Toimitteko aina varmuuden vuoksi?

VarmojenPäivienMies

Oletteko ns. varman päälle toimija ja otatte asioihin lisää ”varmuuden vuoksi”?
Esimerkiksi lisäluraus 2t öljyä tankkiin, kiinnityksessä lisäköysi kaikkien muiden kiinnitysnarujen lisäksi, lisäsolmu joka naruun tai pari newtonia lisää kansipultin kiristyksessä, ihan vain ”varmuuden vuoksi”.
Olisi mielenkiintoista kuulla lajitoverien toiminta kyseisien asioiden tiimoilta, noin varmuuden vuoksi.

10

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitaanTietamaton

      Tavallaan toimin varmuuden vuoksi, mutta olen naamioinut sen huolellisuudeksi. Lisäköyttä ei tarvita, jos yhden köyden pettäessä ei ole suurta riskiä katastrofiin. 2T-öljyä en laita veneen CommonRail-dieseliin ennen kuin tiedän, mihin ongelmaan se on ratkaisu. 98-bensaan sitä sekoitan moottorisahaa varten en 2% enkä enempää, mutta nyt on alkanut epäilyttää sekoittuuko se riittävän hyvin pienkonebensaan. Pultit on kiristetty oikeaan momenttiin, mutta esim. auton tarvikealuvanteissa on pitänyt oikea momentti hahmottaa itse eikä lukea ohjekirjasta.

      Varmuuden vuoksi veneessä on tavaraa, jota ei ole välttämättä tarvittu kauden aikana. Telakalle otan työkalupakin matkaan varmuuden vuoksi, vaikka veneen työkaluilla pitäisi ajatellun homman hoitua.

      • Terkeää.infoa

        Vitun kiinnostavaa. Nyt tiedämme nämäkin.


    • Hinkselit

      Pidän varmuuden vuoksi sekä vyötä että henkseleitä. Myös veneillessä.

    • katso.ja.kadu

      en tee virheitä joten turhaa

    • Len-Setä

      "Varmuuden vuoksi" on vähän samaa kuin luottaisi sattumaan tai jumaliin. Järkevä riskien arviointi ja luonnontieteiden tuntemus ohjaa rationaalisen ihmisen käyttäytymistä niin ettei sellaiseen ole tarvetta.

    • Varmuudenvuoksi

      Varmuuden vuoksi totean tämän ketjun älyttömäksi.

    • Makeveneilijä

      Polttoainetta on kannussa pieni määrä varmuuden vuoksi, pääsee rantaan.

      Kaljaa ja viinaa pitää olla runsaasti ettei lopu kesken.

    • promillen-kippari

      Toissaviikonloppuna kävi huonosti ku en ollu pakannu veneeseen varapulloa ja kaljakeissiä niin ku yleensä, loppu aineet jo lauvantai iltana ku oli perjantain ja lauantai päivän maistunu. Onneks kaveri tarjos vielä parit ja sit ajoissa nukkumaan. Pakatkaa nyt hyvät ihmiset riittävästi varakaljaa pilssiin, pensaa jerrykannuun, ynnä muuta tarvittavaa varustetta kun vesille lähette ettei sitte ketuta kun loppuu. Monta kertaa oon jonku kanssaveneilijän pelastanu pulasta kun on tarvittu, työkaluu, pensaa, akkuva, öljyy tai kaljaa. Akkaa en oo lainannu, vaikka joutas seki jos minulta kysytään.

    • Moottorin pulteissa on tuplamutterit ja polttoainetta on aina mukana ylimääräinen kanisteri, siinä ehkä tärkeimmät.

    • varmaOnVarmaa

      Varmuuden vuoksi tarkistin tulpien kireyden rivikakkosestani. Onnneksi, sillä toinen oli jäänyt löysäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe