Jarrunesteen vaihto

K 100 RS

Miten kannattaa vaihtaa jarrunesteet K100 RS:ään ja miten usein ne pitäisi vaihtaa ( riippuu tietenkin ajosta, säilytyksestä jne.. )
Onko hankala homma tehdä itse, ilman erikoislaitteita ?

14

6489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei muuta kun säiliön korkki auki, sitten satulan ilmaruuviin letku ja se pulloon ettei nesteet valu suotta laattialle ja ilmaruuvi auki ja kas sieltähän se neste lorisee itekseen.
      Sitten vaan lisäilet uutta nestettä tilalle ennenko säiliö on ihan tyhjä. Anna valua viä niin että pulloon tulee jo uutta nestettä ja sitten vaan ilmaroppu kiinni,siinä se.

      • RRRRRRRRRRRRR

        Jos pyörässä on ABS't, niin unohda äskeinen ohje...


      • RRRRRRRRRRRRR kirjoitti:

        Jos pyörässä on ABS't, niin unohda äskeinen ohje...

        Kerros ny sitten miten noi ABS:it vaikuttaa asiaan?


      • RRRRRRRRRRRRR
        vanha-erkki kirjoitti:

        Kerros ny sitten miten noi ABS:it vaikuttaa asiaan?

        No kun se "sisäpiirin" jarruneste vaan ei vaihdu noin..... Abseissa on kaksi jarrunestepiiriä..


      • RRRRRRRRRRRRR kirjoitti:

        No kun se "sisäpiirin" jarruneste vaan ei vaihdu noin..... Abseissa on kaksi jarrunestepiiriä..

        Mitens se sitten tehdään tuo nesteen vaihto?


      • ltmies
        vanha-erkki kirjoitti:

        Mitens se sitten tehdään tuo nesteen vaihto?

        ABS:n "sisäpiiristä" ei tarvitse kantaa huolta. Siellä on niin minimaalisen vähän jarrunestettä, että jos vaihtaa parin vuoden välein jarrunesteet vanhaan malliin, sisäpiirin vanhemmat nesteet sekoittuvat äkkiä uudempaan vaihdettuun nesteeseen. Pääasia on, että jarrunesteet vaihdetaan parin vuoden välein. Vaikka huolto-ohjelmassa on merkintä, että nesteet on vaihdettava vuosittain, pidän sitä yliampuvana ohjeena. Luulenpa, että edes merkkihuollossakaan ei aina vaihdeta nesteitä edes kahden vuoden välein...No, jokainen saa vaihtaa jarrunesteet vaikka viikoittain!


      • PutPut
        ltmies kirjoitti:

        ABS:n "sisäpiiristä" ei tarvitse kantaa huolta. Siellä on niin minimaalisen vähän jarrunestettä, että jos vaihtaa parin vuoden välein jarrunesteet vanhaan malliin, sisäpiirin vanhemmat nesteet sekoittuvat äkkiä uudempaan vaihdettuun nesteeseen. Pääasia on, että jarrunesteet vaihdetaan parin vuoden välein. Vaikka huolto-ohjelmassa on merkintä, että nesteet on vaihdettava vuosittain, pidän sitä yliampuvana ohjeena. Luulenpa, että edes merkkihuollossakaan ei aina vaihdeta nesteitä edes kahden vuoden välein...No, jokainen saa vaihtaa jarrunesteet vaikka viikoittain!

        Päteekö tämä viimeinen ohje kaikkin ABS-tyyppeihin

        ABS, ABS II, Evo-/Integraalijarrut ABS:llä?


      • ltmies
        PutPut kirjoitti:

        Päteekö tämä viimeinen ohje kaikkin ABS-tyyppeihin

        ABS, ABS II, Evo-/Integraalijarrut ABS:llä?

        Joo, on sama onko 80-luvun, tai aivan uusimmasta lukkiintumattomasta kyse.


      • PutPut
        ltmies kirjoitti:

        Joo, on sama onko 80-luvun, tai aivan uusimmasta lukkiintumattomasta kyse.

        se oli kompa - ei ole sama...


      • ajelija
        vanha-erkki kirjoitti:

        Mitens se sitten tehdään tuo nesteen vaihto?

        En ole ikinä vaihtanut jarrunesteitä ja aina on pysähtynyt!


      • Siis sä tuot ne mulle ja mä...
        ajelija kirjoitti:

        En ole ikinä vaihtanut jarrunesteitä ja aina on pysähtynyt!

        Kaikkihan ne joskus vaihtaa. Mäkin vien omat aina kaverille fairin purkissa ja se antaa sitte omansa mulle, tota vaahtoa olen ihmetellyt mut kaveri sano et se tulee purkista eikä mitäänhätää...

        Mutta älä aja samoilla kuitenkaa, eikä se auta että vaihat edestä taakse ja päinvastoi!


      • k 1200 rs
        ltmies kirjoitti:

        Joo, on sama onko 80-luvun, tai aivan uusimmasta lukkiintumattomasta kyse.

        Nykyisten integral-absien jarrunesteen vaihto ei ole ihan yksinkertainen homma. Tai on se, kun osaa. Just vaihdettiin mun pyörään (se osaaja vaihtoi.)
        Puolentoista tunnin homma ja siihen pitää olla ihan oma purkki letkuineen sekä jarrunestesäiliöön sopivine korkkeineen ja oikeasti täytyy tietää mitä ja miten homma tehdään. Mistä hän sellaisen purkin edes saisi ja vaikka saiskin, niin tuskin kannattaa hankkia.


    • jakari

      Hyvinvarustetuissa alan liikkeissä on myynnissä alipaineella toimivia jarrujen ilmaus/vaihtolaitteita. Elis letku kompuraan kiinni ja imuletku jarrujen ilmausruuviin jolloin se imee nesteen pois. Jarrunestesäiliöön uutta tilalle jolloin vaihtuuhan se neste. Olen vaihtanut moottoripyöriin ABS:lla tai ilman. Toimii myös hyvin hydr.kytkimelle yms

    • Timo Pönkkö

      Miten vaihdetaan BMW R 1150 RT 2001 vm jarrunesteet,mitä tarvikkeita tarvitaan?
      Ja mitenkä vahihdetaan kytkinnesteet,kytkimeen ei saa vissiinkään laitta tavallista
      jarrunestettä.Siihen taitaa olla oma öljy.?Terveisin Timo Pönkkö puh:0503237157. sähköposti osoite on: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      703
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      672
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe