miten voi kaksi optikkoa katsoa erilailla näöntarkastuksen toinen optikko määräsi lasit ja toinen optikko sanoi että en tarvitse laseja
näöntarkastus
3
242
Vastaukset
- Tyytyvainen
Se on pienillä vahvuuksilla hyvin subjektiivinen juttu. Jos niistä on apua niin hyvä on. Vaikea sanoa toiselle, että tarvitset tai et. Tietysti jos esim. Ajaa autoa niin siinähän tarvitaan hyvä näkökyky.
- Nainen58
Toinen optikko halusi hyötyä sinusta enemmän eli myydä lasit sinulle.
Jos sinusta tuntuu, että jotain häikkää silmissäsi on, meneppä ihan oikealle silmälääkärille. Siellä sitten tulee samalla mitattua silmänpaineet ja monet muutkin tarkastukset tulee tehdyksi. Optikoilla kun ei ole kaikkeen tutkimiseen laitteita eikä lupiakaan.
Aattelin vaan, että jos tuo nimimerkkisi luku 57 on ikäsi, on syytä ryhtyä käymään vähintään viiden- tai jopa kolmen vuoden välein oikealla silmälääkärillä säännöllisissä ikätarkastuksissa. Silmissä, kun voi olla monen sorttista häikkää. Optikko on vain optikko. - paljon_miinusta
Menitkö tarkastukseen, koska sinulla on jokin näköongelma vai muuten vaan? Optikolle ei kannata muuten vaan mennä, vaan silmälääkärille. Silmälääkäri katsoo silmänpohjat ja osaa myös tulkita näkemäänsä (nykyään optikkoliikkeissäkin kuvataan silmänpohjia, mutta optikon ammattitaito ei riitä tulkintaan, vaan hän ohjaa joka tapauksessa silmälääkärille).
Et sanonut, onko "ongelmasi" lähi-, kauko- vai ikänäkö. Näköongelma voi olla myös toiminnallinen, eli esim. kuivasilmäisyys voi samentaa näköä. Ikänäköä (jollei ole lisäksi likinäköä tai hankalaa hajataittoisuutta tms) voi korjata ihan hyvin markettilaseillakin. Ei silmä niistä pilalle mene, jos ne itselle käyvät.
Tuttavani teki opinnäytetyötä ja istui pitkää päivää koneen edessä. Hänelle määrättiin silmälasit ja myytiin aivan järjettömän kalliit lasit, joista hän ei ikinä pitänyt eikä ilmeisesti sen kauempaa käyttänytkään niitä. Ongelma oli pitkät päivät koneen äärellä. Siihen ei ole ihmisen silmää tarkoitettu. Ongelma korjaantui kun opiskelut päättyivät.
Joissain silmäsairauksissa tai silmään vaikuttavissa sairauksissa näöntarkkuus voi vaihdella tai muuttua nopeastikin (adaptaatiospasmi, diabetes, alkava kaihi tai silmän ikärappeuma, silmänpainetauti). Mene siis silmälääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026