Iame kisat on peruttu. Kisat viikon päästä ja ilmoittautuminen ei ole auki. Kiitti vitusti!
Iame kisat peruttu
50
2540
Vastaukset
- Varikko
Näyttäisi olevan kitissä statuksella 'lupa' (punainen).
Miksi luvan saanti menee näin hilkulle ? - Kysymys66
Niin miksi luvan saanti menee näin viime hetkille? Onhan nyt sitten varmaa, että kilpailu ylipäätään ajetaan?
- Vastaus66
Niin se lupa tarkoittaa että lupa on myönnetty. Muuttuu vihreäksi kun ilmoittautuminen on auki kitissä. Tosin iame kisoihin ilmoittaudutaan iamen oman järjestelmän kautta, ei kitin.
- piuefy
viralliselta taholta asiaa tiedusteltuani, vastauksesksi sain, että kisat ovat peruuntuneet, koska ruotsissa on samaan aikaan minimax-sarjakilpailu...
- Hämmästys66
Lievästi sanoen sekavaa, mutta se tässä kai joidenkin tarkoitus onkin...
- X303030X
Tämäkin varmaan taas käännetään AKK:n ja Rotaxin syyksi.
- 44557yggvc
X303030X kirjoitti:
Tämäkin varmaan taas käännetään AKK:n ja Rotaxin syyksi.
Kyllä. Syy sinne mihin se kuuluukin.
- Aukion
Ihan lepo vaan kaikille. Nyt voi ilmoittautua...
- Muutanlajia
Ei ainakaan kitissä auki, tietojeni mukaan ei ole saanut lupaa. Eli leimaa lupalappuun.
- Kiinnion
Voit ilmoittaa vaikka äitille, että menet kisoihin. AKK:lta ei ole kuitenkaan lupaa, eikä auki Kitissä.
Oletteko selvittäneet, mitä tarkoittaa säännöissä, että sarja ei kuulu AKK:n alaisuuteen? Sellaista kisaa ei voi AKK:n jäsenrata, tässä tapauksessa Kouvola, järjestää.
Olen vähän sitä mieltä, että sarjapromoottorin "rakkaudesta lajiin" ei ihan pidä paikkaansa. Meidän ympyrät on vähän liian pienet lisenssittömille kuskeille.- Eihuolta
Kilpailu ajetaan. Piste.
- roötiyrgt
Eihuolta kirjoitti:
Kilpailu ajetaan. Piste.
mikäs siinä sitten...luvattomat kisat= kuskeilta lisenssit pois...
- 3357899
roötiyrgt kirjoitti:
mikäs siinä sitten...luvattomat kisat= kuskeilta lisenssit pois...
Jep ja vakuutuksethan ei sitten korvaa jos kisa on luvaton....
- Einoin
AKK ei määrittele/päätä vakuutusten korvauksia. Lisenssivakuutukseen voi olla ehkä jotain sanottavaa, liikennevakuutukseen ei.
- 87956867998
Einoin kirjoitti:
AKK ei määrittele/päätä vakuutusten korvauksia. Lisenssivakuutukseen voi olla ehkä jotain sanottavaa, liikennevakuutukseen ei.
Lisenssivakuutus ei ole voimassa jos kisa on luvaton , liikennevakuutus on toinen juttu . Mieti sitä kun tarvii hoitoa esim niskavaurioon
- peirye
no liikennevakuutuksesta tuskin kouvolan radalta saa mitään korvauksia, ei ole tarpeeksi eristetty rata...taitaa oulu olla ainoa, joka täyttää tuon eristämisvaatimuksen...
- Jkcff
Samalla tavalla ilmoittaudutaan kuin edelisinäkin vuosina. Lopettakaa jo tuo trollaus.
- srth
Niin. X sarjanhan ei tarvi noudattaa samoja sääntöjä kuin muitten. Kaikki muut ilmottautuu sääntöjen mukaan KITI;n kautta. Nää laittaa ne sinne itte joskus , ja haamut päälle.
- Trollallaaa
Minkä ihmeen sääntöjen? Rotaxiinhan on ilmottauduttu vuosikaudet omaan systeemiin, josta haettu numerotkin. Ei tämä sen kummempi ole.
- e6y75u
Trollaallle tiedoksi . Rotaxiin ilmottaudutaan nykyisin KITI;n kautta. Kato ne noudattaa sääntöjä
Kyllä mä ainakin ilmoittauduin rotaxiin kitin kautta. Ite et tainnu olla mukana kun et tiedä mistä on ilmoittauduttu..
- Rauhaavaan
Ihan lepo taas vaan kaikille. Nyt on myös Kitissä auki ja lupa myönnettynä.
- r2ö2
Jeesus teitä sauhupäitä.
- king
näitä taloyhtiön poliiseja ja parvekkeelta huutelijoita löytyy joka paikasta. yleensä väsyvät omaan saamattomuuteensa.
- ilkug
Jo yksi ilmottautunut. Sääntöjen mukaan. Komeeta,
- 36677555
Rouhiiko ?
- Onporukkaa
139 ilmoittautunut ja lisää tulee.
- rdfA
Kisa on nyt KITI;ssä suljettu. Ilmottautuneita 1. Eli taaskaan X sarja ei välitä paskaakaan säännöistä. Tehdään asiat omalla tavallaan ja sitten vittuillaan vain muille. sama oppi tuntuu menneen hyvin perille myös teille jotka tätä sarjaa kiertää. Koska vittuilut tästäkin kirjoituksesta tulee. Eipä teitä säännöt koske.
- yksimonista33
Jospa X sarjalaiset ei osaa lukea sääntöjä. Tai sitten ei kiinnosta.
5.2. Ilmoittautuminen kilpailuun
Jokainen kuljettaja/ilmoittaja on vastuussa, että ilmoittautuu
oikeaan luokkaan ja tuntee ilmoittautumista koskevat
säännöt sekä lisenssisäännöt ja luokkien ikärajat.
Ilmoittautuminen tulee tapahtua sääntökirjan kansalliset
määräykset Suomessa -osion mukaan. Ilmoittautumisaika
määritellään kilpailukutsussa. Ilmoittautuminen
arvokilpailuihin, kansallisiin kalenterikilpailuihin sekä
aluemestaruus kilpailuihin tapahtuu KITI-järjestelmän
kautta.
- RaastajaRane
näyttää raastavan. 167 drivers!
- ranelle
Ei raasta. Se raastaa kun tän porukan ei tarvi noudattaa mitään sääntöjä
- Sääntökirja
Kilpailun ilmoittautumistapa on kilpailun säännöissä jotka hyväksytetään akklla. Eli mikä ongelma?
Eikös tässä ole tuohonkin vastaus...
Tervetuloa kilpailemaan! Kouvolan kilpailun ilmoittautuminen on auki. Se päättyy 14.5.2018 klo 23:59. Järjestäjä vie tiedot Kitiin, kilpailijoiden ei tarvitse ilmoittautua sinne - haluamme säästää teiltä vaivaa- kunhanmietin
Ja koska kilpailija ei ole itse vienyt tietojaan KITI;iin niin mahdolliset virheet tai lisenssipuutteet onjärjestäjän vastuulla. Toisaalta saahan organisaatio tällä kohtuullisen rekisterin (tietosuoja) omaan käyttöönsä
- Vakuutusmies1
Liikennevakuutuksesta teillä huutelijoilla ei ainakaan ole tiedossa edes perusasiat. Millä perusteella liikennevakutuksen voimassa oloon liittyy riittävä eristäminen, paitsi että eristetty alue on ainut jossa liilennevakuutusta ei tarvita? Ja P.S Oulun rata kuten mikään muukaan Suomessa ei ole yleiseltä liikenteeltä suljettu alue.
- 45678999
Jep , viimeksi kun oltiin Oulusa niin tul rattori vastaan , ja puimuri vilkutti tornin luona
- oeirye
ja ellei rataa ole luotettavasti eristetty muulta liikenteeltä ja ihmisiltä, liikennevakuutus ei korvaa...
- Hästäkki
Ei kun juuri silloin se nimenomaan korvaa.
- liufetyr
Hästäkki kirjoitti:
Ei kun juuri silloin se nimenomaan korvaa.
sinun mielestäsi se korvaa, kun rataa EI ole luotettavasti eristetty muulta liikenteeltä ja ihmisiltä...???? ota hiukan selvää, ja tutki käydessäsi radoilla, montako rataa on sellaista, johon ei ajon aikan pääse kävellen, polkupyörällä tai vaikka henkilöautolla?
- Lakimies1
"Liikennevakuutuslain 2 §:n 4 kohdan mukaan moottoriajoneuvo ei ole liikennevakuutuslaissa tarkoitetussa liikenteessä, kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin.
Lainkohdan soveltaminen edellyttää eristämis- ja käyttötarkoituksen täyttymistä samanaikaisesti. Liikenteestä eristetyksi alue katsotaan silloin, kun se on suljettu aitauksella tai muutoin konkreettisesti sekä kun muun liikenteen ja ulkopuolisten pääsyn alueelle estää jatkuva aukoton vartiointi. Käytännössä esimerkiksi motocross-radat harvoin ovat liikennevakuutuslain tarkoittamalla tavalla eristettyjä alueita edes kilpailun aikana puhumattakaan harjoitusten aikana. Samoin useat moottori- ja kartingradat eivät täytä liikennevakuutuslain tarkoittamia eristämiskriteereitä. Myös varikkoalueet ovat yleensä vailla eristystä. Motocross- ja ratamoottoripyörien yms. käyttäminen edellä kerrotuissa tilanteissa on liikennevakuutuslaissa tarkoitettua ajoneuvon liikenteeseen käyttämistä, minkä vuoksi niitä varten on otettava liikennevakuutus.
Käytännössä kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksessa käytettävä ajoneuvo voi olla vailla liikennevakuutusta vain silloin, kun käyttö rajoittuu edellä kerrotulla tavalla eristetylle ja vartioidulle alueelle, josta ajoneuvo siirretään lastina pois."
Liikennevakuutuslain 2 §:n 4-kohdan mukaan ajoneuvon liikenteeseen käyttämisenä ei siis pidetä sitä, että ajoneuvoa käytetäänliikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. Näiden edellytysten täyttyessä liikennevakuutus ei korvaa sattunutta vahinkoa. Molempien rajoitusedellytysten (=liikenteestä eristetty alue JA kilpailu- tai vastaava tilanne) tulee täyttyä samanaikaisesti. Jos vahinko sattuu, on aina kussakin tapauksessa erikseen selvitettävä, onko vahinko 1) sattunut lain tarkoittamalla eristetyllä alueella ja 2) onko samalla kyseessä kilpailu tai harjoittelu tai testaus (vai muu ajelu, huvin vuoksi tms.).Mistään moottoriradasta ei voida kategorisesti sanoa, että se on aina lain tarkoittama muusta liikenteestä eristetty alue tai että se koskaan ei ole. Vahinkotilanteessa selvitetään joka kerran erikseen, miten kilpailu on järjestetty ja onko rata juuri kyseisessä kilpailu- tms. tilanteessa ollut muusta liikenteestä eristetty. Muulla liikenteellä tarkoitetaan myös esimerkiksi jalankulkijoita.
Liikennevakuutuslain 2 §:n tarkoittama eristetty alue on liikennevahinkolautakunnan ratkaisukäytännön mukaan kyseessä silloin, kun "kilpailurata on koko matkalta eristetty siten, ettei alueelle voi päästä liikennettä, joksi katsotaan myös kevyt liikenne eli jalankulkijat ja pyöräilijät". Siis kaikkien ulkopuolisten, myös jalankulkijoiden, katsojien ja muiden kulkijoiden pääsy radalle on pitänyt estää asianmukaisin rakenteellisin ratkaisuin ja turvajärjestelyin. Viimeaikaisessa lautakunnan ratkaisukäytännössä ei esimerkiksi ole pidetty eristämisen kannalta riittävänä, että rata on ollut eristetty lippusiimoin ja alueella on ollut järjestysmiesvalvonta. Sisäradat on kuitenkin useimmiten katsottu tällaisiksi lainkohdan tarkoittamiksi muusta liikenteestä eristetyiksi alueiksi. Tiedossani on esimerkiksi liikennevahinkolautakunnan viime syksynä antama lausunto, joka koski Dynaset Offroad Areenan moottoriradalla sattunutta kahden motocross-pyörän välistä törmäystä. Siinä lautakunta totesi, että asiakirjaselvitysten perusteella kyseinenmoottorirata on kokonaisuudessaan hallirakennuksen sisätiloissa, jonne kulku tapahtuu oven kautta. Tällä perusteella lautakunta katsoi, että kyseessä oli liikennevakuutuslain 2 §:n 4-kohdan tarkoittama liikenteestä eristetty alue, eikä vahinkoja tullut korvata liikennevakuutuksesta. Lausunnonpyytäjä oli lausuntopyynnössään todennut, että kyseinen moottorirata on aina auki ja sinne voi vapaasti kulkea ilman valvontaa, mutta lautakunta katsoi siitä huolimatta, että kyseessä oli laissa tarkoitettu eristetty rata. Tässäkin tapauksessa lautakunta kuitenkin ratkaisun perusteluissa mainitsi, että "eristämistä tarkastellaan kussakin yksittäisessä tapauksessa esitetyn selvityksen perusteella, joka eristämiseen vetoavan osapuolen on toimitettava".
Riikka Patala
lakimies, varatuomari
FENNIA - Vituttaakovituttaako
Viitaten alkuperäiseen kirjoitukseen: IAME-kisat peruttu...vain yli 170 osanottajaa. Vituttaako ketjun aloittanutta provoa? Minua vituttaisi, luuseri!
- dtyhj
On se hyvä että X järjestäjät pysyy perinteissä. "Vahvistetut tulokset sekä kilpailun järjestäjä siirtää
viikon sisällä KITI-järjestelmään"
Ei näy KITI:ssä mutta sehän ei ketään yllätä. Ei näitten tarvi sääntöjä noudattaa. Marttyyrin asema riittää. Se kun kaikki vaan kiusaa vaikka me tehdään tätä rakkaudesta lajiin........... - oikeaosoita
Miksi kansa / harrastajat muut 24 kirjailijat pyrkii sytään kaikista kisan puutteista syntilistan ja toiminnan X30 promoottorin niskaan. tää väärä osoite, Mikko on vain tietääkseni pelkkä sarjapromoottori tällä hetkellä.
Ainut oikea osoite on kilpailun järjestäjä, eli RADALLE URHEILUAUTOILIJAT ja kilpailun johtaja Kärki.
Kyllä sanktiot pitäisi kohdistua juurikin tälle seura taholle ja henkilölle.
Mikäli asia ei hoidu muuten kuntoon on mahdollisuus erottaa seura ja kilpailun järjestäjätaho.- Xnapakymppi
Kyllä sinäkin taidat tietää että promoottori kavereineen palettia todellisuudessa pyörittää ja hyvin pyörittääkin. Radalle Ua hallituskin taitaa olla juuri sama jengi. Joten eiköhän palaute osu maaliinsa jos siellä varikolla joku vaan palautetta uskaltaa heille antaa.
- Sekaisinolette
Kyllä te pojat ja tytöt olette aika sekaisin. Osalla on lääkkeet ottamatta ja monella kokonaan hakematta. Jos noin paljon ahdistaa niin lääkärisetä määrää kyllä lääkkeet ja osoittaa tarvittaessa sopivan hoitopaikan esimerkiksi Niuvanniemestä. AKKn tulisi ottaa suurimmalta osalta täällä kohkaavista lisenssi pois mielenterveyteen, suhteellisuudentajuun ja yleiseen maailmanymmärrykseen liittyvien ongelmien takia. Tai autourheilua vahingoittavan panettelevan vihapuheen takia.
- Juunas
Miksi bensoja ei tutkita X30 kisoissa? Siellä vetää iso joukko lisäaineella kärjessä ja kukaan ei tee asialle mitään. Tämäkö on sitä tasa-arvoa?
- 5678889
Kunnon analyysi , esim jos tutkitaan onko seassa vettä , maksaa noin 200 eur alv 0 , siinä ehkä syytä
- Hgdf
Kyllä x kisoissa on bensoja tutkittu. Esim. Viime kauden kahdessa viimeisessä kisaviikonlopussa tutkittiin ja varmaan tutkitaan jatkossakin
- 4457777
Voit olla oikeassa , eri asia on mitä siellä tutkitaan . Jos ne mittaa sitä sähkönjohtavuutta , siinä ei lisäaineet paljastu , tarvitaan labra ja järkeä
- tutkivatutkija
Pääasia että tutkitaan ja saadaan onnellisia ihmisiä sen avulla:).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230