fergu 35

lukoton

pystyykö tuohon asentaan jälkikäteen lukko perää, tai lukkoa perään, kun tuntuu lumessa sitä kaipaavan, rupeaa melkolailla ravistelemaan kun alkaa sutimaan vuorotellen kummallakin takapyörällä!
(Mulla on kyllä hyvät piikki kettingit paikollaan.)
Tämä on kultamaha, nelipyttynen diesel, ilmeisesti vasta vuoden tai kaksi uudemmassa on lukko.

12

2738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • massikka

      Samaa olen mietiskellyt,huhuna olen kuullut että sen voi tekomies tehdä,porataan reikä ja siitä tanko sisään??? En tiedä tarkemmin.T:samat aatokset

      • lukoton

        noin helppo, no kuunnellaan ja katsellaan jos ois tietomiehiä paikalla. Hyvä jos ei tarvis ostaa raktorin puoliskaa vain lukon takia!


      • lukoton kirjoitti:

        noin helppo, no kuunnellaan ja katsellaan jos ois tietomiehiä paikalla. Hyvä jos ei tarvis ostaa raktorin puoliskaa vain lukon takia!

        ainakin joutuu lisäämään ja en oikein muista onko siinä ronkassakaan paikkaa polkimelle valmiina joten hommaa siinä on, tietysti jos löytää konevikasen EHJÄperäsen jostain niin siitähän tekis niissä on muuten aika usein se tukilaakeri sieltä perän sisästä sökönä ja silti niillä ajetaan täyttä päätä jos avaa kannattaa katsoa samalla ettei ole laakerin pesäkin murusena.


      • lukoton
        kawasaki250 kirjoitti:

        ainakin joutuu lisäämään ja en oikein muista onko siinä ronkassakaan paikkaa polkimelle valmiina joten hommaa siinä on, tietysti jos löytää konevikasen EHJÄperäsen jostain niin siitähän tekis niissä on muuten aika usein se tukilaakeri sieltä perän sisästä sökönä ja silti niillä ajetaan täyttä päätä jos avaa kannattaa katsoa samalla ettei ole laakerin pesäkin murusena.

        rouske kuului perästä kun syksyllä pyörittelin tunkilla ollessa toisesta taka rattaasta.


    • ON tuota

      Lukolla oleva

      • lukoton

        tiedossa on!


    • Nimetön

      Tarviiko tosiaan lukkoa noin paljon? Itsellä samanlainen, tosin vuosimalli -59 eli neljällä hehkutulpalla. Kesäkelillä jarruttelen luistavaa puolta kääntöjarrulla. Talvella päälle neliselkäiset piikkikettingit, niin ei ole lipsumisesta juuri haittaa ollut. Keveähän se Fergun taka-akseli on, kun ei edes hyttiä päällä. Pistää vauhtia lisää, niin ei luista niin paljon...

      • lukoton

        no lukko tosiaan ois mukava pihan lumitöissä, ei suinkaan niin välttämätön että rupeaisin sitä isolla rahalla ja työllä hommaamaan.
        Neliselkäiset kettingit? Mikkä ne selät on? Mulla tosiaan on lähes ajamattomat piikkiketjut, ilman ei pärjäis ollenkaan.


      • Nimetön
        lukoton kirjoitti:

        no lukko tosiaan ois mukava pihan lumitöissä, ei suinkaan niin välttämätön että rupeaisin sitä isolla rahalla ja työllä hommaamaan.
        Neliselkäiset kettingit? Mikkä ne selät on? Mulla tosiaan on lähes ajamattomat piikkiketjut, ilman ei pärjäis ollenkaan.

        En tiedä onko kyseessä paikallinen nimitys, mutta täällä Lapin läänissä ainakin nimitys 4-selkäpiikkikettingit on käytössä. Selillä tarkoitetaan silloin niitä kettinkien pitkittäissuuntaisia ketjuja. Yksinkertaisimmassa "lehmänperäin" -mallissa vain kaksi selkää. Tulos pomputus maantiellä. Neliselkäisessä taas keskimmäiset selät vastaavat koko ajan maahan, jolloin liikkuu tasaisemmin. Tähän kun vielä lisätty piikit, niin on ketjut parhaasta päästä. Kettinkimallejahan on tehty paljon erilaisia. Itselläni tallessa vielä sellaiset harvinaisuudet, kuin pellonraivauskettingit 50-luvulta. Pito suorastaan hirvittävä. Niissä renkaiden yli menee 10 senttiä leveät rautalaput. Olen käyttänyt niitä metsänlaikutuksessa. Siirtyessä maantiellä ne on kyllä joutunut ottamaan pois. Eihän sitä kalinaa ja töyssytystä kestä kukaan. Helpoimmalla sen luko n sinun traktoriin saisi varmaan vaihtamalla koko takapään. Edellyttäen siis että kytkinakseli passaa siihen 4-sylinteriseen dieseliin. Uudempi kolmisylinterinen mallihan sovitettiin vanhaan kytkinkoppaan lisäämällä moottorin ja kytkinkopan väliin sovituspanta. Siten 35 pysyi saman mittaisena, vaikka kolmisylinterinen moottori itse oli lyhyempi. Toisaalta kovin suuriin muunnoksiin kannattaa tuskin alkaa, kun kohtalaisen pienellä rahalla saa uudemman 35:n, jossa on jo lukko. Siis jos sellaisen myytävänä löytää. Ovat hyvin suosittuja!


      • lukoton
        Nimetön kirjoitti:

        En tiedä onko kyseessä paikallinen nimitys, mutta täällä Lapin läänissä ainakin nimitys 4-selkäpiikkikettingit on käytössä. Selillä tarkoitetaan silloin niitä kettinkien pitkittäissuuntaisia ketjuja. Yksinkertaisimmassa "lehmänperäin" -mallissa vain kaksi selkää. Tulos pomputus maantiellä. Neliselkäisessä taas keskimmäiset selät vastaavat koko ajan maahan, jolloin liikkuu tasaisemmin. Tähän kun vielä lisätty piikit, niin on ketjut parhaasta päästä. Kettinkimallejahan on tehty paljon erilaisia. Itselläni tallessa vielä sellaiset harvinaisuudet, kuin pellonraivauskettingit 50-luvulta. Pito suorastaan hirvittävä. Niissä renkaiden yli menee 10 senttiä leveät rautalaput. Olen käyttänyt niitä metsänlaikutuksessa. Siirtyessä maantiellä ne on kyllä joutunut ottamaan pois. Eihän sitä kalinaa ja töyssytystä kestä kukaan. Helpoimmalla sen luko n sinun traktoriin saisi varmaan vaihtamalla koko takapään. Edellyttäen siis että kytkinakseli passaa siihen 4-sylinteriseen dieseliin. Uudempi kolmisylinterinen mallihan sovitettiin vanhaan kytkinkoppaan lisäämällä moottorin ja kytkinkopan väliin sovituspanta. Siten 35 pysyi saman mittaisena, vaikka kolmisylinterinen moottori itse oli lyhyempi. Toisaalta kovin suuriin muunnoksiin kannattaa tuskin alkaa, kun kohtalaisen pienellä rahalla saa uudemman 35:n, jossa on jo lukko. Siis jos sellaisen myytävänä löytää. Ovat hyvin suosittuja!

        no, niin vähän epäilinkin, mulla onkin sitten neliselkäiset!
        Tosi varmaan on että voi olla vaikea löytää esim pelkkää lukollista peräpäätä, ainakan jäkevään hintaan.
        No tällaiselle piha-traktoristille nykyinenkin kultamaha varmaan piisaa kun siihen asennoituu vaan oikein!
        Pitäs, kun ilmat lämpiää, alkaa laittelemaan masiinaa kuntoon, kansitiivisteen oon jo vaihtanu ja todennut tekniikan toimivaksi, eli raepuhallusta ja maalausta tiedossa. lokasuojat vaan on turhankin kuppaset ja reikäset, että kannattaa varmaan katsella parempia.


      • verkun mies
        lukoton kirjoitti:

        no, niin vähän epäilinkin, mulla onkin sitten neliselkäiset!
        Tosi varmaan on että voi olla vaikea löytää esim pelkkää lukollista peräpäätä, ainakan jäkevään hintaan.
        No tällaiselle piha-traktoristille nykyinenkin kultamaha varmaan piisaa kun siihen asennoituu vaan oikein!
        Pitäs, kun ilmat lämpiää, alkaa laittelemaan masiinaa kuntoon, kansitiivisteen oon jo vaihtanu ja todennut tekniikan toimivaksi, eli raepuhallusta ja maalausta tiedossa. lokasuojat vaan on turhankin kuppaset ja reikäset, että kannattaa varmaan katsella parempia.

        On tiedossa vankanoloiset,hyväkuntoiset rapakaaret.
        Tarjouksia otetaan vastaan!


      • FE52
        lukoton kirjoitti:

        no lukko tosiaan ois mukava pihan lumitöissä, ei suinkaan niin välttämätön että rupeaisin sitä isolla rahalla ja työllä hommaamaan.
        Neliselkäiset kettingit? Mikkä ne selät on? Mulla tosiaan on lähes ajamattomat piikkiketjut, ilman ei pärjäis ollenkaan.

        Tiedän harmaa-fergujakin, joihin on pultattu 200-250kg:n teräslevykiekot/pyörä takavanteisiin sisäpuolelle ja eivät tarvi lumitöissä mitään ketjuja! Samalla pieniakselivälisen ja kevyen traktorin meno muuttuu paljon rauhallisemmaksi! Kyntökin rupeaa sujumaan aivan eri tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      84
      7152
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7089
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6225
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5424
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      88
      5341
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5235
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      41
      5130
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4615
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3565
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      301
      3420
    Aihe