Veneessäni on vähänruostuvasta teräksestä valmistettu vesisäiliö joka on ollut käyttämättömänä muutaman vuoden. Ongelmana on että se on hieman ruostunut (hitsaus) saumojen kohdalta.
Onko asialle tehtävissä Jotain? Voiko vettä juoda kunnon puhdistuksen ja desinfioinnin jälkeen?
Ruostumaton vesitankki
11
354
Vastaukset
- Ääntä_kohti
Ruoste ei sinänsä ole ihmiselle myrkyllistä jos ei sitä nyt ihan urakalla ala syömään.
- seppomartti
Kelvoton hitsisauma rupeaa myöhemmin tihkumaan vettä läpi. Joku hitsaustaitoinen voinee vahvistaa olettamukseni, että hitsaus on tehty ilman suojakaasua kuten argonia.
- Valurautaputki
Tai väärällä puikolla. Mutta pieni pintaruoste ei tuossa mitään haittaa ja voi kestää kymmeniä vuosia että alkaa tihkumaan, kysehän ei ole merivesitankista.
- TIG-hitsari
Valurautaputki kirjoitti:
Tai väärällä puikolla. Mutta pieni pintaruoste ei tuossa mitään haittaa ja voi kestää kymmeniä vuosia että alkaa tihkumaan, kysehän ei ole merivesitankista.
Juu, jäänyt suojakaasu laittamatta säiliön sisään TIG:illä hitsattaessa ja siksi sauma punastelee. Ei ole vaaraksi.
- SunnuntaiSeilori
Näyttäisi olevan ihan 316 puikolla hitsattu ulkopuolelta ja ilman kaasuja.
Lähinnä sitä tässä mietin voiko sieltä liueta veteen jotain muutakin ikävää kuin ruostetta?
On jäänyt peittaamatta.
- Ironman
Voi voi, oletko nähnyt joskus miltä vanhojen talojen vanhat vesiputket näyttävät sisältäpäin? Täynnä ruostetta, ei siihen kuole. Pysyypä kroppa raudassa.
- Hivenaineet
Taitaa se vanha "musta putki" olla muuta kuin rosteria.
Luulisin - Rosterii
Hivenaineet kirjoitti:
Taitaa se vanha "musta putki" olla muuta kuin rosteria.
LuulisinEiköhän se ruoste ole ihan sitä samaa, metallin raudasta se tulee, on se sitten "rosteria" tai ei.
- seppomartti
Septitankkina hyvästä pellistä huonosti saumattu septitankki kesti alle 5 v kunnes pintaruosteelta näyttäneet saumat rupesivat tihkumaan läpi ja tankki meni vaihtoon. Metallilevyt olivat edelleen kuin uudet.
- septi
Mulla on kestänyt jo 15 vuotta. Saumat pinastuu, mutta septitankki ei vuoda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429