jumalan kirkkaitta ja kunniaa. Jos shekina hylkäsi temppelin, sen uskottiin merkitsevän Jerusalemin varmaa tuhoa. Shekina nimittäin tarkoitti myös samaa kuin Jumalan läsnäolo ja Jumalan asuinsija. Lisäksi jotkin konservatiivisimmat kristity kritisoivat Shekinaa siitä että se on feminiini ja Jumala on mies, he katsovat että Shekina on Astartea edustava epäjumala jonka Raamatun väärentäjät ovat salaa ujuttaneet Raamattuun.
- dikduk
Rabbiinisessa kirjallisuudessa on tuo substantiivi joka tarkoittaa asumista, JHWH ilmoitti laissa asuvansa temppelissä . Sana kuuluu shechinah ei ole k-kirjainta.
ShekinaHengetär kirjoitti:
Miten et tiedä mikä on Shekina? Shekina on Jumalan feminiini henki jonka uskottiin asuvan temppelissä, sen kaikkein pyhimmässä. Raamatussa shekina kuvataan sokaisevan kirkkaana ja taivaaseen asti ulottuvana tulipatsaana. Se edustaa Jumalan kirkkaitta ja kunniaa. Jos shekina hylkäsi temppelin, sen uskottiin merkitsevän Jerusalemin varmaa tuhoa. Shekina nimittäin tarkoitti myös samaa kuin Jumalan läsnäolo ja Jumalan asuinsija. Lisäksi jotkin konservatiivisimmat kristity kritisoivat Shekinaa siitä että se on feminiini ja Jumala on mies, he katsovat että Shekina on Astartea edustava epäjumala jonka Raamatun väärentäjät ovat salaa ujuttaneet Raamattuun.
Kiitos vastauksesta.
En ole törmännyt tuohon nimeen eikä sitä Raamatusta löydy ainakaan noin kirjoitettuna. Olisiko sinulla antaa jotain Raamatun kohtia, jossa se mainitaan?
Eli tuo aloitusko tarkottaisi, että Jumalan feminiini henki on Jeesuksen yllä?- ShekinaHengetär
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
En ole törmännyt tuohon nimeen eikä sitä Raamatusta löydy ainakaan noin kirjoitettuna. Olisiko sinulla antaa jotain Raamatun kohtia, jossa se mainitaan?
Eli tuo aloitusko tarkottaisi, että Jumalan feminiini henki on Jeesuksen yllä?Jetsulleen eli jeps. Raamatunkohtaa minulla taas itsellä ei ole laitaa, sillä en omista kuin suomenkielisen raamatun enkä itse edes osaisi hepreaa.
En kyllä ole kuullutkaan tuosta hengestä. Enhä kyllä osaa ajatella, että Jumalan henki asuisi jossakin temppelissä.
ShekinaHengetär kirjoitti:
Jetsulleen eli jeps. Raamatunkohtaa minulla taas itsellä ei ole laitaa, sillä en omista kuin suomenkielisen raamatun enkä itse edes osaisi hepreaa.
Ok. Se on siis hepreaa, ilmankos.
Eerikatässämoi kirjoitti:
En kyllä ole kuullutkaan tuosta hengestä. Enhä kyllä osaa ajatella, että Jumalan henki asuisi jossakin temppelissä.
Ihan outo on minullekin.
dikduk kirjoitti:
Rabbiinisessa kirjallisuudessa on tuo substantiivi joka tarkoittaa asumista, JHWH ilmoitti laissa asuvansa temppelissä . Sana kuuluu shechinah ei ole k-kirjainta.
Tiedätkö sinä, löytyykö se Raamatusta jostain?
- dikduk
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tiedätkö sinä, löytyykö se Raamatusta jostain?
8 "Tehtäköön minulle pyhäkkö, niin minä asun =shachanti teidän keskellänne." 2.Moos.25.8
Tuosta verbistä shechinah on siis substantiivi jota Raamatussa ei ole.Shachen eli asukas siellä kyllä on. dikduk kirjoitti:
8 "Tehtäköön minulle pyhäkkö, niin minä asun =shachanti teidän keskellänne." 2.Moos.25.8
Tuosta verbistä shechinah on siis substantiivi jota Raamatussa ei ole.Shachen eli asukas siellä kyllä on.Kiitos vastauksesta.
- Se.Kiina
Se Kiina.
Tämmöiset shekina kirkkaudet sun muut portaalit ovat mm. supereksyttäjä David Herzogin tuputtamaa harhaoppia!
- VoihanPieksut
Saviseutulainen kirjoitti:
Tämmöiset shekina kirkkaudet sun muut portaalit ovat mm. supereksyttäjä David Herzogin tuputtamaa harhaoppia!
Luukas 13:34 "Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla. 35 Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. Ja minä sanon teille, että te ette minua näe ennen kuin sinä päivänä, jona sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'"
Matteus 23:37 "Jerusalem, Jerusalem! Sinä tapat profeetat ja kivität ne, jotka on lähetetty sinun luoksesi. Miten monesti olenkaan tahtonut koota lapsesi, niin kuin kanaemo kokoaa poikaset siipiensä suojaan! Mutta te ette tahtoneet tulla. 38 Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille. 39 Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'"
(Asujaansa vaille = ilman shekinaa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2183174Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3072774Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751798Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e551705Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?421575- 1221366
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,101300Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171270Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4221260- 1051259