Jarrunesteen vaihto

K 100 RS

Miten kannattaa vaihtaa jarrunesteet K100 RS:ään ja miten usein ne pitäisi vaihtaa ( riippuu tietenkin ajosta, säilytyksestä jne.. )
Onko hankala homma tehdä itse, ilman erikoislaitteita ?

14

7210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta kun säiliön korkki auki, sitten satulan ilmaruuviin letku ja se pulloon ettei nesteet valu suotta laattialle ja ilmaruuvi auki ja kas sieltähän se neste lorisee itekseen.
      Sitten vaan lisäilet uutta nestettä tilalle ennenko säiliö on ihan tyhjä. Anna valua viä niin että pulloon tulee jo uutta nestettä ja sitten vaan ilmaroppu kiinni,siinä se.

      • RRRRRRRRRRRRR

        Jos pyörässä on ABS't, niin unohda äskeinen ohje...


      • RRRRRRRRRRRRR kirjoitti:

        Jos pyörässä on ABS't, niin unohda äskeinen ohje...

        Kerros ny sitten miten noi ABS:it vaikuttaa asiaan?


      • RRRRRRRRRRRRR
        vanha-erkki kirjoitti:

        Kerros ny sitten miten noi ABS:it vaikuttaa asiaan?

        No kun se "sisäpiirin" jarruneste vaan ei vaihdu noin..... Abseissa on kaksi jarrunestepiiriä..


      • RRRRRRRRRRRRR kirjoitti:

        No kun se "sisäpiirin" jarruneste vaan ei vaihdu noin..... Abseissa on kaksi jarrunestepiiriä..

        Mitens se sitten tehdään tuo nesteen vaihto?


      • ltmies
        vanha-erkki kirjoitti:

        Mitens se sitten tehdään tuo nesteen vaihto?

        ABS:n "sisäpiiristä" ei tarvitse kantaa huolta. Siellä on niin minimaalisen vähän jarrunestettä, että jos vaihtaa parin vuoden välein jarrunesteet vanhaan malliin, sisäpiirin vanhemmat nesteet sekoittuvat äkkiä uudempaan vaihdettuun nesteeseen. Pääasia on, että jarrunesteet vaihdetaan parin vuoden välein. Vaikka huolto-ohjelmassa on merkintä, että nesteet on vaihdettava vuosittain, pidän sitä yliampuvana ohjeena. Luulenpa, että edes merkkihuollossakaan ei aina vaihdeta nesteitä edes kahden vuoden välein...No, jokainen saa vaihtaa jarrunesteet vaikka viikoittain!


      • PutPut
        ltmies kirjoitti:

        ABS:n "sisäpiiristä" ei tarvitse kantaa huolta. Siellä on niin minimaalisen vähän jarrunestettä, että jos vaihtaa parin vuoden välein jarrunesteet vanhaan malliin, sisäpiirin vanhemmat nesteet sekoittuvat äkkiä uudempaan vaihdettuun nesteeseen. Pääasia on, että jarrunesteet vaihdetaan parin vuoden välein. Vaikka huolto-ohjelmassa on merkintä, että nesteet on vaihdettava vuosittain, pidän sitä yliampuvana ohjeena. Luulenpa, että edes merkkihuollossakaan ei aina vaihdeta nesteitä edes kahden vuoden välein...No, jokainen saa vaihtaa jarrunesteet vaikka viikoittain!

        Päteekö tämä viimeinen ohje kaikkin ABS-tyyppeihin

        ABS, ABS II, Evo-/Integraalijarrut ABS:llä?


      • ltmies
        PutPut kirjoitti:

        Päteekö tämä viimeinen ohje kaikkin ABS-tyyppeihin

        ABS, ABS II, Evo-/Integraalijarrut ABS:llä?

        Joo, on sama onko 80-luvun, tai aivan uusimmasta lukkiintumattomasta kyse.


      • PutPut
        ltmies kirjoitti:

        Joo, on sama onko 80-luvun, tai aivan uusimmasta lukkiintumattomasta kyse.

        se oli kompa - ei ole sama...


      • ajelija
        vanha-erkki kirjoitti:

        Mitens se sitten tehdään tuo nesteen vaihto?

        En ole ikinä vaihtanut jarrunesteitä ja aina on pysähtynyt!


      • Siis sä tuot ne mulle ja mä...
        ajelija kirjoitti:

        En ole ikinä vaihtanut jarrunesteitä ja aina on pysähtynyt!

        Kaikkihan ne joskus vaihtaa. Mäkin vien omat aina kaverille fairin purkissa ja se antaa sitte omansa mulle, tota vaahtoa olen ihmetellyt mut kaveri sano et se tulee purkista eikä mitäänhätää...

        Mutta älä aja samoilla kuitenkaa, eikä se auta että vaihat edestä taakse ja päinvastoi!


      • k 1200 rs
        ltmies kirjoitti:

        Joo, on sama onko 80-luvun, tai aivan uusimmasta lukkiintumattomasta kyse.

        Nykyisten integral-absien jarrunesteen vaihto ei ole ihan yksinkertainen homma. Tai on se, kun osaa. Just vaihdettiin mun pyörään (se osaaja vaihtoi.)
        Puolentoista tunnin homma ja siihen pitää olla ihan oma purkki letkuineen sekä jarrunestesäiliöön sopivine korkkeineen ja oikeasti täytyy tietää mitä ja miten homma tehdään. Mistä hän sellaisen purkin edes saisi ja vaikka saiskin, niin tuskin kannattaa hankkia.


    • jakari

      Hyvinvarustetuissa alan liikkeissä on myynnissä alipaineella toimivia jarrujen ilmaus/vaihtolaitteita. Elis letku kompuraan kiinni ja imuletku jarrujen ilmausruuviin jolloin se imee nesteen pois. Jarrunestesäiliöön uutta tilalle jolloin vaihtuuhan se neste. Olen vaihtanut moottoripyöriin ABS:lla tai ilman. Toimii myös hyvin hydr.kytkimelle yms

    • Timo Pönkkö

      Miten vaihdetaan BMW R 1150 RT 2001 vm jarrunesteet,mitä tarvikkeita tarvitaan?
      Ja mitenkä vahihdetaan kytkinnesteet,kytkimeen ei saa vissiinkään laitta tavallista
      jarrunestettä.Siihen taitaa olla oma öljy.?Terveisin Timo Pönkkö puh:0503237157. sähköposti osoite on: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      64
      618
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      91
      457
    Aihe