Oon 11-vuotias tyttö ja oon jo pitkään kärsinyt ikäkriisistä. Tiedän, että tää kuulostaa vähän tyhmältä ja naurettavalta yms. Koska oon näin nuori, mutta on tullu monta kertaa ihan itkukohtauksiakin.
Oon aika kehittynyt ikäisekseni, kun menkatkin on jo alkanut, joten voi olla murrosikään liittyvää, mut tää on silti ihan hirveetä. Mietin vaan, et mitä ihmettä teen sit kuuskymppisenä, kun mun ikäkriisillä on aihe...
Oon kans miettiny, et mitä sitten kun menetän isovanhemmat, kun kaikki jäljellä olevat (3) on jo seittemänkymppisiä.
Mun ainut ongelma ei oo ikäkriisi, vaan myös koko. Nimittäin oon huomannut, että kasvaessa vatsa on alkanut kasvaa jonkin verran. Vedän koulussakin vatsaa sisään ja oon alkanut laihduttaa.
Sit mulla on vielä nää rinnat, jotka on huomattavasti muihin ikäisiini verrattuna aika isot. Niistä on huomauteltu ja kyselty niin paljon, että tuntuu kun pää räjähtäis.
Mulla ei oo koulussakaan tiettyä kaveriporukkaa jossa olisin, mut nykyään oon yleensä kahen tytön kanssa, mut molemmat luistelee ahkerasti ja tekee välkillä temppuja, niin alan vähän kyllästyä...
Mulla on itkukohtaus käynnissä tällä hetkellä, ja nenäliinatkin on lopussa. Kellokin tulee jo 12 :c
Olisin hyvin kiitollinen, jos jollain olis pieniäkin vinkkejä edes johonkin ongelmaan.
Ikäkriisi jo näin nuorena...
2
135
Vastaukset
Katso Euroviisuja ja mene sitten nukkumaan.
- Sos
Sua vois helpottaa jos puhuisit tästä vaikka vanhemmalle tai ihan koulussa terkalle/kuraattorille. Osaisit sillon ehkä ymmärtää paremmin miksi ikääntyminen ja kehittyminen aiheuttaa sulle tälläsiä huolia.
Itse veikkaisin että sun huolet johtuu varmaankin tuosta että olet aikaisin kehittynyt, kuten sanoit. Vaikkakin 11v on jo ihan normaali ikä tytölle aloittaa murrosikä, niin onhan se totta että siinä iässä varmasti samanikäiset ja vanhemmatkin voivat asiasta huomautella. Muista että sun ei tarvitse kuunnella kenenkään huomautuksia tai sanomisia. Kavereiden kanssa on hyvä puhua tälläistä asioista, mutta sun ei tarvitse sietää mikään mikä saa sun olon epämukavaksi.
Koska olet vielä noin nuori, on ihan normaalia tuntea pelkoa esim vanhenemisesta, kuolemasta ja läheisten kuolemasta. Muistan että itsellänikin oli samanikäisenä samanlaisia murheita. Se helpottaisi varmasti tosi paljon että juttelisit vanhemmalle tai jollekin :)
Ja voin kertoa, että itse 11vuotiaana halusin epätoivoisesti jo aloittaa murrosiän ja saada rinnat ja kasvaa naiseksi. Mutta meistä jokainen kehittyy omalla tavalla, ja sun pitää olla ylpeä siitä että olet juuri sellainen kun olet. Se on se hieno asia mitä sitten iän myötä oppii! Toivottavasti pääset purkamaan huolia jollekin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904262
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372475Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1042426Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1062191Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281927- 321925
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91597- 291578
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881570- 771366