olenko nyt muslimi?

yksinkääntyjä

kävin englannin kielisellä sivulla, jossa neuvottiin kuinka tulla muslimiksi. sivulla oli linkki, jonka kautta miesääni luki uskontunnustuksen arabiaksi rauhalliseen tahtiin. toistin ääneen perässä mitä miesääni sanoi. olenko nyt muslimi?

11

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskotko siihen todella? Jos uskot, että tämän maailman on luonut yksi ja ainoa Kaikkivaltias, joka on lähettänyt profeetat, joista viimeinen on Muhammad (rauha hänelle), jolle Kaikkivaltias paljasti Koraanin enkeli Jibrilin välityksellä - niin kyllä! Olet muslimi!

      On kuitenkin tarpeen tutustua hieman uskontunnustuksen ehtoihin, joita ovat:

      1. Tieto - ymmärräthän suunnilleen, mitä uskontunnustus merkitsee? Että Jumala on ainoa jumala ja profeetat olivat ihmisiä, jotka Jumala valitsi levittämään viestiään.

      2. Varmuus - eli olet varma uskostasi, et mieti, että "ehkä Jumala on, ehkä ei..."

      3. Hyväksyntä - hyväksythän uskontunnustuksen todeksi.

      4. Antaudu Jumalalle, halu elää Hänen tahtonsa mukaisesti - vaikka meille ihmisille ei ole aina edes ihan selvää, mitä Jumala meiltä haluaa ja meillä on heikkoutemme, niin haluathan kuitenkin elää Hänen tahtonsa mukaisesti, eihän Hänen tahtonsa ole sinulle ihan sama?

      5. Totuudenmukaisuus - tarkoitathan uskontunnustusta tosissasi.

      6. Vilpittömyys - tarkoitathan uskontunnustusta vilpittömästi, yksinomaan siitä syystä, että uskot Jumalaan.

      7. Rakkaus - muslimin tulee rakastaa Jumalaa, kuten Jumala rakastaa meitä!

      8. Kiellä kaikki muut palvomisen kohteet - jos joku esimerkiksi uskoo planeettojen asentojen vaikuttavan kohtaloomme (horoskoopit), niin hän palvoo planeettoja, sillä vain Jumala päättää kohtalostamme. Ymmärräthän myös, että esimerkiksi enkelit tai ennustajat eivät näe tulevaisuuteen, vain Jumala tietää, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan-

      9. Pidä kiinni uskontunnustuksesta kuolemaasi asti - älä koskaan luovu siitä

      • Ja tervetuloa lämpimästi iloiseen joukkoomme!


      • yksinkääntyjä
        Yusraaa kirjoitti:

        Ja tervetuloa lämpimästi iloiseen joukkoomme!

        Kiitos, kiitos. Toki yksin olen niin nyt ilmeiseti muslimina kuin olin yksin kääntyessänikin. En tunne muita. Olisikohan olemassa jotakin asiallista keskustelufoorumia aiheesta? Täällä aika villi meininki.


      • wefwerfwerf
        Yusraaa kirjoitti:

        Ja tervetuloa lämpimästi iloiseen joukkoomme!

        iloiseenpa hyvinkin, iloitaan "väärin" uskovien alistamisesta,
        tule sinäkin opettelemaan uusia tapoja alistaa...


      • yksinkääntyjä kirjoitti:

        Kiitos, kiitos. Toki yksin olen niin nyt ilmeiseti muslimina kuin olin yksin kääntyessänikin. En tunne muita. Olisikohan olemassa jotakin asiallista keskustelufoorumia aiheesta? Täällä aika villi meininki.

        Tulevaisuus.org löytyy.
        Facebookissa on aktiivisia musliminaisten ryhmiä ja jokunen muslimien yleinen ryhmä. En niiden nimiä ymmärrettävistä syistä ole kovin mielelläni tällä palstalla sanomassa, mutta esimerkiksi "Muslimien ja kristittyjen välinen vuoropuhelu" -ryhmässä voi päästä alkuun muiden muslimien tavoittamisessa ja minun profiilistani löytyy s-postiosoitteeni.


      • yksinkääntyjä
        Yusraaa kirjoitti:

        Tulevaisuus.org löytyy.
        Facebookissa on aktiivisia musliminaisten ryhmiä ja jokunen muslimien yleinen ryhmä. En niiden nimiä ymmärrettävistä syistä ole kovin mielelläni tällä palstalla sanomassa, mutta esimerkiksi "Muslimien ja kristittyjen välinen vuoropuhelu" -ryhmässä voi päästä alkuun muiden muslimien tavoittamisessa ja minun profiilistani löytyy s-postiosoitteeni.

        Kiitos vastauksestasi. Itse olen mies, joten naisten ryhmään en tokikaan ole tunkemassa. Tuo tulevaisuus.org vaikutti jotenkin sekavalta ja hankalasti tutustuttavalta. Yritin rekisteröityä, joka kai piti onnistuakin koskapa ei mitään herjausta tullut, mutta en ole päässyt kirjautumaan ja viestittelemään. Olisipa mainiota jos suomalaisten islamiin kääntyneiden keski-ikäisten miesten ryhmä löytyisi.


      • yksinkääntyjä kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Itse olen mies, joten naisten ryhmään en tokikaan ole tunkemassa. Tuo tulevaisuus.org vaikutti jotenkin sekavalta ja hankalasti tutustuttavalta. Yritin rekisteröityä, joka kai piti onnistuakin koskapa ei mitään herjausta tullut, mutta en ole päässyt kirjautumaan ja viestittelemään. Olisipa mainiota jos suomalaisten islamiin kääntyneiden keski-ikäisten miesten ryhmä löytyisi.

        Hmm, voi olla, että tulevaisuus.orgin ylläpitäjän vahvistaa tai hyväksyä se käyttäjätunnus, en tiedä.
        Sellaisia julkisia ryhmiä, joihin miehetkin saavat liittyä, on ainakin "Päivän Koraanin Jakeet" ja "الأخلاق الاسلامية Islamin mukaiset käytöstavat, Islamic etiquette," ja suljettuja eli kaiketi pitää painaa liittymisnappia ja ylläpitäjä joko hyväksyy tai ei hyväksy (lähtökohtaisesti ottaen yleensä hyväksyvät) "Islamin pyhä monoteismi" ja "Suomen muslimit".
        Ehkäpä voisit harkita perustavasi itse sellaisen, vaikka se saattaisi tuntua uudesta muslimista vaikealta.

        Joissain moskeijoilla on joskus avointen ovien päiviä, jonne menemistä ei tarvitse jännittää. Tiedän, että Jyväskylässä on ollut sellaisia pari kertaa, ja HelsinginMuslimeilla on sellainen joka kuukauden ensimmäinen lauantai (http://helsinginmuslimit.fi/).


      • Yusraaa kirjoitti:

        Hmm, voi olla, että tulevaisuus.orgin ylläpitäjän vahvistaa tai hyväksyä se käyttäjätunnus, en tiedä.
        Sellaisia julkisia ryhmiä, joihin miehetkin saavat liittyä, on ainakin "Päivän Koraanin Jakeet" ja "الأخلاق الاسلامية Islamin mukaiset käytöstavat, Islamic etiquette," ja suljettuja eli kaiketi pitää painaa liittymisnappia ja ylläpitäjä joko hyväksyy tai ei hyväksy (lähtökohtaisesti ottaen yleensä hyväksyvät) "Islamin pyhä monoteismi" ja "Suomen muslimit".
        Ehkäpä voisit harkita perustavasi itse sellaisen, vaikka se saattaisi tuntua uudesta muslimista vaikealta.

        Joissain moskeijoilla on joskus avointen ovien päiviä, jonne menemistä ei tarvitse jännittää. Tiedän, että Jyväskylässä on ollut sellaisia pari kertaa, ja HelsinginMuslimeilla on sellainen joka kuukauden ensimmäinen lauantai (http://helsinginmuslimit.fi/).

        "Joissain moskeijoilla on joskus avointen ovien päiviä"

        Miten moskeijoissa muutoin suhtaudutaan vierailijoihin, siis vaikkapa ei-muslimin osallistumisesta ihan mielenkiinnosta muslimien rukoushetkiin, miksi niitä nyt kutsuttekaan?


    • OOOOO

      ET OLE JA OO SUOMALAINEN, JA ÄLÄ MUUTU VTUIN APNIAKSI

    • Näinkö.on.käynyt

      Olen itsekin uskontunnustuksen sanonut suomeksi ja arabiaksi harjoitellut, paljon siitä uskonkin, en vain ole tajunnut että nyt olisin muslimi.

    • muslimikohtavaasa

      Ite olen sanonut uskontunnustuksen netin videon kautta mutta tuntuu siltä että se ns. viimeinen sinetti pitäisi vielä tehdä. Eli lausua uskontunnustuksen kahden muslimin edessä. Yritän oppia rukouksen ja elää muslimina niin hyvin kun voin kunnes uskallan ottaa yhteyttä moskeijaan. Olisi kiva jos voisi kääntyä vaikka kotona niin ei jännittäisi niin paljon. En halua päättyä johonkin youtube tai facebookiin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe