Kolmi kytkentä

Nabbi

Muutin omakotitaloon ja nyt tarvitsisin vähän neuvoja. Tarkoitukseni on kytkeä samaan ulkoantenniin Tv, digiboxi ja hubi. Luultavasti vahvistimen kautta. Mitä kaikkia johtoja tarvitsen ja miten ne pitäisi liittää?

8

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oktalonpoika

Mikä siinä kykennässä niin vaikeeta oikein mahtaa olla. Tarvitset neljä antennijohtoa. Antennilta kytket ensimmäisen antennijohdon vahvistimeen. Vahvistimesta kytket toisen johdon boxiin, kolmannen hubiin ja neljännen televisiion. Tuottaako sinulle ongelmia johdot vai etkö tiedä mihin porttiin ne liitetään. Vahvistimen ANT-IN porttiin kytketään antennilta tuleva johto ja Tv:n,boxin sekä hubin johto liitetään ANT-OUT porttiin.

• Nabbi

Kiitos. Täytyy hankkia sellainen vahvistin jossa on kolme ulosottoa. Kai niitä on jossain myynnissä? Tai sitten täytyy laittaa haaroitin väliin.

• KaksiTelevisiota

Minulla on digiboksi, jossa on signaalin läpikulku. Eli vahvisimelta signaali boksiin ja siitä edelleen televisioon. Antennivahvistimen toinen lähtö jää vapaaksi, olen siihen liittänyt toisen television, seinään vain pieni reikä, Toinen telkkari on makuuhuoneessa. Hubi ilmeisesti voitaisiin ktkeä sen toisen telkan tilalle, jos oikein ymmärsin. Omakotitalossa tarvitaan vain DVB-T(2) -laitteet, ellet hanki kaapeliliittymää.

• Napolilainen

Aloittajan kannattaa hankkia super-vahvistin. Ovat Suomessa omakotilatoissa täysin laillisia.

• Superia

Super vahvistimen minäkin haluaisin, mutta eipä niitä taida mikään liike myydä. Alamaailman elektroniikka kaupoista kyllä löytyisi.

• Tvtuner

Aloittajan kannattaa huomioida että jos käytössä on elektroninen vahvistin niin se voi aiheuttaa vakaviakin ongelmia/haittoja television toimintaan.

• Tolaherstai

Haaroittimen käyttö on ainut vaihtoehto jos ei aijo hankkia super vahvistinta. Haaroittimeen kytketään taas näitä johtoja sitten kiinni vahvistimen kautta joten ole tarkkana että kytket oikein. Muista anttenin sisään ja ulos syötöt myös haaroittimessa.

• Haaroitin

Myös haaroittimia on erilaisia ja aloittajan kannattaakin varmistaa että haaroitin on yhteensopiva vahvistimen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49