Ilmakivääreistä

Nothing_to_lose

Kuinka tappava ilman aseenkantolupaa hankittava ilmakivääri on, jos vaikka päähän ampuu? En siis ole vahingoittamassa ketään ulkopuolista.

12

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imppu

Lähietäisyydeltä piipunsuulla erittäin vaarallinen.

• Mata-faka

Paljon on kiinni impukasta. Tässä asiassa hinta korreloi aika pitkälle tehojen kanssa.
        Esim. Teräasekeskuksen myymä Walther Dominator antaa 40J energiat sopivalla paukulla piipunsuulta, ja netistä löytyy videoita missä noita viritetään aina 80J asti kaasuporttia avartamalla. Tällöin tosin säiliötä joutuu täyttämään useammin, mutta tämä ehkä ei sinun tapauksessasi (suunnittelemasi käyttötarkoitus) aiheuta ongelmia...

...ja sitten ihan vakavasti, älä ammu itseäsi ilmakolla, siis minkäänlaisella!
        Viritettynäkin piipunsuuenergiat on kuitenkin niin vaatimattomia, että todennäköisesti jäät henkiin, vaikeasti vammautuneena tosin :-|

• Pollo1212

@Nothing_to_lose:

Kaikki ok?
        Täysissä sielun ja ruumiin voimissa??

• victor.ernst

Ei millään asella saa edes ajatella tällaista,vaikka olis muovikuulapyssy. Ase on tehty tappamiseen tai toisen vakavaan vahingoittamiseen.Huonolla tuurilla, oksanhaarukka ja polkupyöränkumi-ritsa,
      tapat kaveris,tai itses.Onko nyt kyseessä joku jackass kaveripila.ÄLÄ edes kokeile.Voisin kyllä kertoa näistä nopeuksista,kalibereista,iskuvoimista ja varoetäisyyksistä,vaan en kerro.Koppaa
      ensin vasaralla otsaas ja mieti sitten.

• ladycruella

aattelit sitte losauttaa ittes? lopeta. mun veljen kaveri kokeili sitä,kitu kolme päivää.ja tää on tosi juttu.

• Lobotomiako

Pelkkä reikä ei ole tappava vaan isäksi tarvitaanelintoimintojen lamauttaminen. Päästä voi työntää vaikka sukkapuikon läpi eikä siitä välttämättä edes seuraa kovinkaan pahaa vammautumista. Lobotomiahan tehdään metallipuikolla , jolla sotketaan etulohkon hermoyhteydet.

• JaanusVonTrollenberger

...niin meinaat että kunhan reikä ei ole sukkapuikon halkaisijaa isompi, voi ihan hyvin ampua itseään päähän?

• reikäpäässäkö
        JaanusVonTrollenberger kirjoitti:

...niin meinaat että kunhan reikä ei ole sukkapuikon halkaisijaa isompi, voi ihan hyvin ampua itseään päähän?

Meinaan, että esim. 9mm luodinkin voi ampua pään läpi, jos se ei vahingoita mitään elintärkeää ja jäädä vielä henkiin. Päähän ampuminen ei välttämättä tapa ja sitten kärsiikin loppuelämänsä eri asteisesta vammautumisesta.

• Mata-faka
        reikäpäässäkö kirjoitti:

Meinaan, että esim. 9mm luodinkin voi ampua pään läpi, jos se ei vahingoita mitään elintärkeää ja jäädä vielä henkiin. Päähän ampuminen ei välttämättä tapa ja sitten kärsiikin loppuelämänsä eri asteisesta vammautumisesta.

Ok, tää oli uusi tieto mulle.
        Oon aina luullu että jos 9 millisellä kajauttaa kuuppaan niin se on hyvää yötä saman tien ja lopullisesti.

Mistä lie mulle moinen harhaluulo syntynyt, oon varmaan katsellut liikaa Hollywood leffoja...

On se hyvä että täältä saa luotettavampaa tietoa asioista, kiitos!

• docdoc
        Mata-faka kirjoitti:

Ok, tää oli uusi tieto mulle.
        Oon aina luullu että jos 9 millisellä kajauttaa kuuppaan niin se on hyvää yötä saman tien ja lopullisesti.

Mistä lie mulle moinen harhaluulo syntynyt, oon varmaan katsellut liikaa Hollywood leffoja...

On se hyvä että täältä saa luotettavampaa tietoa asioista, kiitos!

Kannattaa hieman tutustua ifmisen fysiologiaan. Aivorunko ja muutama isompi verisuoni ovat elintärkeitä. Muu osa liittyy enemmän tietoisuuteen, näköön ja kehon hallintaan.

• Hatsanmies

Hatsanilta löytyy 6,35 millinen Hercules. Lähtönopeus valmistaja ilmoittamana 365 m/s ja kuulia löytyy yli 2 grammaisia.

Teoriassa jos tuollaisella suuhun itseään ampuisi, niin kyllä siinä valot sammuisi lopullisesti. Kuula takaraivosta ulos ja ilmanpaine tuhoaisi keuhkot.

Kyseisen lutkun kuula menee 3 millin alumiinilevystä läpi 25 metrin päästä. Piti laittaa tuplalevyt takasuojaksi, eikä nekään yhdessä montaa laukausta kestä.

• noinhanse

saman valmistajan 4.5 mm 380m/s.. normi luoiti hajoaa lähtiessään, painavimmilla kuteilla, t, tupsuluodilla, laaki ja vainaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4442
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      350
      2240
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      4
      2160
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1891
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1820
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1797
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      484
      1640
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1499
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      492
      1370
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1338
    Aihe