Elämä alkoholistin kanssa

Delirium

Miten jaksatte? Mitä ootte tehneet et juominen loppuis/ vähenis?

22

935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenutghhyg

Hei,minulla kokemusta paljon. Voisitko jättää meiliosoitteesi,niin voin vaihda ajatuksia....

• nostankädetylös

alkoholismi on sairaus,missä muutkin pitkäaikais sairaudet,jos holisti ei itse tee /halua asialle tehdä mitään,niin kukaan muu ei voi auttaa häntä.toki voi yrittää kysellä mistä tää johtuu mut........miksi olet alkoholistin kanssa? tiedän kyllä myös sen,että viimeiseen asti haluaa auttaa läheistä josta välittää.tosi vaikea asia:(

• nesteytys

Jos on ainoa ystävä keskari elämässä, ei voi muuta. Itse tissuttelen n.40 tölkin viikko vauhdilla, töissä käyn, ei näy päälleepäin, muta jokailta menee olutta...rentoutumiseen/tapa/ tarve/sairaus...holismi, vai suurkuluttaja?

• enedestiedämiksotan

niin,mut oletko yksin vai perheellinen? yksinhän voi tehdä mitä huvittaa,kun kukaan muu taho tästä ei kärsi.minäkin,joka ilta otan bissee,mut n.s.kalsarikännit.olen yksin asuva ihminen,enkä häiritse muita talonasukkaita.

• kokenutolen

Kuule, kun se alkoholi menee kaiken edelle kuitenkin, Sinä et voi tehdä mitään, vaikka kuinka yrittäisit, eikä se ole sinun tehtäväsi. Alkoholistin itsensä on se lopetettava, eli lopeta ymmärtäminen ja hyysääminen. Lähde pois, ja ala elää elämääsi!

• KerranJuoppoAinaJuoppo

Ihmismäistä elämää ei voi olla alkoholistin kanssa. Viisain kun jättää sellaisen niin ei päädy itse myös pohjalle. Sen jälkeen näet mitä elämä on kun pääsee riippakivestä ja jatkuvista selityksistä eroon.

• Alkoholismi on sairaus, josta voi toipua. Olen ollut raittiina yli kolmekymmentäkuusi vuotta. Vertaistukiryhmät ovat yksi mahdollisuus ja toki muitakin tapoja löytyy. Omaisille löytyy omia ryhmiä.

• Äläselitä

Alkoholismi on riippuvuus, ei sairaus...vaan hyvähän sillä on oikeuttaa repsahtaminen ja saahan sillä hyväuskoiset huijattua. Ylipainoisuus ei ole sairaus vaan itse aiheutettu ongelma, samoin alkoholismi tai mikä tahansa ylilyönti!

• Oiwander

Eise lopu se juominen se on kerralla tulos tai ulos alkoholisti ei voi juoda yhtään parit ja taas samahomma karkaa lapasesta välittömästi sen sanon alkoholisti ei voi juoda pisaraakaan semoiset on vaihto ehdot nyt usko minua hyväsellä

• PilkunNurinaa

Mihin näppäimistöstäsi on siultakin pilkut ja pisteet hävinneet?
        Myitkös sinäkin ne?

• SamaTyyppi

Oiwander selvästi = Geygey.

• Geygey

Kyllä se haluaa haluaa tehdä mutta jos juominen on ryöstäytyny käsistä se on vai uudestaan ja uudestaan no hoitoon saa vähä päätään järjestettyä jos on kunnolla ryypätty toipuminen kestää jopa 2 kk jopa yli sitten alkaa pää vähä ottaa niinku asioita vastaan

• PilkunNurinaa

Mihin näppäimistöstäsi on pilkut ja pisteet hävinneet?
        Myitkös ne?

• Exjuoppo

Alkoholistille ainoa hoito on loppuelämän juomattomuus - siis ei pisaraakaan viinaa enää ikinä. Sitäpaitsi elämä ilman viinaa on paljon mukavampaa

• Krapulakraapula

Tämä on täysin totta.

• vejetäänkännit

Eikä ole. Kyllä nousukännissä on hemmetin kivaa, sinä et ehkä vaan tiedä sitä. Mut semmosessa jatkuvassa hönössä oleminen ei ole kivaa, se on vaan tylsää. Jos ei viina maistu tai siitä tulee
      paska olo, sillone se pitää lopettaa, niin yksinkertaista se on.

• Exjuoppo

Rapula-aamuna kylmä kalja suorastaan hivelee kurkkua ja nousee mukavasti päähän ja velat alkaa muuttua saataviksi. Sitä voi alkoholisti muistella vaan ei kokeilla.

• kulkusta

Sen kutkun voi tunkea läskimahhaan, niin se sitten jätepökäleenä pois.

• Satumenisaunaan

Kyllä se alkoholistin toiminto määrää sen, väheneekö juominen vai ei. Samoin alkoholisti määrää koko perheensä marssijärjestyksen. Se selkärangaton puoliso, joka hyysää alkoholistia mahdollistaa juomisen ja myös mahdollisten lasten lapsuusajan pilaamisen. Juominen on alkkarin vika, mutta puoliso joka sen sallii kotonaan, hän on vastuussa mahdollistamisesta.

Alkoholisti rakastaa viinaa, ei ketään eikä mitään muuta.

• Juoponakkaeivoilähtee

Älähän nyt perhettä ja varsinkaan puolisoa syyllistä.

• AivastusSilmätKosteana

Kaikki alkoholistit eivät kuljeta moottoroituja ajoneuvoja. Mm. koivun siitepöly voi laskea ajokuntoisuutta allergikoilla, ja tähän ongelmaan voi ostaa lääkkeitä, joilla ei ole toimintakykyyn vaikutusta.

• tömssyt

Onko kyse holistista , joka juo aamusta iltaan, vai? Niin moni juo nykyään esim. iltasella töiden jälkeen ja suoriutuu töistänsä, että muista askareista. Se on tätä nykyaikaa. Juomia ostetaan kaupoista, lavat täynnä erilaisia juomia. Tyrkytystä suorastaan, ja eikun alkoholipolitiikkaa vapaammaksi. Jos kumppani muutaman juo, ei se paha ole. Jos ei suoriudu tai kykene mihinkään alkon takia, silloin lähde.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      98
      4781
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3203
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3145
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      413
      2264
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      236
      1392
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1151
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1118
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1028
    Aihe